Buurman gaat mogelijk vreemd
vrijdag 30 december 2022 om 10:09
Ik werk in een hotel en een week geleden zag ik mijn buurman van een paar huizen verder op naar binnen lopen met een voor mij onbekende vrouw aan zijn arm. Ik was aan het schoonmaken en stond op een niet zichtbare plek. Ik kon de buurman wel goed zien en ik zag dat hij erg handtastelijk was bij deze onbekende vrouw. Ik heb later van mijn collega gehoord dat die 2 maar één kamer hadden geboekt. Het gekke is dat het hotel waar ik werk maar 20km van onze buurt vandaan is. Dus ik snap niet waarom de buurman persé in een hotel moest overnachten als hij zo dichtbij woont. Ik denk dus dat de buurman vreemd gaat. Ik wil dit aan de buurvrouw vertellen, maar mijn man zegt dat ik mij er niet mee moet bemoeien. Dit vind ik best moeilijk omdat als mijn man vreemd zou gaan ik het graag zou willen weten. Moet ik het vertellen aan mijn buurvrouw of niet?
zaterdag 31 december 2022 om 17:22
LOL, en dan veelbetekenend de wenkbrauwen optrekken.Chienandalou schreef: ↑31-12-2022 17:20Euh, de vrouw moest toch worden ingelicht? Naast dat die info ook niet gedeeld mag worden is dat nog triester en naar. ‘He buuf, ik zag je man in een hotellobby’. Wat moet je in godsnaam dan met die info? Of zoals jij zegt: ‘he buurman, ik zag in de lobby van het hotel waar ik werk’. En dan? Of een anoniem briefje?
Lekker begaan ben je dan. Een half verhaal delen wat nergens duidt op al dan niet vreemdgaan en dan je handen er vanaf trekken?
zaterdag 31 december 2022 om 17:24
Dit.Chienandalou schreef: ↑31-12-2022 17:20Euh, de vrouw moest toch worden ingelicht? Naast dat die info ook niet gedeeld mag worden is dat nog triester en naar. ‘He buuf, ik zag je man in een hotellobby’. Wat moet je in godsnaam dan met die info? Of zoals jij zegt: ‘he buurman, ik zag in de lobby van het hotel waar ik werk’. En dan? Of een anoniem briefje?
Lekker begaan ben je dan. Een half verhaal delen wat nergens duidt op al dan niet vreemdgaan en dan je handen er vanaf trekken?
There is always something happening, and it's usually right now

zaterdag 31 december 2022 om 17:29
Chienandalou schreef: ↑31-12-2022 17:20Euh, de vrouw moest toch worden ingelicht? Naast dat die info ook niet gedeeld mag worden is dat nog triester en naar. ‘He buuf, ik zag je man in een hotellobby’. Wat moet je in godsnaam dan met die info? Of zoals jij zegt: ‘he buurman, ik zag in de lobby van het hotel waar ik werk’. En dan? Of een anoniem briefje?
Ga nou niet wéér dat anonieme briefjes gebeuren voor mijn voeten gooien, want ik heb al tig keer geschreven dat ik dat nooit zou doen.
Ik zou het rechtstreeks zeggen denk ik, want ik zag hem toch ook écht daar...? (Even in de huid van TO)
Nou, wat een misdaad. Niet dus. Het zou alleen de buurman zeer onhandig kunnen uitkomen. Maar troost je, notoire vreemdgangers zijn meestal ook notoire leugenaars. Dus met buurman komt het wel goed.
zaterdag 31 december 2022 om 17:31
Een ‘respectvol’ briefje over een buurman die je verder niet kent en gezien hebt in een hotellobby zonder afzender richten aan zijn partner?Hoerabanaan schreef: ↑31-12-2022 17:21Dat kan ik me voorstellen en helemaal te voorkomen is het denk ik niet. Het is wel de kunst om een heel respectvol en duidelijk briefje te schrijven. Waarin je ook aangeeft dat je echt iemand op afstand bent, er niks mee doet, geen moreel oordeel hebt over wat ze ermee doen, begrijpt dat het ook zo kan zijn dat dit met medeweten gebeurt (waarvan dan meteen sorry), dat het eenmalig is en er geen zorgen hoeven zijn over een roddelcircuit bladiebladiebla.
Zorgvuldig kan ook he.
Het is toch niet de bedoeling iemand met een soort smeuïge sensatie gerichte boodschap op te zadelen en vervolgens vanuit de bosjes loeren of ze hysterisch wordt? Nee zeg, dat is absoluut niet hoe ik daarmee omga. Ik denk dat de kwaadwillendheid echt ligt aan eigen interpretatie en ik hoop niet dat het zoals de waard is.... Want deze waard heeft niks kwaads in de zin. Erg jammer hoe daar op losgegaan wordt hier.
Heel eerlijk, als ik zo’n briefje aan mij gericht in de bus krijg zou ik dus heel angstig worden. Wie schrijft dit? Met welke reden? Wie heeft er zo’n hekel aan mij om dit aan te doen? Moet ik dit geloven? Eat valt wr eigenlijk te geloven? Dat partner in een hotellobby was met een vrouw?
Ik zou ook meteen de politie bellen, heb helaas ervaring met stalking en zou dan zelfs meteen (en onterecht dus) daar aan denken, ‘die hufters hebben me weer gevonden’.
Ik zou dit sowieso niet van een vreemde willen horen, maar heb dan nog meer respect voor iemand die me dat met open vizier komt vertellen dan dit.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 31 december 2022 om 17:33
zaterdag 31 december 2022 om 17:34
zaterdag 31 december 2022 om 17:34
Maar wat is dan het nut van tegen de buurman zeggen dat je hem in een hotellobby hebt gezien?Pindakaasjes schreef: ↑31-12-2022 17:29Ga nou niet wéér dat anonieme briefjes gebeuren voor mijn voeten gooien, want ik heb al tig keer geschreven dat ik dat nooit zou doen.
Ik zou het rechtstreeks zeggen denk ik, want ik zag hem toch ook écht daar...? (Even in de huid van TO)
Nou, wat een misdaad. Niet dus. Het zou alleen de buurman zeer onhandig kunnen uitkomen. Maar troost je, notoire vreemdgangers zijn meestal ook notoire leugenaars. Dus met buurman komt het wel goed.
Als je al iets wil zeggen in deze casus, trek dan je grote mensenbroek aan en vertel het hele verhaal of houd gewoon je mond.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 31 december 2022 om 17:36
Als hij niet is vreemd gegaan maar die vrouw zijn zusje, tante, collega, zakenpartner, event planner waarmee hij de surprise party voor TO aan het plannen was, dan is er toch niks ergs aan tegen zijn vrouw zeggen dat haar man in het hotel was? Hij was daar toch volledig legitiem en niks te verbergen?Nogevendit schreef: ↑31-12-2022 16:37Aan al die " helden" die het zijn vrouw zouden vertellen (terwijl het nog steeds niet duidelijk is of hij vreemd is gegaan), als je dan je mond niet kunt houden waarom durf je die man er niet zelf op aan te spreken.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 31 december 2022 om 17:37
Dat inchecken kan zij dus niet delen als zij niet wil dat zij en haar collega (waarvan zij weet dat er 1 kamer is geboekt, en ja, zo’n check zal waarschijnlijk gelogd zijn) op het matje geroepen kunnen worden.fashionvictim schreef: ↑31-12-2022 17:34De waarheid is dat de buurman met een vrouw die niet zijn echtgenote was incheckte in het hotel waar TO werkt en maar 1 kamer had geboekt.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 31 december 2022 om 17:38
Nee hoor, niet veiliger. Gewoon geen zin om die kerel wijzer te maken dan hij is, omdat ik er vanuit zou gaan dat hij een vreemdganger en een leugenaar was.whateverever schreef: ↑31-12-2022 16:40Dat is wel een stukje beter, ja.
Zijn vrouw heeft sowieso niets misdaan op dat moment, hij misschien.
Maar vrouwen aanspreken voelt veiliger, denk ik.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 31 december 2022 om 17:38
Chienandalou schreef: ↑31-12-2022 17:34Maar wat is dan het nut van tegen de buurman zeggen dat je hem in een hotellobby hebt gezien?
Als je al iets wil zeggen in deze casus, trek dan je grote mensenbroek aan en vertel het hele verhaal of houd gewoon je mond.
Dat hele verhaal kan en mag ik niet vertellen (hij zat in kamer 345 voor 3 uur met een brunette en hij bestelde champagne en streelde in de lobby haar billen)
Ik zou het graag zeggen.. maar kan niet.
Dat ik hem daar zag, kan ik wel zeggen. Dat is genoeg informatie. Vooral als buurvrouw in de veronderstelling was dat hij een vakbeurs in Lunteren had die dag. Details hoeven vaak helemaal niet. Een hint kam genoeg zijn
zaterdag 31 december 2022 om 17:39
Tuurlijk kan dat wel. Kan ze toch ook gewoon op de gang hebben gezien?Chienandalou schreef: ↑31-12-2022 17:37Dat inchecken kan zij dus niet delen als zij niet wil dat zij en haar collega (waarvan zij weet dat er 1 kamer is geboekt, en ja, zo’n check zal waarschijnlijk gelogd zijn) op het matje geroepen kunnen worden.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 31 december 2022 om 17:43
Waarom zou ik? Ik ben hem niks verschuldigd.Nogevendit schreef: ↑31-12-2022 16:52Respect? Als je vindt dat je je ermee moet bemoeien, zeg het dan tegen die vent zelf!
Am Yisrael Chai!
zaterdag 31 december 2022 om 17:45
Wat er erg aan is, is jouw intentie om te stoken.fashionvictim schreef: ↑31-12-2022 17:36Als hij niet is vreemd gegaan maar die vrouw zijn zusje, tante, collega, zakenpartner, event planner waarmee hij de surprise party voor TO aan het plannen was, dan is er toch niks ergs aan tegen zijn vrouw zeggen dat haar man in het hotel was? Hij was daar toch volledig legitiem en niks te verbergen?
zaterdag 31 december 2022 om 17:46
En haar niks verplicht

zaterdag 31 december 2022 om 17:47
Dan heb je eerdere reacties van haar gemist blijkbaar...
zaterdag 31 december 2022 om 17:48
Wat een misselijke en niet van toepassing zijnde toevoeging. En dan vind je mij onvriendelijk en aanmatigend en durf je het te hebben over de toon van anderen?Hoerabanaan schreef: ↑31-12-2022 17:33Dat vind ik dan heel spijtig Chiendalou.
Ik heb op mijn beurt dan weer ervaring met een doorgedraaide buurvrouw. En zo handelen we allemaal doorgaans vanuit eigen ervaringen.
Je weet niet wat voor ellende je kunt aanrichten met een anoniem briefje met een halve/mogelijke beschuldiging. Je weet niets. En dan heb je zogenaamd een mening over anderen voorliegen. Zo’n briefje staat in mijn woordenboek niet onder ‘eerlijk en respectvol’.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 31 december 2022 om 17:49
Dat dit het enige is dat jouw hoofd kan bedenken, zegt meer over jou.

Waar zie jij dat staan dan?
Klopt. Ik doe dat ook omdat ik dat zelf het juiste vind om te doen. Net zoals ik zwerfafval opraap terwijl ik dat niet verplicht ben en de deur voor iemand open hou terwijl ik dat niet verplicht ben.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 31 december 2022 om 17:51
Ik heb nooit de intentie om te stoken. Maar als hij niet vreemdgaat en niet zijn vrouw voorliegt, dan valt er toch helemaal niks te stoken? Dan ben ik toch gewoon die buurvrouw die zich ineens heel raar met iets bemoeit wat nergens over gaat?
Am Yisrael Chai!
zaterdag 31 december 2022 om 17:52
En nu wil je een medaille ofzo?fashionvictim schreef: ↑31-12-2022 17:49Klopt. Ik doe dat ook omdat ik dat zelf het juiste vind om te doen. Net zoals ik zwerfafval opraap terwijl ik dat niet verplicht ben en de deur voor iemand open hou terwijl ik dat niet verplicht ben.
Live Life to the fullest
zaterdag 31 december 2022 om 17:53
Als jij op dat moment aan het werk bent mag je dat ook niet zomaar delen. Je houdt wèl je collega buiten schot, kudo’s voor dat dan maar. En wat moet ik met die info? Volgens een buurvrouw die ik verder niet ken was mijn man in een hotel. Denk je écht dat je mij dan een dienst bewijst?Pindakaasjes schreef: ↑31-12-2022 17:38Dat hele verhaal kan en mag ik niet vertellen (hij zat in kamer 345 voor 3 uur met een brunette en hij bestelde champagne en streelde in de lobby haar billen)
Ik zou het graag zeggen.. maar kan niet.
Dat ik hem daar zag, kan ik wel zeggen. Dat is genoeg informatie. Vooral als buurvrouw in de veronderstelling was dat hij een vakbeurs in Lunteren had die dag. Details hoeven vaak helemaal niet. Een hint kam genoeg zijn
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in