De koek is op

13-03-2019 08:01 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
De koek is plotseling op.
Misschien had ik het achteraf aan moeten zien komen maar dit heb ik niet gedaan.

Naast verdriet en boosheid heb ik ook een soort berusting, ga dan maar weg en liefst zsm.
De harde woorden die nu vallen snap ik niet goed, we hadden het toch fijn en goed.

Naast het feit dat ik weet dat het goed komt met mij maak ik mij toch zorgen.
Kan ik nu die leuke bijna FT baan wel aanhouden,
Hoe moet het nu met ons kind, ik wil niet dat er continu van huis gewisseld moet worden, ze verdiend een stabiele basis.
Zit een tweede kind er nog wel in voor mij.

Financieel ben ik onafhankelijk, dat geeft veel rust.

Ik ben boos, en hij snapt mijn boosheid niet. Vindt dat hij het goed aangepakt heeft omdat hij tenslotte eerlijk is geweest. Iemand voor de gek houden voor weet ik hoe lang doet er schijnbaar niet toe.
Avian schreef:
13-03-2019 09:12
Hoop het niet. Afgezien dat hij dan een nog grotere eikel is vind ik iemand die voor een getrouwde man met gezin gaat behoorlijk sneu . Pffff.
Hoe moeilijk het ook is, probeer te focussen op zaken waar je direct invloed op kan uitoefenen en die van belang zijn voor je toekomst en jullie kind.
Natuurlijk heb je allerlei emoties die een uitweg zoeken maar pas er voor op dat het helingsproces de toekomstige omgang in de weg gaat staan.
Uiteindelijk moet een regeling het belang van jullie alle 3 dienen en zal je ook compromissen moeten overwegen.

Klinkt een beetje klinisch maar het is helaas wel heel belangrijk.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Kun je zelf in je huis blijven wonen of iets anders kopen/ huren?
Gelukkig wel, ik kan de hypotheek alleen goed opbrengen.
En ben je nog op zoek naar bevestiging dat hij een enorme klootzak is en jou geen enkele blaam treft, of ben je al toe aan nuance?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik vind hem nu idd even een enorme klootzak. Verder vind ik hem een goede vader en haat ik hem echt niet.

Ga mijn best doen om alles zo goed mogelijk te regelen voor ons kind.
Avian schreef:
13-03-2019 11:48
Ik vind hem nu idd even een enorme klootzak. Verder vind ik hem een goede vader en haat ik hem echt niet.

Ga mijn best doen om alles zo goed mogelijk te regelen voor ons kind.
Sterkte. En succes
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Je weet niet hoe je dit aan je eigen peuter verteld?! Die hoef je weinig uit te leggen, hoor. Stuk makkelijker dan als het een puber is.

Waarom zou je niet FT kunnen werken?! Alleenstaande vrouwen waarbij er geen vader is die meerdere kinderen hebben werken FT.

Waarom denk je aan een tweede kind NU?

Je komt nogal haotisch over en tot op zekere hoogte snap ik dat. Je bent onnodig bang, je bent in NL. Je zal niets tekort komen.

Ik wens je wijsheid toe.
Avian schreef:
13-03-2019 08:46
Hier ben ik bang voor, hij ontkent in alle toonaarden.
Hopelijk is hij verstandig genoeg om dit niet te doen. Al herken ik hem nu nauwelijks en zal niks mij verbazen.
Waarom is dit verstandig? Het is een peuter die een mevrouw ziet, zoals vele mevrouwen. Alsjeblieft, zeg. En hij zou wel gek zijn om alleen te blijven. Maar goed, dit is van latere zorg en hij heeft nu heus geen mevrouw klaarstaan. Zo werkt het niet. En die mevrouw zit ook niet op een vent met peuter en ex te wachten als ze verstandig is.
Je reageert vervolgens wel stabiel. Dat dan weer wel. Je red jezelf echt wel.
Bedankt, ik was vanochtend idd wat hysterisch.
Moet accepteren dat de toekomst anders zal zijn dan “gepland”.
Hij had ook niet zo gepland, he.
Ook al is dit zijn keuze. En wie weet zet het zich niet eens door als puntje bij paaltje komt.
Ksenija schreef:
13-03-2019 15:41
Je weet niet hoe je dit aan je eigen peuter verteld?! Die hoef je weinig uit te leggen, hoor. Stuk makkelijker dan als het een puber is.

Waarom zou je niet FT kunnen werken?! Alleenstaande vrouwen waarbij er geen vader is die meerdere kinderen hebben werken FT.

Waarom denk je aan een tweede kind NU?

Je komt nogal haotisch over en tot op zekere hoogte snap ik dat. Je bent onnodig bang, je bent in NL. Je zal niets tekort komen.

Ik wens je wijsheid toe.
Volgens mij bedoelde TO dat ze kortgeleden nog samen aan een tweede kind dachten. Niet nu.
Sterkte TO...
Sterkte TO !!!! :hug:
JollyRider schreef:
13-03-2019 11:32
En ben je nog op zoek naar bevestiging dat hij een enorme klootzak is en jou geen enkele blaam treft, of ben je al toe aan nuance?
Ze weet het pas net he. Als het goed is komt er later wel iets meer zelfreflectie. Eerst even druk van de ketel. Dan is er weer ruimte voor andere dingen. Kan je dat mooi gebruiken voor je volgende relatie..
Avian schreef:
13-03-2019 11:03
Gelukkig wel, ik kan de hypotheek alleen goed opbrengen.
Dat is fijn. Is ex daar ook ok mee?
Ja , ex vind het prima dat ik hier blijf.
Even advies gevraagd.
Heeft iemand hier ervaring met een mediator en hoe dat proces gaat ik begin mij wat zorgen te maken.
Ex en ik willen eea via de mediator regelen. Echter heb ik hem tot nu toe alleen nog maar over geld gehoord. Of dochter dan bij hem ingeschreven kan zijn ivm huurtoeslag, terwijl hij kiest voor 3 nachten in de 14 dagen met haar. Heb hem meer aangeboden maar werkrooster wijzigen was te lastig (terwijl hij deze uren vroeger voor komst kind ook draaide).

Begint ook nog is over partneralimentatie, hij werkt gewoon 4 dagen in de week en verdiend voldoende voor een alleenstaande. Begint over de auto’s, de overwaarde van het huis. Dat ik de geplande beurt voor “mijn” auto maar zelf moet betalen.
Om vervolgens de volgende dag zijn excuses weer aan te bieden.

Ik wil hier het liefst zonder ruzie doorkomen maar overweeg nu om toch een eigen advocaat in te schakelen. Eerst uiteraard mediator afwachten.

De concrete vraag is, wat zijn jullie ervaringen met een scheidings mediator?
Nee wel ervaring met zoiets via het maatschappelijk werk, maar volgens mij is mediation wel iets anders?
Als kind bij hem op adres wordt ingeschreven, dan gaat het hem niet om de huurtoeslag. Die krijgt hij namelijk ook wel zonder kind op dat adres.
De kindertoeslag krijgt hij dan echter óók maandelijks uitgekeerd. En jij niet. Als kind meer bij jou verblijft dan bij vader, schrijf je kind dan gewoon in op jouw adres!!!!!
Het kindgebonden budget kan een aardig bedrag zijn namelijk, per maand.

Kinderbijslag kun je door de Sociale Verzekeringsbank gesplitst laten uitbetalen, hij de helft en jij de helft.
Dit kan niet met kgb.
Dankje, ik begreep zijn verhaal ook al niet helemaal. Nu snap ik het.
Ik zou me even goed gaan inlezen, hij doet dat blijkbaar ook. Ik denk dat dit naarder wordt dan je nu nog denkt als hij zo begint.
Dat gevoel bekruipt mij ook.
Ben van plan om een onafhankelijk advies gesprek aan te gaan met een andere advocaat dan de mediator.
Dat zou ik persoonlijk ook doen. Beter te veel dan te weinig info. Dit gaat heel rap van de koek is op naar wat kan ik er nog uit slepen.
Kan me voorstellen dat het allemaal rauw op je dak valt en dat er veel vragen zijn. Strijd voor je eigen hachje, dat van jou en je kind.
Ga niet zo maar mee in zijn voorstellen want hij lijkt behoorlijk berekenend te zijn qua geld/ inkomsten.
Jij hebt de beter betalende baan van jullie 2?
Klopt, ik verdien aanzienlijk meer.
Na al deze opmerkingen van zijn kant weet ik niet of ik nog wel een mediator wil. Nu is hij overigens weer poeslief, maar heb zijn manipulatieve spelletjes nu door.

Het valt me wel echt vies van hem tegen.
Ik zou zelf wel richting mediation gaan, maar zelf erg goed voorbereid. Een advocatentraject/rechtbank kan altijd nog. Ik kan me voorstellen dat het een teleurstelling is naast al het verdriet, maar hou je koppie er goed bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven