Dilemma

31-03-2017 12:49 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Is zij nou lyrisch of in paniek??

Ik kan je keuzes niet volgen. Ik vind je keuzes niet slim en best wel ongezond. Een dramatisch karakter heb je niet van een vreemde.

De appel valt niet ver van de boom.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe is het weer in Noorwegen eigenlijk vandaag?
Waarom heb je je laten steriliseren als je graag een groot gezin wou?
quote:Tr0tter schreef op 31 maart 2017 @ 12:53:

+ 100.000
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hahahaha!

Ik zou er voor gaan!
Ik snap niet waarom je moeder zo hysterisch doet.. je bent wel op latere leeftijd, zullen wel meer consequenties aan zitten.. maar waarom wil je precies nog een kind? Omdat je vriend het wilt of omdat je het zelf wil?
Ik heb mijn vraag hier neer gezet om redelijke antwoorden inzichten te krijgen maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken.

Ik wil graag nog een kindje en het is fijn dat hij dat ook wilt. En ja ik ben wat ouder en mijn kinderen zijn al wat ouder.
Jullie zijn pas 8 mnd samen. Pas op de plaats lijkt me geen kwaad kunnen.
Ik vraag hoe ik met mijn moeder haar reactie kan omgaan. Of dat redelijk is.
Kun je sterilisatie wel ongedaan laten maken? Volgens mij worden je eierstokken helemaal dicht gemaakt daarbij.
Doe je er niet een beetje te makkelijk over? Sterilisatie ongedaan maken is niet gelijk aan zwanger raken he? Ik wil je niet oud noemen.. Maar 42.. Ehm.. Echt n jong blompje ben je ook niet meer. Lichamelijk dan in ieder geval.
quote:Coco87 schreef op 31 maart 2017 @ 12:59:

Jullie zijn pas 8 mnd samen. Pas op de plaats lijkt me geen kwaad kunnen.Ze is al oud dus zoveel tijd heeft ze niet meer.
Ik denk dat je moeder gewoon van je houdt en je voor een vergissing wil behoeden. Ik denk ook dat het veel te snel is. Woon je al samen? Dat zou ik eerst maar eens gaan proberen om te kijken of de relatie dat overleeft. Is meestal niet makkelijk als er kinderen in het spel zijn. Overigens vind ik na 8 maanden al samen wonen wel erg snel als er ook kinderen in het spel zijn. Aan de andere kant snap ik dat je leeftijd mee speelt, omdat je al 42 bent, maar ik denk dat je daardoor geen overhaaste beslissingen moet nemen. Ben je intussen te oud, tja dan is het jammer, dan was het niet "meant to be". Als een eigen kindje voor hem echt enorm belangrijk is, is een jongere vriendin misschien een betere optie.

Mijn kinderen zijn 17 en 19, die zouden het ook niet kunnen waarderen als er een kindje bij kwam. Toevallig had ik het er van de week met jongste over, die vriendinnen heeft met nog een jonger broertje/zusje van 10 ofzo, zij vond dat helemaal niet zo leuk. Wij hebben nu onwijs gave vakanties vindt ze (rondtrekken door een Aziatisch land ed) en dat zou er met zo'n jong kind erbij niet in zitten. Ook kun je geen normaal gesprek voeren aan tafel, zoals over Trump, Erdogan, Nederlandse verkiezingen, studiekeuzes etc. Onze kinderen genieten erg van de volwassen omgang met elkaar. Als er een kleintje bij komt gaat automatisch daar de meeste aandacht heen. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat erg is, want dat is bij zat gezinnen zo en 50 jaar geleden had je 11 kinderen in een gezin en was er helemaal geen individuele aandacht. Die kinderen werden ook groot. Maar wel dat je de mening van je kinderen ook mee kunt laten wegen. Ik zou zeggen, wacht nog een jaar of 3, dan ken je je partner beter en hebben je oudste kinderen hun weg gevonden.
Opvallend dat je je meer zorgen maakt over je moeder, dan over je kinderen die het niet zien zitten dat zij een broertje of zusje krijgen. Het is niet je moeders zaak hoe jouw gezin eruit ziet dus dat dilemma is snel opgelost. Wel gaat het je kinderen aan of zij bog een broer/zus krijgen en dat noem je dan zeer terloops; het gaat je vooral om je moeder.

En het is je goed recht om nog een kind te nemen maar je omgeving erin mee krijgen gaat hem niet worden gezien de omstandigheden.

Heb je alle bezwaren al eens op een papier gezet? Zodat je er als rationele volwassene voorzienbare problemen goed kan oplossen?Dat je kan zeggen: ik wist dat het moeilijk werd, maar ik wilde dit en ik wisr wat ik deed. Of wil je vooral geen bezwaren horen en genieten van je liefdesbaby?
quote:MinkeDeWit schreef op 31 maart 2017 @ 13:00:

[...]

Ze is al oud dus zoveel tijd heeft ze niet meer.

Begrijp ik, maar om dan halsoverkop maar weer te gaan broeden?

Wat betreft je moeder: je bent 42. Genoeg gezegd denm ik?
Je wilt geen redelijke antwoorden. Je wilt je gelijk krijgen.

Het is best een ingrijpende procedure om dit ongedaan te maken. Heb je al een arts gevonden die het verstandig vindt om dit te gaan doen? Daarbij ben je straks weer een jaar verder en een jaar ouder. Het is nog maar de vraag of je nog makkelijk zwanger kunt worden. Daarnaast loop je veel meer risico op een kindje met een afwijking mocht het wel lukken.

Wat doe je je gezin en jezelf aan?

En met welke redenen?
Misschien ben ik ook te gekleurd om hier een zinnige reactie op de geven. Ik ben 29 en probeer nu een jaar zwanger te raken zonder resultaat. Ik werd gewoon getriggerd door het gemak waarmee je in je openingspost lijkt te stellen dat je "gewoon even" je sterilisatie ongedaan wil maken en een kind "neemt" op je 42e en dat je grootste bezwaar daarbij je moeder lijkt..
Ik zou me niet druk maken om je moeder, maar om je kind dat er nogal moeite mee heeft.
Naja stel dat het waar is. Ze is 42, operatie, herstellen, mag je op de 43e weer proberen. Duurt even, en dan wordt ze als ze heel veel geluk heeft moeder op haar 45e... jeuh!

Overigens wel goed dat je je eigen kinderen heel serieus neemt!
Je moeder is niet verplicht om jouw keuzes te accepteren wanneer zij van mening is dat jij je onverstandig gedraagt. Haar met die reden niet meer zien is onvolwassen. Je moeder heeft het niet slecht met je voor. Uiteindelijk beslis jij. Ik zou je moeder niet op zij schuiven. Je hebt haar straks nog hard nodig.
Nu ik dit een tweede keer doorlees vind ik het onbegrijpelijk dat je je vooral drukt maakt om de goedkeuring van je moeder? Een van je kinderen gaat een broer/zus krijgen en wil dat niet - dat had het onderwerp van dit topic moeten zijn.

Je moeder speelt geen rol in dit verhaal en je zou als 42 jarige niet zo zwaar moeten tillen aan haar goedkeuring en dat je "nooit iets goed kan doen in haar ogen". Dat zijn teksten voor je 16 jarige.

Die je niet super serieus neemt zo te lezen.
quote:laylalala schreef op 31 maart 2017 @ 13:06:

Misschien ben ik ook te gekleurd om hier een zinnige reactie op de geven. Ik ben 29 en probeer nu een jaar zwanger te raken zonder resultaat. Ik werd gewoon getriggerd door het gemak waarmee je in je openingspost lijkt te stellen dat je "gewoon even" je sterilisatie ongedaan wil maken en een kind "neemt" op je 42e en dat je grootste bezwaar daarbij je moeder lijkt..

Mee eens, zelfde ervaring. Eerst maar eens kijken of je sterilisatie ongedaan gemaakt kan worden, of je daarna een cyclus krijgt of misschien al in de overgang ben. En dan eens kijken of het lukt om zwanger te raken, het risico op miskramen is hoger dus wie weet lukt het zwanger worden wel maar het zwanger blijven niet.

Ik zou eerlijk gezegd genieten van je nieuwe relatie, en genieten van je 2 kinderen zonder hun leven overhoop te halen.

En in het vervolg je moeder niet zo betrekken bij je beslissingen. Je hebt geen goedkeuring nodig om je eigen beslissingen te nemen, je bent oud zat.
Nog daargelaten of er een chirurg is die om deze reden "even" een sterilisatie ongedaan wil maken. Ik denk dat ze je bij een niet-medisch noodzakelijke ingreep toch echt flink aan de tand gaan voelen over je motivatie. Even een liefdesbaby maken omdat je nieuwe lover dat wil-t lijkt me geen steekhoudend argument.

Buiten dat kom je op mij erg impulsief over. Hoe weet jij dat je jonge vriend een blijvertje is? Hoe ga jij die nieuwe baby straks inpassen tussen je andere kinderen als ze deze nieuwkomer nu al niet zien zitten? Zijn dat onderwerpen die je met je partner hebt doorgesproken?

Los daarvan: waarom heb je je laten steriliseren als een groot gezin altijd al je wens is geweest? Het is al eerder gevraagd, maar het geeft wel iets weer over hoe je met de materie omgaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven