Dure ring?

15-09-2016 23:21 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

Binnenkort ga ik mijn vriendin ten huwelijk vragen. Alles is al geregeld en ik weet precies hoe ik het ga doen. Maar ik mis een ding: de ring. Ik twijfel tussen twee ringen; een witgouden en een zilveren. Zelf zie ik het verschil niet goed tussen witgoud en zilver, maar men vertelt mij dat de kwaliteit veel uitmaakt.

Mijn vriendin heeft aangegeven dat ze vooral niet wil dat ik er te veel geld aan uitgeef (twee jaar terug). De witgouden ring is bijna 700 euro. Nu kan ik dat op zich wel betalen, maar weet vrij zeker dat zij dat niet in de categorie 'niet te veel aan uitgeven' vindt vallen. :p

Ik ben bang dat ze het niet leuk vind dat ik zoveel geld uitgeef aan een ring (uiteindelijk komt dat geld van de gezamenlijke rekening -enige rekening die we hebben). Ik twijfel daarom sterk aan wat ik moet doen. Investeren in een witgouden ring waarvan men mij vertelt dat het hoort en de kwaliteit beter is, of toch gaan voor zilver. Wat denken jullie hiervan?

Bedankt

Mattias
Ik zou een helemaal andere kiezen.
Beide mooi, maar ik zou voor wit goud gaan. Zilver kan reageren op zuren (zweet oid van je huid) en zwart worden.

Ik merk aan mijn sieraden meteen of ik niet helemaal topfit ben. Zilver slaat dan uit..

Aangezien je een trouwring continu draagt zou ik voor witgoud gaan.

Succes!
Hmm lastig. Want wil ze ECHT niet dat je te veel geld uitgeeft, of ZEGT ze dat. Dames kennende kan het goed het tweede zijn. Persoonlijk zou ik voor witgoud gaan (nouja ik ben voor geelgoud gegaan) omdat ik zilver wat goedkoop vind ogen als trouwring. Meer een vriendschapsring ofzo. Ik vind het toch wat sjieker staan, witgoud, mooier ook, en ik zie echt wel het verschil. Maar word dit de trouwring dan? Of verlovingsring? Want als je haar ten huwelijk wil vragen met een verlovingsring, kun je ook later samen trouwringen uitkiezen...? Maar goed dat past dan weer helemaal niet in het plaatje 'niet te veel geld uitgeven'... lol

Ik geloof niet dat ik heel erg help met deze post...
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Nou witgoud is van goud en zilver is zilver.

Witgoud dus.
quote:Lampie1986 schreef op 15 september 2016 @ 23:24:

Ik zou een helemaal andere kiezen.

Iets helemaal anders?

@Marjolein: thanks
Koop dan een witgouden die niet zo duur is. Of is dit te simpel gedacht?
Life is short. Eat dessert first.
Denk je dat ze haar verlovingsring altijd zal blijven dragen? Dan ben je sowieso aangewezen op de gouden, zilver reageert idd teveel.
Laat je niet gekmaken door "wat hoort" of wat de juwelier zegt, als je vriendin zilver ook mooi vind zou ik voor de zilveren gaan. Ik draag al jaren zilver en het is bij mij nog nooit zwart geworden, gewoon af en toe poetsen.
Voor een trouwring zou ik witgoud kiezen. Als de ring alleen bedoeld is om het aanzoek een officieel tintje te geven zou ik het achterwege laten.
Ik zou voor wit goud met een diamant(je) gaan. En niet van de gezamenlijke rekening. Gewoon zelf betalen.
Sowieso géén zilver! Niet om het geld maar ik zou spontaan nee zeggen.

700 vind ik eigenlijk ook best veel. Ik zou zeggen kijk nog eens in de rondte want er zijn heus wel mooie ringen die ronde de 300 p stuk zijn, 400 kan ook maar daar zou ik het bij laten.
trouwringen koop je toch samen?

Ik ben twee keer getrouwd, en gewoon beide keren met de aanstaande samen naar de juwelier om tot een keuze te komen. Ik weet niet beter of de ringen horen bij elkaar, dus moet je het ook allebei mooi vinden.

Moet er niet aan denken dat een ander dat voor me doet.
Heb je een speciale ring in gedachte?

Je hebt bij witgouden ringen natuurlijk ook verschillende prijs klasses

https://www.diamondpoint. ... r-witgouden-ring_84783#c0=ringen&material=Witgoud&price=250-to-500,500-to-750&designer=04+april+diamant&event=Webonly_2014&results=200&fac_unf=designer&pnr=6

https://www.diamondpoint. ... r-witgouden-ring_83536#c0=ringen&material=Witgoud&price=250-to-500,500-to-750&designer=04+april+diamant&event=Webonly_2014&results=200&fac_unf=designer&pnr=7

https://www.diamondpoint. ... r-witgouden-ring_87614#c0=ringen&material=Witgoud&price=250-to-500,500-to-750&designer=04+april+diamant&event=Webonly_2014&results=200&fac_unf=designer&pnr=35
We hebben het toch over een verlovingsring en geen trouwring?
@Ambra, ik zou het heerlijk vinden als aanstaande ringen uitzoekt!

Nu (met bijna ex) hebben we het samen uitgekozen.. En helaas ook geen verlovingsring..
quote:doornroosje9 schreef op 15 september 2016 @ 23:28:

Koop dan een witgouden die niet zo duur is. Of is dit te simpel gedacht?Nee hoor. Ze zijn er ook met een briljantje voor 150 euro.
Verlovingsring? Een mooie solitair.. en diamant laten groeien!!
Het is dan ook een verlovingsring, die zoekmje niet samen uit. Trouwens mijn verlovingsring is een trouwring,,paladium met rood goud. Koste ook wel wat maar ik houd van ringen. En het kwaliteitsverschil tussen een 250 euro zilver ring en 750 euro goud ring is zeer zichtbaar.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ik draag mijn verlovings ring nooit. Ik heb een gouden ring met diamantjes.
Ik zou de ring niet van de gezamenlijke rekening betalen. Niet erg romantisch als ze de prijs ziet en de helft moet betalen.
Ik ben gevraagd zonder ring en zie het nut er niet zo van in. Spendeer de cash aan een trouwring die je samen uitzoekt en vraag haar ten huwelijk met mooie woorden, een romantisch gebaar en als je de noodzaak ziet; een goedkope ring.

Ik heb 15jaar een zilveren ringetje gedragen. Werd niet lelijk. Vervormde wel wat makkelijk als ik achter iets bleef haken, maar het was ook maar een dunne ring.
Ik heb wit gouden verlovingsring gekregen, witgoud is zovéél mooier dan een zilveren ring. En een witgouden ring hoeft ook niet persee belachelijk duur te zijn.
Mijn trouwring is geeneens 700 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven