De tijd nemen!

23-10-2009 17:10 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 32 jaar en wil graag hier iets voorleggen. Ik ben een persoon die makkelijk en graag op zichzelf is, rust nodig heeft, in die zin dat ik graag aan yoga doe, mediteer en het drukke westerse leventje soms even wil laten vertragen. Echte aandacht en tijd voor mezelf en vrienden vind ik belangrijk.

Van tijd tot tijd kom ik leuke interessante dames tegen die ik graag beter zou willen leren kennen. Ik bedoel daarmee het hele spectrum gevoelens, emoties, fysiek, mentaal en spiritueel.

Maar ik merk dat ik regelmatig tegen een zwart/wit systeem/gedachte aanloop dat ik dan gelijk een passievolle en heftige relatie in moet rollen. De dames willen dan gelijk dat ik vaak bel en ze veel aandacht schenk. Ik snap de emoties en de wens om gekend te worden wel en veel aandacht te hebben.

Maar op mij komt het echt beklemmend over! Zeker als het allemaal zo snel moet.

Ik heb door ervaringen wellicht het vervormde idee dat er weinig vrouwen zijn die de tijd willen nemen om iets moois op te bouwen, Dus meer vanuit een vriendschapband uitgroeiend tot een liefdevolle intieme relatie. In plaats van gelijk de klemmen eromheen en de man willen bezitten en nog erger willen kneden naar hun wens.

Zijn er dames die zo ruim van geest zijn dat ze mijn verhaal begrijpen.

Ik wil de tijd krijgen om iemand echt te leren kennen maar als ik in een kooi moet gaan zitten gaat dat nooit lukken.

Ben benieuwd naar de reacties.

Vriendelijke groet,

Ronald
Tja, we weten natuurlijk verder heel weinig van de situatie, dus lastig om daar iets zinnigs over te zeggen verder. Ik zeg alleen maar dat ik het heel erg herken.

Ik denk zelf eerlijk gezegd, dat niet alleen vrouwen zo zijn maar ook heel veel mannen. het is vlg mij dus niet iets wat alleen voorbehouden is aan vrouwen.

Zelf wil ik alleen maar bij een man zijn wanneer ik echt gek op hem ben, en dat weet ik niet na 4 weken. Natuurlijk is er dan aantrekkingskracht ( anders zou ik het niet zo ver laten komen) maar iemand echt leren kennen duurt natuurlijk langer dan een paar maanden.

Maar helaas heb ik vaak het gevoel dat veel mannen ( mensen?) een relatie willen om niet alleen te hoeven zijn. Dat vind ik een verkeerde reden, ik ben heel gelukkig met mezelf, en heb geen relatie nodig omdat ik niet alleen kan zijn.

Misschien dat dat ook voor Sprankeling geldt, maar dat weten we pas als hij weer reageert.
quote:Bertha schreef op 23 oktober 2009 @ 17:21:

Je weet het in je bericht heel goed te verwoorden. Kan je dit niet ook naar de dames toe?

Opzich kan dat wel maar ik ontmoet blijkbaar veel dames die zich niet kunnen vinden in mijn wens de tijd te nemen.

ik moet zeggen het ligt niet alleen maar aan de dames, ik speel daar natuurlijk ook een rol in. Mezelf overgeven aan de ander vind ik ook best eng maar ik mag toch hopen als je dat duidelijk aangeeft en ik daar de tijd voor krijg moet dat lukken.
quote:Phoebexx schreef op 23 oktober 2009 @ 17:29:

ik vraag me af of je iemand weleens echt leuk hebt gevonden, als een telefoontje af en toe door de weeks eigenlijk al behoorlijk veel gevraagd is.. (dat maak ik tenminste uit je posting op) Heb jij er dan geen behoefte aan om de dame in kwestie te spreken? Haar stem te horen? Ik vind het een beetje tegenstrijdig overkomen als je zegt zo'n vrouw wel oprecht te willen leren kennen.

Ik weet het het is ook dubbel en zeker geen zwart/wit verhaal. het gaat meer om de houding. Als ik gewoon geen zin heb om te bellen of andere zaken aan mijn hoofd heb, of gewoon moe ben...wil ik niet zonder pardoes het verwijt krijgen...je geeft mij te weinig aandacht. Mensen zijn verslaafd aan aandacht, zonder dat bestaan sommige mensen niet.

Misschien dat dames daar meer behoefte aan hebben dan mannen, doe maar een gooi.

Ik hoor nooit mannen zeggen mijn vriendin belt mij te weinig!
quote:Zoey_ schreef op 24 oktober 2009 @ 11:24:

Tja, we weten natuurlijk verder heel weinig van de situatie, dus lastig om daar iets zinnigs over te zeggen verder. Ik zeg alleen maar dat ik het heel erg herken.

Ik denk zelf eerlijk gezegd, dat niet alleen vrouwen zo zijn maar ook heel veel mannen. het is vlg mij dus niet iets wat alleen voorbehouden is aan vrouwen.

Zelf wil ik alleen maar bij een man zijn wanneer ik echt gek op hem ben, en dat weet ik niet na 4 weken. Natuurlijk is er dan aantrekkingskracht ( anders zou ik het niet zo ver laten komen) maar iemand echt leren kennen duurt natuurlijk langer dan een paar maanden.

Maar helaas heb ik vaak het gevoel dat veel mannen ( mensen?) een relatie willen om niet alleen te hoeven zijn. Dat vind ik een verkeerde reden, ik ben heel gelukkig met mezelf, en heb geen relatie nodig omdat ik niet alleen kan zijn.

Misschien dat dat ook voor Sprankeling geldt, maar dat weten we pas als hij weer reageert.

Bedankt voor je mooie reactie! ja ik ben over het algemeen geklukkig met mezelf, heb een prima leven. maar dan nog heb je de behofte aan intimiteit, een maatje, iemand waar ook ik als man kan huilen of mij kwetsbaar mag opstellen. En ik heb vaak het idee dat dat niet kan.

ik heb ook steeds meer moeite met het stereotype man vrouw beeld. Ik ben eerst mens en dan pas man.
quote:Fame schreef op 23 oktober 2009 @ 17:29:

[...]

Het lijkt me stug dat ze bij de 1e, 2e of 3e ontmoeting al zo gaan doen. Misschien moet je het dan vast bespreekbaar maken. Maar een relatie bestaat nu eenmaal uit aandacht geven en als je 1 telefoontje per week al niet op kan brengen denk ik niet dat je veel succes zult hebben. Of laat je bij je reguliere vriendschappen ook noooit iets van je horen...

Nou ik merk al vrij snel welke kant het oprolt, wellicht ook een te krampachtige houding van mijn kant.

Maar ik wil graag iemand bellen maar het wordt vaak gebracht als een eis en als je het niet doet dan is dat een teken dat je ander niet genoeg voor de ander voelt. Ik ga juist meer bellen als ik de ander beter heb leren kennen en daar heb ik tijd voor nodig.

ik heb hele hechte en diep vriendschappen en bellen doe ik niet heel veel. Maar de vriendschappen zijn zo diep dat het gewoon goed is.

Lastig uit te leggen..bellen moet een middel zijn en geen doel opzich. Misschien moet ik dames treffen die niet zo op die expliciete aandacht zijn gefocust, maar zijn die er?
quote:Sprankeling1977 schreef op 24 oktober 2009 @ 14:23:

[...]

Misschien dat dames daar meer behoefte aan hebben dan mannen, doe maar een gooi.

Ik hoor nooit mannen zeggen mijn vriendin belt mij te weinig!

Ik denk dat het deels waar is, dat mannen minder bevestiging zoeken.

Maar aan de andere kant; over het algemeen bespreken mannen hun relaties en gevoelens en behoeften niet met elkaar. En vrouwen doen dat wel.

Als ik ergens mee zit mbt mijn vriend dan bespreek ik dat met vriendinnen / zus / moeder. (En met vriend ook wel trouwens). Omgekeerd zie ik hem nog niet zijn beste vriend bellen om te zeggen: 'Evy is zo afstandelijk de laatste dagen...'
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
En overigens zit ik helaas in de mainstream-groep Sprankeling; als ik verliefd ben, dan wil ik mijn geliefde zo veel mogelijk om me heen hebben!

Heeft niet met 'de tijd nemen' te maken, heeft te maken met gewoon bij hem willen zijn, en met hem praten en met hem lachen en heel veel met hem vrijen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Pompiedoe schreef op 23 oktober 2009 @ 17:32:

Maar hoe ben jij dan als je voor een dame gaat? Ik bedoel als je redelijk snel geïnteresseerd bent, dan kan ik mij zo voorstellen dat de dames zekerheid willen dat je echt voor hun kiest. En dat doordeweeks bellen. Kost dat nou echt zoveel moeite of verwachten ze dat je om het uur belt?

Dus stel je vindt iemand echt leuk, hoe laat jij dat blijken? Wellicht dat je iets te karig bent met aandacht schenken aan 1 persoon, kan me dan wel zo voorstellen dat de dames op meer bevestiging wachten. De manier waarop ze om aandacht vragen is misschien niet handig (tenminste jij vindt het vervelend), maar hé wellicht dat het signaal jou doet realiseren om hiermee op een andere manier mee om te gaan. Oftewel ga na wat jij kan doen in de situatie.

de focus ligt nu erg op het bellen merk ik, grappig dat daar zo op gereageert wordt!

Het gaat niet zo zeer om het bellen denk dat het ook afhangt wat voor dame ik tref. Als ze heel beklemmend overkomt en wil dat ik haar kom redden dan wordt bellen voor mij iets engs iets dat moet. Wellicht dat ik teveel van dat soort type dames ben tegengekomen.
Zou je me een groot plezier willen doen en het in mijn ogen licht denigrerende woord 'dames' inruilen voor het woord 'vrouwen"?
quote:Sprankeling1977 schreef op 24 oktober 2009 @ 14:41:

[...]

de focus ligt nu erg op het bellen merk ik, grappig dat daar zo op gereageert wordt!

Het gaat niet zo zeer om het bellen denk dat het ook afhangt wat voor dame ik tref. Als ze heel beklemmend overkomt en wil dat ik haar kom redden dan wordt bellen voor mij iets engs iets dat moet. Wellicht dat ik teveel van dat soort type dames ben tegengekomen.Denk ik ook. Kan me goed voorstellen dat het vervelend is om het gevoel te hebben dat je van alles moet in een relatie.
Je bent niet stiekem aan het vissen hier he?
Nog even een verder verdieping van mijn kant. Ik heb hele diepe en lange vriendschapsrelaties. Ik haal trouwens ook heel veel voldoening uit deze vriendschappen. Vriendschap is denk ik vaak ondergewaardeerd bij velen.

Wat betreft het aandacht geven aan de dame, dat is volgens mij niet het probleem. Ik ben er van overtuigd als ik iemand heel erg leuk vind dat dat vanzelf gaat.

Het gaat er in mijn situatie meer om, dat ik veel dames ben tegengekomen die willen dat je ze komt redden en eigenlijk de ander als bezit ervaren en je willen VASThouden. En daar ben ik eigenlijk wel klaar mee en als ik dat voel of zie aankomen ja dan wordt bij mij de aandacht snel minder.

Wellicht dat ik dat teveel ben tegengekomen en dat iets te makkelijk alles over een kam scheer.

Groet,

Ronald
quote:wuiles schreef op 24 oktober 2009 @ 14:45:

Zou je me een groot plezier willen doen en het in mijn ogen licht denigrerende woord 'dames' inruilen voor het woord 'vrouwen"?Wat is er denigrerend aan het woord dames, is in ieder geval niet mijn intentie om denigrerend te zijn richting dames, verander het dus ook niet.
quote:Sprankeling1977 schreef op 23 oktober 2009 @ 17:10:

Zijn er dames die zo ruim van geest zijn dat ze mijn verhaal begrijpen.

Lieve Ronald, jij bent degene die zich met geen mogelijkheid verplaatst krijgt in de belevingswereld van de vrouwen die op je pad komen. Misschien zou je je eigen geest eens op kunnen rekken. Scheelt je waarschijnlijk een hoop ergernis
Waarom denk je dat de dames die jij tot nu toe hebt ontmoet gered moeten worden? Ik begrijp je standpunt wel. Zodra ik het gevoel heb dat iets moet, gooi ik ook mijn hoofd in mijn nek. Aan de andere kant is het 'redden' jouw beleving of daadwerkelijk zo. Hoe absoluut of relatief is deze waarheid?

Naar mijn idee als je weer in zo'n situatie terechtkomt, kan je toch dit aangeven iets in de trant van "zoals het nu gaat ervaar ik als beklemmend". Kan de dame in kwestie zelf beslissen of ze hierin rekening met je houdt of dat ze je laat gaan want ze heeft geen zin daarin. En als het aandacht vragen/opeisen toch niet jouw ding is, dan beëindig je de relatie. Niet zo moeilijk doen. Iedereen mag zijn eigen keuzes maken en als je daar niks mee kan, dan waren jullie het niet voor elkaar. Het wordt denk ik wel een issue als je telkens in een situatie terechtkomt waar je niet in wilt zijn en dan zal je toch echt iets bij jezelf moeten veranderen. Waarom hangen bij dames waar je het als beklemmend ervaart als zij meer willen?
Ik denk dat er niets mis is met het rustig aan doen. Alleen denk ik wel dat bij het elkaar leren kennen hoort dat je met elkaar afspreekt, contact met elkaar hebt en dat hoeft niet elke dag, maar wel op reguliere basis. Dit toont dat jij ook interesse hebt in de ander en verder wilt kijken hoe het zich gaat ontwikkelen. Misschien is het wel zo dat vrouwen eerder bevestiging zoeken bij een man, maar het is aan de man wat hij daar mee doet en hoe hij zich daar bij voelt.

Al denk ik dat als je iemand leuk vindt, je het toch ook leuk vindt om diegene regelmatig te zien of af en toe eens een smsje te ontvangen en dan niet alleen de smsjes waarin je een afspraak met elkaar maakt. Maar ook soms om even te laten weten dat je benieuwd bent hoe het met de ander gaat...
quote:Sprankeling1977 schreef op 24 oktober 2009 @ 14:41:

[...]

Het gaat niet zo zeer om het bellen denk dat het ook afhangt wat voor dame ik tref. Als ze heel beklemmend overkomt en wil dat ik haar kom redden dan wordt bellen voor mij iets engs iets dat moet. Wellicht dat ik teveel van dat soort type dames ben tegengekomen.En mss zegt dat meer over jezelf dan over de vrouwen in kwestie.
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 oktober 2009 @ 15:04:

[...]

En mss zegt dat meer over jezelf dan over de vrouwen in kwestie.

Dat begin ik ook toch steeds meer te denken. De vrouwen die Sprankeling beschrijft ken ik niet en daarnaast ken ik heeeeel veel mannen die ook graag aandacht willen, zich ook zorgen maken (in het begin) als de leuke vrouw in kwestie niet meer smst of belt, enzovoort.

Dus óf Sprankeling heeft een heel ander beeld van de wereld dan ik heb, of het wordt voor jou tijd gewoon eens in andere kringen naar vrouwen te kijken.

Overigens,w aarom heb je dit topic eigenlijk geopend? Om een interessante discussie te krijgen (die is er trouwens wel) of omdat je graag wilt weten hoe je met een vrouw moet omgaat om de mogelijkheid tot een relatie met haar open te houden? In het laatste geval denk ik toch dat je zelf ook wat water bij de wijn moet doen.

Heb nog steeds nergens gelezen of je zelf nou al eens een lange liefdesrelatie hebt gehad en hoe jij en je partner toen met elkaar omgingen.
Schiet mij even te binnen, heb je zelf al afgevraagd waarom de dames zo reageren op je? Wat voor behoefte hebben deze vrouwen denk jij?

Stel ze willen bevestiging van je, wat doe jij eraan om ze die bevestiging te geven (even vanuit gaande dat je hierin wilt tegemoet komen)? Of ze hebben behoefte aan aandacht, maar jij bent geen beller. Er zijn ook andere manieren om aandacht te geven (en weer vanuit gaande dat je je nieuwe liefde hierin wilt tegemoet komen). Als je het niet wilt, dan houdt het op. Gewoon klaar, maar als je wel wilt wat doe jij er dan aan om het leuk te houden? Het blijft geven en nemen voor beide partijen.
quote:Summerdance schreef op 23 oktober 2009 @ 17:34:

Tsja,dat hangt er een beetje vanaf wat jij verstaat onder elkaar rustig leren kennen.

Als dat bij jou staat voor eens in de twee weken daten en verder niets kan ik me wel voorstellen dat de dames in kwestie zich terugtrekken.

Het hele spelletje flirten bestaat namelijk voor een groot gedeelte uit aandacht

Geven EN krijgen

En als er geen balans is houdt het flirten en dus de eventuele mogelijkheid tot een relatie op.

Ik kan alleen vanuit mezelf spreken maar als ik niet het gevoel krijg dat de heer in kwestie me leuk vind dan ben ik er na verloop van tijd wel klaar mee, omdat alleen aandacht geven in een begin fase (of in elke andere gase) gewoon niet volstaat.

Dus ook van mij de vraag....wat versta jij onder rustig aan doen?Ik quote mezelf maar even want ik zou heel graag een antwoord willen op de vraag die ik je eerder stelde....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ben het trouwens volkomen met summer's tekst eens
quote:luna1 schreef op 23 oktober 2009 @ 17:37:

Als ik in een beginnende relatie zit en de man in kwestie vindt af en toe door de week eens bellen en in het weekend afspreken al te veel, dan zou ik denken dat hij niet echt geinteresseerd in mij zou zijn. En dan zou ik vlot afhaken.Zal ik mijzelf ook maar even quoten dan?
quote:luna1 schreef op 23 oktober 2009 @ 17:47:

Een relatie(en ook een vriendschap) bouw je op door samen dingen te delen, te ondernemen, te praten, noem maar op. Met sporadisch contact kun je niets opbouwen, dus ook de vriendschap niet die je eerst zegt te willen.

En dat is toch niet typisch iets voor vrouwen. Een vriendschap met een man moet je net zo goed opbouwen en onderhouden.
quote:luna1 schreef op 24 oktober 2009 @ 16:15:

[...]

Ja ook volledig mee eens. Ben wel benieuwd hoe TO dit ziet...
Misschien is het ook wel interessant om te weten wat jij in een relatie wil, sparkling. Wat wil jij precies van de vrouw in kwestie? Wat versta je onder elkaar rustig leren kennen? Heb je ondertussen wel seks met ze?

En idd ben het volledig met de opmerking eens dat dames nog al denigrerend klinkt. Heeft een beetje vunzige ondertoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven