een allereerste internetdate...tips?

29-03-2012 12:50 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi iedereen,

ik had eindelijk een keer de moed de adviezen op te volgen en te gaan internetdaten (ik ben al lang single; ik verwacht niet meteen een partner te vinden, maar het kan een leuke manier zijn meer mannen te ontmoeten en wie weet...)

Ik heb nu voor het eerst met iemand afgesproken (nog geen datum geprikt), die mij vroeg een keer wat samen te gaan drinken. Ik heb eerst getwijfeld, durf ik dit wel etc, ik heb dit nog nooit gedaan en niemand in mijn omgeving van mijn leeftijd heeft er ervaring mee (alleen een vriendin van mijn moeder maar die spreek ik nooit). Ik vind het erg spannend, en ben ook wel een beetje bang dat ik straks stilval ofzo.

Hebben jullie tips? do's en don'ts op je allereerste date, als je er nog 0,0 ervaring mee hebt? Ervaringen die jullie willen delen van jullie eerste keer? Ik ben vooral bang dat ik stilval, als ik nieuwe mensen leer kennen heb ik dat nog weleens en pas later praat ik dan veel meer :P herkent iemand dit, en hoe gaat dat dan daarmee op zo'n date?

ik heb er wel veel zin in, ook gewoon om een leuk avondje te hebben en wat nieuwe mensen te ontmoeten, maar vind het ook hardstikke spannend!
Ik heb één keer een internetdate gehad en dat viel reuze mee!

Ik was echt dood- en doodzenuwachtig, haha! Loop je daar op weg naar je date en wie weet is het niets/komt hij niet/etc. Bij mij klikte het wel, alleen vriendschappelijk.. Maar het was zeker gezellig!

Ik zou adviseren overdag af te spreken voor koffie o.i.d. Dan kun je altijd naar huis (want eten) of samen wat eten als het leuk blijkt.

Kleed je in iets waar je je prettig in voelt. Het is rot als je steeds moet hijsen of hopen dat je panty niet afzakt ofzo
En geef aan iemand door waar je bent, en laat diegene je ook bellen na een uur ofzo. Dan kun je altijd zeggen dat er een vriend(in) in nood is en je hard nodig heeft, dus dat je nu écht weg moet (als er geen reet aan is).

Ga inderdaad voor een kop koffie of wat te drinken, dan kun je er na relatief korte tijd weer vanaf als het niks is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ja dat is belangrijk inderdaad om iets aan te hebben waar je je prettig in voelt ;)

ik zat ook al te denken gewoon even wat drinken ergens overdag...wat vind je van de La Place bij de V&D? Ik vind dat zelf altijd een leuke plek om te zitten en even wat te drinken (van die heerlijke fruit shakes) en je hebt er mooi uitzicht over de stad haha :P ik kom er zelf wel graag en vaak
quote:himalaya schreef op 29 maart 2012 @ 12:57:

En geef aan iemand door waar je bent, en laat diegene je ook bellen na een uur ofzo. Dan kun je altijd zeggen dat er een vriend(in) in nood is en je hard nodig heeft, dus dat je nu écht weg moet (als er geen reet aan is).

Ga inderdaad voor een kop koffie of wat te drinken, dan kun je er na relatief korte tijd weer vanaf als het niks is.Dat ook! Sowieso in het openbaar afspreken, zelf er naartoe gaan (dan ben je niet afhankelijk en alleen met een gozer die je helemaal niet kent) en zijn naam doorgeven aan een vriendin of zus ofzo en waar je heen gaat.
Vooral geen hoge verwachtingen hebben. Je bent er heel snel achter of het klikt of niet. En als het niet klikt, jammer dan. Als het wel klikt gewoon een leuke avond van maken.

De tijd dat ik dat deed (is alweer 10 jaar geleden) sprak ik af om ergens wat te gaan drinken, liefst zaterdag uurtje of vier of vijf. En als het klikte, zochten we een restaurantje om een hapje te gaan eten.

Bij een eventueel tweede afspraakje stelde ik altijd voor om iets te gaan doen, fietsen of wandelen in bos/strand/duinen, museum pakken, sporten (hardlopen, tenissen).

Andere tip met internetdaten om snel af te spreken. Het is zonde van je tijd om heel lang met iemand over internet te chatten, ,mailen, etc om na lange tijd af te spreken en er achter te komen dat het niet klikt...
goede tips allemaal ;) we hebben trouwens niet heel lang gemaild, weekje of 2 geloof ik

ja in het openbaar wil ik sowieso, er was ook 1 zo'n gast die wilde gelijk bij hem thuis afspreken e.d. maar dat wil ik absoluut niet, vind ik niet verantwoord/veilig (en hij maar doorzeuren dat hij geen crimineel was etc. :P en dat ik zo wantrouwend was)

ik zie het ook als een goede leerervaring om met nieuwe mensen te praten, dat vind ik soms nog moeilijk, hoewel het al beter gaat
quote:falsefloor schreef op 29 maart 2012 @ 13:01:

goede tips allemaal ;) we hebben trouwens niet heel lang gemaild, weekje of 2 geloof ik

ja in het openbaar wil ik sowieso, er was ook 1 zo'n gast die wilde gelijk bij hem thuis afspreken e.d. maar dat wil ik absoluut niet, vind ik niet verantwoord/veilig (en hij maar doorzeuren dat hij geen crimineel was etc. :P en dat ik zo wantrouwend was)Getsie, heel snel deleten dat soort gasten. Of hij is te krenterig/blut om een etentje te betalen of (dat denk ik) wil hij gewoon snelle seks. Niet doen idd. Zonde van je tijd..
daar had hij het over, dat hij niet zoveel geld had en dat thuis het drinken gratis was :P ook dat hij autistisch is en hij openbare plekken niet fijn vindt (zou kunnen, maar toch ga ik niet bij iemand thuis afspreken)
Klinkt niet als echt relatiemateriaal nee...
Ik ben sinds kort ook aan het internet daten.

Heb het nu 1 keer gedaan en was erg gezellig.

Ik was wel naar hem thuis gegaan, omdat we al 2 maanden contact hadden, maar dat zou ik niet nog een keer doen.

Ik had wel het adres door gegeven aan een vriendin.

Ik ben ook iemand die snel stil valt, maar met de juiste date zal dat niet gebeuren. Maar het is ook wel iets waar ik bang voor was.

Uiteindelijk is het niets geworden, maar het was wel leuk.

Zaterdag heb ik voor de 2e keer een date, dus ik ben benieuwd.

Met deze gaat het wel een stuk sneller, hebben zaterdag voor het eerst gechat, maar het is gezellig en het voelt goed, dus waarom dan lang wachten.

Kom anders ook kletsen in het internetdating topic.

Daar kun je ook genoeg tips krijgen denk ik zo.

Internetdaten deel 2
^leuk je ervaring te lezen! Veel succes en plezier zaterdag!
quote:falsefloor schreef op 29 maart 2012 @ 13:01:

ik zie het ook als een goede leerervaring om met nieuwe mensen te praten, dat vind ik soms nog moeilijk, hoewel het al beter gaatVerzin van te voren wat onderwerpen waar je over kunt praten voor als het stil valt. En dan niet 'hou je van films' en hij antwoord 'ja' of 'nee', maar ook dan vragen over films ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Leuk dat je gaat daten, FalseFloor!

Ik zou er gewoon naar toe gaan zonder al teveel verwachtingen. Hoop gewoon op een leuke avond en niet op de liefde van je leven. Meestal weet je wel redelijk snel of het wat is of niet. Gewoon in het openbaar afspreken, als het niets is dan ben je zo weer weg.

Ik heb zelf wel een paar keer gedate via internet. Is eigenlijk altijd wel goed bevallen.
Ik heb dinsdagmiddag weer een internetdate gehad. Op het terras in het zonnetje. Het was even een uurtje (wisten we van tevoren) maar dat is prima omdat je wel weet of de klik er is.

Ik heb vaker internetdates gehad. Wat ik mezelf altijd voorhoud is dat het gaat om een gezellige afspraak. Je moet hem niet de prins op het witte paard maken. Als je dat niet doet kan het alleen maar meevallen.

Verder heb ik geen tips voor je. Wees jezelf. En vooraf is het normaal dat je nerveus bent. Als je hem eenmaal ziet is dat weg. Ook als het niets zal worden. Gezonde spanning!
bedankt voor jullie reacties ;) ik weet trouwens niet eens zo goed hoe hij eruit ziet, want hij had een vrij kleine foto en dat was ook niet echt een close up
hoe was de date gegaan liesse? klikte het?
je zou ook voordat je afspreekt, eerst een keer met hem kunnen bellen. Dan weet je hoe hij in gesprek is, loopt het gesprek een beetje en hoe is zijn stem.

Weet je weer iets meer van hem dan alleen wat woorden via de mail.
@Falsefloor; Was gezellig! Ook gewoon momenten waarop we even stil waren en elkaar gewoon aankeken en wat moesten glimlachen. We wisten dat we elkaar maar even konden zien omdat hij met vakantie ging en onderweg was. Maar naar elkaar geuit dat het leuk en gezellig was. Maar ik ben daarin nogal gereserveerd moet ik zeggen. Ik zie wel hoe het loopt en/of ik nog wat hoor want heb vaak genoeg mijn neus gestoten. Blijf even neutraal .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven