De pro's van single zijn

31-05-2011 21:02 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net als vele anderen, heb ik liefdesverdriet gehad en nu ik eigenlijk weer helemaal happy begin te worden, zat ik eens te denken wat is de meerwaarde van lekker een tijdje alleen zijn. Zelf heb ik in de verdrietige periodes vaak allemaal nieuwe dingen ondernomen, angsten overwonnen en wijze lessen gehad :Imao: . Maar ik ken ook meiden die eigenlijk nog nooit single zijn geweest, meteen als het uit was een nieuwe. Zouden ze dan iets missen? Wat denken jullie? Wat zijn de plussen van het single bestaan
dat je er dan achter komt wat je zelf echt leuk vindt.. en daardoor jezelf beter leert kennen.
Ik vind het wel grappig om te denken dat ik (in mijn hoofd iig) met iedereen het zou kunnen aanleggen
Doen en laten wat je wil, met wie je dat wil of juist niet
Het gras aan de overkant is niet groen.
zelf de afstandsbediening van de tv vast kunnen houden
geen verplichte schoonfamilie bezoekjes
Je niet minderwaardig voelen
Kunnen doen wat je wilt, geen gesnurk naast je in bed, geen ruzie over de ab, lekker alleen backpacken in Verweggistan, met niemand rekening hoeven houden als je kookt/uitslaapt/naar het cafe gaat en laat ( vroeg dus) thuis komt.

Schransen als je daar zin in hebt, kilo's aankomen, neuken met wie je wilt. Meerdere minnaars er op na houden, geld uitgeven aan onzindingen.
Geen gekibbel om dwars zittende scheten.
als je na het werk een borrel wilt drinken doe je dat.

Kan uiteraard met een partner ook maar als ik bij mezelf naga...dan zit vriend thuis en heeft gekookt of gaat ervan uit dat als hij thuiskomt het eten klaar is.

Je moet toch weer even bellen,overleggen....het spontane is er dan wel af zegmaar.
Ik vind het flirten ook zo leuk! natuurlijk kan je als je een vriend hebt ook wel onschuldig flirten, maar als je geen vriend hebt, hoeft het niet onschuldig te blijven
Dat ik met Kerst en Pasen gewoon heerlijk in bed mijn kater van de dag ervoor kan weg slapen zonder dat er een paar schoenen naast me staat te tappen dat we naar zijn ouders moeten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
de brengchinees bellen als je te lui bent om te koken.
Leuk topic en ben zelf ook single maar vraag me wel af of dit topic niet bewust of onbewust geopend is om jezelf te overtuigen dat het leuk is om single te zijn. Ik heb het naar mijn zin als single zijnde, moet ook wel want het leven gaat door maar het is niet een bewuste keuze omdat ik het leuker vind met z'n 2en, dus ben erg benieuwd wat de achterliggende reden is van dit topic.

Zijn we allemaal zo happy en blij om single te zijn of zijn proberen we ons te overtuigen dat het vooral leuk moet zijn om single te zijn.
Ik kan zeggen dat ik het 9 van de 10 x het niet erg vind om single te zijn.

Maar soms knaagt het een beetje, dan denk ik, oww iemand om tegen aan te kruipen is ook wel erg fijn.

Dus niet altijd happy single maar meestal wel.
anoniem_102047 wijzigde dit bericht op 31-05-2011 21:20
Reden: typtyfus ofzow
% gewijzigd
Alles op je eigen manier in eigen tijd kunnen doen, zonder gezeur of afkeurende blikken. De vrijheid van jezelf weer kunnen wezen / ontdekken. Heerlijk
Ja dat ben ik met kampen eens, natuurlijk geen constant happy gevoel maar voel me nu wel happy single. Ik vraag me eigenlijk het meest af of de persoonlijke groei tijdens het single zijn of je dat ook hebt als je van de 1 naar de ander hopt en inderdaad of dat misschien vaak wordt gezegd om er een positieve draai aan te geven
ik ben geen single,woon samen.

En dat is heel fijn!

Maar alles heeft voor- en nadelen en ik weet ook nog heel goed wat ik wel heel fijn vond aan het alleen wonen

en het is af en toe best goed om at even te benoemen,dan weet je weer waar je blij mee bent/kunt zijn.

Zowel voor het vrijgezel zijn als in een relatie zitten.

(wie opent het "voordelen van een relatie" topic even? )
Het volledig onafhankelijk zijn, totaal op jezelf geworpen worden en daarna vooral trots zijn op wat je zelf allemaal voor elkaar hebt gebokst!

Ik ben na een aantal langdurige relaties (incl. samenwonen) al bijna 8 jaar single en heb zoveel geleerd in deze periode! Ik was bijv. altijd iemand van zekerheden, touwtjes in eigen handen etc. 3 jaar geleden heb ik m'n goeie baan opgezegd en ben ik als freelancer gestart, heb 7 jaar geleden mijn eigen huisje gekocht, opleidingen gevolgd........

Daarnaast leer je (vaak) ook meer van jezelf te houden!
Persoonlijke groei is ook afhankelijk van wat voor type mens je bent denk ik.
Na drie jaar ken ik mijzelf weer prima. Laat nu die vent maar voorbij komen. Ik sta met lasso klaar!
loisnvt, dus als je nu de keuze had om single te zijn of een relatie te hebben wat zou je dan kiezen? daar ben ik benieuwd naar, ik heb het ook prima naar mijn zin als single zijnde maar ook omdat het moet, situatie is nu eenmaal zo en het heeft geen zin om bij de pakken neer te zitten en heb genoeg leuke dingen om handen maar het niet mijn voorkeurssituatie, dus ik ben benieuwd of hier mensen zijn die echt bewust kiezen en geluk halen uit het single zijn of noodgedwongen het leuk moeten maken bij gebrek aan een andere situatie.
Ik kies er nu wel bewust voor. En op de een of andere manier trekt dat mannen aan! *echt waar* het liefst doe ik het rustig aan en ik denk nu ook meer na wat ik zelf wil.
Zet jezelf op nummer 1. Zoek uit wat voor jou het beste is. Daarna zul je zien dat je weet, wat je wel of niet wil in een man.
quote:cappi schreef op 31 mei 2011 @ 21:30:

loisnvt, dus als je nu de keuze had om single te zijn of een relatie te hebben wat zou je dan kiezen? daar ben ik benieuwd naar, ik heb het ook prima naar mijn zin als single zijnde maar ook omdat het moet, situatie is nu eenmaal zo en het heeft geen zin om bij de pakken neer te zitten en heb genoeg leuke dingen om handen maar het niet mijn voorkeurssituatie, dus ik ben benieuwd of hier mensen zijn die echt bewust kiezen en geluk halen uit het single zijn of noodgedwongen het leuk moeten maken bij gebrek aan een andere situatie.

haha, leuke vraag!

Toevallig had ik het er gisteren nog met een vriendin over, dat ik het prima naar m'n zin heb als single. Kan dan ook met volle overtuiging zeggen dat ik gelukkig ben met mijn huidige leventje.

Ik heb dan ook totaal geen behoefte aan een relatie en misschien hou ik dat bewust ook wel op een afstandje, voor zo ver dit mogelijk is natuurlijk Gevoel laat zich nu éénmaal niet dwingen.

Maar.......mijn (nog) single zijn heeft volgens mij ook heel veel te maken met het feit dat ik heel lang en heel veel verdriet heb gehad van mijn laatste relatiebreuk en dat ik heb gezworen NOOOOOOOIT meer zoveel tranen te huilen om een man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven