CONTROLEREN OF GELIJK DUMPEN

08-11-2008 11:45 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste meiden , gisteren zou mijn vriend bij mij komen voor het weekend.Omdat hij soms pijn heeft in zijn benen heeft hij een scootmobiel , hij vroeg hem met de trein te komen ophalen (2u met de trein).Dat deed ik , we gingen eerst naar de dokter (die ik voor hem betaalde omdat hij geen geld heeft).

Daarna zei hij dat hij eerst eventjes ergens iets moest gaan regelen maar daarna meteen naar mij kwam.

Een uur later belde hij dat zijn batterij van zijn scoot plat was en hij zich niet kon verplaatsen (wat ik niet geloof) hierop zei ik je kan toch de bus nemen ofzo (hij kan prima lopen)maar toen zei hij mijn gsm batterij is leeg en toen werd er opgehangen .Hij had 2 gsm's bij zich dus belde ik de andere...die uit was , moet wel erg toevallig zijn he al die lege batterijen?

Tot 18u vanavond kan ik hem niet bereiken vanwege zijn geloofsovertuiging moesten van gisteren 17U (een uur daarvoor belde hij dus) tot vanavond 18u zijn gsm's uit.

Hij wil mij doen geloven dat hij nu bij één van zijn 'geloofsgenoten ' logeerd .Omdat hij vanwege dat geloof niet officieel met mij mag zijn kan ik dit niet nagaan.Wat ik wél kan doen is die buurt afgaan om te zien of zijn scoot daar ergens staat , als zijn scoot namelijk aan een huis staat dat niet tot zijn geloofsegenoten behoord (wat herkenbaar is aan een symbool aan de deur) dan is hij aan het vreemdgaan.

Doordat ik mij niet kan voorstellen dat alle zijn batterijen opeens leeg waren (en scoot en 2 gsm's) denk ik dat hij liegt , wil ik een partner die tegen mij liegt?NEE

Ik vroeg mij af wat ik best zou doen , de waarheid nagaan door te gaan kijken waar zijn scoot staat , of het feit dat alles erop wijst (3 zogezegde lege batterijen) dat hij liegt als voldoende beschouwen om hem te dumpen.

Ik voel mij erg gekwests ik had gisteren een vrije dag opgeofferd om hem te gaan halen (4 reisuren heen en terug) de trein betaald , zijn dokter betaald en dan liet hij mij hier vervolgens stikken met alle boodschappen die ik gehaald had en alles wat ik gekookt had, ik heb het in de vuilnisbak gegooid en ben gaan slapen , graag jullie raad
Maar als jij aan het bekeren bent, mag je dan op sabbat wel op het internet?
quote:elninjoo schreef op 08 november 2008 @ 12:45:

[...]

Je trekt dus niet alleen loserige geloofsfreaks aan, maar je bent jezelf er ook toe aan 't bekeren. Dan denk ik niet dat er nog hoop voor je is, tenzij je keihard wegrent van al die nonsens.

een beetje kort door de bocht

als je bekeerd voor jezelf is daar niets mis mee, als je bekeerd om bij hem te kunnen zijn.. tja..

hij behandeld je als troep, dumpen die handel!

Schrijf het verhaal eens uitgebreid voor jezelf op en dan vooral wat hij je allemaal heeft voorgelogen en hoe je behandeld wordt door hem, dit kan gewoon niet! Met zo iemand wil je toch niet samen zijn?
quote:misschicken schreef op 08 november 2008 @ 12:49:

Maar als jij aan het bekeren bent, mag je dan op sabbat wel op het internet?Ja dat mag , de bekeringsperiode is een 'studeerperiode' waarin je jezelf alle 613 wetten eigen maakt , één van de wetten voor 'bekeerlingen' in de bekeringsperiode is dat men niet volledig Shabbat mag houden dus minimaal 1 ding fout doen , bevoorbeeld internetten.
quote:misschicken schreef op 08 november 2008 @ 12:49:

Maar als jij aan het bekeren bent, mag je dan op sabbat wel op het internet?

bekeren orthodox of liberaal? Zit een tamelijk groot verschil in.

ook heb ik het idee dat To alleen bekeerd voor hem, wat dus totaal geen nut heeft.
Clarissa, is dit de Rabbijn waar je eerder over schreef?
quote:babado schreef op 08 november 2008 @ 12:44:

Is TO niet die Belgische dame die een voorliefde heeft voor Orthodox Joodse Mannen?Dat is ook iets wat direct in mijn hoofd sprong toen ik dit verhaal las. Annke/Riffka/ Smue (of hoe schreef ze die nick) is weer terug. Ik zeg: she's back.....
Ik zou zeggen, ga controleren of die scoot ergens bij een huis staat waar dat symbool niet aan de deur hangt en als dat het geval is: maak een enorme stennis en kom hier daarna alles erover vertellen!
quote:Rhoslynne schreef op 08 november 2008 @ 12:56:

Ik zou zeggen, ga controleren of die scoot ergens bij een huis staat waar dat symbool niet aan de deur hangt en als dat het geval is: maak een enorme stennis en kom hier daarna alles erover vertellen!Ghehehe.
quote:tove schreef op 08 november 2008 @ 12:51:

[...]

een beetje kort door de bocht

als je bekeerd voor jezelf is daar niets mis mee, als je bekeerd om bij hem te kunnen zijn.. tja..

hij behandeld je als troep, dumpen die handel!

Schrijf het verhaal eens uitgebreid voor jezelf op en dan vooral wat hij je allemaal heeft voorgelogen en hoe je behandeld wordt door hem, dit kan gewoon niet! Met zo iemand wil je toch niet samen zijn?Ik wil inderdaad niet zo behandeld worden dus waarom ben ik dan nog niet wer , misschien doordat hij mij steeds verwijt dat hij 'meer' is omdat hij een 'geboren Jood' is en ik niet?Ja ik bekeer voor mezelf, daarmee was ik al bezig ruim voordat ik hem kende , daarom doet het mij ook zo'n pijn als hij vanuit zijn 'betere' positie tegen mij zulke opmerkingen maakt En ook in 'goede tijden' noemt hij me lieffie en en spreekt hij met mij over 'gezamelijke toekomstplannen' maar als hij boos is dan zegt hij 'Ik kan zo weggaan want je bent niet mijn vrouw , je bent geen 'echte Joodse' en 'officieel' heb ik niks met je'.Om dan uren later te komen smeken en zeggen 'alles komt goed'.
anoniem_76300 wijzigde dit bericht op 08-11-2008 12:59
Reden: typfout
% gewijzigd
Ken je het woord "chantage"?

Dat is hij behoorlijk aan het uitoefenen op jou.

Als hij je nodig heeft ben je "bijna joods"als hij je kan missen ben je maar een "namaakjood".

Stel dat je verder gaat met hem, en er komen kinderen, voor zover ik weet ben je automatisch Jood als je moeder Joods is,

worden jullie kinderen dan in zijn ogen echt joods, en blijf jij er toch buiten hangen, of ziet hij die dan ook als volwaardige joden, maar jou nog steeds niet?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 08 november 2008 @ 13:09:

Ken je het woord "chantage"?

Dat is hij behoorlijk aan het uitoefenen op jou.

Als hij je nodig heeft ben je "bijna joods"als hij je kan missen ben je maar een "namaakjood".

Stel dat je verder gaat met hem, en er komen kinderen, voor zover ik weet ben je automatisch Jood als je moeder Joods is,

worden jullie kinderen dan in zijn ogen echt joods, en blijf jij er toch buiten hangen, of ziet hij die dan ook als volwaardige joden, maar jou nog steeds niet?Over 6 maanden is mijn bekering klaar en dan ben ik dus 'offcieel Joods" en heb ik dezelfde rechten als iedere andere Jood.
Bekeren tot een volk/religie wat geweld, leugens en chantage hoog in het vaandel heeft?? Wat heeft jou tot die stap gebracht?? Ik denk dat je professionele hulp moet gaan zoeken.
En dat vind hij ook?
quote:CLARRISA schreef op 08 november 2008 @ 12:58:

[...]

maar als hij boos is dan zegt hij 'Ik kan zo weggaan want je bent niet mijn vrouw , je bent geen 'echte Joodse' en 'officieel' heb ik niks met je'.Om dan uren later te komen smeken en zeggen 'alles komt goed'.Betaalt hij je dan ook alles terug van 2 jaar dat je alles betaald hebt? Wat bezielde je om 2 jaar lang alles te betalen en je zo te laten behandelen? Je bent minderwaardig maar wel goed genoeg om alles te betalen! Bij het vuil zetten zou ik zeggen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Had ik al gezegd dat Wuilesman en ik ook nog iemand zoeken die de rekeningen voor ons wil betalen?
Wat een verhaal....

Heb je hem inmiddels gecontroleerd...? En?

*heeft even niets te doen, want moet wachten tot de net geverfde trap droog is, dus heeft wel zin in een euhm... nieuwtje...*
Peas on earth!
quote:Helly007 schreef op 08 november 2008 @ 13:13:

Bekeren tot een volk/religie wat geweld, leugens en chantage hoog in het vaandel heeft?? Wat heeft jou tot die stap gebracht?? Ik denk dat je professionele hulp moet gaan zoeken.Ik denk dat Clarissa op onbetrouwbare en onrespectvolle mannen valt, maar wat heeft dat met het Jodendom te maken?
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 08 november 2008 @ 13:20:

Wat een verhaal....

Heb je hem inmiddels gecontroleerd...? En?

*heeft even niets te doen, want moet wachten tot de net geverfde trap droog is, dus heeft wel zin in een euhm... nieuwtje...*Ik blijf hier even meelezen, topics van annke, riffka en aanverwante nicks leveren altijd veel vermaek ende plezier op.
quote:babado schreef op 08 november 2008 @ 13:24:

[...]

Ik denk dat Clarissa op onbetrouwbare en onrespectvolle mannen valt, maar wat heeft dat met het Jodendom te maken?Nee , normaal gezien ligt de grenz op een 'gezonde' plaats en sluit je sneller de deur maar bij een invalide die veel pijn lijd en geen geld heeft ga je eerder relativeren , zeker als hij daar ook steeds op wijst" ik doe zo en zo doordat ik me slecht voel".
quote:CLARRISA schreef op 08 november 2008 @ 13:29:

[...]

Nee , normaal gezien ligt de grenz op een 'gezonde' plaats en sluit je sneller de deur maar bij een invalide die veel pijn lijd en geen geld heeft ga je eerder relativeren , zeker als hij daar ook steeds op wijst" ik doe zo en zo doordat ik me slecht voel".Helpt het als ik zeg dat Wuilesman en ik soms ook heel sneu zijn? Kom je dan nu onze rekeningen betalen?
Waarom zit hij in een scootmobiel Clarrisa?
Handicaps zijn geen reden voor een rotkarakter.
Was niet voor jou bedoeld Clarissa, maar evengoed: Deze man maakt misbruik van je. Hij vind dus dat hij zijn frustraties op jou af mag richten? Heeft hij trouwens geen uitkering of verzekering?

Daarnaast het is niet de eerste man die je over je heen laat lopen... vind je het zelf ook niet frappant dat je nooit eens een lieve toegewijde man tegenkomt?
Na het lezen van jullie reacties denk ik het volgende te doen : op basis van al het voorgaande levert deze relatie mij meer pijn op dan wat anders , dus misschien is een scheiding dan nog het minst pijnlijke.Ik ga het uitmaken denk ik maar toch wil ik weten in hoeverre hij loog en om dat een plaats te kunnen geven is het misschien verstandig te gaan kijken waar zijn scoot is ;, anderzijds heb ik zoiets van ahhh hij loog al over andere dingen dus waarom zou ik nog moeite doen de waarheid na te gaan , zeker als ik het ga uitmaken , anderzijds misschien blijf ik dan altijd met de vraag lopen en er spelen ook angsten , wat als hij mij bedroog , deed hij dit dan veilig???Een weg terug lijkt me onmogekijk , afgelopen nacht heb ik al zijn (door mij gekochte) spullen en deze die ik van hem kreeg al verwijderd , wordt het misschien tijd nu verder door te zetten ?
quote:CLARRISA schreef op 08 november 2008 @ 13:12:

[...]

Over 6 maanden is mijn bekering klaar en dan ben ik dus 'offcieel Joods" en heb ik dezelfde rechten als iedere andere Jood.

ik las in de snelligheid even "net als elke andere idioot"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven