Date met een dove jongen

11-08-2010 20:24 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

zondag ga ik daten met een dove jongen. Heel spannend, want ik vind hem heel leuk. En dat terwijl ik hem nog helemaal niet zo vaak heb gezien.

We kennen elkaar uit de kroeg en hebben pas al een keer gezoend en aiiai wat een vonken. Ik weet dus eigenlijk ook wel zeker dat hij mij ook wel leuk vindt. We hebben ook al wat gemaild en elkaar berichtjes gestuurd. Zucht, ik voel me net een puber

Wat ik vooral spannend vind, is dat het voeren van een normaal gesprek best wel lastig is. Hij kan wel liplezen, maar ik ben nogal een kletskous en dat is voor hem niet makkelijk. Hij spreekt zelf echt heel moeilijk, want is altijd al doof geweest. We zullen elkaar dus bij alles moeten aankijken (vind ik niet heel erg, hij heeft prachtige ogen) en dan nog is alles wat je zegt natuurlijk minder spontaan dan normaal gesproken.

Ik weet niet helemaal waar ik met dit topic naartoe wil. Gewoon even mijn zenuwen van me afschrijven geloof ik. En misschien heeft iemand hier wel ervaring mee? Ik loop me nu al druk te maken en ik moet nog tot zondag!
nostradame kan me trouwens wel voorstellen dat een relatie best lastig kan zijn qua communicatie. Ik ga zelf nog maar even niet daarop vooruitlopen. Maar wat je zegt... het is net zoiets als iemand die een hele andere gesproken taal spreekt denk ik en je dan niet kunnen uitdrukken zoals je gewend bent?
Misschien zit er wat bij wat je toch wel leuk vind om als gebaar te leren?

gebaren mbt liefde

Heel veel plezier alvast!!
Om een kort verhaal lang te maken...
Spannend hoor. Ik denk dat hij wat gebarentaal woorden kan waarderen :-)
ik hoop zo dat het lekker weer is zondag, lekker naar t strand. Best romantisch

Iemand nog een leuk alternatief voor slecht weer?
Zou niet met het laatste gebaar beginnen trouwens
Om een kort verhaal lang te maken...
quote:Soepkippie schreef op 11 augustus 2010 @ 21:18:

nostradame kan me trouwens wel voorstellen dat een relatie best lastig kan zijn qua communicatie. Ik ga zelf nog maar even niet daarop vooruitlopen. Maar wat je zegt... het is net zoiets als iemand die een hele andere gesproken taal spreekt denk ik en je dan niet kunnen uitdrukken zoals je gewend bent?Ja, het is net zoiets, maar dan met enkele praktische hindernissen.
dank je weatherwax, nu maar hopen dat ik kusje en trouwen niet door elkaar haal hahaha
Nostradame, ik snap wat je bedoelt hoor. Maar wij doen nauwelijks aan gebarentaal, soms wel als een van ons een woord niet verstaat of begrijpt (met behulp van het handalfabet). Vriendlief is vanaf zijn 9de naar het reguliere onderwijs gegaan (zat dus op speciaal onderwijs voor doven) en heeft verder geen doven in zijn kring. M.a.w.: hij leeft inderdaad niet echt in de dovenwereld.

Soepkippie, wat heb je dan terug gesmst?
quote:weatherwax schreef op 11 augustus 2010 @ 21:21:

Zou niet met het laatste gebaar beginnen trouwens haha dat bedoel ik. Dan rent hij vast heel hard weg. En dat gebaar begrijpt iedereen
quote:weatherwax schreef op 11 augustus 2010 @ 21:21:

Zou niet met het laatste gebaar beginnen trouwens

Haha! Ik vroeg me al af of het laatste gebaar Neuken zou zijn, maar dat kan best natuurlijk

Trouwen is idd zéker voorbarig.

Handig hoor, Youtube!!! Dat bestond toen nog niet, en van tekeningetjes is het een stuk lastiger en een cd-rom (jaja, dat was toen) moet je ook maar net hebben!
quote:Sneeuwvlokkie schreef op 11 augustus 2010 @ 21:23:

Nostradame, ik snap wat je bedoelt hoor. Maar wij doen nauwelijks aan gebarentaal, soms wel als een van ons een woord niet verstaat of begrijpt (met behulp van het handalfabet). Vriendlief is vanaf zijn 9de naar het reguliere onderwijs gegaan (zat dus op speciaal onderwijs voor doven) en heeft verder geen doven in zijn kring. M.a.w.: hij leeft inderdaad niet echt in de dovenwereld.

Aha, wel doof maar niet Doof dus (de hoofdletter wordt gehanteerd om de dovengemeenschap aan te duiden).
sneeuwvlok ik heb hem teruggestuurd dat ik er ook veel zin in heb en verder wat praktisch gedoe van waar we precies afspreken.

Oh ik moet het nog niet te erg gaan opkloppen, misschien vindt hij t gewoon leuk om me te zien maar toch maar niet echt romantisch. Argh!
Dus je weet eigenlijk niet of hij jou ook leuk vindt?

Aaargh, sja, dan moet je nog 4 nachten nagels bijten...

Hierbij succes voor de komende nacht...
dank je sneeuwvlok. Nouja hij gedraagt zich er wel naar... Ik hoop het Maar ik moet hem gewoon weer even echt zien denk ik om bevestiging te krijgen dat ik niet gek ben. Ik bedoel we hebben het niet letterlijk uitgesproken
ok...als ik mezelf teruglees.. ik ga nu meteen weer stoppen met langzaam veranderen in een onzekere muts, houd ik helemaal niet van.
Wat leuk. Ik krijg het er zelfs warm van.

Een goede vriend van mij is ook doof en heeft ook een horende vriendin (een vriendin van mij). Zijn echt een super stel en ik merk eigenlijk niet zo veel van zijn doofheid.

Hij is zo creatief dat je heel vaak niet eens woorden nodig hebt.

Ben benieuwd hoe het met hem bevalt zonder een lawaaierige/feeststemming erom heen.

Laat je nog weten hoe het gegaan is?

heel veel plezier!
Poelepoelepoelepoes!
Thanks heartwork

Iedereen bedankt trouwens! Ik laat nog wel even een berichtje achter zondag.
En toe, doe nog ff geen gebarentaal. It says: ik heb me verdiept in jouw wereld. Need I say more?
quote:jongjenever schreef op 11 augustus 2010 @ 22:59:

En toe, doe nog ff geen gebarentaal. It says: ik heb me verdiept in jouw wereld. Need I say more??? Als je iemand écht leuk vindt, is het toch leuk om te laten merken dat je dat gedaan hebt? Als ik een date heb met een Spanjaard, en hij heeft de moeite genomen om een paar woordjes NL te leren, zou ik dat hartstikke leuk vinden!
Ik bedoel het niet te zwaar hoor, maar je legt er hiermee meteen het accent op verschil ipv gelijkheid.
Nou ik zou als ik jou was niet te veel moeite doen met dat gebarentaal gedoe. Misschien vind hij dat wel een beetje overdonderend. Het is de eerste date. Lijkt me meer iets voor later. Jij zou het misschien ook niet tof vinden als hij een uitgebreide studie zou doen naar 1 van jouw kenmerken.

Ik heb een leuke dove collega gehad. In het begin vond ik het lastig met hem te communiceren. Hij was ook heel moeilijk te verstaan. De communicatie 1 op 1 gaat naar verloop van tijd steeds beter. Je kunt je beter verstaanbaar maken door expresief met je handen te praten en duidelijk te articuleren.

Gesprekken in een groep, feestjes, vergaderingen enzo blijven wel altijd lastig voor een dove.

Maar de taal van de liefde is universeel. Veel succes bij je date!
Ik zou me niet te veel op de gebarentaal richten. Ik heb een dove buurman gehad. Zijn sociale netwerk bestond vooral uit 'horenden' en hij kon geen woord gebarentaal.
Grappig, dat ik dit nu lees. Ik zat in het vliegtuig naast een dove, leuke Noorse jongen. Toevallig had ik een schriftje en een pen bij me en we hebben dus op die manier 12 uur lang geconverseerd. Hij was doof geworden toen hij 1½ was, heeft een vriendin die ook doof is. Ze hebben elkaar op de internationale dovenschool leren kennen en hij was net 6 weken bij haar geweest.
Soepkippie, nog eeeen nachtje slapen...
quote:jongjenever schreef op 11 augustus 2010 @ 22:59:

En toe, doe nog ff geen gebarentaal. It says: ik heb me verdiept in jouw wereld. Need I say more?als iemand tegen mijn ex zei doe es gebarentaal dan stak hij zijn middelvinger op ... en zei dat gebaren echt niet zo moeilijk is , iedereen begrijpt het

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven