Crush & nervositeit

27-03-2019 19:00 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lezers,

Ik wil dit even van mij afschrijven: ik heb een ongelofelijke crush op iemand, maar ik word zo erg nerveus als hij in mijn buurt is! Ik probeer zo-normaal-mogelijk te doen, maar doordat ik op mezelf let wordt het alleen maar erger haha. Ik word vooral onzeker van zijn gemixte signalen.

Flirting
In een bepaalde periode zag ik hem iedere vrijdag. Mijn les begon namelijk nadat zijn les was afgelopen in hetzelfde lokaal. Toen merkte ik ontzettende chemistry tussen ons. We hebben op die moment veel oogcontact. Wat mij (en een vriendin) is opgevallen is dat het iedere keer vaker en langer werd. Wanneer zijn les was afgelopen liep hij regelmatig langs het lokaal en keek hij altijd naar binnen, waarna een moment van oogcontact volgde. De laatste keer was het allerleukst: hij liep van de trap af: eerst snel, toen keek hij omhoog - zag mij - stopte met lopen, zwaaide en glimlachte. Ik krijg echt vlinders in mijn buik als ik aan dat moment denk. Ik zwaaide en glimlachte terug. :)
- Toen ging het flirten mij nog redelijk goed af

Stupid me
Op het moment dat ik eindelijk een keer een gesprek kan beginnen kreeg ik een spontane malfunction. Ik kwam hem tegen bij z'n snoepautomaat. Hij vroeg hoe het met me ging en hoe het met studie gaat. Z'n standaard script lukt nog haha, maar daarna vroeg hij iets wat mijn hoofd - door mijn error - niet kon verwerken. Ik heb letterlijk 3x gevraagd wat hij zei. Het-kwam-gewoon-niet-aan. Hij was toen maar weggelopen hahaha stomme stomme ik.

Online proberen maar?
- we zijn vrienden op fb
- Ik volg hem op insta (hij hoefde het niet goed te keuren - openbaar profiel), maar hij volgt mij niet terug (what is wrong?)
- Ik heb hem via Messenger de vraag gestuurd of hij een keer samen wat wil gaan drinken, maar hij heeft het nog niet gelezen.

Mijn vriendin is voor 75% overtuigd dat hij het bericht gewoon negeert, het niet volgen een stille hint is en denk dus dat hij alleen vriendschappelijk geïnteresseerd in mij is. Ik was hier ook van overtuigt dus probeerde niet meer op hem te letten. Ik ben hem de hele week in de bieb tegen gekomen en hij kijkt zooo vaak naar me, loopt routes door de bieb die je normaal gesproken niet loopt (een hele omweg precies langs mijn tafel). Hierdoor ga ik dan weer twijfelen: heeft hij überhaupt wel een melding gehad van mijn berichtje/volgverzoek? Ik heb zijn blikken dus echt lopen negeren de afgelopen paar dagen...

Hoe nu verder: ik ga gewoon proberen een gesprek aan te gaan wanneer ik hem weer zie, alleen dan weet ik het 100% zeker of hij geïnteresseerd is. Die spanning is ergens heel leuk, maar het gevoel om te worden afgewezen ook pijnlijk awkward. Ik heb me nog nooit zo bij iemand gevoeld (en ook nog nooit deze error haha). Wie heeft nog meer last van deze nerveuze gevoelens gehad?
anoniem_380324 wijzigde dit bericht op 27-03-2019 21:44
8.91% gewijzigd
Dat Engels om interessant te doen: stupid!!

Wanneer je benieuwd bent wat mannen er van denken dan zou ik eventueel overwegen om je topic ook op Fok te plaatsen, daar zitten meer mannen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 27-03-2019 19:04
58.85% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
27-03-2019 19:03
Dat Engels om interessant te doen: stupid!!
Scherp! Uhm ik vind Engels vaak gewoon wat lekkerder klinken..
BellaCiao schreef:
27-03-2019 19:04
Scherp! Uhm ik vind Engels vaak gewoon wat lekkerder klinken..
Gebruik je moerstaal...nu is het vooral hysterisch. Afbeelding
viva-amber wijzigde dit bericht op 27-03-2019 19:06
22.92% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou het gewoon vragen. Misschien negeert hij je berichtje (wat ik niet heel aardig zou vinden), misschien heeft hij het echt niet gezien, het kan allebei. Ik zie ook wel eens een berichtje op Facebook over het hoofd. Die 75% van je vriendin lijken me tamelijk nietszeggend, zij kan het net zo min weten als jij en wij op dit forum en de rest van de wereld.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Waarom schrijf je na vrijwel elke zin "haha"? Ben je 15 ofzo?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
[quote=viva-amber post_id=29749756 time=1553709942 user_id=148529]
Gebruik je moerstaal...nu is het vooral hysterisch.
hij is niet geinteresseerd hoor, anders had hij je wel gevolgd of was hij ingegaan op je bericht
Susan schreef:
27-03-2019 19:06
Ik zou het gewoon vragen. Misschien negeert hij je berichtje (wat ik niet heel aardig zou vinden), misschien heeft hij het echt niet gezien, het kan allebei. Ik zie ook wel eens een berichtje op Facebook over het hoofd. Die 75% van je vriendin lijken me tamelijk nietszeggend, zij kan het net zo min weten als jij en wij op dit forum en de rest van de wereld.
Hmm ja... Ik ga hem gewoon maar eens aanspreken als ik hem weer zie.
Ik heb net nog naar mijn buurjongen gezwaaid O_o. Ik hoop niet dat hij er iets van denkt :facepalm:

Weet je zeker dat hij single is?
Heb je zijn telnr?
Wat is dit?
Op Messenger kan je toch gewoon zien of je bericht gelezen is? Ik zie daar ook altijd vinkjes..
tulpje21 schreef:
27-03-2019 19:16
Op Messenger kan je toch gewoon zien of je bericht gelezen is? Ik zie daar ook altijd vinkjes..
Ja, ik zie dus dat het nog niet gelezen is.
Misschien doet hij niet aan messenger.

Daarnaast wanneer je geen vrienden bent op facebook, ik weet niet of dat zo is?
Dan zie je het bericht niet verschijnen tenzij je messenger opent.
viva-amber schreef:
27-03-2019 19:13
Ik heb net nog naar mijn buurjongen gezwaaid O_o. Ik hoop niet dat hij er iets van denkt :facepalm:

Weet je zeker dat hij single is?
Heb je zijn telnr?
Zo stom vind ik het niet hoor. Als ik dat zo lees bij TO snap ik heus wel dat ze daar wat van denkt.
Ok zwaaien kan je naar iedereen maar je intuitie kan je heus wel iets meer vertellen. Wij zijn er niet bij geweest.

Neem aan dat ze zijn telnr niet heeft. Dan zou t namelijk onzin zijn via fb iets te vragen en nu onzeker te zijn of het wel of niet gelezen is. Stuur dan gewoon iets via Whatsapp.
BellaCiao schreef:
27-03-2019 19:19
Ga iets doen, potje soloschaken.
BellaCiao schreef:
27-03-2019 19:19
Ok dacht dat je daarover twijfelde. Als het nog niet gelezen is zegt dat niks toch. Jammer dat hij het niet leest, dat wel. Op een andere manier proberen dus. Of nog even geduld hebben.
viva-amber schreef:
27-03-2019 19:21
Misschien doet hij niet aan messenger.

Daarnaast wanneer je geen vrienden bent op facebook, ik weet niet of dat zo is?
Dan zie je het bericht niet verschijnen tenzij je messenger opent.
Oke, dan zou het heel goed kunnen dat hij het helemaal niet gelezen heeft. We zijn wel vrienden op fb, maar dat bericht had ik daarvoor al gestuurd.
Dat ie je niet terug volgt op insta zegt dan misschien wel iets. Als ie je leuk vindt wil ie vast je insta wel in de gaten houden. Maar wellicht heeft ie weinig met insta.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 27-03-2019 19:29
0.00% gewijzigd
BellaCiao schreef:
27-03-2019 19:25
Oke, dan zou het heel goed kunnen dat hij het helemaal niet gelezen heeft. We zijn wel vrienden op fb, maar dat bericht had ik daarvoor al gestuurd.
Dan stuur je het nog een keer. Misschien dat ie er dan wel bericht van krijgt.
tulpje21 schreef:
27-03-2019 19:21
Zo stom vind ik het niet hoor. Als ik dat zo lees bij TO snap ik heus wel dat ze daar wat van denkt.
Ok zwaaien kan je naar iedereen maar je intuitie kan je heus wel iets meer vertellen. Wij zijn er niet bij geweest.

Neem aan dat ze zijn telnr niet heeft. Dan zou t namelijk onzin zijn via fb iets te vragen en nu onzeker te zijn of het wel of niet gelezen is. Stuur dan gewoon iets via Whatsapp.
Thanks Tulpje,

Ja, mijn intuïtie zegt dat er meer is. Ik ben over het algemeen heel bewust van wat er in mijn omgeving gebeurd, hoe mensen zich voelen etc.
Wat ik zie gebeuren is dat hij echt lang naar mij kijkt in mijn ogen. Een normale vriend kijkt je ook aan, maar onderbreekt de blikken regelmatig door naar links of naar rechts te kijken (dat heb ik ervaar ik zo).
tulpje21 schreef:
27-03-2019 19:27
Dat ie je niet terug volgt op insta zegt dan misschien wel iets. Als ie je leuk vindt wil ie vast je insta wel in de gaten houden. Maar wellicht heeft ie weinig met insta.
Ja.. als ik het zo kan beoordelen is hij wel actief op Insta (80 posts, 900 volgers, 700 volgend)
Bij niet volgen op insta is er voor 75% kans op geen interesse? Wauw. Ik heb geen insta, kom ik nu nooit aan de man?

Ik vind het een beetje omslachtig allemaal maar ik snap dat je bibberaties in je knieën krijgt van een leuke knul. Als hij volgende keer weer een omweg neemt in de bieb stop je hem een briefje in de hand met je tel nr en de tekst: "ik krijg een beetje weke knieën van je, keertje wat drinken?"
Ook eng maar misschien minder eng dan face to face?
Rooss4.0 schreef:
27-03-2019 19:35
Bij niet volgen op insta is er voor 75% kans op geen interesse? Wauw. Ik heb geen insta, kom ik nu nooit aan de man?

Ik vind het een beetje omslachtig allemaal maar ik snap dat je bibberaties in je knieën krijgt van een leuke knul. Als hij volgende keer weer een omweg neemt in de bieb stop je hem een briefje in de hand met je tel nr en de tekst: "ik krijg een beetje weke knieën van je, keertje wat drinken?"
Ook eng maar misschien minder eng dan face to face?

Het zit het meer in het niet terugvolgen van mijn insta. Ik kan dat als een hint "geen interesse" zien. Als je sowieso geen insta hebt is dat niet mogelijk.

Eigenlijk vind ik een briefje best wel een leuk idee! Ik ga er even over nadenken :)
viva-amber schreef:
27-03-2019 19:05
Gebruik je moerstaal...nu is het vooral hysterisch. Afbeelding
Eens.
Daarom ben ik ook afgehaakt. Het leest als een Viva interview.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven