Contact met mijn ex, maar hij heeft een ander

11-02-2019 21:34 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi All,

Ik heb een struggle. Mijn inmiddels ex vriend heeft het nu 2,5 week geleden beëindigd tussen ons. Hij had gevoelens voor een collega van hem. Al een hele lange tijd maar hij wou mij ook niet kwijt. Ik heb hem 1,5 maand geleden voor een keuze gesteld. Zij uit zijn leven of ik. Hij koos toen om voor mij te gaan omdat hij mij koste wat het kost niet kwijt wou na een relatie van vier jaar. Maar al die tijd bleef hij met haar in zijn hoofd. Hij dacht elke keer 'wat als ik voor haar had gekozen'. Die collega van hem was al een half jaar op hem aan het azen. Uiteindelijk kwam hij 2,5 geleden naar mij toe dat hij het toch met haar wou gaan proberen omdat hij met die twijfel bleef zitten. Drie dagen later heeft hij haar meteen geappt en vanaf dat moment zijn ze onafscheidelijk.. Ze zien elkaar non stop, doen allemaal leuke dingen en appen ook heel erg veel. Ik ben best wel kapot van alles omdat hij ook gewoon mijn beste maatje was. En dat valt nu gewoon weg. 4 jaar lang elke dag appen. En aangezien hij al meteen met haar is voel ik me ook heel erg vervangen en alsof ik niet goed genoeg was voor hem.

Hij voelt zich ook heel erg rot over alles en wilt zeker weten dat het goed met mij gaat. Hij zegt dat hij nog heel erg veel van mij houdt en om mij geeft maar dat hij denkt dat hij met haar meer toekomst ziet. Ik heb al een aantal keer geprobeerd om een paar dagen niet meer met hem te praten maar dan maak ik mezelf helemaal gek. Dan ga ik zijn tijd checken, facebook en dan maak ik conclusies of ze samen zijn of niet. Ik vind het ook heel erg moeilijk dat de keuze bij mij ligt om te stoppen met praten. Want ik wil natuurlijk nog wel heel erg graag met hem praten omdat ik hem gewoon niet kwijt wil. Nu app ik dus wel weer met hem, en op de mometen dat we gewoon veel appen en hij is niet met haar voel ik me gewoon weer beter. Maar als hij dan zegt dat hij die middag niet kan appen omdat hij met haar is dan voel ik me weer zo slecht. Ik weet nu gewoon echt niet wat ik moet doen. Want helemaal niet praten is echt verschrikkelijk, maar momenten dat ik weet dat hij met haar samen is terwijl ik eenzaam in mijn bed lig zijn ook heel erg kut. Terwijl het wel weer fijn is als ik met hem app. En ik merk dat hij ook echt geïnteresseerd is in mij en vraagt hoe het gaat enzo. Heeft iemand hier ervaring mee of advies voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al overwogen om een psycholoog te raadplegen?

Wellicht kan dat je helpen om een aanvang te maken met verwerken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Someonenew schreef:
12-02-2019 10:35
Wat ik mij echt serieus afvraag, doen mannen dat echt bewust met volle verstand iemand aan een lijntje houden?
Vrouwen ook hoor.
LucyCW schreef:
12-02-2019 15:14
Maar moet ik niet gewoon de volwassen persoon zijn en hem al het geluk van de wereld wensen en zeggen dat ik het jammer vind dat hij zijjn keuze heeft gemaakt maar dat ik gewoon wil dat hij gelukkig is. Zelfs als dat zonder mij is.. zonder dit
Ik zou inderdaad dit sturen. Beetje gek om out of the blue te gaan blokkeren zonder afscheidbericht. Stuur gewoon dit en daarna gelijk blokkeren op alles. Niet eens reactie afwachten, gewoon je zegje doen. Hij gaat toch niet terug naar jou.
LucyCW schreef:
12-02-2019 15:24
Misschien wel. Maar 4 jaar afsluiten met een ruzie voelt ook niet goed. Dan voelt het als een open eind..


Een ruzie is een heel duidelijk einde, en totaal geen open einde. Voor mij zou een ruzie een prima einde zijn om nooit meer contact te hoeven zoeken.
kopjechino schreef:
12-02-2019 15:29
Vrouwen ook hoor.



Ik zou inderdaad dit sturen. Beetje gek om out of the blue te gaan blokkeren zonder afscheidbericht. Stuur gewoon dit en daarna gelijk blokkeren op alles. Niet eens reactie afwachten, gewoon je zegje doen. Hij gaat toch niet terug naar jou.


Jij wilt graag het laatste woord?
Alle reacties Link kopieren
Jemig TO heb je jezelf al eens geloept? Je zou er toch allang een eind aan breien?
Als het jezelf niet lukt zou je kunnen dreigen zijn vriendin een uitdraai van jullie apjes te sturen als hij berichten blijft sturen. Als stok achter de deur dan he, want jou lukt het kennelijk niet. Ik denk dat hij het dan wel uit zijn kop laat je nog te berichten.
Alle reacties Link kopieren
LucyCW schreef:
12-02-2019 15:14
Maar moet ik niet gewoon de volwassen persoon zijn en hem al het geluk van de wereld wensen en zeggen dat ik het jammer vind dat hij zijjn keuze heeft gemaakt maar dat ik gewoon wil dat hij gelukkig is. Zelfs als dat zonder mij is..

Ik zou zijn schuldgevoelens niet zachtjes proberen te sussen, dan maak je het hem gemakkelijk terwijl hij gerust mag weten dat hij jou geen dienst heeft bewezen. Uiteindelijk misschien wel omdat zij mogelijk de volgende is die hij in de kou laat staan, maar op dit moment laat hij jou in een put vallen en dat is best een rotstreek. Natuurlijk moet je hem geen afschuwelijke verwensingen sturen, maar je hoeft ook niet geforceerd blij voor hem te zijn. Je hebt recht op je verdriet en dat moet hij ook maar begrijpen.

Het is niet de bedoeling dat je hem schuldgevoelens aanpraat zodat hij jou uit medelijden blijft opvangen, maar dat hij begrijpt dat zijn acties jou geraakt hebben. Dan heb je rustig gezegd wat je wou zeggen, kan je het hoofdstuk proberen af te sluiten en moet hij maar verder met de kennis dat hij jou gekwetst heeft. Schuldgevoelens? Pech voor hem, het was zijn keuze.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
Judy_Hopps schreef:
12-02-2019 16:25
Jemig TO heb je jezelf al eens geloept? Je zou er toch allang een eind aan breien?
Als het jezelf niet lukt zou je kunnen dreigen zijn vriendin een uitdraai van jullie apjes te sturen als hij berichten blijft sturen. Als stok achter de deur dan he, want jou lukt het kennelijk niet. Ik denk dat hij het dan wel uit zijn kop laat je nog te berichten.
Ja maak het drama vooral nog groter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Artricks schreef:
12-02-2019 16:46
Ik zou zijn schuldgevoelens niet zachtjes proberen te sussen, dan maak je het hem gemakkelijk terwijl hij gerust mag weten dat hij jou geen dienst heeft bewezen. Uiteindelijk misschien wel omdat zij mogelijk de volgende is die hij in de kou laat staan, maar op dit moment laat hij jou in een put vallen en dat is best een rotstreek. Natuurlijk moet je hem geen afschuwelijke verwensingen sturen, maar je hoeft ook niet geforceerd blij voor hem te zijn. Je hebt recht op je verdriet en dat moet hij ook maar begrijpen.

Het is niet de bedoeling dat je hem schuldgevoelens aanpraat zodat hij jou uit medelijden blijft opvangen, maar dat hij begrijpt dat zijn acties jou geraakt hebben. Dan heb je rustig gezegd wat je wou zeggen, kan je het hoofdstuk proberen af te sluiten en moet hij maar verder met de kennis dat hij jou gekwetst heeft. Schuldgevoelens? Pech voor hem, het was zijn keuze.
Helemaal mee eens.

Je hoeft hem niet bewust terug te pakken, maar je hoeft ook niet blij voor hem te zijn of zijn schuldgevoelens weg te nemen. Je bent geen heilige en zo hoef je je ook niet te gedragen, en inderdaad: zijn schuldgevoelens heeft hij aan zichzelf te danken, die hoef jij niet te sussen of te verminderen. Het is niet dat hij hier per se ongeschonden uit moet komen en dat jij daar maar voor moet zorgen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta er iets anders in dan de rest. Ik zou het afsluiten op een manier die voor jou goed voelt. Je hebt gelijk dat het niet leuk is om met ruzie uit elkaar te gaan en ook al heeft hij jou “ingeruild”, als jij hem dat vergeeft en hen het allerbeste wenst kun je dat sturen. Maar alleen dingen sturen die je ook echt meent! Dus je mag ook best schrijven dat je er ziek van bent en zwaar teleurgesteld in hem bent. Verder aangeven dat dit je laatste bericht is en je ook niets meer van hem wil horen.

Daarna hem blokken op alles en zeker 3mnd geen contact. Dat is de enige manier om te helen. Zeg ook tegen evt gezamenlijke vrienden dat je niets over hem/hen wil horen. Ga door de pijn heen, het wordt beter echt!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
12-02-2019 16:53
Ja maak het drama vooral nog groter.
Ik zeg niet dat ze het moet doen he?
Alle reacties Link kopieren
Judy_Hopps schreef:
12-02-2019 17:30
Ik zeg niet dat ze het moet doen he?
Nee dat moest er nog bij komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je moet toch geen ruzie maken?
Gewoon laten weten dat dit voor jou niet werkt en het beter is dat jullie geen contact meer hebben en je daarom alle contact gaat vermijden. Wens je het beste.
Punt.
Bedenk je ook dat hij je nu zielig vindt en hij denkt dat je niet zonder dat contact met hem kan.
Hadewychh schreef:
12-02-2019 17:33
Je moet toch geen ruzie maken?
Gewoon laten weten dat dit voor jou niet werkt en het beter is dat jullie geen contact meer hebben en je daarom alle contact gaat vermijden. Wens je het beste.
Punt.
Precies en daarna blokkeren!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
12-02-2019 15:28
Heb je al overwogen om een psycholoog te raadplegen?

Wellicht kan dat je helpen om een aanvang te maken met verwerken.

Ik denk dat de jongen de psycholoog moet raadplegen. Hij is diegene die het niet heeft verwerkt.
Daardoor is de acceptatie moeilijk door TO dat de relatie is gebroken/afgelopen..
Het doet nu misschien pijn om geen contact te hebben maar door wel contact te houden rek je de pijn alleen maar langer.

Hoe voel jij als hij zeer binnenkort steeds vaker geen tijd (lees zin) heeft om met jou te appen? Hij je gaat ontlopen, tegen vrienden gaat vertellen dat je hem maar niet los kan laten en hem blijft stalken? Hou alsjeblieft de eer aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
ingewikkeldd schreef:
12-02-2019 17:37
Ik denk dat de jongen de psycholoog moet raadplegen. Hij is diegene die het niet heeft verwerkt.
Daardoor is de acceptatie moeilijk door TO dat de relatie is gebroken/afgelopen..
Ja je kan het natuurlijk ook heel ingewikkeld maken. Zij gebruik de macht om op de delete en blokkeer knop te drukken ook niet en zij blijft maar zuigen om zijn aandacht terwijl hij gezellig met zijn nieuwe vriendinnetje is. Lijkt mij niet echt gezond van TO. Hem kan zij niet veranderen, zichzelf wel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ingewikkeldd schreef:
12-02-2019 17:37
Ik denk dat de jongen de psycholoog moet raadplegen. Hij is diegene die het niet heeft verwerkt.
Daardoor is de acceptatie moeilijk door TO dat de relatie is gebroken/afgelopen..
Ja je kan het natuurlijk ook heel ingewikkeld maken. Zij gebruik de macht om op de delete en blokkeer knop te drukken ook niet en zij blijft maar zuigen om zijn aandacht terwijl hij gezellig met zijn nieuwe vriendinnetje is. Lijkt mij niet echt gezond van TO. Hem kan zij niet veranderen, zichzelf wel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ingewikkeldd schreef:
12-02-2019 17:37
Ik denk dat de jongen de psycholoog moet raadplegen. Hij is diegene die het niet heeft verwerkt.
Daardoor is de acceptatie moeilijk door TO dat de relatie is gebroken/afgelopen..

Hij is al verder gegaan.
Hij stuurt to af en toe een berichtje meer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten hem een brief te schrijven. Als ik hem app dan blijven we appen. Met de brief wil ik het afsluiten op mijn eigen manier. Alles zeggen wat me dwarszat van de afgelopen tijd, maar hem ook succes wensen en al het geluk. En ik heb hem bedankt voor alles. Ik hoop dat ik het hiermee goed heb afgesloten voor mezelf. Ik heb denk ik nog een hele lange weg te gaan maar dit was wel stap 1.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
12-02-2019 17:57
Ja je kan het natuurlijk ook heel ingewikkeld maken. Zij gebruik de macht om op de delete en blokkeer knop te drukken ook niet en zij blijft maar zuigen om zijn aandacht terwijl hij gezellig met zijn nieuwe vriendinnetje is. Lijkt mij niet echt gezond van TO. Hem kan zij niet veranderen, zichzelf wel.
Ja daar heb je wel gelijk in.
Alle reacties Link kopieren
LucyCW schreef:
12-02-2019 20:30
Ik heb besloten hem een brief te schrijven. Als ik hem app dan blijven we appen. Met de brief wil ik het afsluiten op mijn eigen manier. Alles zeggen wat me dwarszat van de afgelopen tijd, maar hem ook succes wensen en al het geluk. En ik heb hem bedankt voor alles. Ik hoop dat ik het hiermee goed heb afgesloten voor mezelf. Ik heb denk ik nog een hele lange weg te gaan maar dit was wel stap 1.
Vergeet niet hij is niet belangrijk jij bent diegene wie belangrijk is. Denk eerst aan jezelf maakt hij me gelukkig?
Verpest je tijd niet voor zulke mensen. Ik hoop voor je dat je je beter hebt gevoeld nadat je het hier van je heb
afgeschreven en meer zelfvertrouwen je hebt gekregen. Je niet afhankelijk bent, geen aandacht hoeft van hem.
:rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven