druk, druk, druk, Ik weet NIET wat ik ermee moet

29-07-2009 23:22 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Ik zit hier al een hele lange tijd mee en ik wil dat het opgelost wordt maar weet niet hoe.

Ik heb bijna anderhalf jaar iets met mijn vriend. In de eerste maanden was kreeg ik superveel aandacht en liefde van hem en ik was alles voor hem en we deden ALLES samen. Ik leerde hem in de zomervakantie kennen toen ik geen school meer had en hij werkt, dus hij had ook vakantie van zijn werk. Dat waren echt leuke tijden.

Toen school weer begon voor mij had ik het erg druk en hij werkt fulltime door de weeks. Ondanks dat ik het zo druk heb met school en een bijbaantje MAAK ik tijd voor me vriend. Ik pas me schema aan en zeg afspraken af met vriendinnen zodat ik bij me vriend kan zijn. We zien elkaar 3 a 4 dagen en elke keer 4 tot 5 uurtjes per keer. Maar elke keer als ik bij hem ben dan lijkt het net alsof hij eerst zijn eigen ding moet doen voordat hij tijd heeft voor mij. Als ik aankom dan komt hij meestal terug van sporten en moet hij zich douchen, daarna gaat hij uitgebreid op internet om dingen op te zoeken of uitgebreid de reclamefolders lezen.

En ik sta er dan maar wat bij en verveel me dan dood. Hij zegt dan tegen mij dat ik mezelf nuttig moet maken. Ik denk dan echt bij mezelf: ik ben speciaal voor jouw hier gekomen en dan ga ik er vanuit dat we samen dingen doen en in plaats daarvan moet ik mezelf maar bezig houden?

Mijn vriend heeft een druk leven en hij moet zijn taken of iets anders doen na werktijd en hij doet dat meestal op de dagen dat ik bij hem ben wat ik niet prettig vind. Als ik bij hem ben dan wil ik ook dat hij dingen samen doet met mij. Maar in plaats daarvan gaat hij ALTIJD eerst zijn klusjes doen enzo voordat hij tijd heeft voor mij. Echt zo van: mijn klusjes zijn belangrijker dan mijn vriendin. Me vriendin wacht maar totdat ik klaar ben met mijn eigen ding. Zo komt het in ieder geval aan bij mij.

Ik vraag van hem extra aandacht en liefde omdat ik zoveel voor hem over heb en dat krijg ik niet omdat hij vindt dat ik al genoeg aandacht en liefde krijg van hem.

Mijn vriend heeft ook nog een hobby en dat is gamen. En dat doet hij dan een hele middag lang als ik bij hem ben. En dan wilt hij ook niet opgeven voor mij. Maar ik wil zo graag bij hem zijn maar vind het niet leuk om de hele middag naar dat scherm te staren wat hij allemaal aan het doen is.

Ik heb echt zoiets van: waarom begin je in godsnaam een relatie met mij als je niet eens tijd hebt voor jezelf. Ik heb echt het gevoel dat hij mij verwaarloost.

Na maandenlang gepieker vond ik dat ik met hem moest praten daarover. Hij zou meer rekening houden met mij en dat hij meer tijd heeft voor mij en dat ik meer aandacht krijg. Maar na het gesprek is hij erg stil en afstandelijk en als ik hem wat vraag komt hij erg 'koel' over. En als ik vraag wat er aan de hand is dan zegt hij: niks. Er is niks. En dan zegt hij dat hij het er moeilijk mee heeft en dat hij meer tijd nodig heeft om na te denken hoe hij zoiets moet gaan aanpakken. Maar als ik hem bel dan doet ie weer zo 'koel' en hij zegt ook nauwelijks ik hou van je. Terwijl hij dat altijd de hele dag door zei. Ook in smsjes verdwijnt het opeens.

Ik wordt er helemaal gek van. Ik weet me echt geen raad maar. Wat moet ik nu doen?
Ik vraag van hem extra aandacht en liefde omdat ik zoveel voor hem over heb en dat krijg ik niet omdat hij vindt dat ik al genoeg aandacht en liefde krijg van hem.

Het leven en de liefde is wel rekening houden met elkaar, maar je moet t niet op een goudschaaltje afwegen:ik doe dit voor jou, dus jij MOET dat voor mij doen.

Ik heb echt zoiets van: waarom begin je in godsnaam een relatie met mij als je niet eens tijd hebt voor jezelf. Ik heb echt het gevoel dat hij mij verwaarloost.

Minder tijd maken voor je vriend, meer voor je vriendinnen en voor jezelf.

Of draai het eens om, waarom zou je een relatie voortzetten met iemand waarvan je vindt dat hij je verwaarloost?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Neem eens een poosje afstand. Dan merkt hij misschien dat ie je mist. Of niet, en dan is de zaak ook duidelijk.

Hoe hard het ook is, je moet niet blijven hangen in een uitzichtloze relatie.

Maar geef het eerst een goede kans.
quote:Bebje schreef op 29 juli 2009 @ 23:36:

Neem eens een poosje afstand. Dan merkt hij misschien dat ie je mist. Of niet, en dan is de zaak ook duidelijk.

Hoe hard het ook is, je moet niet blijven hangen in een uitzichtloze relatie.

Maar geef het eerst een goede kans.Maar ik heb hem een paar dagen geleden pas de gelegenheid gegeven om zich aan te passen enzo. Moet ik dan als hij weer zo afstandelijk doet meteen afstand nemen of pas als ik merk dat hij er de moeite niet voor doet om zich aan te passen?
ga eens wat minder vaak naar hem toe en pas je schema eens niet aan hem aan want dat doet hij immers ook niet voor jou. Dus zo af en toe zeggen dat je hem niet kunt zien omdat je iets met vriendinnen gaat doen. Met andere woorden, minder beschikbaar voor hem zijn.
Idd minder beschikbaar voor hem zijn maakt dat hij beseft wat hij mist op de momenten dat jullie niet samen zijn. Altijd beschikbaar zijn zorgt ervoor dat iemand minder moeite voor je doet omdat je er toch altijd bent.

En NOOIT je vriendinnen afzeggen voor je vriend. Vriendjes komen en gaan maar vriendinnen blijven altijd bestaan! Natuurlijk is je vriend heel belangrijk en lief. Maar je eigen leven is net zo belangrijk. Het lijkt wel of je jouw geluk een beetje van hem af laat hangen. Ga lekker je eigen ding doen en je merkt vanzelf wel dat hij dan naar je toe komt. Een onafhankelijke meid is namelijk veel aantrekkelijker!

Klamp je niet zo aan hem vast dat werkt alleen averechts!
Je ziet elkaar 3 tot 4 maal, 4 á 5 uur per keer. Dus zo'n 12 tot 20 uur per week. En jij wil dat je vriend al die tijd alleen maar exclusief aandacht heeft voor jou. Hij mag niet internetten, hij mag niet douchen, hij mag niet gamen, nee hij moet Chocolover entertainen. Zij heeft immers ook haar leven helemaal aangepast aan hem? Dus moet hij dat ook voor haar doen.

En dan vind je het gek dat hij afstandelijk doet?

Ik heb een advies, niet voor jou maar voor hem: run forest run!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Als hij gaat internetten/gamen als jij er bent, zou ik gewoon opstappen. Laat hem jou maar op komen halen op momenten dat ie iets met jou wil ondernemen. Dan kun jij je aandacht wat meer richten op je vriendschappen en je eigen ontwikkeling. Lijkt me voor jou 'n stuk gezonder dan deze man die helemaal niet into you is te blijven aanbidden.
Ik herken in jouw verhaal een beetje het begin van mijn eigen relatie. Ik wilde vaak bij mijn vriendje zijn, maar hij wilde ook nog zijn eigen ding doen.

Wij zagen elkaar toen der tijd 2-3 keer per week. Vaste prik de woensdagavond en zaterdagavond. Vaak nog zondagmiddag/avond. Deze momenten waren ook echt van ons samen.

Wacht nog even af wat je vriend nu gaat doen nav jullie gesprek. Zoals de anderen ook al schreven, trek je eigen plan. Maak vaste afspraken, maar heb dan ook echt tijd voor elkaar. En als hij zich niet wil of kan aanpassen, is deze relatie dan wel iets voor jullie???

Succes!!!

PS, mijn vriendje van toen....... is al 6 jaar mijn man, mannen kunnen veranderen!!!
Als een man moeite voor jou moet doen, vind hij je veel interessanter. Hij moet het gevoel hebben dat hij zijn stinkende best heeft moeten doen voor jou. Ga gewoon lekker je ding doen met je vriendinnen, als hij jou echt de moeite waard vind en om jou geeft, meldt hij zich vanzelf wel... Of niet, maar dan weet je ook genoeg... Succes!
Misschie je verwachtingspatroon bijstellen of er over praten, als dit een niet onoverkombaar iets is en dan je conclusie trekken of dit iets is wat je wil of niet
Wat HPL zegt. Of neem een leuk boek mee als je bij hem langsgaat.
quote:korenwolf schreef op 30 juli 2009 @ 08:24:

Wat HPL zegt. Of neem een leuk boek mee als je bij hem langsgaat.Kan ze net zo goed thuisblijven natuurlijk. Of moet ze daar gaan zitten lezen alsof ze in de wachtkamer van de dokter op haar beurt (meerdere interpretaties mogelijk ) zit te wachten?

Waarom begin jij in godsnaam iets met iemand die geen tijd voor je heeft blijkbaar?
quote:korenwolf schreef op 30 juli 2009 @ 08:24:

Wat HPL zegt. Of neem een leuk boek mee als je bij hem langsgaat.Ik heb na het gesprek dus een keer onverwachts een boek meegenomen om te lezen. Hij zei dat ik eindelijk begon te leren om mezelf bezig te houden. Ik heb dit geaccepteerd wat hij zei. Maar toch vindt ik dat als ik er ben dat we dan dingen SAMEN moeten doen. Dit heb ik ook tegen hem gezegd en hij zei het hem helemaal niets uitmaakte als ik iets voor mezelf deed. Als ik maar BIJ HEM in de buurt ben dan vindt hij alles best. Ik verveelde me eerst een keer en wou ff snel naar een vriendin gaan die bij hem in de buurt woonde. Dat wou hij niet. Ik mocht bijvoorbeeld wel tv kijken of een boek lezen of internetten ofzo. Maar als ik buitenshuis ben dan is dat weer niet goed. Ik zie het verschil niet eigenlijk. Ik had op dat moment geen zin om binnenshuis wat te gaan doen en buiten was het lekker weer. Maar dat keurt hij dan af....
quote:wolkje8 schreef op 30 juli 2009 @ 10:38:

Waarom begin jij in godsnaam iets met iemand die geen tijd voor je heeft blijkbaar?

Ik denk dat ik hem niet los kan laten en ik ben zo aan hem gehecht. Ik hoop elke keer dat het wel goed komt. Hij heeft zo zijn trekjes maar hij kan behoorlijk attent en lief zijn. Op sommige momenten dan....en dan heb ik weer een zwak voor hem

Ik heb dit ook tegen hem gezegd dat ik niet zo me relatie wil opgeven maar dan moet hij zich wel aanpassen. Maar de vraag is...heeft hij er wel zin in en wilt hij het ook wel echt. Want hij reageert nu tegen mij alsof ik een vage bekende voor hem ben en hij is ook niet meer zo enthousiast.
En jij laat je zeggen dat je niet weg mag?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Je MAG televisie kijken of een boek lezen?

Wat is hij....je vader of zo???

Knappe kerel die mij verteld wat ik wel en niet mag doen..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 30 juli 2009 @ 10:46:

En jij laat je zeggen dat je niet weg mag?tuurlijk niet, ik was ook erg kwaad enzo. Ik had toen me jas en tas gepakt en ben naar de voordeur gelopen. Hij begon helemaal te schreeuwen van: als je die deur uitgaat dan hoef je ook nooit meer terug te komen. En dan denk ik bij mezelf: is het wel de moeite waard om zoiets te doen dan? En dan doe ik de deur weer dicht en ga ik weer naar de woonkamer om me af te koelen.
quote:chocoloverr schreef op 30 juli 2009 @ 10:49:

[...]

tuurlijk niet, ik was ook erg kwaad enzo. Ik had toen me jas en tas gepakt en ben naar de voordeur gelopen. Hij begon helemaal te schreeuwen van: als je die deur uitgaat dan hoef je ook nooit meer terug te komen. En dan denk ik bij mezelf: is het wel de moeite waard om zoiets te doen dan? En dan doe ik de deur weer dicht en ga ik weer naar de woonkamer om me af te koelen.Dus je laat je wel zeggen wat je wel en niet mag.....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Goh, gezellig hebben jullie het!
quote:Summerdance schreef op 30 juli 2009 @ 11:00:

[...]

Dus je laat je wel zeggen wat je wel en niet mag.....Ja, eigenlijk wel. want ik wil eigenlijk helemaal geen ruzie hebben tussen ons. En nadat ik afgekoeld ben dan vraagt hij me altijd waarom ik me altijd zo druk maak om iets. Je maakt jezelf helemaal gek. zegt hij.
quote:korenwolf schreef op 30 juli 2009 @ 11:01:

Goh, gezellig hebben jullie het!Super....................
Ik denk dat jij je vriend een paar dingen duidelijk moet maken:

- dat je zelf bepaalt waar je gaat en staat en zeker wanneer je dit doet

- dat als jullie samen zijn, dan ook echt samen zijn (dan maar minder uren bij elkaar maar dan wel echt tijd aan elkaar besteden)

En jij moet echt aan jezelf gaan denken en je eigen leven blijven leiden. Je laat over je heen lopen en wanneer je daar mee begint, dan is het het einde van een relatie. Hij zal respect verliezen. Sta je eigen mannetje (vrouwtje) en geef duidelijk je grenzen aan!

Succes
Hi Chocolover,

Yep, jij maakt je er druk om en je vriend duidelijk niet. Jij zult hem niet veranderen en het lijkt erop dat hij ook niet van plan zich een beetje aan jouw wensen aan te passen.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat het alles samen doen als een nachtmerrie klinkt voor mij (maar ik ben waarschijnlijk iets ouder en ben intussen 17 jaar getrouwd en vind het juist heerlijk om regelmatig alleen met vriendinnen op stap te gaan)

Aan jou dus de keuze : zijn gedrag accepteren en ook meer dingen voor jezelf gaan doen of er een streep doorzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven