Discussie met date

11-09-2012 21:10 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik wil heel graag mijn verhaal kwijt.

Ik ben alweer een paar jaar single na een relatie van 4 jaar waarin ik tijdens ruzies soms wel uitgescholden/gechanteerd/geslagen werd. Het verwerken van deze relatie heeft een aantal jaren geduurd en ik ben bewust geen relatie meer aangegaan om aan mijzelf te kunnen werken. Dit is aardig gelukt en sinds een paar maanden heb ik contact met een man die ik op een datingsite heb leren kennen. We hebben nog niet afgesproken omdat ik het rustig aan wil doen. Ondanks dat het nu wel weer goed met mij gaat ben ik nog heel voorzichtig en soms nog een beetje wantrouwig.

In het begin was het contact heel leuk en intens, maar sinds een aantal weken is dit verminderd. Dit komt doordat hij voor zijn moeder moet zorgen die terminaal is. Hij heeft het hier heel moeilijk mee. Af en toe praten we hierover en ondanks dat ik er voor hem probeer te zijn, laat hij dit niet toe. Het liefst praat hij er niet over. Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken; aan de ene kant voel ik mij ongemakkelijk als ik erover begin omdat ik weet dat hij het niet hierover wil hebben, maar aan de andere kant voel ik mij soort van schuldig als ik hem er niet naar vraag.

Nou ja, vorige week hebben we een datum geprikt voor over een paar weken (we hebben het allebei druk komende weken), zodat de date in ieder geval vaststaat, maar nu het moment komt twijfel ik of ik het wel moet doen. Ik zie steeds meer dingen bij hem die ik niet zo leuk vind en herken trekjes bij hem die mijn ex ook had. Ook leek hij niet meer zo geinteresseerd in mij. Dit allemaal maakt mij zenuwachtig en heb vandaag de date afgezegd. Ik heb eerlijk verteld dat ik twijfel en hieruit is een discussie ontstaan. Hij weet niks over mijn vorige relatie trouwens. Hij is er boos om geworden en heeft gezegd dat de date het hem toch niks kan schelen, onder andere botte opmerkingen. Hierna haalde hij erbij dat ik egoistisch ben omdat zijn moeder aan het sterven is en ik alleen maar aan mijzelf kon denken en toen heeft hij opgehangen.

Ik begrijp heel goed dat hij er kapot van is, maar is het normaal dat hij dit erbij haalt? Naar mijn idee staat de date los van dit. Ik weet niet wat hij hiermee wilde bereiken maar ik heb me al heel lang niet meer zo rot gevoeld. Van mij hoeft de date niet meer door te gaan maar ik wil hem toch wel laten weten dat wat hij zei mij niet in de koude kleren is gaan zitten, ik hou niet van ruzie en ik vind dat hij dat niet had mogen gebruiken tegen mij, maar ik vind het ook zo erg voor hem.

Alvast bedankt.
Het is, geloof ik, nogal een hachelijke onderneming om op een datingsite te staan. Het aantal sterfgevallen, ziekten, ongelukken en andere misère is, zo te lezen significant hoger dan bij de gemiddelde mens.

Wie zich op zo'n site inschrijft moet er dus terdege rekening mee houden dat oma doodgaat, vrienden ernstig ziek worden en ongelukken om de hoek loeren.

Ik zou me nog maar een keer bedenken.
quote:bliksemse_bende schreef op 12 september 2012 @ 14:20:

Het is, geloof ik, nogal een hachelijke onderneming om op een datingsite te staan. Het aantal sterfgevallen, ziekten, ongelukken en andere misère is, zo te lezen significant hoger dan bij de gemiddelde mens.

Wie zich op zo'n site inschrijft moet er dus terdege rekening mee houden dat oma doodgaat, vrienden ernstig ziek worden en ongelukken om de hoek loeren.

Ik zou me nog maar een keer bedenken.

heerlijk, deze reactie. Helaas zijn er types bij, bij wie dat voor geen meter klopt en het als excuus aandragen (2x meegemaakt). Heel sneu gedrag.

TO: het is helaas zo gelopen. Wat ik er wel van vind is dat jij er niet zelf (vaker) over had moeten beginnen omdat hij had aangegeven het er niet over te willen hebben. Aan de andere kant, hij had zijn mond gewoon erover moeten houden want hij wilde niet erover praten tenslotte.

Zijn reactie vind ik nogal overtrokken, zou ik me verder niet druk om maken noch schuldig over voelen. Jij voelde je er niet prettig bij om het door te laten gaan en zei de date af. Prima, jouw goed recht.

Niks meer sturen noch antwoorden als hij wat stuurt.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, waar maak je je druk om. Je bent die lamlul niets verplicht.

Je bent hem zelfs geen uitleg verschuldigd. Iemand die boos wordt omdat de ander een date afzegt, spoort niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven