Daten... eng.
woensdag 11 december 2019 om 21:53
Ik weet niet wat ik heb... elke keer als ik met een jonge contact heb via whatsapp is het heel gezellig en lijkt het alsof er (iig via whatsapp) een klik is. Vaak als het op afspreken afkomt raak ik in paniek en laat ik niks meer van mij horen. Ik wil helemaal niet zo zijn... maar het voelt of ik dan overvallen word, krijg het ontzettend warm en wil geen contact meer.
Snap niet hoe dit ontstaan is. Heb hier voorheen nooit last van gehad. Op sociaal gebied praat ik met Jan en alleman... ook met jonge mannen.
Herkent iemand dit?
Snap niet hoe dit ontstaan is. Heb hier voorheen nooit last van gehad. Op sociaal gebied praat ik met Jan en alleman... ook met jonge mannen.
Herkent iemand dit?
woensdag 11 december 2019 om 22:01
Ja! Had ik ook wel.. Bij mij was het omdat ik toch wel bang was gekwetst te worden. Rondom leuke mannen werd ik zenuwachtig, die hield ik op afstand. Bij de mannen die ik niet zo zag zitten lukte het allemaal wel zonder spanning, want dan had ik toch niets te verliezen. Ik denk dat je goed moet nadenken om te zien waar jouw spanning vandaan komt, het zit er niet zomaar.
woensdag 11 december 2019 om 22:28
Ik lees even mee, heb hier ook last van.
Als ik iemand leuk vind word ik er helemaal zenuwachtig van en zeg ik "nee" tegen afspraken omdat ik niet durf. En als ik dan afspreek kan ik niet eens helemaal mezelf zijn en weet ik soms totaal niet wat ik moet zeggen door de zenuwen, daarom bang dat ik het verpest.
Met vrienden/vriendinnen totaal geen last van, of met mannen die ik echt alleen als vrienden zie.
Als ik iemand leuk vind word ik er helemaal zenuwachtig van en zeg ik "nee" tegen afspraken omdat ik niet durf. En als ik dan afspreek kan ik niet eens helemaal mezelf zijn en weet ik soms totaal niet wat ik moet zeggen door de zenuwen, daarom bang dat ik het verpest.
Met vrienden/vriendinnen totaal geen last van, of met mannen die ik echt alleen als vrienden zie.
woensdag 11 december 2019 om 22:49
Probeer vooral jezelf te blijven, je zenuwachtige zelf is ook jezelf! Bang om afgewezen te worden is een bekend probleem, enige manier om toch dit op te lossen en op date te gaan, is om op date te gaan.
Je kan kenbaar maken dat je een beetje zenuwachtig bent, maar verder, vertrouw op jezelf.
De kans is er dat jij of jij het niet leuk hebt, maar dan heb je in ieder geval de ervaring. Het wordt telkens makkelijker, geloof me.
Je kan kenbaar maken dat je een beetje zenuwachtig bent, maar verder, vertrouw op jezelf.
De kans is er dat jij of jij het niet leuk hebt, maar dan heb je in ieder geval de ervaring. Het wordt telkens makkelijker, geloof me.
donderdag 12 december 2019 om 12:21
Bekijk het gewoon zo:
"Ik ben leuk. Ik ga een drankje drinken met een jongen. Als het een leuk gesprek is, is het mooi meegenomen. Vindt hij me niet leuk? Jammer, dan is het zijn verlies!"
Vindt hij dat mijn haar raar zit? Dan is hij oppervlakkig.
Vindt hij mij te dik? Jammer dan, want ik ben zoveel meer dan alleen mijn uiterlijk.
Kan hij niet lachen om mijn grapjes? Dan past hij gewoon niet bij mij, want ik vind mijn grapjes zelf wel leuk.
"Ik ben leuk. Ik ga een drankje drinken met een jongen. Als het een leuk gesprek is, is het mooi meegenomen. Vindt hij me niet leuk? Jammer, dan is het zijn verlies!"
Vindt hij dat mijn haar raar zit? Dan is hij oppervlakkig.
Vindt hij mij te dik? Jammer dan, want ik ben zoveel meer dan alleen mijn uiterlijk.
Kan hij niet lachen om mijn grapjes? Dan past hij gewoon niet bij mij, want ik vind mijn grapjes zelf wel leuk.