De eerste de beste?!

09-01-2009 13:43 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik in het verleden wel het eea heb gescharreld, heb ik nooit een lange serieuze relatie gehad, waarin ik zelf ook veel toekomst zag. Nu dus wel en ik geniet er van!

Maar toch, ergens in mij zegt ook een stemmetje dat het niet slim is om met je eerste echte liefde samen te blijven. Zijn hier mensen die ook met hun eerste liefde samen zijn gebleven?
Nee, maar ken er genoeg die nu nog samen zijn met hun eerste geliefde waar ze alles voor het eerst mee deden, en nergens ervaring in gehad hebben. Jij hebt toch al met andere jongens ervaring? En als het goed voelt voelt het goed, en merk je vanzelf wel hoe het afloopt:)
Ik snap je gevoel wel. Ik heb maar 1 echte serieuze ex. Wel een heleboel (sex) scharrels. Ik denk er ook wel eens aan, want ik wil heel graag bij mijn huidige lief blijven en met hem trouwen en kindjes krijgen. Maar ja, het is niet anders. Zolang het goed gaat is er toch ook geen probleem?

Tenzij jij er zelf in je hoofd en hart een probleem van gaat maken.
Waarom vind je het niet slim om bij je "eerste' liefde te blijven?

Ik vind het niet slim als je hem daardoor zou laten lopen.
Hier een ervaringsdeskundige; 38 jaar en 4 jaar samen met mijn eerste liefde.

Als hij alles is wat jij zoekt in een man en jullie gelukkig zijn, waarom zou je dan verder zoeken? Alleen om wat meer ervaring op te doen? En achteraf misschien te moeten constateren dat nr. 1 achteraf gezien wel degelijk de ware was? Dat lijkt me dus geen slimme keuze...
Hoezo niet slim?! ik snap em niet geloof ik.........
quote:Mac123 schreef op 09 januari 2009 @ 13:51:

Waarom vind je het niet slim om bij je "eerste' liefde te blijven?

Ik vind het niet slim als je hem daardoor zou laten lopen.Hier sluit ik mij bij aan!
Ik denk dat TO bedoelt dat je beter meerdere lange relaties achter de rug kan hebben zodat je wat meer "vergelijkingsmateriaal" hebt?

Ik ben zelf van mening dat het niet veel uitmaakt, al zie je wel vaak dat mensen die bijvoorbeeld sinds hun 16-de een relatie hebben later uit elkaar gaan.

Maar volgens mij is er geen enkele reden om te denken dat het niet slim is om bij je eerste grote liefde te blijven! Vooral omdat je al gescharreld hebt en dus op een bepaalde manier al wel ervaring hebt en weet wat je wel/niet wilt.

Geniet ervan!
Volgens mij is het belangrijk in een relatie dat je jezelf goed kent en weet wat je in een man zoekt. Dan kun je heel goed bepalen of iemand in staat is je op de langere termijn gelukkig te maken. Sommige mensen kennen zichzelf al goed als ze 18 zij en kiezen dan direct de goede partner.

Anderen leren zichzelf nooit goed kennen en kiezen keer op keer verkeerd.

Als je al jong iemand ontmoet, kunnen mensen wel uit elkaar groeien trouwens. Maar goed, dat kan later in je leven ook, door diverse omstandigheden.
quote:Suy schreef op 09 januari 2009 @ 14:00:

Ik denk dat TO bedoelt dat je beter meerdere lange relaties achter de rug kan hebben zodat je wat meer "vergelijkingsmateriaal" hebt?

Ik ben zelf van mening dat het niet veel uitmaakt, al zie je wel vaak dat mensen die bijvoorbeeld sinds hun 16-de een relatie hebben later uit elkaar gaan.

Maar volgens mij is er geen enkele reden om te denken dat het niet slim is om bij je eerste grote liefde te blijven! Vooral omdat je al gescharreld hebt en dus op een bepaalde manier al wel ervaring hebt en weet wat je wel/niet wilt.

Geniet ervan!Die heb je ook, maar ik ken er ook een paar die nu al getrouwd zijn en kinderen hebben, rond de 50 zijn en nog steeds samen. Het is net hoe het loopt..
Wij zijn al sinds onze 15e bij elkaar, ben bijna 30 dus de helft van ons leven en bijna 9 jaar getrouwd.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, alles was met hem de eerste keer. Ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal nodig, wij horen gewoon bij elkaar en daar heb ik geen andere relatie voor nodig om dat uit te vinden. We zijn gelukkig, wat wil een mens nog meer. En.. ieder huisje heeft zijn kruisje en het gras lijkt bij de buren altijd groener.
Ik ben al 14 jaar samen met mijn kerel vanaf mijn 17e. Na bijna 10 jaar samenwonen, zijn we inmiddels 4 jaar getrouwd en een zoontje van 2.

We waren elkaars eersten en enigsten... vind het wel een mooi idee!
Ik wel, als je mijn eerste 'langere' relatie op mijn 14e niet meetelt. Die duurde 18 maanden. Daarvoor wel wat gescharreld, vriendjes gehad en een keer zoenen enzo, maar dat was het wel.

En op mijn 16e kwam ik mijn huidige man tegen. Ik was zijn eerste echte relatie (hij was 20) en hij had ook wel wat gescharreld, maar nooit echt verkering gehad. En we zijn inmiddels 25 en bijna 30 en 2 kinderen verder en eerlijk gezegd ben ik gewoon heel erg blij met hem en onze relatie.
Oh, en als je elkaar de ruimte geeft om te ontwikkelen, elkaar steunt en niet beperkt, rekening met elkaar houdt en toch je eigen ding doet kan het heel goed gaan hoor.
mijn man!

voor hem als tiener had ik 2 relaties van 2 jaar, en hij niet echt een vast iemand. Ik ben ook de enige met wie hij 'het' gedaan heeft zeg maar.(voor zover ik weet, word paranoide van deze pijler soms)
Ook ik ben een ervaringsdeskundige, op mijn dertiende jaar mijn huidige man ontmoet

Nu zijn we in april 44 jaar bij elkander,maar of ik dit nu een zegn kan noemen ???

Ik ga steeds meer en meer twijfelen aan en in deze relatie.
Op 18e vriend ontmoet, was eerste serieuse relatie (daarvoor wel wat gezoend maar verder niks, niet eens echt verkering...)

Nu ben ik 34, hebben we samen de wereld rondgereisd en er een kind op gezet. Als je een leuke vent hebt, waarom zou je dan voor wat anders gaan?
Zelfde hier Rosie, mijn man was ook nog maagdelijk en onschuldig tot hij mij tegenkwam, maar hier op de pijler werd al gezegd dat hij óf heel saai was óf zo'n beetje homo óf gewoon stiekem in het rondneukte
quote:Eowynn_ schreef op 09 januari 2009 @ 14:33:

Zelfde hier Rosie, mijn man was ook nog maagdelijk en onschuldig tot hij mij tegenkwam, maar hier op de pijler werd al gezegd dat hij óf heel saai was óf zo'n beetje homo óf gewoon stiekem in het rondneukte welnee. na ons willen ze gewoon noooooit meer een ander, kunnen wij het helpen dat we fantastisch zijn?
Ook ik ben een ervaringsdeskundige, op mijn dertiende jaar mijn huidige man ontmoet

Nu zijn we in april 44 jaar bij elkander,maar of ik dit nu een zegn kan noemen ???

Ik ga steeds meer en meer twijfelen aan en in deze relatie.

einde quote

Maar ijaba, heb je het idee dat je 44 jaar geleden te snel heb gekozen voor de eerste de beste of is er iets in de relatie verander?
Rosie, dat zeg ik ook altijd. Waarom inruilen als je er alleen maar op achteruit kan gaan?

En dan nog: waarom zou je eerst misluke relaties moeten hebben om te weten of een relatie goed is? Je gaat toch ook niet eerst een auto in de prak rijden zodat je daarna weet wat je níet moet doen?
En er zijn ook mensen die na 8 verbroken relaties nóg niet weten wat ze willen én dezelfde fouten blijven maken.
Ikzelf niet, maar ik ken wel iemand. Heeft op haar 16e 1e vriend gekregen en is daar nu al 21 jaar mee, waarvan 11 jaar getrouwd en 2 kinderen. Dus het kan zeker wel.
quote:Eowynn_ schreef op 09 januari 2009 @ 14:47:

Rosie, dat zeg ik ook altijd. Waarom inruilen als je er alleen maar op achteruit kan gaan?

En dan nog: waarom zou je eerst misluke relaties moeten hebben om te weten of een relatie goed is? Je gaat toch ook niet eerst een auto in de prak rijden zodat je daarna weet wat je níet moet doen?Sommigen wel hoor
Ja hoor, al bijna 21 jaar!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven