Cadeau trouwen zus

25-02-2010 17:25 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

In augustus gaat mijn zus trouwen met haar vriend! Nu zoek ik nog een leuk, origineel cadeau voor hen.

Hebben jullie ideeen of tips? Misschien wat jullie bij anderen op bruiloften hebben gezien, ik ben hier helaas niet zo in thuis.

Alvast bedankt!
Wat is het budget?
Heb niet echt een budget, als het echt veel te veel is kan ik het eventueel samen met mijn broer en partners doen.
Je geeft niet echt veel info over ze dus da's lastig verzinnen dan aangezien wij ze niet kennen.
Ik heb mijn zus de trouwreportage cadeau gedaan. Hebben ze hun hele huwelijk lang plezier van.
een handbeschilderd servies door een kunstenaar met allemaal dingen wat bij hun leven past
hangt toch helemaal van hun wensen af? Kun je hun niet vragen wat ze gaag zouden willen hebben? Kan me voorstellen dat je op een bruiloft behoorlijk wat spullen kijgt die niet je smaak zijn/dubbel/wat je niet gebruikt...

of denk ik nu te praktisch?
Een vriendin heeft een mooi cadeau voor haar huwelijk gekregen.

Ze hebben een DVD-tje gekregen met daarop 'hun' liedjes. Terwijl de liedjes afspelen zie je de foto's van hun trouwdag. Tussen de liedjes door heeft haar vader korte teksten ingesproken. (Misschien was dit juist voor hen speciaal, aangezien haar vader ongeneeslijk ziek was en inmiddels is overleden)

Misschien niet iets wat je zoekt omdat je het niet de dag zelf kunt geven, maar leuk voor achteraf? Je zou ook de familie & vrienden een leuke trouwboodschap kunnen laten opnemen.
Ik heb van mijn broers zilveren theelepeltjes gekregen, van mijn tante kreeg ik de gebaksvorkjes erbij.
Ik heb voor mijn zus en zwager allemaal kaartjes gemaakt met daarop aanwijzingen over de cadeaus, varierend van een weekendje weg, uit eten en een mooie foto op Canvas. Ik had iets van 5 of 6 kaartjes en die heb ik in een mini coniveer gehangen die later weer in de tuin kon. Het was heel crea!
Wil je een 'materialistisch kado' geven, iets voor in huis ofzo wat ze graag willen hebben, of liever een meer emotioneel kado, zoals bv de genoemde DVD en het servies?

Toen mijn zus ging samenwonen met haar vriend, kreeg ze van mij een IKEA cadeaubon van 50 euro... en daar was ze superblij mee!!
Wat wel een leuke verrassing is, is om hen een gastenboek op DVD te geven. DUs in plaats van een boek spreken mensen een boodschap in. Houden ze een leuke herinnering aan over. Maar als het hele erge control freaks zijn, vinden ze zo;n verrassing op de dag zelf misschien wel niet leuk
een ballon/helicopter vlucht, weekendje weg...koffiezetapparaat?
Hoe kunnen we nu een leuk en origineel cadeau verzinnen als je zo ontzettend weinig info geeft?

Eigenlijk zeg je alleen dat het je zus is en dat je nog niet weet welk budget je hebt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb mijn zus en zwager hun eerste bruidsfoto gegeven.

Zelf gemaakt naar de 1 uur service gebracht in ingelijst tijdens het eten al gegeven....

En de bruidsreportage...

Waarvan een mooie foto op canvas is afgedrukt...

Dus ja...ik was nog al van de foto's
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ze wonen al jaren samen. Het mag een emotioneel cadeau zijn maar ook praktisch, maar iets voor in huis o.i.d. is dus niet echt van toepassing. Zoek echt de meest diverse ideeen want ik heb geen idee wat gebruikelijk is voor bruiloften!

Dus inderdaad een weekendje weg, foto op canvas, die kaartjes waar aanwijzingen op staan, erg leuk!
Wij hebben van de familie een witbrood gekregen met geld erin. Was alvast voor de wittebroodsweken.
die ken ik ook pepermint, is het bruidspaar erg blij mee en is eens wat anders dan een envelopje.

Ik heb destijds mijn zus een mooi schilderij kado gedaan, wist wel waar ze van hield. Of een mooi beeld voor in de tuin, ook al vaker gegeven en zijn mensen altijd van gecharmeerd (blauwe natuursteen).
Het is altijd moeilijk, zo'n cadeau...

Het leukste vind ik altijd iets persoonlijks.. Of schrijf er iets persoonlijks bij zoals in een boek e.d.

Of iets als:

Een mooi (kook)boek, naambordje voor bij de deur, Spel "In love", abonnement op een tijdschrift, fotokalender, fles wijn met persoonlijk etiket...

Of regel een gastenboek op dvd.. Dan kunnen alle gasten iets zeggen / doen op de bruiloft zelf en daar kan je uiteraard een mooie dvd van maken. Ook een leuk cadeau!

Succes..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven