Date en afstand

27-10-2019 16:03 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen eindelijk weer een leuke date. We appen nu een week en het klikt zo goed dat ik al kriebels in mijn buik krijg. We spreken morgen in mijn stad af.

Maar nu komt het; hij woont een uur bij mij vandaan, bijna 2 uur als ik uit mijn werk kom (ik werk op een afstand vanuit huis). Ik woon met huisgenoten en de afspraak is geen partners die blijven slapen, dus ik zou naar hem moeten als ik dat wil. Doordeweeks is dat alleen niet te doen, ook omdat ik om 5 uur op moet als ik naar het werk ga als ik vanuit zijn stad ga. Dat zou betekenen alleen in het weekend blijven slapen en ik ben bang dat hij dat te weinig vindt. Mijn ex had bijvoorbeeld een 4 nachten in de week eis. Hoe ga ik dit aangeven? Ik vind het ook al overhaast om dit bij een date re zeggen maar ik zie nu al gedoe.
Eerst maar eens die 1e date afwachten he!

En jeetje, die paar uur? Mijn man is Engels en hij woonde in Engeland! Wij zagen elkaar soms een aantal maanden niet! Hebben we 4 jaar lang gedaan, tot ik naar Engeland ben verhuisd.

Als het klikt, klikt het. Dan maakt afstand echt niets uit. Daar werk je samen om heen!
Ik zou die huisregel toch nog eens aankaarten hoor!
Als je met een kind in een gedeeld huis gaat wonen, is nu eenmaal de consequentie dat deze allerlei andere mensen tegen het lijf zal lopen. Vind het heel raar om te verwachten dat je huisgenoten hun liefdesleven aanpassen aan jouw opvoedkundige overtuigingen.
The time is now
4 nachten in de week eis. Dominante ex hoor
Even afwachten maar hoe je date verloopt, maar wat belangrijker is WAT WIL JIJ! mocht het wat worden. Je ex-vriend had een claim van 4 dagen en nu denk je dat deze nieuwe man een weekend alleen te weinig vindt, Claimen is zowiezo al niet goed, maar waarom je direct op zijn eventuele wensen /eisen ingaan? Als het voor jou geen probleem is om elkaar wel alleen in het weekend of vakanties te zien in het begin kan hij zich misschien ook wel daarin vinden.
cranberryjuice schreef:
27-10-2019 17:20
4 nachten in de week eis. Dominante ex hoor
Ja, gelukkig is het uit. Maar heb ook vaker op Tinder dat mannen boos worden als je niet meteen afspreekt. Blijkbaar is dat opeisen overal een ding.
MissBeany schreef:
27-10-2019 16:44

En jeetje, die paar uur? Mijn man is Engels en hij woonde in Engeland! Wij zagen elkaar soms een aantal maanden niet! Hebben we 4 jaar lang gedaan, tot ik naar Engeland ben verhuisd.

Als het klikt, klikt het. Dan maakt afstand echt niets uit. Daar werk je samen om heen!
Dat is ook waar. Was je niet bang dat hij iemand dichter bij huis vond?
MissBeany schreef:
27-10-2019 16:44

Ja mijn bijna ex-man is Frans, wij hebben ook 3 jaar lang heen en weer gereisd in de vakanties totdat ik naar Frankrijk ben verhuisd en daarna 25 jaar samen geweest, dus 1 uurtje afstand moet een mouw aan te passen zijn niet :-)
Pandax schreef:
27-10-2019 16:16
Een vier dagen in de week-eis? Dat is niet de norm hoor, dat is nogal claimig. Idem voor je huisgenoten; wat eisen al die mensen om je heen veel. En wat wil jij dan?
Dit was ook mijn vraag.
Dan worden ze maar boos! Het gaat om jou en je moet je er beiden goed bij voelen.

Lekker op date gaan, eerst kijken of het echt klikt en dan kun je daarna nog een paar keer buitenshuis afspreken en krijgt het vanzelf vorm. Nu weet je nog niks. Misschien wil hij wel alleen fwb, misschien ga jij naar hem, misschien....
Eerst afwachten.
Wat een rare regel in jullie huis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De date ging goed en ik zie hem zondag weer!
Leuk!
Leuk! Veel succes zondag!

Maar een ex die vier nachten opeiste, lijkt mij niet gezond.
Ach, voor mijn eerste date met mijn partner moest ik met het vliegtuig.
Wij woonden zo'n 2800 km uit elkaar.
Een uurtje afstand lijkt mij ideaal. :proud:
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Je bent erg aan het overdenken.
Dat neemt de plezier van de date al helemaal weg.
Je besluit om een date te hebben met iemand die wat verder woont.
Geef het dan ook een eerlijke kans en ontdek of je hem echt leuk vindt.
Dat is veel belangrijker
LaCasa schreef:
28-10-2019 23:08
Leuk! Veel succes zondag!

Maar een ex die vier nachten opeiste, lijkt mij niet gezond.
Hij was bedrogen door zijn ex dus had vertrouwensissues. Niet gezond nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven