Dilemma

15-07-2011 17:19 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn 5,5 jaar samen en heel gelukkig. We hebben heftige jaren achter de rug waarin we hebben gevochten voor elkaar en voor wat we nu hebben.

Mijn vriend is opgevoed als jehova getuige maar in onze relatie niet erg actief geweest met dit geloof of de opvattingen ervan. De eerste jaren praatte hij er wel over en we gingen wel af en toe naar een bijeenkomst maar dat was het dan.

Ik geloof er absoluut niet in en naar mijn idee speelt zijn geloof helemaal geen rol in onze relatie of voor hem persoonlijk. Hij gaat niet naar bijeenkomsten en blijft in vrije tijd liever dingen met mij doen. Een aantal kennissen en familieleden zijn ook getuigen maar motiveren hem verder niet.

Nu is voor ons de tijd gekomen om een gezin te beginnen. We hebben hier al veel over gepraat en eigenlijk klopt alles, tot dat hij het onderwerp geloof naar boven bracht. Hij wil dat we als ouders op een lijn staan in opvoeding (dit lijkt me ook wel handig) en dus ook in geloofsopvoeding...

Ik krijg helemaal de kriebels van zijn geloof en opvattingen en ik wil het mijn kinderen niet aan doen om als jehova's getuige op te groeien, ieder geloof liever dan dat...

Ik heb teveel gezien en gehoord om te weten dat je van deze religie niet gelukkig word, en ik denk dat hij er ook niet gelukkig van zal worden.

Ik baal echt van deze issue in onze relatie want verder is alles zo goed en liefdevol tussen ons! Ik zou het heel erg vinden om deze jaren en onze toekomst weg te moeten doen vanwege een geloofskeuze van mijn vriend....

Hebben jullie ervaring of tips met dit onderwerp?
Alle reacties Link kopieren
Alsof alle mensen die gelovig zijn opgevoed er zoveel slechter en ongelukkiger van zijn geworden. Wat maakt het nou uit dat iemand geloofd in iets wat niet bewezen is. Als zij daar toch hoop, geluk of weet ik veel wat uit putten wat maakt dat dan uit?

Kinderen krijgen nu eenmaal dingen mee van hun ouders. Wat ik al zei, bepaalde idealen, waarden, normen etc. De een geloofd in dit en de ander in dat en als dat een belangrijk iets in je leven is, wil je je kind dat meegeven lijkt mij. Dat is mijn inziens gewoon een onderdeel van de opvoeding en geen indoctrinatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven