Collega van het werk

22-03-2017 19:16 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds januari werkt er een collega (zij vervangt een zwangere collega) op het werk die van mijn cultuur en afkomst is. Ik ben zelf vrijgezel. Zij werkt op de administratie, ik ben zelf leidinggevend aan units dus qua werkzaamheden hebben we niet direct met elkaar te maken. Nu zag ik haar in het begin niet zitten maar is zij wel enthousiast als ik elke keer bij de administratie langs ga en al. Echt praten doen we niet maar ze kleedt zichzelf goed, is relaxed en al...ze maakt op één of andere manier kriebels bij mij los. Nu is de vraag van moet ik nou een stap zetten en hoe kom ik erachter of ze ook een stap wilt doen? Ze is een hele aardige meid en al. Hoe kan ik dit zo discreet mogelijk doen?
Na ruim tien jaar in Vlaanderen heb ik nog noooooit iemand in tien zinnen drie keer "en al" zien tikken.

Ik ken het sowieso niet als Vlaamse uitdrukking dus dan zal het vast wel dialect zijn.
668, the neighbour of the Beast
quote:Bloody_Mary schreef op 22 maart 2017 @ 21:06:

Wat is het moeilijk voor de hollanders om een Vlaamse uitdrukking te verteren :DHelemaal niet,maar moet dat 3x in een klein stukje tekst?
quote:Grobbekuiken schreef op 22 maart 2017 @ 21:06:

[...]

Waar dan?Eerste zin van de op.
quote:julius schreef op 22 maart 2017 @ 21:12:

[...]

Eerste zin van de op.Echt niet
quote:julius schreef op 22 maart 2017 @ 21:12:

[...]

Eerste zin van de op.Oh, dat lees ik niet als racistisch eigenlijk.
quote:gizzmo-returns schreef op 22 maart 2017 @ 21:08:

[...]

Helemaal niet,maar moet dat 3x in een klein stukje tekst?Ah ok daar heb je gelijk in, heb me daar niet aan gestoord omdat ik "en al" (ja sorry :P) heel vaak hoor waar ik woon. Kan me voorstellen dat je erover struikelt als je dat nooit ziet. Gelukkig is het geschreven, heb je de platte a-klank die erbij hoort niet xD
quote:Grobbekuiken schreef op 22 maart 2017 @ 21:15:

[...]

Oh, dat lees ik niet als racistisch eigenlijk.Omdat je weet dat hij geen autochtoon is. Was ie dat wel geweest, oeioei, dan had de deugpolitie om de hoek komen kijken.
quote:julius schreef op 22 maart 2017 @ 21:19:

[...]

Omdat je weet dat hij geen autochtoon is. Was ie dat wel geweest, oeioei, dan had de deugpolitie om de hoek komen kijken.Neuh, ben ik geen lid van. Ik lees het als verduidelijking, verder niks.
Ik gebruik meestal ouderwetse woorden, veelal uit het Vlaams. Komt omdat ik FC De Kampioenen een hele leuke serie vindt en het zo automatisch heb overgenomen

Ik ben niet haar leidinggevende, maar vanuit mijn positie vind ik het lastig om haar te benaderen. Natuurlijk kan je het over privé zaken hebben maar op een gegeven moment is er een grens natuurlijk vanwege de rolverdeling. Iets in mij zegt dat ik het bij haar moet proberen, iets anders houdt me bezig van welke consequenties er kunnen volgen.
De vraag is natuurlijk om het risico te nemen en op haar af te stappen en te vragen om iets te drinken, maar ook dat zou in eerste instantie vreemd zijn. Er is niet echt een aanleiding om te zeggen kom iets drinken, al is dat maar op de werkvloer. maar Goed
quote:Bloody_Mary schreef op 22 maart 2017 @ 21:06:

Wat is het moeilijk voor de hollanders om een Vlaamse uitdrukking te verteren :DEten ze daar ook uitdrukkingen ?
Niet geschoten is altijd mis
Soms denk ik weleens: waarom openen volwassen mensen dit soort topics?

Je kan zelf toch wel iets bedenken (of juist niets doen omdat ze een ondergeschikte van je is)?

Ik zie het probleem niet. Je schrijft dat ze een collega vervangt die met zwangerschapsverlof is, dus ik neem aan dat ze tijdelijk in dat bedrijf werkzaam is. Praatje maken en achterhalen tot wanneer ze er werkt en vlak voordat ze weggaat haar mee uit vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven