Buren
maandag 8 juli 2019 om 17:29
Sinds een tijdje woont er een nieuwe buurman in ons blok. Ik heb hem een paar keer op een buurtfeestje ontmoet en we hebben elkaar daar een klein beetje leren kennen. Op momenten dat we niet met elkaar in gesprek waren viel het me op dat hij me steeds vanaf een afstandje aan zat te staren. Ook was hij heel geïnteresseerd en hij haalde zelfs uit het niets een flesje wijn voor me op. Dat hij me aardig vind (of vond) leek me dus wel, maar opeens ging hij zich anders gedragen.
We hebben bijvoorbeeld een Facebook Messenger groep voor het woonblok, ik post daar best veel dingen in, meestal over koetjes en kalfjes. Hij stapte er zonder iets te zeggen ineens uit. Daarna heb ik hem nog 1x gezien op een buurtfeestje, hij zei me wel gedag, maar voordat er gelegenheid was om met hem te praten was hij ineens weg en kwam ook niet meer terug die avond.
Hoewel ik het laatste een beetje vreemd vind, zou ik hem nog wel graag beter willen leren kennen. Omdat het zou kunnen dat hij gewoon niet van chatten houdt (want je stapt niet voor niks uit de messenger groep), durf ik nu ook niet echt meer een persoonlijk berichtje te sturen. En wanneer hij nou wel of niet op een buurtfeestje verschijnt is ook niet helemaal te peilen.
Wat zouden jullie in zo'n situatie doen? Het is een buurt waar mensen (over het algemeen) veel contact met elkaar hebben en er is veel sociale controle, ik zou het daarom graag een beetje subtiel houden, zodat het niet te awkward wordt als het niet wederzijds is.
We hebben bijvoorbeeld een Facebook Messenger groep voor het woonblok, ik post daar best veel dingen in, meestal over koetjes en kalfjes. Hij stapte er zonder iets te zeggen ineens uit. Daarna heb ik hem nog 1x gezien op een buurtfeestje, hij zei me wel gedag, maar voordat er gelegenheid was om met hem te praten was hij ineens weg en kwam ook niet meer terug die avond.
Hoewel ik het laatste een beetje vreemd vind, zou ik hem nog wel graag beter willen leren kennen. Omdat het zou kunnen dat hij gewoon niet van chatten houdt (want je stapt niet voor niks uit de messenger groep), durf ik nu ook niet echt meer een persoonlijk berichtje te sturen. En wanneer hij nou wel of niet op een buurtfeestje verschijnt is ook niet helemaal te peilen.
Wat zouden jullie in zo'n situatie doen? Het is een buurt waar mensen (over het algemeen) veel contact met elkaar hebben en er is veel sociale controle, ik zou het daarom graag een beetje subtiel houden, zodat het niet te awkward wordt als het niet wederzijds is.
maandag 8 juli 2019 om 17:48
Of nog erger, dan je dan zn groep hebt waar alleen de noodzakelijke dingen in gepost worden en een buurvrouw alle ditjes en datjes met het hele blok gaat zitten delen.
maandag 8 juli 2019 om 17:50
Een buurt app/fb waar buren de hele tijd kletspraatjes en onzinberichtjes in plaatsen vind ik ook de horror. Dan maar geen buurt app/fb groep.
Hij vind waarschijnlijk wat er voor geleuter geplaats is irritant. Als jij dat bent voornamelijk dan vind hij jou irritant.
Verder lekker boeiend. Hij is duidelijk niet ( meer) geintresseerd. Wat wil je daar verder precies aan doen dan?
Hij vind waarschijnlijk wat er voor geleuter geplaats is irritant. Als jij dat bent voornamelijk dan vind hij jou irritant.
Verder lekker boeiend. Hij is duidelijk niet ( meer) geintresseerd. Wat wil je daar verder precies aan doen dan?
maandag 8 juli 2019 om 17:57
Vreselijk irritant ja. Dat zou ik ook snel zat zijn.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
~ In loving memory of AnnA.
maandag 8 juli 2019 om 18:28
Dit. Het is waarschijnlijk de reden dat hij uit die groep gestapt is, wie zit er nou op koetjes en kalfjes van buren te wachten.
maandag 8 juli 2019 om 19:00
Lucifer2018 schreef: ↑08-07-2019 18:30Doe eens wat screenprintjes van de dag vlak voor dat hij de messengergroep verliet?
![]()
maandag 8 juli 2019 om 20:41