Dilemma

12-05-2019 09:04 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een dilemma,

Ik ben gescheiden, heb 2 leuke zoontjes van 6 en 8 jaar en mijn leven prima op de rit. Leuke, wel drukke, baan in eigen dorp(waar ik sinds een paar jaar woon) en sinds 2 jaar een leuke vriend. In het begin van onze relatie sprak het voor zich dat we in mijn dorp samen gingen wonen. Hij heeft geen kids en heeft een baan waardoor hij er alleen in het weekend is. Wel heeft hij een koophuis in zijn geboortedorp, ongeveer een half uur rijden bij mij vandaan. Op jacht naar koophuizen was een drama, in mijn dorp liggen de huizen niet voor het oprapen. Na veel gedoe geeft hij nu aan dat hij liever op zijn eigen dorp blijft. Daar heb je wel mooie huizen, eerlijk is eerlijk, het is een mooi groot dorp. Hij heeft daar iets op het oog. Dit betekent voor mij dat ik mijn kids van school moet halen, ze op een nieuwe school moet laten wennen, mijn baan op moet zeggen en dan daar grotendeels alleen woon. Hij vind dat ik dat anders moet zien want hij heeft bedacht dat ik een b&b kan starten(leek me altijd leuk), dat ik de drukte van mn baan kwijt ben(is druk en ik ben veel weg), dat ik geen geld meer kwijt ben aan de kinderopvang. En een heerlijk vrij leven heb, want zo ziet hij het. Hij zegt dat ik dan naar mijn familie en vrienden kan wanneer ik dat wil. Ik was eerst faliekant tegen omdat ik het erg zielig vond voor de kinderen maar anderzijds denk ik, hoezo niet?Ergens vind ik ook dat, omdat hij niet aan een plaats gebonden is, beter richting mij kan wonen. Maar hij vind zijn woonplaats fijn en het voelt voor hem vertrouwd(hij heeft best een rot verleden). Hij is ook degene die het huis koopt, ik heb niet zo veel. Maar ik hecht erg aan mijn familie die in de buurt wonen, mijn vrienden. Ik kan s avonds nooit zomaar weg want ben dan alleen. Ik had eerst gezegd dat we over een jaar of vijf wel naar zijn plaats konden verhuizen, als de kids naar de middelbare school zijn. Maar hij wil het zo graag nu. Wat moet ik doen? Ik maak een beslissing die mijn hele leven gaat beïnvloeden en dat van de kinderen. Wat vinden jullie?
Als het niet goed voelt, niet doen. Jij hebt meer argumenten om te blijven, toch wil hij het nu andersom. Zeker als jij financieel minder kan bijdragen, komt er ongelijkheid. Er zullen vast veel mannen goed mee om kunnen gaan, hoe hij er nu op aan stuurt, vind ik (maar wie ben ik) een rode vlag.
Je hebt je leven nu goed op de rit, das ook veel waard. Zeker als je bedenkt dat latere relaties vaker stuklopen.. En waar ben je dan, alles weer helemaal opnieuw opbouwen?
Ik had eerst gezegd dat we over een jaar of vijf wel naar zijn plaats konden verhuizen, als de kids naar de middelbare school zijn. Maar hij wil het zo graag nu.

Terwijl hij er bijna nooit is..
waarom niet blijven lat-ten?

Je hebt het prima naar je zin in jouw dorp, leuke baan, kinderen op school, familie en vrienden in de buurt.

En dan kun jij een B&B beginnen in zijn dorp. De hele dag wachten op gasten en een ontbijtje maken. Ga je daar blij van worden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het klinkt alsof je afhankelijk zou worden van hem. Zou je dat in deze fase van jullie relatie willen? Ik zou liever bij familie blijven. Vooral met je kinderen.
Je zegt dat je je baan leuk vindt. Zou je die echt op willen geven?
Als jij, net als hij, het hebben van een B&B ziet als een heerlijk vrij leven, zou ik er zeker al niet aan beginnen. Romantiseer het niet. Het is best hard werken en vaak thuis zitten. Dus dat vaak naar vrienden en familie gaan, is niet de realiteit en je kunt dus ook zeker niet elk moment met je kinderen naar de speeltuin, het bos o.d.
En veel gasten zullen ontbijt verwachten wanneer jij juist in de kindertijdspits zit (wassen, aankleden en naar school) en vriend er niet is, dus je niet kan helpen.
Dus: kinderen moeten zichzelf kunnen redden, want jij moet ontbijt maken, kamers, douche en toilet schoonmaken, beddengoed wassen, boodschappen doen want de gasten wensen verse broodjes etc.
Hoe ga je dat combineren? En houd er verder rekening mee dat er best veel gasten zijn die niet zitten te wachten op een B&B, waar jonge kinderen wonen. Die willen liever de vogels horen fluiten dan een kind janken of spelen.
Vraag van mij verder is waar je van wilt gaan leven? Je zegt je baan op om een B&B te starten. Het hebben van een B&B is vaak geen vetpot.

Dat alles dus nog los van de vraag of je kinderen en jij in dat dorp willen gaan wonen.
Ik geloof dat ik zou blijven latten, als vriend er alleen in de weekenden is.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 11:10
8.52% gewijzigd
En mag een B&B in het nieuwe huis? Geef je een deel van dat huis op of is het een apart verblijf?

Ga je de kinderen stil houden als er gasten zijn?

Is er überhaupt behoefte aan een B&B daar?
Wordt jij mede eigenaar van dat nieuwe huis? Want ik lees: hij koopt een huis en jij moet je baan opzeggen.
Btw, een half uur rijden naar je werk is natuurlijk best te doen.
En als de kinderen op de middelbare zitten willen ze echt niet meer verhuizen. Nu gaat dat nog redelijk makkelijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je eigen netwerk met familie en vrienden is goud waard, ik zou dat, helemaal als ik twee kleine kinderen had, niet snel verkwanselen. Het is een enorme verandering.

Je wéét niet eens of een B&B leuk is, dat lijkt nu zo, maar waarop is dat gebaseerd? Een romantisch ideaal beeld (mij leek het altijd enorm saai, als de uitdaging er na een paar maand af is en ik alles onder de knie heb en er niks nieuws te leren valt - geen nieuwe projecten of onderwepren om aan te werken, bijvoorbeeld).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik zou voor een weekendrelatie het leven van mijn kinderen niet overhoop halen.
En daarnaast mezelf ook niet afhankelijk maken. Hij koopt en jij hebt niks.
Waarom zou je je eigen baan dan niet kunnen houden? Als het een half uur rijden is...

Verder zou ik vooral niets doen waar je je niet prettig bij voelt.
Ik ben het eens met eerdere reacties, en zou ook niet zomaar voor een weekend relatie alles opgeven.

En ook het argument omdat hij een slecht jeugd heeft gehad en daarom in zijn geboortedorp wil blijven wonen vind ik apart. Ik zou er nog eens goed over nadenken.
Waarom zou je je baan op moeten geven?

Waarom wil je jouw leven en dat van je kinderen helemaal omgooien en jezelf, lijkt het, afhankelijk maken na een relatie van pas twee jaar?
Dit is toch geen dilemma? Natuurlijk blijf je in je eigen dorp wonen. Denk aan je kinderen.
Waar is het dilemma?!

Neem je dit serieus in overweging?

Ik zie een grote rode vlag. Je gaat je toch niet in een afhankelijke positie plaatsen? Je baan opzeggen (waarom eigenlijk, je kunt toch gewoon een half uur naar je werk rijden?!), een B&B starten?!
Hij koopt het huis, je haalt je kinderen van school en stopt je werk, en jij hebt.... helemaal niks.

Als de relatie stopt sta jij werkeloos, dakloos, compleet met lege handen.

Werkelijk, zo’n slecht idee!
la-gamine wijzigde dit bericht op 12-05-2019 11:25
2.05% gewijzigd
Geloof niet alles wat je denkt.
Elkaar alleen maar zien in het weekend terwijl je maar een half uur bij elkaar vandaan woont, vind ik weinig.
Tenzij je niet meer wilt dan alleen het weekend, maar dan snap ik de drang om te gaan samenwonen niet.
Niet doen.
Zijn redenen om te willen blijven waar hij zit wegen niet op tegen jouw redenen.
En hoe ziet hij het voor zich met die B&B? Als dat al goed van de grond komt, hoe ga jij tijd hebben voor je kinderen, huishouden én je familie en vrienden zien? Want hij is er niet doordeweeks schrijf je dus komt dat ook op jouw schouders.
Ik ben misschien een rare maar als ik zoveel zou twijfelen over zo'n grote beslissing dan zou ik het niet doen.
Ik zou lekker blijven latten.
En als de relatie over is sta je met twee kinderen op straat zonder baan. Dat is wel een heel kwetsbare positie.
Someonenew schreef:
12-05-2019 11:21

En ook het argument omdat hij een slecht jeugd heeft gehad en daarom in zijn geboortedorp wil blijven wonen vind ik apart. Ik zou er nog eens goed over nadenken.
Je reinste manipulatie. Een en al manipulatie als je het mij vraagt. Onder hrt mom heel genereus te zijn ( je hoeft alleen maar leuk een B&B te runnen als je wilt), maakt hij haar volledig afhankelijk van hem.

Stom stom!
Geloof niet alles wat je denkt.
Gatinmijnsok schreef:
12-05-2019 11:27
En als de relatie over is sta je met twee kinderen op straat zonder baan. Dat is wel een heel kwetsbare positie.

En dit ook.
Gatinmijnsok schreef:
12-05-2019 11:27

En zonder huis.
Niet doen.
Jij hebt een gezin van 3, een sociaal leven en een thuis. Hij heeft een baan en een dak boven zijn hoofd voor als hij niet werkt.
Ja lekker blijven latten, hij is er door de weeks nooit! Het ene weekend bij hem, het andere bij jou. Iedereen gelukkig.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven