Echte liefde of om verblijfsvergunning?

28-02-2020 16:17 229 berichten
Alle reacties Link kopieren
Paar weken terug ontmoet ik iemand in de sportschool uit Gambia.
Hij komt na een tijdje op mij afgelopen en we komen in gesprek. We besluiten de dag erna samen te trainen en we hebben het ontzettend leuk samen, ik kom er in dit gesprek wel achter dat hij 22 is (ben zelf 28). Hij komt ouder over zowel in uiterlijk als in de gesprekken die wij hebben. Paar trainingen samen in de sportschool en thuis afspreken en we hebben nu sinds een paar dagen dan officieel een relatie. Na wat bezorgdheid van mijn ouders ben ik op internet gaan lezen en kom ik van alles tegen over buitenlandse mannen die 3 jaar en 1 dag met een Nederlandse vrouw gaan trouwen om zo een verblijfsvergunning te krijgen en dan met de noorderzon weer vertrekken.

Je ziet dan opmerkingen van: Hoe kun je dat nou niet doorhebben? Dus nu de grote vraag, hoe kun je het wel doorhebben? Hij die naar andere meiden kijkt in de sportschool, is dat een reden voor twijfel? Ik kijk tenslotte ook wel om mij heen. Hij die nu al over trouwen en kinderen praat en zeker weten dat hij met mij oud wil worden (is het een cultuurverschil of komt dit neer op het alleen willen van een verblijfsvergunning)? Ook heb ik zijn zus inmiddels ontmoet via een videogesprek, zij woont al een aantal jaar in NL en wat helemaal enthousiast omdat haar broertje zoveel over mij sprak.

Heeft iemand ervaring met deze situatie?

Ik heb namelijk als we bij elkaar zijn wel echt het gevoel dat hij om mij geeft en mij gelukkig wil zien, ik heb het ook bespreekbaar gemaakt naar hem toe maar uiteraard geeft hij aan dat hij van mij houd en echt oud met mij wil worden en zoiets niet zou doen... Ik merk nu dat ik door al deze verhalen op internet en het leeftijdsverschil wat een muur omhoog aan het trekken ben en zou graag wat objectieve meningen willen van jullie...
Dat hij van je houdt? Na een paar weken. Bij mij gaan alarmbellen of hoor.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we natuurlijk niks over zeggen, wij kennen hem niet... Zou in ieder geval nog lang niet gaan trouwen, mocht hij alleen dat willen zal hij pushen en uiteindelijk misschien op zoek gaan naar iemand anders voor z'n verblijfsvergunning. Is het wel echte liefde, is het sowieso een goed idee om te wachten met trouwen :P
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Je hebt hem een paar weken geleden ontmoet en denkt nu al aan trouwen?
Alle reacties Link kopieren
Van een afstandje moeilijk oordelen maar na een paar dagen een relatie over trouwen praten tja....bij mij zouden alle alarmbellen afgaan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij al een verblijfsvergunning?
Alle reacties Link kopieren
Lekker geloofwaardig deze OP. Een paar weken geleden ontmoet en hij weet nu al zeker dat hij oud wil worden met jou :facepalm:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
hannaa45 schreef:
28-02-2020 16:21
Misschien heeft hij al een verblijfsvergunning?
Dit ook inderdaad. Op welke basis is hij nu dan in NL? OF heb je hem niet hier ontmoet?
Iemand die na enkele weken al roept dat hij oud wil worden met je spoort sowieso niet. Daar staat die verblijfsvergunning los van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de ervaring wel dat mannen uit Afrika altijd snel zeggen dat ze van je houden, dus hier kijk ik nog niet eens zo raar van op.

Uiteraard ga ik niet binnen jaar in een huwelijksbootje stappen of überhaupt ja zeggen op een aanzoek, maar vind het toch lastig in te schatten wat zijn intenties nou echt zijn.
Hij heeft het na een paar weken al over houden van, kinderen en trouwen. Wat denk je zelf?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
28-02-2020 16:23
Dit ook inderdaad. Op welke basis is hij nu dan in NL? OF heb je hem niet hier ontmoet?
Hij valt nu onder asielzoeker.
Hij mag niet werken op het moment dus wacht nog tot die aanvraag wordt goedgekeurd..
Weet het fijne ook niet helemaal van al die regeltjes/vergunningen helaas.
starbright schreef:
28-02-2020 16:23
Iemand die na enkele weken al roept dat hij oud wil worden met je spoort sowieso niet. Daar staat die verblijfsvergunning los van.
Dit.

Duh.
plantiful schreef:
28-02-2020 16:24
Ik heb de ervaring wel dat mannen uit Afrika altijd snel zeggen dat ze van je houden, dus hier kijk ik nog niet eens zo raar van op.

Uiteraard ga ik niet binnen jaar in een huwelijksbootje stappen of überhaupt ja zeggen op een aanzoek, maar vind het toch lastig in te schatten wat zijn intenties nou echt zijn.
Hoe kom je aan zoveel ervaringen van mannen uit Afrika?
Zijn intenties zijn een verblijfsvergunning. Een ieder die direct hapt op een aanzoek na een paar weken is een stap dichter bij een vergunning.
plantiful schreef:
28-02-2020 16:26
Hij valt nu onder asielzoeker.
Hij mag niet werken op het moment dus wacht nog tot die aanvraag wordt goedgekeurd..
Weet het fijne ook niet helemaal van al die regeltjes/vergunningen helaas.
Goh.

Je weet zelf stiekem heus wel het antwoord op je eigen vraag ...
plantiful schreef:
28-02-2020 16:26
Hij valt nu onder asielzoeker.
Hij mag niet werken op het moment dus wacht nog tot die aanvraag wordt goedgekeurd..
Weet het fijne ook niet helemaal van al die regeltjes/vergunningen helaas.

Jij bent een makkelijkere stap dan een aanvraag indienen en afwachten met eventueel de illegaliteit in.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
28-02-2020 16:26
Hoe kom je aan zoveel ervaringen van mannen uit Afrika?

Ik heb eerder een relatie gehad met een Afrikaan (wel iemand die gewoon inwoner van NL was en Nederlands sprak/hier werkte) en ken er ook veel omdat ik veel naar evenementen ga met afrodance. Beide partijen (zowel mannen als vrouwen) geven aan dat ze erg snel zijn, zo van "zodra ze weten wat ze willen gelijk alles of niks"
Alle reacties Link kopieren
Alleen al na het lezen van de topic tittel, was mijn reactie: verblijfsvergunning.

Na het lezen van de topic. Blijf ik bij dat antwoord. Na een paar weken al over trouwen beginnen, serieus? Ik moet sowieso niet aan trouwen denken, maar in dit geval zal ik er helemaal niet aan beginnen. Kijk eerst maar hoe lang jullie het leuk hebben samen. Dan beginnen met een vakantie, dan samenwonen als je dat wil. Trouwen kan over 10 jaar ook. Hij zal vast gek op je zijn. Maar ga niet nu al over trouwen denken. Leer elkaar eerst vooral kennen.

Oh en begin alsjeblieft nog niet aan kinderen. Vrij veilig. Als het hem echt om verblijfsvergunning te doen is, is een kind nog een extra reden om te trouwen.
plantiful schreef:
28-02-2020 16:26
Hij valt nu onder asielzoeker.
Hij mag niet werken op het moment dus wacht nog tot die aanvraag wordt goedgekeurd..
Weet het fijne ook niet helemaal van al die regeltjes/vergunningen helaas.
Ik geloof niet dat Gambie onder de landen valt waaruit Nederland asielzoekers toestaat om te blijven.
De kans is groot dat het een kansloze missie is voor hem om hier te blijven via die weg.
JIj bent dan een goed alternatief.
Alle reacties Link kopieren
plantiful schreef:
28-02-2020 16:26
Hij valt nu onder asielzoeker.
Hij mag niet werken op het moment dus wacht nog tot die aanvraag wordt goedgekeurd..
Weet het fijne ook niet helemaal van al die regeltjes/vergunningen helaas.
Verblijfsvergunningszoeker bedoel je.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij een verblijfsvergunning?
Alle reacties Link kopieren
plantiful schreef:
28-02-2020 16:26
Hij valt nu onder asielzoeker.
Hij mag niet werken op het moment dus wacht nog tot die aanvraag wordt goedgekeurd..
Weet het fijne ook niet helemaal van al die regeltjes/vergunningen helaas.
Hier heb je je antwoord.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Hoe reageert hij als je zegt nooit van zijn leven te willen trouwen? Dat je meer voor het samenwonen bent?
Hij gaat veel te snel, dat is sowieso niet normaal, of het het nou om een verblijfsvergunning gaat of niet.
Hardlopers zijn doodlopers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven