Dilemma Tinder

31-05-2018 08:28 59 berichten
Ik zit met het volgende dilemma, Tinderen (of andere date site of app) of niet, puur voor de afleiding en om te zien dat er ook nog leuke en aardige mannen bestaan dan enkel complexe en/of onbereikbare mannen.

Ter info, ik had het afgelopen jaar een ingewikkelde relatie met een complexe man. We hadden een paar maanden wat, ben ik mee gestopt vooral vanwege woede aanvallen van hem om niks. Na een paar maanden afstand probeerden we het weer vanaf begin dit jaar. Samengevat was dat een paar leuke weken, ineens boosheid bij hem om niks waarna hij in een vervelende man veranderd die eeg naarcen slecht met mij omgaat, waardoor ik afstand neem. Tijdje later gaat hij me missen, ik trap erin en het hele verhaal begint weer opnieuw.
Daar word ik stapelgek van inmiddels, de kans dat het ooit de relatie wordt die ik wil is nihil, en eigenlijk voel ik me ook wel een beetje gebruikt.
Al met al heb ik hem meegedeeld dat het niet gaat werken tussen ons en dat het voorbij is. (En nee dat is niet makkelijk want ik heb/had echt gevoelens voor hem en toch de hoop dat het ging werken tussen ons)
Ik moet hem gewoon echt los gaan laten, hoe vervelend ik dat ook vind. (En dat gaat met een beetje afleiding wel wat makkelijker)

Nu kreeg ik vd week een tip van iemand om puur voor de afleiding en compleet zonder verwachtingen weer te gaan daten. (Daten op zich is, i.m.o, vrij onschuldig, vooral als je niks verwacht)
Ik heb dus Tinder weer geïnstalleerd en heb een paar leuke gesprekken. (Alhoewel eentje is wel een beetje saai, en ik verwacht er verder ook niet zoveel van. Weet niet of ik wel durf te daten..)
En ineens slaat de twijfel weer toe, is dit wel verstandig, ga ik niet te hard, maak ik niet gewoon misbruik van anderen (heb tot nu toe enkel wat gesprekken) en vooral heb ik hier al wel zin in?
(Moet wel zeggen dat ik de afgelopen jaren sinds ik weer single was na een lange relatie erg neig op onbereikbare en/of complexe mannen te vallen, en als iemand echt interesse lijkt te hebben of aardig is tegen mij dan word ik daar, gek genoeg, erg ongemakkelijk van)

Ik heb even objectieve meningen nodig, wat is wijsheid? Gewoon doortinderen maar er niks van verwachten, of beter nog even tijd voor mezelf nemen om Mister complicated los te laten? (Ik begin overigens echt kwaad te worden hoe hij met mij omgaat. Goed teken lijkt mij)

Ter info: aan reacties dat ik een stuiterbal ben en uitgebreide analyses over mij als persoon heb ik weinig. Dat is mijn vraag simpelweg niet en dat ik soms wat neig te stuiteren weten we nu wel.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 08:33
10.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
phoebe24 schreef:
31-05-2018 18:30
Meer dan dit was ik voorlopig niet van plan, maar goed ik weet niet of ik dat kan...
Vd andere kant proberen kan niet zoveel kwaad lijkt mij.
Ga toch wippen!
Je hebt al een probeer relatie/contact en dat kan wel kwaad.

Er zit weinig progressie in je topics. Zolang niet bereid bent om echt naar jezelf te kijken verandert er niet echt iets. Ik krijg ook steeds minder de behoefte om op je topics te reageren. Het is elke keer hetzelfde.
viva-amber wijzigde dit bericht op 31-05-2018 19:38
1.45% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
31-05-2018 18:59
Er zit weinig progressie in je topics. Zolang niet bereid bent om echt naar jezelf te kijken verandert er niet echt iets. Ik krijg ook steeds minder de behoefte om op je topics te reageren. Het is elke keer hetzelfde.
Dat valt mij ook op.
En ook dat je altijd òf heel melig òf heel aangebrand reageert als iemand het waagt iets kritisch of confronterends te schrijven.
Het lijkt of niet bereid bent met een open blik naar jezelf te kijken en te zien waar je zou kunnen groeien en ontwikkelen.
Dan blijven je topics steeds maar weer hetzelfde riedeltje afdraaien.
viva-amber schreef:
31-05-2018 18:59
Je hebt al een probeer relatie/contact en dat kan wel kwaad.

...
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 01-06-2018 23:04
67.17% gewijzigd
Meiske toch, waarom zo aanvallend? Zo jaag je alle mannen weg als je je ook zo opstelt tegen je dates.
Robinson schreef:
31-05-2018 21:19
Meiske toch, waarom zo aanvallend? Zo jaag je alle mannen weg als je je ook zo opstelt tegen je dates.
Zucht....
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 01-06-2018 23:06
3.86% gewijzigd
Echt ga in therapie. Het is het beste advies dat ik al minimaal 5x herhaald heb. Je hebt vast al je fair share aan hulpverleners versleten maar wellicht kun je toch iemand vinden die je kan helpen. Was er maar een tinder voor patiënten en therapeuten dan kon je daar swippen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Phoebe, waarom zo boos?
Waarom wil de juist deze discussie voorkomen?
Misschien lijken de woorden hard, misschien zijn ze dat ook.

Maar ik geloof niet dat het trappen om het trappen is.

Ik ken je andere topics niet, tenminste niet dat het bij mij is blijven hangen.

Maar als dit inderdaad een beetje de trend is van je topics dan kan ik me de woorden ergens wel voorstellen.

Met een negatief zelfbeeld kijk Je, mijns inziens juist NIET op een juiste manier naar jezelf.

Als ik naar mezelf kijk bij voorbeeld zie ik een vrouw die weet wat ze wil, maar vooral wat ze niet wil.
Met normen en waarden. Maar boven alles vind ik mezelf echt te leuk voor weggewaaide dakramen van mannen.

Op het moment dat ik dat zag in mezelf, kon ik daar ook naar handelen.
En to be honest, ik heb daar ook de harde woorden van het forum voor nodig gehad.
En ik ben altijd blij geweest dat mensen met mij de discussie aan wilde gaan. Ook al deden de woorden soms echt pijn.

Maar dat niet alleen, ik heb uiteindelijk ook hulp gezocht van een psycholoog
Niet omdat ik geen relatie kon laten slagen, maar wel omdat ik sterker in mijn schoenen wilde staan en wilde leren handelen naar wat ik echt voelde.

Mijn vriend is een man die ik jaren geleden nooit zou hebben uitgezocht, hij is niet "fout " genoeg
Maar gelukkig hoeven de foute mannen van mij niet meer.

En ben ik samen met een man die geen dubbele agenda heeft, eerlijk is, er voor me is, en onvoorwaardelijk voor me gaat

Ik gun dat iedereen maar daar zal je een discussie voor aan moeten durven gaan.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summerdance schreef:
31-05-2018 22:24
Phoebe, waarom zo boos?
Waarom wil de juist deze discussie voorkomen?
Misschien lijken de woorden hard, misschien zijn ze dat ook.

Maar ik geloof niet dat het trappen om het trappen is.

Ik ken je andere topics niet, tenminste niet dat het bij mij is blijven hangen.

Maar als dit inderdaad een beetje de trend is van je topics dan kan ik me de woorden ergens wel voorstellen.

Met een negatief zelfbeeld kijk Je, mijns inziens juist NIET op een juiste manier naar jezelf.

Als ik naar mezelf kijk bij voorbeeld zie ik een vrouw die weet wat ze wil, maar vooral wat ze niet wil.
Met normen en waarden. Maar boven alles vind ik mezelf echt te leuk voor weggewaaide dakramen van mannen.

Op het moment dat ik dat zag in mezelf, kon ik daar ook naar handelen.
En to be honest, ik heb daar ook de harde woorden van het forum voor nodig gehad.
En ik ben altijd blij geweest dat mensen met mij de discussie aan wilde gaan. Ook al deden de woorden soms echt pijn.

Maar dat niet alleen, ik heb uiteindelijk ook hulp gezocht van een psycholoog
Niet omdat ik geen relatie kon laten slagen, maar wel omdat ik sterker in mijn schoenen wilde staan en wilde leren handelen naar wat ik echt voelde.

Mijn vriend is een man die ik jaren geleden nooit zou hebben uitgezocht, hij is niet "fout " genoeg
Maar gelukkig hoeven de foute mannen van mij niet meer.

En ben ik samen met een man die geen dubbele agenda heeft, eerlijk is, er voor me is, en onvoorwaardelijk voor me gaat

Ik gun dat iedereen maar daar zal je een discussie voor aan moeten durven gaan.
Thnx voor je begrip en je fijne reactie!
Ik ben er wel weer achter waar het hem zit..
(Te negatief en onzeker over mezelf waardoor ik mensen te makkelijk over mn grenzen laat gaan. Alhoewel als iemand echt om mij zou geven en voor me zou willen gaan dan zou die zorgvuldiger en respectvoller met mij omgaan dan deze meneer, begin ik mij te realiseren.)

De rest ook bedankt voor de reacties, ik wil het hier even bij laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven