Daten en kinderen

05-08-2021 21:59 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ben een jaar geleden gescheiden en ben sinds kort met iemand aan het daten. Nu hebben mijn kinderen gezien dat ik een appje kreeg van een onbekende man. Niet gezien wat ofzo, maar sindsdien vragen ze steeds wie dat is. Ik heb gezegd een collega maar ze blijven doorvragen. Het gaat om twee pubers. Ik heb altijd gezegd dat ze het horen als er iemand serieus in mijn leven is, maar dit is vrij ongemakkelijk. Iemand tips? Blijven afkappen of toch kort wat zeggen?
Alle reacties Link kopieren
mijn pubers pesten me door te zeggen dat ik gelukkig maar 1G heb, want als ik 4G zou hebben de vliegtuigen uit de lucht zouden vallen door mijn getinder...

niet dat ik ze verteld heb dat ik af en toe Tinder, en ze vragen er verder ook niet naar.
als ik ga daten zeg ik gewoon dat ik uitga.
vinden ze allemaal prima.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Niet liegen gewoon herhalen wat je eerder zei "als er iets serieus te melden is horen jullie dat, verdere vragen zijn niet aan de orde." je mag best grenzen stellen zo zonder te ontkennen of uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
05-08-2021 22:52
En dan komt 5 keer per week de vraag "hoe heb je hem leren kennen?" "wanneer mogen we hem zien, mam?" en als je de kinderen gaat afzetten bij hun vader krijg je stekelige seksuele opmerkingen.

Kan je wel als een grammofoon blijven herhalen, maar ik zou geen zin hebben in continu de vragen.
Of het antwoord "op Tinder" en dat ex dan stekelig gaat reageren nadat de kinderen het uiteraard uitgebreid bij hem vertellen.
Dan moet je ook je telefoon beter bewaken als je alles geheim wil houden. Ze zijn er nu inmiddels toch achter dat er een man apt, en ze hebben duidelijk door dat er meer speelt. Dan liegen slaat toch nergens op.
Eerst maar elkaar fatsoenlijk leren kennen en genieten van de rust vooraleer je extra mensen in 't spel gooit.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
06-08-2021 00:04
Dan moet je ook je telefoon beter bewaken als je alles geheim wil houden. Ze zijn er nu inmiddels toch achter dat er een man apt, en ze hebben duidelijk door dat er meer speelt. Dan liegen slaat toch nergens op.
Eerst maar elkaar fatsoenlijk leren kennen en genieten van de rust vooraleer je extra mensen in 't spel gooit.
pubers zijn alwetend en alziend.

wat bij mij natuurlijk enorm scheelt, ik ben al heel lang alleen en mijn kinderen weten dat ik geen relatie wil.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
06-08-2021 00:16
pubers zijn alwetend en alziend.

wat bij mij natuurlijk enorm scheelt, ik ben al heel lang alleen en mijn kinderen weten dat ik geen relatie wil.
Dat is het denk ik ook. Snap best TO dat je na een jaar uit elkaar voorzichtig bent en dat lastig vindt.

Eerlijkheid is gelijkwaardigheid, dat is belangrijk voor pubers. Gelijkwaardigheid betekent ook elkaars privacy respecteren.

Ik weet natuurlijk niet hoe je in dat hele daten staat en of je daadwerkelijk op zoek bent naar een nieuwe relatie of dat je vooral ook date om de fun, gezelligheid, leven gaat weer door etc.

Mijn pubers vinden mijn date verhalen of hoe moet ik het noemen juist leuk en vragen ook regelmatig naar dingen.
Ik ben altijd eerlijk naar hen geweest. Het ook genormaliseerd, het gaat weer goed met mij, vind het leuk om nieuwe mensen te leren kennen etc etc. Maar voor mij was dat het ook. Altijd gezegd dat als er een heel leuke vent langskomt ik een serieuze relatie overweeg maar dat die vent dan wel echt heel leuk moet ziin. En ook in begin heel veel benadrukt dat ons gezin ons gezin is en als ik al een relatie zou willen/krijgen dat dat een Lat relatie is want ik met niemand ons huis en gezin ga delen.
De kinderen moeten daar ook hun weg in vinden. Persoonlijk denk ik dat dat het beste gaat door eerlijk te zijn, maar niet te vergeten jij hun moeder bent en jij hun dus ook vertrouwen moet geven en dat kost tijd. Het is nog maar een jaar, voor je kinderen is dit ook allemaal nieuw. Benoem dat ook en praat daar ook over. Dat mag er gewoon zijn al die gevoelens. En jij als moeder moet daarin de leiding nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet ontkennen maar ze er ook niet in betrekken. Tenzij alle partijen dat willen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch zeggen dat je contact hebt met een man?
Beter eerlijk zijn, dan wat je nu doet, ze weten het toch al, gaan nu speculeren en misschien wel dingen in hun hoofd halen.

Mijn pubers wisten het, vonden het ook geen enkel probleem (was al 8 jaar alleen) en als er een date was wisten zij het ook.
Nu heb ik ze ft dus wachten op een avond/weekend alleen was sws een lastige.

Je hoeft ze geen details te geven, maar zo heimelijk doen terwijl ze niet gek zijn is ook niet nodig lijkt me.

" ja jongens ik heb iemand leren kennen en het klikt vooralsnog " meer is het niet toch? maak er dan ook niet meer van.
Ik heb nog geen pubers maar ik vond het zelf als puber altijd wel fijn om serieus genomen te worden en dat er ook ruimte was voor mijn gevoelens.

ik zou dus even aan de keukentafel gaan zitten met ze en open praten over dat je inderdaad met iemand appt en dat dat wel vakee voor zal komen maar dat je er pas meer over wil vertellen als het serieus wordt. En dat kan ook best pas over jaren zijn voordat je iemand serieus leuk genoeg bindt om in jullie leven te brengen. Je kan ze toch moeilijk elke maand van de nieuwste tinderberichtjes op de hoogte houden? En ik zou er zeker even bij vermelden dat het geen impact op hun leven zal hebben tot zoiets echt langere tijd serieus is. En vragen hoe zij het vinden dat mama wel zoekt naar een nieuwe relatie.
En even afspeaken maken over al dat gevraag.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad gewoon zeggen dat je aan het daten bent en dat ze het horen als het serieus is met iemand. Zoals al gezegd werd, horen en zien ze toch alles. Er was hier laatst een vriendinnetje van mijn dochter (12) hier en ik hoorde haar tegen mijn dochter zeggen dat haar moeder zeer waarschijnlijk wel een vriend had (met daarachter een aantal redenen waarom ze dat dacht). Ze hebben dat echt wel door.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van team-vertellen.
Je kunt de pubers toch uitleggen dat het nog maar daten is en er nog niets zeker is? Het zijn geen kleuters. Super-nieuwsgierig hoe dit nu verder gaat. Lekker mama plagen ;-)
En dan komen er vragen als "waar heb je hem ontmoet, wanneer komt hij weer, etc". Nou en? Dan beantwoord je die. En dat jij het ook spannend vindt.

Alternatief is om de geest terug in de fles te duwen en over een maand ofzo te zeggen: tadaaah?! Ik zou dat al helemaal niet zien zitten.
Alle reacties Link kopieren
Team vertellen.
Je hoeft toch niet alle ins en outs te vertellen, maar je kunt wel met je pubers delen dat je gezellig aan het appen bent met iemand en dat je wel ziet wat het wordt.
Madeliefjees schreef:
05-08-2021 22:28
Zeg dat je berichten privé zijn. Jij leest hun appgesprekken ook niet.
Ik zou inderdaad ook aangeven dat mijn berichten privé zijn. Maar ik lees hun appgesprekken wel. En heb gelukkig ook goed uit kunnen leggen waarom ik dit, op deze leeftijd (12 jaar), doe. Dit wordt gelukkig wel begrepen maar ik mag het alleen lezen als kinderen al op bed liggen.

Verder ben ik ook van de eerlijkheid. Je kan de vragen die ze stellen ook met eerlijke antwoorden beantwoorden. En waarom? Omdat mijn kinderen ook ooit op het punt van daten aan zullen komen en ik dan ook hoop dat ze eerlijk zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon aangeven dat je aan het daten bent en dat als het nodig is hun erbij te betrekken dat je dat dan doet.

Ik zou geen lulverhaal ophangen over een collega etc. die kinderen prikken daar echt wel doorheen en dat kost je geloofwaardigheid.
Alle reacties Link kopieren
In dit geval zou ik denk ik gewoon zeggen dat je iemand ontmoet hebt en dat je daar af en toe gezellig mee appt. Ik zou het woord daten niet laten vallen, dat geeft direct zo'n zware belading.
Maargoed mijn puber is nog maar 12. Tegen haar zeg ik dat het gewoon iemand van de sportvereniging of collega is. Dat gelooft ze nog gelukkig 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven