count your blessings

15-09-2009 10:51 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit veel tegen de laatste tijd. Ik heb vorig jaar in twee jaar tijd drie mensen verloren die mij heel lief waren, waaronder mijn beste vriendin. Mijn relatie van 4,5 jaar heb ik verbroken, omdat onze relatie meer een verplichting was dan dat het echt nog leuk was. Ik zit op moment ongewild werkloos thuis (met gelukkig wel zicht op werk na de herfstvakantie). Ik wil heel graag een eigen huis, maar moet daar nog op wachten door de wachtlijsten en thuis loopt het ook niet echt lekker, mijn ouders en ik leven eigenlijk maar wat langs elkaar heen. Zij hebben op moment veel aan hun hoofd.

maar toch ondanks al die tegenslagen, heb ik frisse moed voor de toekomst. Ik merk dat ik er weer wat bovenop klim en mijn eigen ding ga doen. Dat ik mijn positieve instelling weer terug heb gevonden en kan zeggen, ok, het is nu even niet zoals ik het graag zou willen, maar ik kom er wel omdat ik er hard voor werk om er te komen waar ik graag wil zijn. Ik ben weer gelukkig aan het worden en dat voelt goed!

In plaats van te kijken naar wat ik allemaal niet heb, kijk ik weer naar alles wat ik wel heb en dat is ook heel veel! Ik heb lieve vriendinnen, ik heb mijn gezondheid, ik heb eindelijk mijn diploma gehaald voor het beroep dat ik zo graag wilde worden en ook al zit ik nu even thuis, er ligt wel werk op mij te wachten. en het belangrijkste van allemaal ik heb mezelf!

Wat zijn de dingen die jij nu in je leven hebt waar je heel blij mee bent?
Lurgee wat ontzettend mooi dat je zo tegen het leven aan kunt kijken na alle tegenslagen!

Afgelopen Oud en Nieuw zeiden mijn vrienden dat ze mij geen gelukkig nieuwjaar hoefden te wensen, want erger dan 2008 kon een jaar niet zijn voor mij. 2009 deed er tot nu toe nog een schepje bovenop. Maar ook ik probeer de zegeningen te zien! Ik heb een fantastische vriend, na dik 4 jaar slapen we nog altijd hand in hand. Ik heb ontzettend lieve vriendinnen, die met me meeleven als dat nodig is en met wie ik heel erg kan lachen als dat nog harder nodig is. We hebben een prachtig huis dat steeds meer af komt na maanden ploeteren en dat steeds meer een fijn thuis wordt. Ook ik zit zonder werk, maar er begint licht aan het eind van de tunnel te komen, er lopen veelbelovende procedures en ik heb zelfs een aanbod gekregen. Langzaamaan gaat het echt de goede kant op!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Goed topic!

Ik heb na een nare periode van scheiding, verhuizingen, banen verliezen en relatieproblemen nu eindelijk weer wat rust gevonden. Ik heb een baan, mijn eigen leven terug, mijn onafhankelijkheid en als allerbelangrijkste, mijn zelfvertrouwen weer terug. Ik kijk nu positief naar de toekomst en wil niet meer achterom kijken. Ik ben blij met wat ik nu heb en wat ik heb bereikt! :-)
Wat een mooi bericht, dat je na zoveel tegenslagen toch nog positief blijft denken! Ik hoop voor je dat alle negatieve dingen snel over gaan en er alleen maar positieve dingen overblijven!

Wat mij gelukkig maakt?

Mijn eigen wil! Sinds een jaar heb ik besloten om meer voor en door mezelf te laten kiezen, zonder dat ik altijd een mening van een ander wil horen (lees: mijn ouders). Ik voel me door mijn eigen mening en eigen wil sterker dan ooit en ik wil hierin nog veel meer groeien! Hier ben ik voor in therapie gegaan, wat me nog steeds heel erg helpt. Mijn ouders stonden niet geheel achter de therapie, maar door mijn eigen wil, heb ik het toch maar mooi gedaan!

Daarnaast ben ik ontzettend blij met mijn vriend, die me door dik en dun steunt en er altijd voor me is! Ook ben ik blij met mijn nieuwe huisje en mijn gezondheid.

Mijn leven loopt op het moment gewoon lekker
Lurgee en de anderen: Hulde!

Heel inspirerend!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Dank je wel,

en wat fijn dat jullie ook zo positief in het leven staan! Fijn om te horen.
Dit is zo fijn om te horen! Joepie!
Zijn er nog meer mensen die ergens heel blij mee zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven