Date met een dove jongen

11-08-2010 20:24 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

zondag ga ik daten met een dove jongen. Heel spannend, want ik vind hem heel leuk. En dat terwijl ik hem nog helemaal niet zo vaak heb gezien.

We kennen elkaar uit de kroeg en hebben pas al een keer gezoend en aiiai wat een vonken. Ik weet dus eigenlijk ook wel zeker dat hij mij ook wel leuk vindt. We hebben ook al wat gemaild en elkaar berichtjes gestuurd. Zucht, ik voel me net een puber

Wat ik vooral spannend vind, is dat het voeren van een normaal gesprek best wel lastig is. Hij kan wel liplezen, maar ik ben nogal een kletskous en dat is voor hem niet makkelijk. Hij spreekt zelf echt heel moeilijk, want is altijd al doof geweest. We zullen elkaar dus bij alles moeten aankijken (vind ik niet heel erg, hij heeft prachtige ogen) en dan nog is alles wat je zegt natuurlijk minder spontaan dan normaal gesproken.

Ik weet niet helemaal waar ik met dit topic naartoe wil. Gewoon even mijn zenuwen van me afschrijven geloof ik. En misschien heeft iemand hier wel ervaring mee? Ik loop me nu al druk te maken en ik moet nog tot zondag!
Wat heerlijk dit! Leuk hoor, geniet van de vlinders en de kriebels!
Hoe is het nu met jullie?
Wat leuk dit. Veel geluk!!!
Schattig!
En hoe is het nu Soepkippie?
ja begin ook nieuwsgierig te worden!
Ik ook!
Soepkippieeeeeeee????!!!!
Ik weet dat dit al een heeeel oud topc is, maar ik ben benieuwd naar ervaringen.

Op dit moment heb ik ''mail'' contact met een man die doof is. Meer dan dit weet ik niet, of hij gebarentaal gebruikt, lip leest of weet ik het wat. Het maakt me ook niet uit. Ten diepste gaat het om de persoon zelf.

Ik merk dat ik het allemaal wel spannend vind en ik weet ook niet of ik bovenstaande al moet vragen of pas als de date (als die uberhaubt al komt) wordt gepland. Onder het mom ''even praktisch''. Ik sta er namelijk best voor open om wat gebarentaal te leren mocht dat helpen. Maar ik las hier al dat de meeste ervaring hebben met dove mensen die gewoon lip lezen . Ook prima.

Ik weet niet zo goed wat ik wil, maar toch even een berichtje ipv een nieuw topic. Dat kan altijd nog
Jeetje inderdaad een heel oud topic, maar TO meldt zich hier

Goh bizar om dit allemaal terug te lezen en ook stom dat ik op gegeven moment niet meer heb gereageerd en een update heb gegeven, haha sorry alsnog voor degene die toen hebben meegeleefd en dit nog lezen

Mijn update ruim 6 jaar later geloof ik dan...... Ik heb 2 jaar een relatie met deze jongen gehad en nog steeds contact met hem. Het is dus wel geëindigd maar dat had verder niets met zijn doof zijn te maken. Ik kan niet zeggen dat het geen invloed op onze relatie heeft gehad, zeker wel. Het was lang niet altijd eenvoudig, eerlijk is eerlijk. Mijn ex heeft nu een relatie met een meisje dat ook doof is en ik denk eerlijk gezegd wel dat zij elkaar beter begrijpen. Maar Ladenkastje laat het je zeker niet tegenhouden. Want het is zeker mogelijk ik heb via hem andere doven leren kennen met hele fijne relaties en hij en ik hebben ook een mooie tijd samen gehad. Onderschat het aan de andere kant ook niet. Natuurlijk gaat het om de persoon, maar zoals in elke relatie 'communication is key' en dat is gewoon iets waar je met een doof persoon nog 10 x harder voor moet werken!

Dan om op je specifieke vraag in te gaan. Waarom zou je hem niet vragen hoe hij daarmee omgaat en hoe hij communiceert met horende mensen die (nog) geen gebaren kennen ? Dat lijkt mij helemaal geen rare vraag, sterker nog het is toch gewoon interesse? Hij zal heus begrijpen dat het voor jou allemaal nieuw is... Ik zou het onderwerp zeker niet uit de weg gaan! En schuif jezelf hierin niet opzij door te zeggen ik kan me helemaal aanpassen aan hem en het maakt me niets uit. Natuurlijk hij is doof en heeft een handicap, maar je wilt - neem ik aan- een gelijkwaardige relatie starten (als het wat wordt natuurlijk) en dus beide investeren.

Maar goed, super spannend dus, zoals elke eerste contact met een eventueel leuke man, toch? Hebben jullie al lang contact en is er sprake van dat jullie elkaar willen ontmoeten?? Geniet ervan
J
vivavivi wijzigde dit bericht op 14-01-2017 17:01
Reden: Oude topic
% gewijzigd
Maar niet voor mij Vivavivi . Geen idee wat je schreef
quote:Soepkippie schreef op 14 januari 2017 @ 15:37:

Jeetje inderdaad een heel oud topic, maar TO meldt zich hier

Goh bizar om dit allemaal terug te lezen en ook stom dat ik op gegeven moment niet meer heb gereageerd en een update heb gegeven, haha sorry alsnog voor degene die toen hebben meegeleefd en dit nog lezen

Mijn update ruim 6 jaar later geloof ik dan...... Ik heb 2 jaar een relatie met deze jongen gehad en nog steeds contact met hem. Het is dus wel geëindigd maar dat had verder niets met zijn doof zijn te maken. Ik kan niet zeggen dat het geen invloed op onze relatie heeft gehad, zeker wel. Het was lang niet altijd eenvoudig, eerlijk is eerlijk. Mijn ex heeft nu een relatie met een meisje dat ook doof is en ik denk eerlijk gezegd wel dat zij elkaar beter begrijpen. Maar Ladenkastje laat het je zeker niet tegenhouden. Want het is zeker mogelijk ik heb via hem andere doven leren kennen met hele fijne relaties en hij en ik hebben ook een mooie tijd samen gehad. Onderschat het aan de andere kant ook niet. Natuurlijk gaat het om de persoon, maar zoals in elke relatie 'communication is key' en dat is gewoon iets waar je met een doof persoon nog 10 x harder voor moet werken!

Dan om op je specifieke vraag in te gaan. Waarom zou je hem niet vragen hoe hij daarmee omgaat en hoe hij communiceert met horende mensen die (nog) geen gebaren kennen ? Dat lijkt mij helemaal geen rare vraag, sterker nog het is toch gewoon interesse? Hij zal heus begrijpen dat het voor jou allemaal nieuw is... Ik zou het onderwerp zeker niet uit de weg gaan! En schuif jezelf hierin niet opzij door te zeggen ik kan me helemaal aanpassen aan hem en het maakt me niets uit. Natuurlijk hij is doof en heeft een handicap, maar je wilt - neem ik aan- een gelijkwaardige relatie starten (als het wat wordt natuurlijk) en dus beide investeren.

Maar goed, super spannend dus, zoals elke eerste contact met een eventueel leuke man, toch? Hebben jullie al lang contact en is er sprake van dat jullie elkaar willen ontmoeten?? Geniet ervan

Leuk dat je nu reageert!

Jammer dat de relatie niet heeft stand gehouden.

Maar het zal op communicatie wel lastig zijn, gelukkig ben ik zelf wel een uiter en heb ik daar dus geen moeite mee, dat scheelt denk ik al. Anders wordt het nog lastiger .

Nee, het zal ook wel geen gekke vraag zijn! We hebben elkaar nog maar 3 berichten gestuurd, dus het is in die zin nog pril en onderzoekend zeg maar. Maar ik kan het alsnog gewoon vragen natuurlijk. Komt goed.

Het is hoe dan ook spannend, ik ben ook echt een nitwit op date gebied via internet.

Bedankt iig!
Ik heb inmiddels een andere leuke relatie en ga binnenkort zelfs trouwen en deze ex is ook uitgenodigd, dus eind goed al goed.

Wat ik vooral heel lastig vond was bijvoorbeeld ruzie maken. Dat is toch redelijk essentieel dat dat ook kan in een relatie en dat was echt moeilijk. Maar goed elke relatie is zoeken en dat hoort erbij.

In ieder geval leuk dat je er open ingaat en heel logisch dat het bij jou veel vragen oproept.

Veel plezier met het contact en een eventuele eerste date!
Ja ruzie maken, lijkt me ook lastig. Maar komt vast goed. Ook al loop ik nu wel erg hard vooruit...Niet de bedoeling, bedoel het meer als stel dat...

Wat leuk dat je gaat trouwen en wat tof dat je ex ook komt <3 Mooi

Veel geluk!

Bedankt!
Mijn man is slecht horend. Wat af en toe lastig is, omdat je terloopse communicatie wegvalt. Je moet Alles expliciet benoemen en dat is met gevoelskwesties weleens moeizaam.

Maar... persoonlijk ook veel gewerkt met dove kinderen, vond ik echt geweldig!
quote:superjuffie schreef op 14 januari 2017 @ 17:44:

Mijn man is slecht horend. Wat af en toe lastig is, omdat je terloopse communicatie wegvalt. Je moet Alles expliciet benoemen en dat is met gevoelskwesties weleens moeizaam.

Maar... persoonlijk ook veel gewerkt met dove kinderen, vond ik echt geweldig!

Ik kan me voorstellen dat het lastiger is met gevoelskwesties ja. Het scheelt dat ik echt een open boek ben denk ik, dat ik er gelukkig geen moeite mee heb om mijn emoties te uiten. Zeker niet bij mensen die ik vertrouw e.d. Neemt niet weg dat het lastiger zal zijn dan met een wel horend persoon.

Leuk dat je met dove kinderen hebt gewerkt. Mij heeft het ook altijd wel getrokken, interessant ofzo Maar er nooit wat mee gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven