Buitenlandse vriend?!

21-10-2018 22:03 116 berichten
Ik heb sinds een tijdje een vriend die niet van Nederlandse afkomst is. Nu is het probleem dat mijn familie snel vooroordelen heeft. Nu is mijn vraag of jullie misschien tips hebben hoe ik dit het beste tegen mijn familie kan vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
23-10-2018 10:13
Dan zijn een heleboel allochtonen van niet westerse afkomst eigenlijk dus wel gewoon van Nederlandse afkomst.
tja
je bent al een allochtoon als 1 van je ouders niet in NL geboren is.
Het punt met dit soort termen is, dat ze vaak uitgelegd worden, zoals ze in iemands straatje te pas komen.

Als je hier niet geboren bent, ben je niet van nederlandse afkomt, maar niet direct een buitenlander.
Als je een hekel hebt aan alles met een kleurtje, schuif je graag iedereen op dezelfde 'buitenlandse hoop' , zo lijken het er lekker veel (Tsunami gebruikte Wilders eens als term)
lilalinda wijzigde dit bericht op 23-10-2018 10:22
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je het moet zien als dat JIJ je afwent van je ouders. Zij doen dat precies andersom. Jij hebt het recht op je eigen leven, je eigen keuzes en je eigen vriend. En ja, als hij bewezen crimineel is, kan ik me wat reserves voorstellen en jij waarschijnlijk ook. Maar als het gewoon een lieve jongeman is, dan heb jij het recht om voor jouw keuze te gaan.

Het feit dat je zo bang bent, maakt het ook groter, ben ik bang. Soms vallen ouders mee. (soms helaas niet)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-10-2018 10:18
tja
je bent al een allochtoon als 1 van je ouders niet in NL geboren is.
Het punt met dit soort termen is, dat ze vaak uitgelegd worden, zoals ze in iemands straatje te pas komen.

Als je hier niet geboren bent, ben je niet van nederlandse afkomt, maar niet direct een buitenelander.
Als je een hekel hebt aan alles met een kleurtje, schuif je graag iedereen op dezelfde 'buitenmlandse hoop' , zo lijken het er lekker veel (Tsunami gebruikte Wilders eens als term)
Ja, zie al dat bijvoorbeeld de van Dale een totaal andere beschrijving geeft dan bijvoorbeeld het CBS.

Lekker makkelijk.
Hij is niet geboren in Nederland en heeft jaren ergens anders gewoond.
viva-amber schreef:
23-10-2018 09:21
Het enige wat TO zegt is dat zijn vader een Jamiciaan is en zijn moeder een Nederlandse. Wanneer hij hier is geboren en hij heeft een Nederlands paspoort dan is hij geen buitenlander. Hij is op zijn minst ook van Nederlandse afkomst zelfs wanneer hij niet hier geboren is.

Het probleem zit in zijn kleur en dat probeert men te vervullen door hem onterecht als buitenlander te bestempelen maar het feit dat je niet blank bent betekent niet dat je een buitenlander bent. Net zo goed als er blanke mensen zijn die uit het buitenland komen waar pa en ma waarschijnlijk een stuk minder moeite mee hebben.

Laten we het beestje gewoon bij de naam noemen. Dit gaat niet over afkomst maar vooral over huidskleur.

He tprobleem is niet dat hij een buitenlander is maar het probleem is dat hij er in de gedachte van een bekrompen geest uit ziet als een buitenlander.
Dit dus. Het gaat gewoon weer of huidskleur, over ras. Moeilijk, racistische ouders. Ben blij dat ik ze niet heb.
Kaydens schreef:
23-10-2018 12:26
Hij is niet geboren in Nederland en heeft jaren ergens anders gewoond.
En wat is het precies waar je ouders moeite mee hebben?
Alle reacties Link kopieren
Pa, ma, dit is Frank en hij houdt van de zonnebank.
Lachattenoir schreef:
23-10-2018 13:30
En wat is het precies waar je ouders moeite mee hebben?
Dat hij niet geboren is in Nederland, dat hij een kleurtje heeft en dat hij een Jamaicaanse vader heeft.
Alle reacties Link kopieren
HKr schreef:
22-10-2018 03:58
Ik ken weinig mensen die een punt maken van ras; wel van houding. Dus als hij inderdaad met een che guavara tshirt aankomt en naar wiet stinkt, dan krijg je doorgaans andere reacties dan bij een welbespraakte vent met dito stijl. Maar misschien val jij wel op de eerste categorie.
Nou nou, naar wiet stinken en een ché guevara-shirt dragen... Je zit met een wel heel stereotiep beeld van een verveelde Nederlandse begin-twintiger uit de gegoede middenklasse in je hoofd. Vergeet niet dat die jongen ook nog Jamaicaans bloed heeft dus hij loopt 100 meter onder de 9.70 en speelt een leuk stukje reggae op zijn gitaar.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
kantlijn schreef:
23-10-2018 13:57
Nou nou, naar wiet stinken en een ché guevara-shirt dragen... Je zit met een wel heel stereotiep beeld van een verveelde Nederlandse begin-twintiger uit de gegoede middenklasse in je hoofd. Vergeet niet dat die jongen ook nog Jamaicaans bloed heeft dus hij loopt 100 meter onder de 9.70 en speelt een leuk stukje reggae op zijn gitaar.
:-?
Kaydens schreef:
23-10-2018 13:36
Dat hij niet geboren is in Nederland, dat hij een kleurtje heeft en dat hij een Jamaicaanse vader heeft.
Wat vreselijk voor je dat je met zulke mensen om moet gaan.
Lillybit schreef:
23-10-2018 14:30
Wat vreselijk voor je dat je met zulke mensen om moet gaan.
Ja het is vooral mijn vader hij is erg ouderwets opgevoed.
Kaydens schreef:
23-10-2018 15:03
Ja het is vooral mijn vader hij is erg ouderwets opgevoed.
Gelukkig doorbreek jij dit, sterk van je hoor.
Lillybit schreef:
23-10-2018 15:56
Gelukkig doorbreek jij dit, sterk van je hoor.
Dankjewel ❤️
Alle reacties Link kopieren
Heb je je vriend nou al voorgesteld? Begin daar nou eerst eens mee. Misschien valt het hartstikke mee en zit je je ouders nu allerlei vreselijke eigenschappen in de schoenen te schuiven. Mocht het niet meevallen, dan zie je dat dan wel.
nessemeisje schreef:
23-10-2018 16:34
Heb je je vriend nou al voorgesteld? Begin daar nou eerst eens mee. Misschien valt het hartstikke mee en zit je je ouders nu allerlei vreselijke eigenschappen in de schoenen te schuiven. Mocht het niet meevallen, dan zie je dat dan wel.
Nee ik heb mijn vriend zelf niet voorgesteld wel heb ik een paar vrienden met een kleurtje die ze niet echt heel leuk vonden.
Alle reacties Link kopieren
misschien heb jij vooroordelen over je ouders?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Kaydens schreef:
23-10-2018 16:40
Nee ik heb mijn vriend zelf niet voorgesteld wel heb ik een paar vrienden met een kleurtje die ze niet echt heel leuk vonden.
En vinden ze die niet leuk vanwege hun kleur of vanwege hun gedrag?
Mijn ouders (nou ja, moeder) hadden ook wel eens een mening over sommige 'vriendinnen', achteraf zag ze het toch best scherp (dominante, achterbakse krengetjes waren het).
Stel je vriend gewoon voor en kijk waar het schip strandt. Ik denk dat de soep niet zo heet is.
nessemeisje schreef:
23-10-2018 16:44
En vinden ze die niet leuk vanwege hun kleur of vanwege hun gedrag?
Mijn ouders (nou ja, moeder) hadden ook wel eens een mening over sommige 'vriendinnen', achteraf zag ze het toch best scherp (dominante, achterbakse krengetjes waren het).
Stel je vriend gewoon voor en kijk waar het schip strandt. Ik denk dat de soep niet zo heet is.
Nee echt door hun kleurtje. Mijn vader kent hem niet eens persoonlijk en nog steeds vind hij het verschikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Heeft je vriend wel een goede opleiding of werk ?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je ouders gewoon bezorgd zullen zijn. Zo gek is dat niet. Als je vriend een mooie toekomst voor zich heeft door een goede opleiding en of baan zal zijn kleurtje minder uitmaken schat ik in.
Alle reacties Link kopieren
merelindesloot schreef:
23-10-2018 20:22
Ik denk dat je ouders gewoon bezorgd zullen zijn. Zo gek is dat niet. Als je vriend een mooie toekomst voor zich heeft door een goede opleiding en of baan zal zijn kleurtje minder uitmaken schat ik in.
O? Hoezo is dat niet gek?
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
inkepinkje schreef:
23-10-2018 20:32
O? Hoezo is dat niet gek?
☝🏻
Alle reacties Link kopieren
merelindesloot schreef:
23-10-2018 20:22
Ik denk dat je ouders gewoon bezorgd zullen zijn. Zo gek is dat niet. Als je vriend een mooie toekomst voor zich heeft door een goede opleiding en of baan zal zijn kleurtje minder uitmaken schat ik in.
Racisme is hartstikke gek.
Alle reacties Link kopieren
Kaydens schreef:
23-10-2018 19:48
Nee echt door hun kleurtje. Mijn vader kent hem niet eens persoonlijk en nog steeds vind hij het verschikkelijk.
Echt jammer dat je vader jouw mening zo onbelangrijk vindt en jouw oordeel niet vertrouwt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven