Dit kan toch niet normaal zijn?! (Gemengde relatie issues)

18-09-2019 18:59 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik volgde het Viva forum al een tijdje en las enkel mee.. heb een account aangemaakt omdat ik mijn hart even wil luchten en alle ellende van me af wil schrijven. Graag hoor ik jullie mening hierover.

Heb inmiddels bijna een jaar een relatie met een (overwegend) Hollandse man. Heb zelf een andere afkomst. Dit was ook de voornaamste reden dat ik in het begin heel erg twijfelde over de relatie. Toch heeft hij me over de streep weten te halen. Ik heb in het begin wel erg duidelijk gemaakt dat we er verschillende normen en waarden op na houden en hij bepaalde dingen misschien anders zou kunnen ervaren dan wanneer hij zou zijn met een Hollandse dame. Waar het heel plat gezegd op neer kwam: geen sex voor het huwelijk, of in ieder geval ik zou hem dan wel heel erg moeten vertrouwen. Ook aangegeven dat ik problemen heb met het vertrouwen in mannen wegens het verleden.

Hij vond het helemaal geen probleem en was naar eigen zeggen juist op zoek naar iemand als ik (zelf is hij ook niet zo ervaren op dat gebied). Beloofde dat als ik hem een kans gaf hij mn vertrouwen nooit zou beschamen etc etc.

De eerste paar maanden hadden we een fijne relatie. Ik had het idee dat hij echt van me hield en veel voor me over had. Maar na een tijdje merkte ik iets geks op... we deden weinig tot niets samen. Het was altijd maar meeten bij hem thuis en een filmpje kijken (& wat intiimiteit). Nooit iets leuks ondernemen buiten omdat dat geld kost. Hij vond veel dingen niet nodig en zonde van het geld zoals uit eten gaan, naar de bios en allerlei andere activiteiten. Dat hij zo op zn geld zat vond ik maar vreemd omdat dit in mijn eigen cultuur bijna niet voorkomt en de man juist wel van alles onderneemt om het naar je zin te maken (nou ben ik geen golddigger - en valt er ook vrij weinig te halen bij mn vriend - maar dat je vriend letterlijk NIKS voor je over heeft begon wel te knagen).

Als ik dit ter sprake bracht vond hij dat ik maar zeurde en dat hij geld wilde sparen om uit zijn studio te kunnen komen etc. ondertussen gaf hij wel veel geld uit om naar festivals te gaan en te gaan feesten. En aan drugs. Wat ie voorheen nooit deed. Toen begon ook alle ellende. Hij maakte tijdens die feesten nieuwe contacten met andere vrouwen en wisselde hier nummers mee uit. Ik heb aangegeven dat ik daar niet van gediend bent. Dat je contact hebt met vrouwelijke vriendinnen die je al heel lang kent kan ik nog snappen maar nummers uitwisselen met andere vrouwen tijdens uitgaan getuigt van heel weinig respect tegenover je huidige vriendin. Had niks te betekenen volgens hem en telkens had ie wel een smoes ervoor, zoals bv. dat die vrouw zich niet goed voelde van de drugs en hij haar naar dr huis had gebracht. Ze hadden nrs uitgewisseld omdat hij de volgende dag wilde weten of het goed met haar ging.. ik werd boos, hadden ruzie en toen verwijderde hij het nummer. Maar telkens na weer een weekendje stappen kreeg ik weer te horen dat hij weer paar nummers had (enkel vriendschappelijk natuurlijk! yeah right..)

Ik heb het idee dat hij nummers uitwisselt en probeert bij die vrouwen totdat iemand toehapt. De laatste keer dat ie nummers heeft uitgewisseld, had ie beet volgens mij. De man die nooit zo into appen was had de hele tijd zn telefoon in handen en was 7/24 aan het appen met de vrouw in kwestie. Zelfs waar ik bij ben! Ik werd hier razend om en wilde vertrekken maar heeft ie me toen tegengehouden. Liet de gesprekken zien om te 'bewijzen' dat er niks aan de hand is maar goed ik ben niet dom en weet dat je berichten stuk voor stuk kunt verwijderen in whatsapp. En dat is het punt ook niet. Ik vind dat hij gewoon respectloos bezig is door niet 100% geinvesteerd te zijn in zijn vriendin maar alsmaar de aandacht van andere vrouwen nodig heeft. Als het iemand van mn eigen cultuur was geweest had ik het wel geweten maar hij gooit het dus steeds op de Hollandse cultuur en manier van leven. Dat dit heel normaal is in Nederland en dat mensen contacten blijven maken en houden, ook al zitten ze in een relatie.

De vraag aan de dames van Viva is dus het volgende: zouden de dames echt zo reageren als dat hij doet overkomen? Dus zogenaamd is er niks aan de hand en zou een Hollandse dame dit volstrekt normaal vinden. Het ligt volgens hem aan mijn eigen onzekerheid maar zo zie ik het niet. Ik ben niet onzeker, maar zijn gedrag maakt mij onzeker. En als ik hierover begin ben ik weer aan het zeuren en moet ik het niet steeds over andere vrouwen hebben want dat vindt meneertje helemaal niet aantrekkelijk en een afknapper etc. Allemaal geblaat om zijn eigen handelen goed te keuren natuurlijk.

En sinds kort ben ik er ook achtergekomen dat hij Tinder heeft geinstalleerd en daar nummers uitwisselt met zn matches (hij is hier niet van op de hoogte dat ik dit weet). Ik zie hem 7/24 online, voorheen was hier geen sprake van. En als ik een berichtje stuur, krijg ik daar pas na uren een reactie terwijl hij online is leest hij het niet eens meteen. Smoesje daarvoor is dan weer: als je op je pc whatsapp hebt ben je vaak online, soms kijk ik alleen en ben ik niet in de gelegenheid om te reageren etc. Ik voel me tevens beledigd als ik zulke domme smoesjes aan moet horen. Dat hij denkt dat ik hierin geloof..

Laatst nog proberen te praten hierover maar dat lukt nooit met hem. Hij laat me weer slecht over mezelf voelen alsof ik een jaloerse kreng ben en dingen groter maak dan ze zijn. Als ik aangeef dat ik het niet leuk vind dat hij zo met andere vrouwen bezig is wordt ie boos. Hij zei laatst dat ie nog met 20 anderen praat, so what? Hij doet er niets mee en is er eerlijk over... nou wat een gunst. Waarom begrijpen mannen niet dat vreemdgaan niet enkel fysiek kan plaatsvinden? Ook krijg ik de schuld van zijn gedrag omdat ik hem niet geef wat ie nodig heeft. Door de frustratie is ie gaan uitgaan, drugs gaan gebruiken en besteedt ie aandacht aan andere vrouwen. Dit terwijl hij er in het begin zelf mee instemde. Dit doet me pijn, heb het niet verdiend om zo behandeld te worden.

Ik ben erg pissig dus sorry als het een warrig verhaal is geworden maar graag hoor ik van jullie hoe jullie hier tegenaan kijken. In hoeverre kan ik hierin meegaan? Hij komt er wel heel makkelijk van af door het op een 'cultuurverschil' te gooien maar ik denk dat geen een weldenkend mens haar vriend zou willen delen met anderen dus ik geloof niet dat Hollandse dames hier heel anders in zijn dan ik zelf..
Ik zou het uitmaken. Dit klinkt niet als een leuke man...
Alle reacties Link kopieren
Waarom brei je niet gewoon een eind aan deze relatie?
Alle reacties Link kopieren
Als je hem eenmaal bent gaan wantrouwen kan niets je meer het vertrouwen teruggeven dus doe jezelf een plezier en stop met hem.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Jullie hangen beide nogal veel op aan cultuur. Jij door in het begin al te stellen dat jullie normen en waarden erg verschilden en hij door te doen alsof een Hollandse dame dit wel zou pikken.

Terwijl hij gewoon niet leuk klinkt, of hij nou wit of paars is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je helemaal fijn hebt en dat je een leuker exemplaar moet gaan zoeken maar daar koop je niks voor...
Jij moet beslissen of je hiermee kan leven of niet. Zo te lezen niet(groot gelijk!) Dus dan moet je ermee kappen.
Ja, natuurlijk vinden Hollandse vrouwen dit normaal gedrag... :@@:
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
18-09-2019 20:47
Jullie hangen beide nogal veel op aan cultuur. Jij door in het begin al te stellen dat jullie normen en waarden erg verschilden en hij door te doen alsof een Hollandse dame dit wel zou pikken.

Terwijl hij gewoon niet leuk klinkt, of hij nou wit of paars is.
Ook eens. Jij bent een vrouw en hij een man. Ieder met z'n eigen karakter. Heeft niks met cultuur te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral pissig zijn omdat hij achter mijn rug om Tinder zou installeren. En zo vaak appen met andere vrouwen die niet al langer een vriendin van hem zouden zijn zou ik ook niet ok vinden.
Nee, dat is niet normaal. Dit gaat 'm niet worden.
Hoe lang woon jij al in NEderland? En in hoeverre vind je jezelf goed geintegreerd?

Als je dit soort vragen serieus ophangt aan wat wel/niet normaal is voor Hollandse vrouwen en dan het antwoord niet weet, denk ik dat je nog wat meer over de Nederlandse cultuur kunt leren.

Dit is gewoon een eikel. En of het nou een Nederlandse of buitenlandse eikel is, doet er niet zo veel toe volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n man die voortdurend op zoek is naar aandacht en bevestiging van andere vrouwen.. ik zou het ook niet trekken. Als hij dit wil moet hij vrijgezel blijven. En ik ben erg Nederlands en gewoonlijk echt niet snel jaloers.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
Nee dit is geen fijne man, hier wordt je alleen maar ongelukkiger van.
Nee, niet normaal en niet acceptabel wat hij doet. Tijd om er een einde aan te maken.
Nee, natuurlijk is dit niet normaal. En al zou het wel normaal zijn, als het voor jou niet goed voelt mag je het gewoon uitmaken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft niets met cultuur of afkomst te maken.
Hij heeft geen respect voor jou het is niet meer en niet minder.

Als je goed nadenkt weet je zelf ook wel dat zijn gedrag niet klopt. Nu alleen nog in gaan zien en er na gaan handelen.

Deze man is niet te vertrouwen hij is gewoon een jager die aandacht wil van de vrouwen. En ik geloof persoonlijk niet dat hij alleen die nummers heeft om te kijken hoe het met ze is gegaan.
Blijf in jezelf geloven !
Dit heeft niets met een verschil in cultuur te maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zak hooi, jou wijsmaken dat Nederlandse dames dit prima vinden.

Van mij 'mag' mijn man/vriend met andere mensen appen of mee uitgaan, ook vrouwen. Maar wat jouw vriend doet is niet oke. Hij zoekt het op en vertelt jou een lulverhaal. En steekt daar meer energie in dan in jou. Dan gaat het mis.

Ik zou voor een leukere man gaan, wit, zwart, bruin, paars of geel.
I wanna live my life with the volume full!
Maar al zou het hele forum Tinder op de telefoon van hun man zetten, gezellig samen met hem swipen en het café uitzoeken voor de eerste date en zakgeld meegeven.
Tasjes borduren waarin de drugs goed meegesmokkeld kan worden en topics openen met titels als: hoe zorg ik ervoor dat mijn man knap gekleed is als hij zonder mij drie dagen naar een festival gaat?
Het is dus niks voor jou, hij neemt je niet serieus en het is jouw relatie.
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat hij tinder heeft geïnstalleerd zou voor mij echt een reden zijn om ermee te stoppen.

Hij heeft een relatie met jou, waarom dan toch op tinder why??!

Het is gewoon een eikel.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je in de fase van elkaar leren kennen ontdekt dat je niet bij elkaar past dan laat je de ander los. Je komt steeds weer in relatie terecht met mensen die niet bij je passen omdat je niet los kunt laten.

Ik had hem bij het woord drugs al losgelaten. Blijkbaar zijn jouw normen en waarden erg flexibel en helemaal niet zo statisch als je beweert.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, eens met alle reacties, dit is gewoon een lullo. Ik zou er een punt achter zetten.
Alle reacties Link kopieren
Veel vrouwen met een islamitische achtergrond doen alsof Nederlandse vrouwen makkelijk zijn en alles maar prima vinden. Terwijl de vrouwen uit betreffende andere andere cultuur ook makkelijk zijn qua sex alleen wel zodat ze 'maagd' blijven aan de voorkant. Ook zitten er veel golddiggers tussen dure spullen nodig hebben om hun ego op te krikken. Aangezien mijn vader uit een Islamitisch land komt is dit geen rascisme, ik heb dat soort schijnheilige vrouwen van dichtbij gezien maar mij veroordelen omdat ik gewoon deed wat ik wilde.

Marokkaanse mannen gaan vaak vreemd, naar de hoeren of een Nederlands vriendinnetje ernaast, dus hou es op met 'jullie'.
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is jouw ventje. Doe er mee wat je niet laten kan
Alle reacties Link kopieren
Magentaa schreef:
18-09-2019 21:33

Hij heeft een relatie met jou, waarom dan toch op tinder why??!
Omdat hij wil neuken, en dat is heel logisch.
Als je iemand bewust drooglegt (of het nou voor of na de bruiloft is), moet je niet raar opkijken, als zijn drang zo groot wordt, dat hij (of zij) rare dingen gaat doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven