Daten gaat niet goed

02-01-2019 22:18 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Ik kom net uit een relatie van 18 maanden en sinds een maand geleden is deze stopgezet. Ik kom weliswaar uit een zeer slechte relatie, waarbij zowel fysiek en emotioneel "geweld" was.

Door mijn (ex)relatie ben ik in een depressie beland en heb ik ook een aantal zelfmoordpogingen achter de rug. Ik heb tijdens die relatie meer verdriet dan geluk gehad. Maar omdat ik moeilijk afstand kon nemen van iemand waarvan ik hield maar me toch pijn deed, is deze relatie maar sinds vorige maand gedaan.

Nu, ik ben sinds een week geleden begonnen met daten en ik heb een heel vriendelijke man ontmoet die heel open en oprecht is. We hebben ondertussen drie dates gehad.

Het probleem echter is dat ik helemaal niks voor hem voel. Ik vind hem een beetje "saai", ook is hij qua uiterlijk niet echt mijn type. Maar hij is zo ontzettend lief en vriendelijk en ik was helemaal niet onzeker bij hem.
Nu, ben ik wel een beetje bang dat als ik mijn twijfels ga negeren ik terug in een relatie beland die me heel ongelukkig gaat maken, maar langst de andere kant, ik voel me zo ontzettend alleen zonder man aan mijn zijde. Ik heb niemand waarop ik kan terugvallen of steun kan krijgen als ik het eens moeilijk heb.

Het is nogal een dubbelgevoel. Herkennen jullie dit? Hebben jullie eventueel advies, wat ik hiermee moet aanvangen? Ik heb er al over gesproken met een aantal vriendinnen, maar daarmee geraak ik niet echt verder.
dus je bent depressief en suicidaal en je relatie is net 3 weken uit toen je besloot maar weer eens te gaan daten?
Kan je niet op diezelfde vriendinnen terug vallen als je het moeilijk hebt?
S-Meds schreef:
02-01-2019 22:21
dus je bent depressief en suicidaal en je relatie is net 3 weken uit toen je besloot maar weer eens te gaan daten?
Ik WAS... vriendinnen hebben me aangeraden om terug te gaan daten zodat ik mijn relatie makkelijker kan verwerken en er niet over lig te piekeren waarom het zo is misgelopen enz en het heeft uiteindelijk wel gewerkt, want ik ben zo goed als over mijn vorige relatie heen.
S-Meds schreef:
02-01-2019 22:21
Ik WAS... vriendinnen hebben me aangeraden om terug te gaan daten zodat ik mijn relatie makkelijker kan verwerken en er niet over lig te piekeren waarom het zo is misgelopen enz en het heeft uiteindelijk wel gewerkt, want ik ben zo goed als over mijn vorige relatie heen.
Caitlin3Dh schreef:
02-01-2019 22:25
je vorige relatie is vier weken over en toen werd je depressief en suicidaal en nu is alles over

je kan gewoon niet alleen zijn, je bent geen relatiemateriaal hoor.
S-Meds schreef:
02-01-2019 22:27
je vorige relatie is vier weken over en toen werd je depressief en suicidaal en nu is alles over

je kan gewoon niet alleen zijn, je bent geen relatiemateriaal hoor.
Wat zeg je nou? TIJDENS mijn vorige relatie ben ik in een depressie beland, niet daarna...
Because schreef:
02-01-2019 22:22
Kan je niet op diezelfde vriendinnen terug vallen als je het moeilijk hebt?
Ja, kan ik eventueel wel. Wil alleen geen last voor ze zijn, maar ik kan het wel met hen bespreken 😊
“ik voel me alleen zonder man aan mijn zijde”

jij zoekt geen liefde
jij zoekt een levensdoel
dat kan nooit een relatie zijn
Je bent gewend aan een partner. Daarom vind je het lastig om te stoppen.
Het is lastig om je leven als single weer vorm te geven.

In ieder geval stoppen met deze man. Eerst zelf op eigen benen gaan staan en het leuk hebben met jezelf.
Ik zou jezelf iets meer tijd geven om gewoon eens lekker op jezelf te zijn. Het is pas een maand uit, en met deze nieuwe man heb je al drie dates gehad. Veel te snel als je het mij vraagt. Geniet gewoon een tijdje van het vrijgezel zijn.
en verder zeg je zelf dat je net een maand uit je relatie bent, een zeer slechte relatie waar je echt schade van hebt gehad. En je date met iemand waar je niks voor voelt, maar ja je moet wel want zonder date ben je niks ofzo
S-Meds schreef:
02-01-2019 22:34
“ik voel me alleen zonder man aan mijn zijde”

jij zoekt geen liefde
jij zoekt een levensdoel
dat kan nooit een relatie zijn
smeds heeft BEET!
Je relatie is een maand uit en je bent na 3 weken weer gaan daten terwijl je depressief en suïcidaal bent. Je schrijft was, maar zoiets gaat niet in 3 weken over.

Een paar dates in een week? Dan loop je wel erg hard van stapel.

Je gaat om de verkeerde reden daten. Je moet niet gaan daten omdat je niet alleen kan zij . Je moet gaan daten als je een nieuwe partner iets te bieden hebt, als je goed in je vel zit. Een relatie moet een aanvulling zijn op je leven. Wanneer je een relatie zoekt om niet alleen te willen zijn, tref je de verkeerde. Dan vind je niet iemand waar je gelukkig van zal worden.

Stop in ieder geval met deze man, na een paar dates is het duidelijk je type niet.
Stoppen met daten en eerst ns zien dat je jezelf op de rit krijgt.
1. Neem tijd om die vorige man te vergeten.
2. Verwen jezelf.
3. Leer jezelf graag zien.
4. Zorg zelf voor je geluk.
5. Een man of vrouw is een aanvulling om gelukkiger te worden.
6. Wees niet afhankelijk van een vrouw of man om gelukkig te worden.
7. Ga enkel voor het beste.
Eens met de rest, stop met daten. Zorg eerst eens dat je de tijd krijgt om je vorige relatie te verwerken en vooral om je zelfvertrouwen en zelfrespect weer terug te vinden.

Ga naar de huisarts en vraag om therapie.

Jij wil van de ene relatie in de andere vluchten. Niet doen. Eerst zelf helen en dan pas weer daten.
Caitlin3Dh schreef:
Niet zo slim van die vriendinnen. En apart dat jij je eerst door je vriend en later door je vriendinnen laat vertellen wat je moet doen.
Neem het heft in eigen hand. Werk aan jezelf, je issues en gevoeligheden die maken dat je openstaat voor gewelddadige types en houd mannen en daten maar even op een afstand.

Pas als jij dit verwerkt hebt, en weet wat jij wil/ wat bij je past én goed alleen kunt zijn is er ruimte voor een leuke relatie.
En ik heb het tshirt dus ik mag dit best zeggen.
Pick your battles and bloom
Toen ik depressief was voelde ik ook niets. Laat staan liefde voor onbekende gasten

Ga eerst een aan je herstel en verwerking werken. Zonder jongens/mannen maar met je familie, vriendinnen en arts/ therapeut.
Je gaat na zoveel heftige gebeurtenissen toch nu niet al daten?! Neem even rust en probeer alles te verwerken. Word weer even een zelfstandig persoon.
Je zou wel wat hulp kunnen gebruiken.
Ga niet met deze nieuwe date in zee. Je zegt al zelf dat je hem saai vindt.
Zie het feit dat je deze kwaliteiten in een man hebt ervaren als een aangever dat het dus wel kan. Dat er goede fijne mannen bestaan en dat je niet keihard hoeft te ‘werken’ in een relatie en dat een relatie niet uit drama’s hoeft te bestaan.

Je hebt veel nare dingen ervaren. Ik zou als ik jou was naar een psycholoog gaan voor steun, zelfinzicht, groei en sterker worden
Waarom ligt de focus voor jou nu al op daten?

Je hebt heftige dingen meegemaakt en je zit psychisch slecht in je vel. Is het niet eens tijd om het verwerken en je psychische gezondheid op nummer 1 te zetten? Weer in een relatie stappen met niet de juiste persoon is toch niet de oplossing?

Blijf minimaal een jaar single en gebruik dat jaar om je oude relatie te verwerken. Ga in therapie om te leren wat een gezonde relatie is.
Jouw probleem ligt op een heel ander gebied dan deze date.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Caitlin3Dh schreef:
Je vriendinnen geven slechte adviezen. Het is niet mogelijk dat je er over heen bent en ineens psychisch gezond tenzij een lang weekend naar Lourdes bent geweest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat een raar gedrag om een maand nadat het uit is alweer te gaan daten. Vind je dat zelf nu echt niet heel gek? Leer eens een half jaartje op eigen benen staan en kijk eens of en hoe je jezelf dan tegenkomt.
Wat een raar verhaal... neem een cavia ofzo..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven