Daten verloopt traag

02-08-2017 19:20 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat m'n laatste topic over datekwesties zijn, want dan heb ik volgens mij alle scenario's wel gehad. Ik ben nu een tijdje aan het daten met een man waarbij het daten wel erg traag verloopt. Voornamelijk van zijn kant. Hij heeft niet zoveel haast om snel af te spreken. De ene keer toevallig wel maar vaak duurt het wel even voordat we elkaar weer zien. En dat ligt niet aan mij.

Ik zie hem over een paar dagen weer maar hoe kan ik dit tegen hem zeggen? Dat daten op deze manier voor mij niet heel leuk is. Er is tussendoor ook niet echt kwalitatief contact. Als ik date wil ik dat iemand enthousiast is en eigenlijk niet kan wachten om me weer te zien. Maar ik kan het meestal nogal kort door de bocht zeggen, dus vandaar dat ik wat advies vraag hier.
Cancel die date. Je gaat toch niet aan een dood paard trekken!
Beslissen voordat je op date gaat wat je precies wil: meer van hem, of ben je er klaar mee. En gewoon eerlijk zijn.
Ik ben geen voorstander van bij voorbaat al iets afkappen zonder dat je eerlijk bent geweest over wat je precies wil, en dus stiekem eigenlijk gewoon meer had gewild. Maar als je er oprecht klaar mee bent dan zou ik het gewoon op een nette manier afkappen.
winkje87 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 19:43
52.77% gewijzigd
Zeg hem hoe je je voelt. Het moet wel van twee kanten komen.
Heb je dit al tegen hem gezegd? Misschien doet hij wel expres rustig omdat hij niet te gretig / needy over wil komen.
En wat noem jij traag en weinig contact?
Nou hij is 3 weken op vakantie geweest en nu is hij vanaf het weekend al terug en nog steeds is er geen voorstel. Terwijl we het al wel hadden over een nieuwe date. Als ik iemand een paar weken niet zie, heb ik toch echt wel heel veel zin om diegene snel te zien als ik weer in het land ben en tijd heb.

Qua contact een paar appjes per dag maar vrij nietszeggend. Hij is niet echt van het appen en bellen doen we nooit.
winkje87 schreef:
02-08-2017 19:42
En wat noem jij traag en weinig contact?
Daar heb je natuurlijk wel een punt. Misschien valt dat wel mee en wil TO gewoon heel/te snel.
Pffff, afkappen! Dood paard inderdaad.
Ik twijfel nog, hoor.
Maak dit duidelijk aan hem
Tja, het klinkt niet alsof hij past bij jouw aandachtsbehoefte. Het hoeft helemaal niet te betekenen dat hij niet serieus is, maar dit zegt wel iets over hoe hij is. Dus ook in een relatie is. Wil je dat?
Ik vind het niet heel schokkend hoor, maar inderdaad misschien gewoon andere behoeftes mbt aandacht.

Nog steeds ben ik voor gewoon eerlijk bespreken.
Nou gevraagd en hij wil mij zeker nog zien. Maarja.... hij heeft nog steeds niks voorgesteld. En ik liet de bal bij hem omdat ik hem al eerder had gevraagd af te spreken maar toen zei hij dat hij er nog op terug zou komen.
Waarom bel je hem niet gewoon en leg je hem dit uit? Altijd maar dat wel/niet appengedoe. Ik zou bellen, aangeven hoe je je voelt, zijn reactie horen en daar mijn conclusies aan verbinden.
Oke en nog tips hoe ik dit op een aardige manier kan aangeven dan i.p.v. te direct te zijn of te onaardig te klinken?
groentheetje1 schreef:
03-08-2017 15:49
Oke en nog tips hoe ik dit op een aardige manier kan aangeven dan i.p.v. te direct te zijn of te onaardig te klinken?
Het begint met bellen en niet appen.
'Hé dingetje, we zijn nu al een tijdje aan het daten, maar naar mijn gevoel toon ik meer enthousiasme dan jij. Ik merk dat je zelden met een voorstel komt en erg je tijd neemt. Voor mij is dat lastig, omdat ik nu niet kan inschatten hoe jij mij ziet. Hoe kijk jij hier tegenaan?'
"Hoi *naam dood paard*. Het lijkt me leuk om je te zien, maar ik heb het gevoel alsof dat enthousiasme niet helemaal wederzijds is. ik twijfel of we op 1 lijn liggen qua verwachtingen, hoe denk jij daarover?"
Je vraagt of hij je nog wil zien, maar je hebt hem niet gewoon concreet uitgevraagd? ik snap je omslachtigheid niet helemaal. Of kwam hij met een excuus dat hij druk is of zo? Dan zou ik het laten varen en het aan hem laten.
En kwamen alle initiatieven al van jouw kant? Dan zou ik het ook laten gaan, of een van de twee berichten hierboven sturen.
Ik had hem gevraagd en hij was een week druk. En daarvoor 2 weken weg voor werk. Dus we hebben elkaar nu al een tijd niet gezien. En ik weet dat hij deze week zeeën van tijd heeft. Maar hij heeft niks voorgesteld. En aangezien ik al een voorstel had gedaan, vind ik dat de bal bij hem ligt. Ik had super veel zin om hem deze week te zien maar we zijn nu bijna weer een week verder. Komt op mij gewoon niet enthousiast over.
Hmm, nee inderdaad. Hij niet staat te springen. Stuur een van de berichten hierboven, ben je er heel snel achter.
clueless17_ schreef:
03-08-2017 15:56
"Hoi *naam dood paard*.
:HA:
groentheetje1 schreef:
03-08-2017 16:11
Ik had hem gevraagd en hij was een week druk. En daarvoor 2 weken weg voor werk. Dus we hebben elkaar nu al een tijd niet gezien. En ik weet dat hij deze week zeeën van tijd heeft. Maar hij heeft niks voorgesteld. En aangezien ik al een voorstel had gedaan, vind ik dat de bal bij hem ligt. Ik had super veel zin om hem deze week te zien maar we zijn nu bijna weer een week verder. Komt op mij gewoon niet enthousiast over.
He's just not that into you.
Dit ook meegemaakt met mijn laatste date, toen ik concreet vroeg naar een datum om af te spreken kwam de aap uit de mouw, hij was nog niet klaar voor een relatie. Ook prima weet ik ook weer waar ik aan toe ben. Is nu trouwens een scharrel geworden en heb hem vorige week nog gezien :)
Erg herkenbaar, toevallig kom ik net uit een vergelijkbaar iets. Ik probeerde mezelf ook wijs te maken dat hij gewoon te druk was met van alles. Maar hij was gewoon "not that into me". En dat hij zegt dat hij je graag wil zien is zijn manier van jou aan het lijntje houden.

Je kunt twee dingen doen, het contact helemaal afkappen, nummer verwijderen, hem vergeten en doorzoeken naar een andere date. Of gewoon niks meer appen en hem als eerste contact laten zoeken. Laat hem maar moeite doen! Jij moet daarmee in ieder geval stoppen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven