De beslissing is gevallen, maar hoe nu verder?

03-06-2010 20:48 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan uit elkaar. Het is een proces van jaren geweest, maar ik wil zo echt niet verder. We hebben 2 kinderen voor wie ik het heel naar vind. Maar ik heb vertrouwen in de toekomst.

Maar waar moeten we beginnen? Er is zoveel te regelen nu. Wie kan me advies geven? Ik wil kijken naar de mogelijkheden mijn partner uit te kopen om in het huis te blijven wonen. Hoe werkt dit precies? Wie heeft ervaring met een mediator? Is dat nodig? Wat doet een mediator precies en wat kost het?

Wie kan me op weg helpen?
Meave heeft hier een tijd geleden een topic over gehad. Ik zal eens kijken of ik het voor je kan vinden.

Heel veel sterkte vast en hoop dat je goede reacties krijgt.

Zelf ben ik uit elkaar gegaan met ex toen mijn dochter, van nu bijna 5, een half jaar was. Inmiddels nieuwe partner en een baby erbij.

We hebben toen eerst een mediator gebruikt maar dat bleek vooral goed voor de portemonnee van de mediator. Daarna zelf advocate in arm genomen, waarna ineens bleek dat ik, als ik zonder ex advocaat nam wél recht had op rechtsbijstand. En die advocate heeft het erg snel geregeld allemaal. Duurde toch nog even, maar dat kwam op dat rechtbank zaak bleef uitstellen. Heel vermoeiend en frustrerend. Maar goed, allemaal goed gekomen uiteindelijk.

Als je kosten van advocaat wil besparen door met mediator vast een akkoord tussen jezelf en partner te bereiken, kun je, m.i., beter samen -eventueel met objectief 3e persoon erbij - om tafel gaan zitten en vast dingen opschrijven en bespreken.

Wat betreft in het huis blijven wonen, kun je partner uitkopen en de hypotheek, eventueel met behulp van alimentatie van ex, zelf betalen?

Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Stel beide het welzijn van jullie kinderen voorop!

Dat Papa en Mama zich goed voelen is ook één ding wat voor de kids een must is.

Geen ruzie of steken onder water waar de kids bij zijn dus.

Voor de rest. Probeer beide (en misschien ook de kids) zo veel mogelijk van je wensen en hoe je de toekomst zie op papier te zetten, zodat jullie daar als "familie" uit kunnen komen.

Een mediator (heb ik in mijn omgeving gemerkt) is iemand die behalve tips geeft, niet veel kan doen. Jullie moeten ook hier samen uit komen.

Succes, en veel sterkte
het eerdere topic hierover
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven