Date wil kosten hotel delen eerste weekend weg. [Lege OP]

13-07-2020 07:44 1183 berichten
Alle reacties Link kopieren
laat maar
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-08-2020 01:21
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
98.57% gewijzigd
Als je je vrouw wil voelen, moet je misschien beginnen met je als een vrouw te gedragen. Door je wensen en verwachtingen als een volwassene kenbaar te maken. Dat is heel spannend, maar dat doen grote mensen.

Je klinkt nu als een verwende verongelijkte puber. Grow up en zoek de verbinding met je date. Dat helpt jullie relatie te groeien. Niet het feit of hij de portemonnaie trekt.
Alle reacties Link kopieren
Terugsturen dat je vergeten was hem een tikkie te sturen van het vorige hotel maar dat je dat verrekend met dit tikkie
Alle reacties Link kopieren
To, praat met hem als je denk dat dit iets kan worden.
Waarschijnlijk worden er nu aannames over en weer gedaan of beschuldig je hem nu van dingen waar hij niet bij stil heeft gestaan.

Hoe moeilijk is het om nu even aan te geven dat het voor een volgende keer toch wel prettig is om van te voren over het budget te praten? Neutraal en open.

En de vorige keer in dat luxe hotel, was dat een cadeautje, heb je van te voren gezegd dat je hem ging trakteren? Als iemand dat bij mij doet, dan ga ik niet alsnog aanbieden om mee te betalen, omdat je dan iemands zijn plezier in de tractaties dan soms weer verpest.

Als je partners wilt zijn, zul je moeten communiceren. Van beiden kanten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
roosje11 schreef:
13-07-2020 08:44
Terugsturen dat je vergeten was hem een tikkie te sturen van het vorige hotel maar dat je dat verrekend met dit tikkie
Ik zou de date dan gelijk annuleren. ( als ik die vent was dan he)
Alle reacties Link kopieren
Als een man mij uitnodigt voor een vakantie/ weekend weg ben ik gewend dat deze altijd eigenlijk betaald.

Dus stel; je bent een jaar samen, jullie moeten je vakantie regelen op het werk, iets gaan boeken, jullie zoeken samen een vakantie uit .....maar hij dient dat te betalen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
13-07-2020 08:46
Ik zou de date dan gelijk annuleren. ( als ik die vent was dan he)
Ik heb niet het idee dat TO er nu heel veel zin in heeft, want ze vindt hem sowieso te gierig, want ze doen heel veel om-en-om.
Ik wil mij wel vrouw voelen in de relatie, maar als ik voor alles de helft moet betalen ga ik wel achter mijn oren krabben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
13-07-2020 08:45
To, praat met hem als je denk dat dit iets kan worden.
Waarschijnlijk worden er nu aannames over en weer gedaan of beschuldig je hem nu van dingen waar hij niet bij stil heeft gestaan.

Hoe moeilijk is het om nu even aan te geven dat het voor een volgende keer toch wel prettig is om van te voren over het budget te praten? Neutraal en open.

En de vorige keer in dat luxe hotel, was dat een cadeautje, heb je van te voren gezegd dat je hem ging trakteren? Als iemand dat bij mij doet, dan ga ik niet alsnog aanbieden om mee te betalen, omdat je dan iemands zijn plezier in de tractaties dan soms weer verpest.

Als je partners wilt zijn, zul je moeten communiceren. Van beiden kanten.
Hij heeft mij VOOR de boeking/ reservering de link gestuurd en daarop kon ik de prijzen zien. Ik ging er alleen vanuit dat hij zou betalen. Maar goed, de romantiek gaat zo op deze manier weg.

Als hij hotel had betaald zou ik voor etentje enz betalen. Tikkie sturen is zo triest, hij had ook kunnen zeggen ik betaal hotel wel en jij mag het eten betalen ofzo
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
13-07-2020 08:45
To, praat met hem als je denk dat dit iets kan worden.
Waarschijnlijk worden er nu aannames over en weer gedaan of beschuldig je hem nu van dingen waar hij niet bij stil heeft gestaan.

Hoe moeilijk is het om nu even aan te geven dat het voor een volgende keer toch wel prettig is om van te voren over het budget te praten? Neutraal en open.
Als zij de vorige keer een luxe hotel heeft betaald zonder iets met hem te overleggen, denk ik zomaar dat hij ervan uitgaat dat budget niet zo'n rol voor haar speelt. Voor hem misschien wel, vandaar dat als zij het aanbiedt, hij haar de helft van de rekening aanbiedt (was het dan wel goed geweest als hij een kwart had aangeboden, of niets? Daar kun je ook weer over zeuren als je dat zou willen).
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:49
Hij heeft mij VOOR de boeking/ reservering de link gestuurd en daarop kon ik de prijzen zien. Ik ging er alleen vanuit dat hij zou betalen. Maar goed, de romantiek gaat zo op deze manier weg.

Als hij hotel had betaald zou ik voor etentje enz betalen. Tikkie sturen is zo triest, hij had ook kunnen zeggen ik betaal hotel wel en jij mag het eten betalen ofzo
Ik ben getrouwd en stuur weleens een tikkie naar mijn man, als hij een pinpas van mijn bankrekening heeft gebruikt.
Daarnaast vind ik 3 maanden daten heel erg pril en ik vind het ook zeer normaal om de kosten te delen.
Wellicht heeft hij ook minder te besteden? Dat jij geen tikkie hebt gestuurd is overigens ook je eigen keuze geweest.
ardni wijzigde dit bericht op 13-07-2020 08:52
8.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:49


Als hij hotel had betaald zou ik voor etentje enz betalen. Tikkie sturen is zo triest, hij had ook kunnen zeggen ik betaal hotel wel en jij mag het eten betalen ofzo
dan zeg jij dat toch?
"goh liefie, als jij nou het het hotel betaalt, dan betaal ik het eten"
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
13-07-2020 08:49
Als zij de vorige keer een luxe hotel heeft betaald zonder iets met hem te overleggen, denk ik zomaar dat hij ervan uitgaat dat budget niet zo'n rol voor haar speelt. Voor hem misschien wel, vandaar dat als zij het aanbiedt, hij haar de helft van de rekening aanbiedt (was het dan wel goed geweest als hij een kwart had aangeboden, of niets? Daar kun je ook weer over zeuren als je dat zou willen).
Ik heb wss ook meer te besteden, en hij is 3 jaar jonger. Dat betekent niet dat ik zijn sugar mama ben/ ga spelen.
Alle reacties Link kopieren
Geen wonder dat mannen meer verdienen. Laten we dat ook nog maar zo laten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier ook op afknappen TO

Niet omdat ik zo ouderwets wil zijn maar in een liefdes relatie wil ik graag een team gevoel hebben.
Toen ik mijn man leerde kennen ging dit vrij vanzelf (hij betaalde het hotel, ik de vliegtickets bijvoorbeeld) gewoon om en om zorgde we voor elkaar.

Met een vriendin kijk ik echt naar het bedrag en wordt dit 50/50 gedeeld dat vind ik normaal, dit is dan ook gezellig maar zeker niet romantisch.
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:51
Ik heb wss ook meer te besteden, en hij is 3 jaar jonger. Dat betekent niet dat ik zijn sugar mama ben/ ga spelen.
maar met 'Betaalde vrouw" heb je minder problemen?
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:51
Ik heb wss ook meer te besteden, en hij is 3 jaar jonger. Dat betekent niet dat ik zijn sugar mama ben/ ga spelen.
Je speelt nu het verwende prinsesje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
13-07-2020 07:51
Ik vind het bizar dat een vrouw anno 2020 verwacht dat een man een weekendje weg voor haar moet betalen.

Als het nu een verrassing was, dan ja. Maar dit is gewoon iets waar jullie allebei voor gekozen hebben. Doe aljeblieft niet zo ongeemancipeerd.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Dus je zegt tegen hem dat je best mee wil betalen, en nu ben je boos omdat hij dat OK vindt? Bijzonder...
Alle reacties Link kopieren
Sunny-in-Perth schreef:
13-07-2020 08:52
Ik zou hier ook op afknappen TO

Niet omdat ik zo ouderwets wil zijn maar in een liefdes relatie wil ik graag een team gevoel hebben.
Toen ik mijn man leerde kennen ging dit vrij vanzelf (hij betaalde het hotel, ik de vliegtickets bijvoorbeeld) gewoon om en om zorgde we voor elkaar.

Met een vriendin kijk ik echt naar het bedrag en wordt dit 50/50 gedeeld dat vind ik normaal, dit is dan ook gezellig maar zeker niet romantisch.
Zo voel ik dat dus ook. Dank je
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
13-07-2020 08:52
Geen wonder dat mannen meer verdienen. Laten we dat ook nog maar zo laten.
:-D :-D :-D
wij slapen nooit.
Ik zou er ook niet blij mee zijn. Als je 2 keer uit eten gaat en de ene keer betaal jij en de andere keer wordt de rekening gedeeld dan krijg je een scheve verhouding. Dus als jij de eerste keer hebt betaald lijkt het mij fair dat hij de tweede keer voor zijn rekening neemt, tenzij het weekend veel duurder uitvalt, maar dan kan je wellicht het eten betalen.

Gelijk bijdragen is prima, maar niet de ene keer wel en de andere keer niet.
Alle reacties Link kopieren
Sunny-in-Perth schreef:
13-07-2020 08:52
Ik zou hier ook op afknappen TO

Niet omdat ik zo ouderwets wil zijn maar in een liefdes relatie wil ik graag een team gevoel hebben.
Toen ik mijn man leerde kennen ging dit vrij vanzelf (hij betaalde het hotel, ik de vliegtickets bijvoorbeeld) gewoon om en om zorgde we voor elkaar.

Met een vriendin kijk ik echt naar het bedrag en wordt dit 50/50 gedeeld dat vind ik normaal, dit is dan ook gezellig maar zeker niet romantisch.
Is het pas romantisch als er voor je betaald wordt ? Romantiek zit voor mij in andere dingen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
13-07-2020 08:17
Dus als ik in mijn relatie een activiteit opper betekent dat dat ik ervoor betaal? Want anders had ik het niet voor moeten stellen? Poeh, ben blij dat mijn relaties niet zo werkten, dan zou ik daar financieel een stuk armer uitgekomen zijn.
Nee, dat zeg ik toch niet? Ten eerste is het nog geen relatie maar zijn ze aan het daten en ten tweede is het geen activiteit maar nodigt hij haar uit om een romantisch weekendje weg te gaan als date.

Degene die de date initieert betaalt inderdaad.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Djeez, dan zeg je dat je met liefde mee betaalt maar dat je dan wel verwacht dat hij je het weekend verder vrijhoudt.

Kan hij ook nog kiezen.
lolapaloeza wijzigde dit bericht op 13-07-2020 08:57
0.70% gewijzigd
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Nou ja, kosten delen voor een weekeindje weg is toch meer dan normaal? Wat een ouderwetse gedachte heb jij zeg. 'Hij is de man, dus hij betaalt'. En als vrouw zijnde vind je dat hij mag betalen. Ik snap hier echt helemaal niets van. Ik voed mijn pubers op met dat je je eigen broek moet ophouden. Natuurlijk betaal je soms iets voor een ander, maar dan zeg je dat er duidelijk bij. Dat dit een cadeau voor de ander is. Niet dat je kunt verwachten dat de ander wel zal betalen.
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:51
Ik heb wss ook meer te besteden, en hij is 3 jaar jonger. Dat betekent niet dat ik zijn sugar mama ben/ ga spelen.
Maar waarom is het dan andersom wel oké?
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:49
Hij heeft mij VOOR de boeking/ reservering de link gestuurd en daarop kon ik de prijzen zien. Ik ging er alleen vanuit dat hij zou betalen. Maar goed, de romantiek gaat zo op deze manier weg.

Als hij hotel had betaald zou ik voor etentje enz betalen. Tikkie sturen is zo triest, hij had ook kunnen zeggen ik betaal hotel wel en jij mag het eten betalen ofzo
Nogmaals communiceren?!
Tikkies zijn niet triest, zolang je er maar over communiceert. Dus van te voren bespreekt hoe en wat en daarna een tikkie sturen is prima toch? Ik begrijp die aversie niet tegen alles gewoon splitten (tenzij duidelijk een traktatie), dan blijft het toch prima in evenwicht? Lijkt mij wel zo prettig als je aan het daten bent.

Jij had verwachtingen en hij had bepaalde verwachtingen, maar je kunt van elkaar niet ruiken hoe en wat, daarom moet je communiceren. Jullie kunnen geen van beiden gedachten lezen. Jij dacht een romantisch weekend aangeboden te krijgen, hij ging van een gezamelijk weekend uit.
Spreek het uit!

En natuurlijk kan het zijn dat jullie wensen, verwachtingen voor een relatie te ver uiteen liggen. Maar het is toch prettiger om er over te praten en er dan achter te komen, dan dat je het uit frustratie uitmaakt omdat jullie er niet over praten?
dianaf wijzigde dit bericht op 13-07-2020 09:00
6.20% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven