date...wat moet ik er mee?

28-07-2008 22:05 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijd mee met dit forum, maar het is voor het eerst dat ik een topic open...moet toch het een en ander kwijt

Laatst met een leuke vent een date gehad. Kende hem al een paar maanden via datingsite en daarna af en toe msn. Gebeld met elkaar en uiteindelijk elkaar ontmoet. Ik had er verder geen verwachtingen van, maar we vonden elkaar zo leuk, de date was zo grappig en ook wel romantisch (bos, regen, paraplu). Dat er meer van gekomen is. Nou ben ik niet echt een type dat gelijk met iemand de koffer in duikt, maar hier was geen houden meer aan...

In de week erna zag ik weinig van hem via msn. Heb toen gevraagd of hij uberhaupt nog wel zou willen daten. Hij gaf uiteindelijk aan dat ie wel zou willen, maar door plotselinge prive-perikelen dit even geen prioriteit had en of ik dat erg vond. Daar heb ik natuurlijk begrip voor.

Afgelopen zaterdag toevallig een smsje en toen ik op msn kwam gelijk een berichtje...of ik zin had om langs te komen. We hebben weer heerlijk gevreën en ik ben blijven slapen. Hij was verder heel lief voor me de andere ochtend. Alleen één vraag spookt door mn hoofd...hoe nu verder? Vanavond sprak ik hem weer aan op msn en weer een kort berichtje terug dat ie moe was en ging douchen...that's it. Nou was ie voor onze date ook al niet zo lang van stof, maar het maakt me nu onzeker. Ik zit in dubio of ik nu al moet vragen wat hij wil (of juist niet) of dat ik het even moet laten rusten totdat hij zn zaakjes weer op orde heeft?

Hmmm... ik vind hem wat vaag met zijn prive perikelen... en niet zo eager als jij bent.

Ik zou zorgen dat de balans weer even terug komt bij jullie.

Dus even loslaten.
Wat ga je doen als hij plotseling weer een sms stuurt en wil afspreken?
Ik zou het ook even laten rusten. Wanneer hij jou werkelijk heel leuk vindt dan doet hij wel wat meer moeite voor je. Je kan hem altijd over een paar dagen een (algemeen) sms'je sturen maar ik zou toch wat afstand proberen te nemen. Je maakt het hem zo wel makkelijk. Hij laat niets van zich horen, doet een berichtje en jij gaat er gelijk weer heen. Kan het me wel voorstellen hoor maar hij mag wel wat moeite doen, toch?
Ik heb ooit een Oprah aflevering gezien met een man die het boek 'He's just not that into you' (hij vindt je gewoon niet zo leuk) had geschreven.

Die man benadrukte dat als een man je echt leuk vindt, hij ALTIJD voor je zal gaan. Bekijk het eens van deze kant: Als er iets verschrikkelijks zou gebeuren in jouw priveleven (denk aan overlijden, ziekte, scheiding, rechtzaak etc in jouw directe omgeving), zou jij dan een echt leuke man op de laatste plaats zetten zonder verdere uitleg aan hem te geven?

Waarschijnlijk niet. Ik denk dan ook niet dat deze man een serieuze relatie met jou wil.

Succes!
Michelle, right on!

Ik maak dat ook zelf in de praktijk mee. Als er iets prive gebeurt als je net iemand hebt leren kennen, is dat heel onhandig. Maar toch blijft hij dan contact zoeken, zelfs als er van alles aan de hand is. Het is dan allemaal wat rommeliger, het is anders dan 'normaal'. Maar geen vaag gedoe of geen uitleg. Hele gesprekken juist, over wat er allemaal speelt etc. etc.

Ik lees hier vaker vragen en dan denk ik ook meteen aan dat boekje. Het is een beetje een flauw boekje, maar oei wat raken ze daarin steeds de gevoelige snaar! Vrouwen hebben zoveel verklaringen en goedpraterij paraad als een man niks van zich laat horen of vaag doet. En ze houden alleen zichzelf voor de gek.
quote:appeltje72 schreef op 28 juli 2008 @ 22:05:

Ik zit in dubio of ik nu al moet vragen wat hij wil (of juist niet) of dat ik het even moet laten rusten totdat hij zn zaakjes weer op orde heeft?

ik krijg de indruk uit jouw verhaal, dat hij het leuk vindt om met je af te spreken en te vrijen, maar er verder tot nu toe geen enorme tijd, moeite &energie insteekt. Gewoon wanneer het hem uitkomt en er zin in heeft. Maar goed, dat is wat ik haal uit je openingspost.
Ik weet wat de prive-perikelen zijn, dat heeft hij me wel uitgelegd. Hij moet op zoek naar ander werk. Bij mij daarentegen gaat het voor de wind. Misschien is er een soort van schaamte. Ik heb dat wel vaker meegemaakt. Het moeilijke is is dat we elkaar nog niet zo goed kennen. Ik ben introvert en hij is introvert , ik kijk ook altijd de kat uit de boom en laat niet zo snel mn gevoelens zien (tenzij een ander het initiatief neemt).

Ik neem ook bewust niet te vaak contact op, maar als er contact was kwam het de meeste keren van mijn kant. Als een kip zonder kop achter iemand aan lopen ben ik absoluut niet van plan.
...heb ook aangegeven dat ik hem de tijd zou geven en als hij zou willen kletsen/afspreken, hij me weet te vinden. Heb toen bewust even een paar dagen geen contact gezocht.

zucht...
dan pak je het toch al goed aan, even laten gaan en hem laten weten dat hij altijd contact met je kan/mag opnemen.

Maar je klinkt er niet blij bij, wat zou je het liefst willen?
Ik hoef niet gelijk samen te wonen of dat we gelijk elke dag bij elkaar op elkaars lip zitten. Zou het leuk vinden om dingen te ondernemen, met elkaar lachen, huilen, vrijen, weet-ik-veel-wat en elkaar stap voor stap leren kennen.

Hij en ik hebben los van elkaar ook al een druk sociaal leven en ik kon het me voorstellen, toen hij het vertelde, dat hij het de komende weken druk heeft met alles te regelen en wat daar nog meer bij komt kijken....ik heb daar veel ervaring mee gehad met mijn ex-man, toen hij op zoek moest naar een andere baan, daar wordt je niet vrolijk van. Is ook wel een beetje een valse start natuurlijk als je een relatie zou beginnen.
Ik vind het grappig te lezen. Je begint direct met de hoofdprijs uit te delen en denkt dat hij nog gemotiveerd is om geinteresseerd te blijven. Ik kan alleen maar praten uit eigen ervaring. Wanneer een vrouw met mij op de eerste date naar bed zou gaan, is mijn interesse ook alleen maar op dat vlak. Met iemand waarmee ik wat wil opbouwen, is sex iets speciaals. Zij mag het uitstellen zodat ik echt moeite moet doen.
@datweetjewel

....confronterend, maar ben bang dat je gelijk hebt. Hoewel ik ook anders meegemaakt heb.
je zegt jullie kennen elkaar nog niet zo goed, maar je kent hem al een paar maanden online?

waar hebben jullie het dan over?!

je leert (in mijn ervaring) elkaar juist heel goed kennen door te chatten/mailen/msnen omdat je dan alleen maar praat praat en nog eens praat...

en dat je de hoofdprijs weggegeven hebt, dat moet niet de rede zijn. tenzij dat het enige is waar hij op uit was. ik heb dat ook wel gedaan, en daar kwam dan een hele relatie achter aan.

ik ben bang dat jij er meer in ziet dan hij idd...
Ik sprak hem eigenlijk maar zelden op msn en als ik hem sprak was het oppervlakkig. Was niet bijster in hem geinteresseerd (toen nog niet). Tussendoor is hij op vakantie geweest en vlak voor hij vertrok hebben we afgesproken dat we elkaar zouden ontmoeten als hij terug was. Vlak voor onze date hebben we elkaar pas aan de telefoon gehad.
anoniem_70470 wijzigde dit bericht op 28-07-2008 23:43
Reden: tikfout
% gewijzigd
quote:datweetjewel schreef op 28 juli 2008 @ 23:14:

Ik vind het grappig te lezen. Je begint direct met de hoofdprijs uit te delen en denkt dat hij nog gemotiveerd is om geinteresseerd te blijven. Ik kan alleen maar praten uit eigen ervaring. Wanneer een vrouw met mij op de eerste date naar bed zou gaan, is mijn interesse ook alleen maar op dat vlak. Met iemand waarmee ik wat wil opbouwen, is sex iets speciaals. Zij mag het uitstellen zodat ik echt moeite moet doen.

Vind dit wel een beetje zwart wit gesteld hoor! Zij..? mag het uitstellen..? Maar als jij het krijgt dan neem je het en dan ben je niet meer geinteresseerd in iets anders dan sex?

Op zich ken ik die wisselwerking, ik weet ook dat mannen graag het idee willen hebben dat ze sex moeten veroveren, hoewel een beetje ouderwets, heeft het wel iets. Ik heb zelf dat ik het alleen wil met iemand waar ik wat voor voel, omdat het dan veel en veel betere sex is.

Er zijn wel uitzonderingen: wat als jij nou al helemaal weg bent van die vrouw, jullie ontmoeten elkaar en dan is het niet meer te houden? Verandert jouw verliefdheid dan meteen alleen nog maar in interesse voor sex? Had het idee dat dat nl het geval was bij Appeltje.

Dat hij nu niet meer zo eager is, zoals ik toch wel lees uit haar verhaal, prive sores of niet, kan vele oorzaken hebben. En hoeft niet te zijn omdat ie meteen de hoofdprijs heeft gehad.. als beiden verliefd waren, dan was het toch erg leuk om die hoofdprijs doorlopend te innen, zoals verliefde stellen doen
Ik denk ook dat hij jou wel leuk vindt, maar verder niet. Het is zoals iemand al schreef, als iemand echt gek op je is, dan houdt hij wel contact en gaat het niet zo moeizaam. Ik zou niks meer van me laten horen, laat hem het initiatief maar nemen.
Cum non tum age
Bedankt voor alle eerlijke reacties.

Raar dat je als volwassen vrouw, met toch behoorlijk wat relatie-ervaring, je toch zo onzeker kan voelen. De komende dagen laat ik het lekker rusten...even geen msn e.d. Ben gelukkig druk met m'n werk komende week. Stort ik me daar lekker op.
Ik vind het eerlijk gezegd maar een smoesje hoor van dat werk, sorry. Hij zal er best wel druk mee zijn maar als je iemand écht leuk vindt, dan is er altijd wel een middagje of avond te vinden om af te spreken.
Klinkt als een booty call
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven