date met iemand die een ander geloof heeft

09-07-2009 11:10 158 berichten
.
quote:k heb afgelopen week een jongen ontmoet. Ik ben zelf nederlands en hij is moslims. Zijn ouders komen uit Marokka en hij zelf is hier geboren. Binnekort spreek ik met hem af maar ik ben ook wel geschrokken dat hij best wel streng moslims is. Tenminste dit is de indruk die ik heb gekregen.

Hij drinkt geen alcohol en eet geen vlees (wel halal, maar alleen wat zijn moeder heeft voorbereid) Hij houdt zich strikt aan de regels van de Ramadan (dus niks eten en niks drinken).

Hij heeft wel 2 jaar samengewoond met een half nederlands, kwart indisch en kwart surinaams meisje. En is ook geen maagd meer.

Ik heb zelf anderhalf jaar iets gehad met een jongen die moslims was en hij hield zich allemaal niet aan deze regels. HIj dronk gewoon alcohol at gewoon varkensvlees en hield zich niet aan de ramadan. Toch was hij tegenover mij erg streng. HIj vond dat hij het recht had om te zeggen wat voor kleding ik aan moest doen en was zijn mening belangrijker dan die van mij.

Ik ben bang dat die jongen waarmee ik ga daten uiteindelijk ook zo streng is.

Ik hoop niet dat dit verkeerd word opgevat maar dit is wel iets wat ik me afvraag.

Tijdens de eerste date ga ik echt niet allemaal van die vragen stellen over hoe gelovig hij is en hoe het in zijn familie is. Dit is toch nog erg prive.Is ie moslims én uit Marokka? Ik zou er niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je uberhaupt met hem daten dan??
Gewoon: hoofddoekje kopen en moslima worden.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
ik zou nevernooit een relatie aangaan met een gelovige, kan diegene op een fundamenteel punt namelijk nooit begrijpen.

geloof is puur slecht, in my book.
quote:Donkeyshot schreef op 09 juli 2009 @ 11:12:

Gewoon: hoofddoekje kopen en moslimamoslims worden.
Waarom trap je 2 keer in de zelfde valkuil?
.
Wat trekt je eigenlijk wel aan in deze jongen?
quote:RosieRo schreef op 09 juli 2009 @ 11:13:

ik zou nevernooit een relatie aangaan met een gelovige, kan diegene op een fundamenteel punt namelijk nooit begrijpen.

geloof is puur slecht, in my book.Da's ook een geloof.
quote:dance_girl schreef op 09 juli 2009 @ 11:15:

in begrijp jullie reacties niet echt. Is het dan zo zwart/ wit? als iemand dus moslims is en ik ben niet gelovig dat het gewoon niet samengaat? Dat het hoe dan ook niet gaat werken?Moslims én uit Marokka? Nee...dat gaat echt niet werken.
Iemand is moslim en niet moslims. Daar vallen we over.

Mijn zusje is ook met een moslim. Een en al ellende, ondanks dat zij een moslima is geworden. De cultuurverschillen zijn enorm, zeker als het om een strenge moslim gaat.

in begrijp jullie reacties niet echt. Is het dan zo zwart/ wit? als iemand dus moslims is en ik ben niet gelovig dat het gewoon niet samengaat? Dat het hoe dan ook niet gaat werken?

Als hij serieus gelovig is kan het maar op één manier gaan werken: je koopt een hoofddoekje en wordt moslima.

Je gaat dus leven naar zijn regels, c.a. de regels van de Koran.

Er is geen alternatief.

Als je dat niet wilt: kappen met die knul.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:JWvB schreef op 09 juli 2009 @ 11:16:

[...]

Da's ook een geloof.

nee, dat is een mening gestoeld op feiten en voorbeelden uit de praktijk van alledag.

PvdA stemmen, worteltjes lusten en van roze houden: meningen.

kerels op wolken, hogere machten, alternatieve geneeswijzen: geloof.
.
Mijn zusje vertrekt overigens met haar "man" en hun kind morgen naar zijn geboorteland. Wij (mijn moeder en zusjes) vrezen dat wij of haar en kind of kind nooit meer terug zullen zien. Helaas kunnen we niet echt tot haar doordringen, al weet ze wel dat de kans erin zit dat ze het kind daar achterhouden. Zij vindt dat ook de familie daar recht heeft het kind te zien.

Bah, ik hou mijn hart vast.
Je hebt al een keer eerder een date gehad met een moslim, was je niet goed bevallen. Waarom dan nu weer met een moslim? Dat snap ik niet.

Ik zou niet daten met iemand van welk geloof dan ook dat is gewoon niet my thing
Ik denk dat zoiets niet goed werkt omdat jullie uit twee totaal verschillende werelden komen. Hij is zwaar gelovig en wijdt zijn leven daaraan.

Bij jou komt geloof niet op nummer 1.

Get the picture?

(uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)

in begrijp jullie reacties niet echt. Is het dan zo zwart/ wit? als iemand dus moslims is en ik ben niet gelovig dat het gewoon niet samengaat? Dat het hoe dan ook niet gaat werken?

iemand is 'islamitisch' schat. Of 'een moslim' Niet 'moslims'. Als dat al niet duidelijk is, I weep for the future.

Als jij wil blijven drinken, vlees eten etc en hij vind het geen punt, dan kan het werken. Of je moet dat willen opgeven voor hem, kan ook.
quote:Chardonnay schreef op 09 juli 2009 @ 11:19:

Mijn zusje vertrekt overigens met haar "man" en hun kind morgen naar zijn geboorteland. Wij (mijn moeder en zusjes) vrezen dat wij of haar en kind of kind nooit meer terug zullen zien. Helaas kunnen we niet echt tot haar doordringen, al weet ze wel dat de kans erin zit dat ze het kind daar achterhouden. Zij vindt dat ook de familie daar recht heeft het kind te zien.

Bah, ik hou mijn hart vast.Heb net het boek gelezen van Zana, zou er ook twijfels over hebben Char
.
quote:dance_girl schreef op 09 juli 2009 @ 11:19:

Nou wat mij wel aantrekt? Ik vind hem er aantrekklijk uitzien. Zijn werk spreekt mij aan.Wat hij doet heeft veel te maken met de opleiding waar ik mee bezig ben. Hij komt aardig over, begripvol. Hij en ik voelde allebij wel een klink toen we elkaar voor het eerst ontmoette. Voordat we het wiste stonden we 3kwartier in 1 stuk door te praten over vanalles en nog wat.

OMG.. nee, klinkt heel logisch dit.

leuke baan, lekker koppie, totaal andere perceptie van het leven, who cares?
[quote]dance_girl schreef op 09 juli 2009 @ 11:21:

Dat hij met een nederlandse meid heeft samengewoond wil toch ook wat zeggen?

En waarom is het uitgegaan dan?

Natuurlijk is het niet zwart/wit. Ik denk dat geloof en niet-geloof best samen zou kunnen gaan, als is het wel minder eenvoudig dan als je beide op dezelfde golflengte zit. Maar ik denk dat jij meer last van cultuurverschillen hebt gehad in je vorige relatie dan van geloofsverschillen.

Ook kunnen twee verschillende culturen wel goed samenleven, behalve als de ene (of allbei) vanuit zijn/haar cultuur, de cultuur van de ander niet respecteert. En helaas zie je dat vaak gebeuren tussen de Marokkaanse en de Nederlandse cultuur, van beide kanten.

En aangezien jij al een slechte ervaring hebt, begrijp ik niet zo goed waarom je nou nog een keertje iets aan wilt gaan met een Marokkaanse man, zeker als alles erop wijst dat hij nog veel vaster in zijn cultuur zit dan je ex. (Fanatiek moslims (?) zijn, wijst daar in mijn ogen op ja).

Je bent moslim, niet moslims. Het woord moslims kan alleen worden gebruikt als meervoud van het zelfstandig naamwoord moslim.

Je bent ook niet katholieks.
Als je nu al twijfels hebt, zou ik er iet aan beginnen. Het is een date, je bent nog niet eens verliefd. Waarom jezelf wel verliefd laten worden als je nu al beren op de weg ziet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven