De tijd nemen!

23-10-2009 17:10 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 32 jaar en wil graag hier iets voorleggen. Ik ben een persoon die makkelijk en graag op zichzelf is, rust nodig heeft, in die zin dat ik graag aan yoga doe, mediteer en het drukke westerse leventje soms even wil laten vertragen. Echte aandacht en tijd voor mezelf en vrienden vind ik belangrijk.

Van tijd tot tijd kom ik leuke interessante dames tegen die ik graag beter zou willen leren kennen. Ik bedoel daarmee het hele spectrum gevoelens, emoties, fysiek, mentaal en spiritueel.

Maar ik merk dat ik regelmatig tegen een zwart/wit systeem/gedachte aanloop dat ik dan gelijk een passievolle en heftige relatie in moet rollen. De dames willen dan gelijk dat ik vaak bel en ze veel aandacht schenk. Ik snap de emoties en de wens om gekend te worden wel en veel aandacht te hebben.

Maar op mij komt het echt beklemmend over! Zeker als het allemaal zo snel moet.

Ik heb door ervaringen wellicht het vervormde idee dat er weinig vrouwen zijn die de tijd willen nemen om iets moois op te bouwen, Dus meer vanuit een vriendschapband uitgroeiend tot een liefdevolle intieme relatie. In plaats van gelijk de klemmen eromheen en de man willen bezitten en nog erger willen kneden naar hun wens.

Zijn er dames die zo ruim van geest zijn dat ze mijn verhaal begrijpen.

Ik wil de tijd krijgen om iemand echt te leren kennen maar als ik in een kooi moet gaan zitten gaat dat nooit lukken.

Ben benieuwd naar de reacties.

Vriendelijke groet,

Ronald
quote:luna1 schreef op 25 oktober 2009 @ 16:36:

[...]

Trek je je het verdriet van die vrouwen dan niet te veel aan? Natuurlijk is het rot dat ze zo behandeld zijn door mannen maar je kunt je ook teveel laten meeslepen. En ik kan me ook voorstellen dat die dames in jouw een luisterend en begrijpend oor vinden en zich daarom zo aan je vastklampen. Om eerlijk te zijn zou ik een relatie dan ook niet zo zien zitten, een gelijkwaardige relatie zal het dan niet zijn.

Overigens ken ik persoonlijk zulke vrouwen niet.Dat noemen ze de spijker op zijn kop slaan.
quote:Sprankeling1977 schreef op 25 oktober 2009 @ 16:38:

[...]

Ik zal de stap eens moeten maken dat begrijp ik en zie er ook positief naar uit dat het gebeurd. En op mijn bek gegaan ben ik vorige week nog, vandaar ook mijn behoefte te schrijven.Ja maar ben je op je bek gegaan bij iemand aan wie je jezelf hebt getoond of was het weer een dame die redelijk 'veilig' voor je was?
quote:Sprankeling1977 schreef op 25 oktober 2009 @ 16:29:

En er zijn denk ik legio mannen die bang zijn voor echte intimiteit, zich openstellen voor de vrouw. Wellicht dat ik mij daar erg bewust van ben en dus ook de pijn en angst ervaar!

En er zijn legio vrouwen die ook bang zijn voor echte intimiteit.

Ik denk, Sprankeling, dat jij met alle tranen die over jouw wangen rollen er wel gaat komen. Jij bent op je bek gegaan en dat heeft je aan het denken gezet. Als je eenmaal beter weet, dan doe je ook beter. En dat is het beste wat niet alleen jou maar ook je toekomstige vriendin kan overkomen. Laat die tranen maar komen, diep ademhalen, tot tien tellen en vertrouwen blijven houden in de dag van morgen.
quote:Sprankeling1977 schreef op 25 oktober 2009 @ 16:40:

[...]

Dat noemen ze de spijker op zijn kop slaan.Dan zou je wat afstand van deze vrouwen moeten nemen(en dat is lastig als je van nature geneigd bent je wat pleaserig op te stellen) en dingen gaan ondernemen waarbij je andere vrouwen kunt ontmoeten die niet zo'n berg bagage met zich meesjouwen.
Ik sluit mij aan bij Paloma en uit eigen ervaring wil ik je de tip meegeven praat erover. Niks is frustrerender dat je aanvoelt dat iemand bang is/ergens meezit en dan niet ervoor kiest om het bespreekbaar te maken. Vrouwen kunnen niet ruiken waar je mee zit, hoogstens een idee hebben, maar dat idee moet natuurlijk wel getoetst worden. Dat kan aanvoelen als trekken en daardoor kan je nog meer in schulp kruipen.Allemaal begrijpelijk, net zoals de reactie van je partner op dat moment begrijpelijk is. Maar ik denk dat je er wel gaat komen, je hebt in ieder geval al de stap gezet om het willen leren begrijpen.
quote:Chardonnay schreef op 25 oktober 2009 @ 15:41:

[...]

Misschien moet je wat minder filosoferen en wat losser worden. Je maakt er zo'n zwaar onderwerp van. Relaties, flirten, seks, dat hoort allemaal leuk te zijn. Beetje luchtiger kan echt geen kwaad.

Ze zegt overigens dat het woord 'DAMES' denigrerend overkomt. Niet dat jij je denigrerend over vrouwen uitlaat.

Helemaal met Chardonnay eens, ik heb het over je taalgebruik, niet over de inhoud van je bericht.

Al lezend begrijp ik dat je insteek heel anders is dan de openings post doet vermoeden. Bij mij gaan alle "bindingsangst" bellen rinkelen. Misschien is het een idee om er eerst achter te komen waar dat vandaan komt en er aan te werken voordat je aan een relatie begint. Mijn persoonlijke ervaring is, zolang je dat punt niet opgelost hebt zal je nooit een succesvolle relatie tegenkomen. Misschien krijg je wel een relatie, maar dan zal er altijd iets niet lekker blijven zitten.
quote:Pompiedoe schreef op 25 oktober 2009 @ 16:41:

[...]

Ja maar ben je op je bek gegaan bij iemand aan wie je jezelf hebt getoond of was het weer een dame die redelijk 'veilig' voor je was?

Een vrouw die veel negatieve dingen heeft meegemaakt met mannen. Helemaal klaar was met een bepaald type man. Rationeel deelden we veel overeenkomsten over het leven. De eerste ontmoeting was echt super maar daarna werd het snel bezitsdrang en emotioneel reageerde ze heel anders dan dat ze rationeel overkwam.

Heb mijn grenzen aangegeven en zij gooide daarna alles dicht. ik mocht niet meer bellen, smsen, mailen etc.

Heb de tijd niet eens gekregen om haar beter te leren kennen doordat ze zo ging claimen heb ik mijn grenzen aangegeven die ze niet kon hebben.
quote:Sprankeling1977 schreef op 25 oktober 2009 @ 16:51:

[...]

Een vrouw die veel negatieve dingen heeft meegemaakt met mannen. Helemaal klaar was met een bepaald type man. Rationeel deelden we veel overeenkomsten over het leven. De eerste ontmoeting was echt super maar daarna werd het snel bezitsdrang en emotioneel reageerde ze heel anders dan dat ze rationeel overkwam.

Heb mijn grenzen aangegeven en zij gooide daarna alles dicht. ik mocht niet meer bellen, smsen, mailen etc.

Heb de tijd niet eens gekregen om haar beter te leren kennen doordat ze zo ging claimen heb ik mijn grenzen aangegeven die ze niet kon hebben.Goed die vrouwen heb je dus ook. Prima in ieder geval dat je niet mee bet gegaan in haar emoties, het zou dan uiteindelijk uitgedraaid zijn op een ongelijke relatie waarin jij je waarschijnlijk heel veel moest gaan bewijzen. Nu is het doel om andere type vrouwen te leren kennen.
quote:Pieternell schreef op 25 oktober 2009 @ 16:51:

[...]

Helemaal met Chardonnay eens, ik heb het over je taalgebruik, niet over de inhoud van je bericht.

...Even ter verdediging van TO (vind het overigens een beetje spijkers op laag water zoeken is geworden), maar ik ben diegenen die in haar berichten begonnen is met dames en volgens mij spiegelt TO enkel het gebruik van dat woord alleen maar. Zoals ik nu lees hebben een aantal dames het vrouwen in hun berichten opgenomen en lees ik dat TO het daarna voornamelijk over vrouwen heeft. Daarbij vind ik dat er gewoon niks mis mee is met het woord dames, het is geen verkleinwoord, gewoon een keurig woord en als het als denigrerend wordt opgevat, dan kan je ook vragen aan TO of hij dat zo bedoelt in plaats van die conclusie te trekken omdat het denigrerend op jou overkomt. Hij heeft al aangegeven dat het gebruik van het woord dames niet denigrerend bedoeld is, dus waarom kan dat niet aangenomen worden?
quote:Pompiedoe schreef op 25 oktober 2009 @ 16:54:

[...]

Goed die vrouwen heb je dus ook. Prima in ieder geval dat je niet mee bet gegaan in haar emoties, het zou dan uiteindelijk uitgedraaid zijn op een ongelijke relatie waarin jij je waarschijnlijk heel veel moest gaan bewijzen. Nu is het doel om andere type vrouwen te leren kennen.

Hallo Pompiedoe,

En op de een of andere manier ben ik veel van deze vrouwen tegengekomen. Heeft ook mijn ogen geopend hoeveel mannen er nog rond lopen met heel veel pijn en frustraties die ze letterlijk (helaas) projecteren op vrouwen. Maar goed ik ben er wel een beetje klaar mee, energetisch loop ik leeg bij deze vrouwen en dat terwijl ik de pijn gewoon kan voelen van ze (klinkt vreemd vanuit een man bezien). Heb geen zin meer om hoofdzakelijk de therapeutenrol te vervullen ook ik wil mijn pijn en angsten kunnen en mogen uiten.
quote:sprankelend schreef op 25 oktober 2009 @ 15:36:

Weet je Ronald, je tikt zo'n lang verhaal dat ik je bijna een reddingsboei toe zou willen werpen om je toch maar niet te zien verdrinken in je eigen woorden. De eerste helft van je betoog doet mijn tenen krommen, omdat je als iemand die zelf aangeeft nog nooit een fiets van dichtbij heeft gezien laat staan te hebben gefietst, met een hele verhandeling komt over alle specificaties van diverse soorten fietsen, ferme stellingnames waarom sommige fietsen niet deugen en nogal pittige veroordelingen over hoe andere mensen die het wel aandurven om gewoon op een fiets te stappen en weg te rijden dit aanpakken.

De wereld laat zich niet vatten in woorden en theorieën. Met de relaties van andere mensen heb je niks te maken. Wat voor hen werkt, werkt voor hen. Wees blij voor ze, als je al per sé iets wilt zijn.

Je geeft, net als in je openings post, zo hoog op over hoe ruim van geest je bent en lieve schat, ik zou je wel aan mijn boezem willen drukken terwijl ik dit tik maar je fopt jezelf. Je denkt de wijsheid in pacht te hebben. Maar je hardnekkige idee dat jij wéét hoe het allemaal zit, en er dùs een manier is waarop het allemaal zit zet je hoofd volledig op slot voor het feit dat alles voor iedereen altijd weer anders zit.

In je verhaal heb je jezelf nog voor het einde al helemaal klem gezet tussen twee groepen vrouwen. De vrouwen die je moet redden, en de vrouwen waarvoor je moet schuilen. De vrouwen die je moet redden die zijn je te min, van de vrouwen voor wie je moet schuilen heb je een verwachtingspatroon van hier tot Tokio.

Haal nou toch gewoon eens adem.

Verliefd worden is iets zeldzaams, houden van iets heel bijzonders. Het is niet vreemd dat je dat niet drie keer per dag overkomt. Je vindt het gewoon wat lastig te accepteren dat je het niet af kunt dwingen Even wat anders, de foto die je gebruikt bij je profiel/naam heb je die gemaakt in Parijs in het Louvre.Ik heb namelijk dezelfde foto gemaakt!
Mooi hè

Amor en Psyche van Conava. Wel toepasselijk hier
UP!

reactie sprankeling??
quote:jufdoortje schreef op 26 oktober 2009 @ 10:50:

UP!

reactie sprankeling??Wat bedoel je met reactie, mis ik iets.
quote:Sprankeling1977 schreef op 25 oktober 2009 @ 15:20:

...Ik weet het, ik heb veel gedachten en theorieen, ben ik mij heel erg van bewust. Maar er zit bij mij pijn en angst op het hart, zoals een vriendin van mij dat opmerkte. Moeite om alle wijsheid en inzichten te koppelen aan overgave en liefde. Ik besef nu ik aan het tikken ben dat ik de zekerheid wil hebben dat iemand die pijn begrijpt en daar rekening mee houdt en dus wat mij betreft mij de tijd geeft mijn hart te openen.

Maar die zekerheid kan je niet eisen en er is nooit sprake van absolute zekerheid...dat maakt het zo lastig!

Als ik dit allemaal zo lees, denkik datjij nog helemaal niet bezig moet zijn met het hebben/krijgen van een relatie.

je schrijft het zelf al...je bouwt je leven op zekerheden, en die heb je juist net niet als het op verliefdheid.relaties aankomt.

Een ieder van ons is wel eens onderuit gegaan, dus die pijn in je hart kennen we allemaal.

De kunst is om je daaraan over te geven, het een plekje te geven

Kan je dat niet, dan moet je relaties laten voor wat het is op dit moment wat je blijft jezelf op hetzefde punt kei en keihard tegen komen.

Heb je er al eens over gedacht om van gedachten te wisselen met iemand die verstamnd heeft van het fenomeen loslaten?

Loslaten betekend de controle opgeven, das moeilijk, maar niet omhaalbaar.

Je zal jezelf de vraag moeten stellen wil ik verder met de manier waarop ik nu in het leven sta of ga ik mezelf eennieuwe slag aanleren.

Dit inderdaad met het risico goed en hard onderuit te gaan.

Aan de andere kant...,..daar is niemand ooit dood aan gegaan

Liefde is risico's nemen, het één gaat niet zonder het ander....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 26 oktober 2009 @ 14:35:

[...]

Als ik dit allemaal zo lees, denkik datjij nog helemaal niet bezig moet zijn met het hebben/krijgen van een relatie.

je schrijft het zelf al...je bouwt je leven op zekerheden, en die heb je juist net niet als het op verliefdheid.relaties aankomt.

Een ieder van ons is wel eens onderuit gegaan, dus die pijn in je hart kennen we allemaal.

De kunst is om je daaraan over te geven, het een plekje te geven

Kan je dat niet, dan moet je relaties laten voor wat het is op dit moment wat je blijft jezelf op hetzefde punt kei en keihard tegen komen.

Heb je er al eens over gedacht om van gedachten te wisselen met iemand die verstamnd heeft van het fenomeen loslaten?

Loslaten betekend de controle opgeven, das moeilijk, maar niet omhaalbaar.

Je zal jezelf de vraag moeten stellen wil ik verder met de manier waarop ik nu in het leven sta of ga ik mezelf eennieuwe slag aanleren.

Dit inderdaad met het risico goed en hard onderuit te gaan.

Aan de andere kant...,..daar is niemand ooit dood aan gegaan

Liefde is risico's nemen, het één gaat niet zonder het ander....

Besef je hoe dubbel jezelf bent in je reactie. Dat ik volgens jou niet klaar ben voor een relatie, ik kan weinig met die reactie, het slaat alles dood en geen reele optie.

Als ik kijk hoeveel verschillende type mensen er zijn en dus relaties (mogelijk) zijn dan zie ik niet in waarom ik die stap of die sprong niet kan maken.

Maar goed de reacties verschillen soms behoorlijk de een zegt waag die sprong en ontspan en de ander tikt je bent er nog niet klaar voor. Die laatste reactie is erg makkelijk.
wat jij nodig hebt is een vrouw die net zo in het leven staat als jij, een vrouw die groot kan denken.
quote:Sprankeling1977 schreef op 23 oktober 2009 @ 17:10:

Zijn er dames die zo ruim van geest zijn dat ze mijn verhaal begrijpen. Jij vindt jezelf nogal bijzonder, geloof ik
quote:loomii schreef op 26 oktober 2009 @ 15:40:

[...]

Jij vindt jezelf nogal bijzonder, geloof ik Iedereen is bijzonder op zijn manier en ja als je de zin uit de totale context haalt kan dat wat arrogant klinken, niet de bedoeling overigens.
quote:Simone250 schreef op 26 oktober 2009 @ 15:34:

wat jij nodig hebt is een vrouw die net zo in het leven staat als jij, een vrouw die groot kan denken.

Nou ja net als mij in het leven staan is wat veel gevraagd en als ik volmondig ja zou zeggen dan krijg ik hier de wind van voren hihi.

Maar goed zoals ik al eerder schreef het ligt grotendeels aan mezelf.
Maar goed, als je weet dat het probleem grotendeels bij jezelf ligt, wat wil je er dan aan gaan doen?

Of wil je gewoon zo verder?
quote:Summerdance schreef op 26 oktober 2009 @ 16:14:

Maar goed, als je weet dat het probleem grotendeels bij jezelf ligt, wat wil je er dan aan gaan doen?

Of wil je gewoon zo verder?

Nee natuurlijk wil ik niet zo verder, wat trouwens niet betekend dat ik ongelukkig in het leven sta, in tegendeel zelfs.

Maar ik zou ook graag intimiteit, genegenheid, geborgenheid willen ervaren in een liefdevolle relatie. Maar ik ben bang mij daaraan over te geven. Maar goed dat hebben meer mensen merk ik.

Wat ik er aan kan/ga doen is meer stappen, mezelf stimuleren gewoon een gesprek te beginnen (ervaring leert als ik eenmaal praat, gaat het meestal prima) en mezelf er bewust voor openstellen.

En dan maar hopen lieve begripvolle interessante vrouwen tegen te komen! Maar die wens heb ik al jaren.
Hmmm, misschien is het een idee om vrouwen eens gewoon als vrrouwen te behandelen in plaats van een eventuele toekomstige partner.

Gewoon geen verwachtingen hebben en die ook niet geven.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven