De stomste ruzie

22-09-2010 14:51 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn opa die een aantal jaar gelden is overleden.

Heeft me zijn zegelring gegeven.

Wat voor mij heel veel waarde heeft.

Het enigste op de foto's na wat ik nog van hem heb.

Hij heeft de ring weer van zijn opa gekregen.

Die er jarenlang iedere maand een beetje geld voor opzij heeft gelegt om hem te kunnen betalen.

De ring was zijn trouwring , omdat hij een normale trouwring niet mooi vond.

Mijn opa heeft op 1 van zijn laatste dagen gevraagt of ik de ring echt wou dragen , want het is zonder om hem ergens neer te leggen.

Voordat ik mijn man leerde kennen had ik de ring al om.

En mijn man heeft vrijvroeg al gezegt dat hij de ring niet mooi vond.

Iedereen heeft zijn of haar eigen mening ,

en hij mag het gerust van mij zeggen.

Maar nu zeurt hij al een week dat die ring af moet.

Met het argument dat ik net een kamper (mensen die in woonwagens wonen) lijk.

En dat het niet hoort een zegelring bij een vrouw.

En we krijgen er steeds weer rusie over.

Ondanks dat ik hem het al tig keer heb uitgelegt.
Je man zeurt. De ring heeft emotionele waarde en ook al is hij nog zo lelijk, jij mag dragen wat je wil.

Het is trouwens ruzie.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat wil je nu van ons weten? En wat vind je er zelf van?
Tja, als ik iets niet leuk vind staan bij mijn partner zeg ik dat ook. Maar ik ga er zeker geen ruzie over maken.
Waarom nog uitleggen? Jij bepaalt wat je draagt. Volgende keer dat hij er om zeurt zeg je: Ja, ik weet dat jij hem niet mooi vindt, die boodschap is overgekomen. Maar ik hou hem om. Punt uit.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Je man is een lul, en rusie schrijv je med een z
Is hij zo belangrijkd at hij mag bepalen wat iemand wel of niet draagt? Wat naar.
Als jij hem wilt dragen, moet je dat lekker doen.

Vind je hem zelf eigenlijk ook niet zo mooi (meer), dan is het misschien een idee er door een goeie edelsmid iets moois en vrouwelijks van te laten maken. Maar dat zou ik alleen doen voor mezelf en niet voor mijn man.
Zeg tegen je man dat als hij die ring zo lelijk vind,dat je er ook nog een diamant er op laat zetten,dan past het wel bij een vrouw.Om hier ruzie over te maken is wel erg kinderachtig van jou man hoor.
oh dus alleen kampers dragen zegelringen....lekker oppervlakkig vind je niet?

als hij niet wil dat jij die ring draagt ondanks dat het voor jou veel betekend om die ring te mogen dragen dan begrijpt hij het niet helemaal geloof ik....ik zou hem duidelijk zeggen dat elke keer als hij ruzie gaat lopen maken dat ik er nog 1 bij neem net zo lang tot hij inziet hoe achterlijk hij bezig is:)
Lekker boeiend ook dat je er uit ziet als 'een kamper'. Je draagt de ring toch met liefde? Ik denk ook niet dat één ring je hele uiterlijk bepaalt
Die ring heeft een enorme emotionele waarde voor jou. Wat zou het dat die niet mooi is, jij vindt hem mooi, en dat is het allerbelangrijkste.

Het is geen ruzie waard, jij bent de baas over je eigen vingers en daar mag om wat jij wil...
Als die ring voor jou een emotionele waarde heeft, lekker omhouden! Daar moet je man maar begrip voor hebben.

Als je het zelf ook niet zo mooi vind, zou je hem misschien ook aan een ketting om je nek kunnen hangen.. (maar als je dat zelf wilt, niet omdat ie van je man af moet!!)
Wat mooi dat jij die ring nog draagt.

En wat jammer dat over zoiets liefs ruzie gemaakt wordt.
Wat wilde ik nou toch typen?
Wat een ' aardige' man is het toch. Jij hecht waarde aan die ring, en je hebt het hem verteld. Bijzonder onbeschoft om er ruzie over te maken.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Misschien moet je man even naar dit liedje luisteren:

http://www.youtube.com/watch?v=4r3UFxsIRrs

(even de eerste 6 seconden skippen, daarna begint 'ie te zingen)
Mijn man draagt een zegelring die hij met z'n 18e verjaardag van zijn ouders heeft gekregen. Ik vind het een foeilelijk ding. Dat weet mijn man ook, ik heb 't ooit 'n keer gezegd toen hij me vroeg wat ik er van vond. Hij draagt dat ding dag en nacht en ik zou 't niet in m'n hoofd halen te zeggen, te eisen zelfs dat hij die ring niet meer mag dragen. Zijn ring, zijn emoties daarbij, zijn vinger waar dat ding om zit. Daar wil ik niet eens een stem in hebben, dat bepaalt hij maar lekker zelf.
Laat Fransje het niet horen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Is dit echt? Een volwassen vent die als een kleuter tegen zijn vrouw staat te stampvoeten dat die ring af moet?

Gaat hij met meer dingen zo heftig om?
Je vriend gedraagt zich als een kamper. Als mijn man zo onbedachtzaam met mijn gevoelens om zou gaan, dan zoekt hij maar een ander.
Dit is een grapje, toch?
Belachelijk, een enkele ring bepaald toch niet of je er uit ziet als een kamper, daarvoor zul je toch wat meer kamper-attributen aan moeten trekken.

M.a.w.: hij stelt zich aan.
Ik vind dat je man zich gedraagt als een kleuter zonder inlevingsvermogen. Gewoon omhouden hoor!
Zegelringen worden ook veel door kampers gedragen, daar heeft hij wel gelijk in.

Dat neemt niet weg dat die ring voor jou een bijzondere waarde heeft, en dat heeft hij op zijn minst te accepteren.
quote:Kipstra schreef op 22 september 2010 @ 14:55:

Je man is een lul, en rusie schrijv je med een zamen!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven