Een hele gulle vriend

29-10-2019 15:17 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaaaaren een stille meelezer op Viva, heb zelf nog nooit iets geplaatst.. Maar ik wil dit wel graag met jullie delen en wellicht jullie ervaringen lezen..

Ik kom uit een vrij lange en heftige relatie, waarbij geestelijke mishandeling de boosdoener was..

Nu ben ik aan het daten met een jongere man, hij is 24 (sinds september) en ik 29.. Ik ben zijn eerste (in alles) we zijn al een tijdje samen en zien elkaar regelmatig..

Nu komt het punt.. Hij doet ALLES maar dan bedoel ik ook ALLES voor me.. Hij woont in Frankrijk en ik reis vaak op en neer met de Thalys, ik hoef maar aan te geven dat ik het weekend wil langskomen en hij boekt direct de tickets.. Op het moment dat ik mij niet lekker voel of ziek ben, twijfelt hij geen seconde en rijd diezelfde nacht nog naar me toe (5,5uur) Als ik aangeef dat ik iets interessant vind of het wellicht wil aanschaffen dan heeft hij het al gekocht.. Uiteten, bios, noem maar op, hij betaalt.. Laatst zijn we naar een haarwinkel geweest in Parijs omdat ik wat spulletjes moest halen, hij zei dat hij even ging vragen of ze een bepaald product hadden en heeft afgerekend.. Hij zegt dat hij vindt dat dit zo hoort.. Nu willen we in november naar Amerika en ook mag ik de tickets daarvoor niet boeken..

Uiteraard ben ik hem een aantal keer voor geweest met het betalen, ook boodschappen betaal ik regelmatig en ik zorg altijd dat ik een koffer vol lekkers en vaak een cadeau mee heb als ik hem zie, gewoon als blijk van waardering.. De tickets voor Amerika heb ik geboekt en ook het hotel, hij weet dit nog niet.. Ik laat hem zeker niet alles betalen, maar als ik erover begin dan vindt hij dat al snel een onzinnige discussie en raakt zelfs lichtelijk geïrriteerd als hij mij niet kan verwennen..

Hij weet dat ik enorm van natuur en dieren houd, hij is bereid om een boerderij te kopen zodat ik mijn rust kan vinden en mijn dromen waar kan maken want hij deelt dezelfde wensen.. Nu vind ik het natuurlijk allemaal prima, zolang het kopen van een huis/auto etc allemaal 50/50 gaat, maar dat ziet hij niet zitten.. Hij wilt echt alles zelf betalen..

Wat een verandering, mijn ex betaalde haast nooit iets voor me (hoefde ook echt niet altijd, maar vaak wel fijn als ik een keertje niet mijn portemonnee hoefde te trekken) deed vaak ook waar hij zelf zin in had en vond het niet zo belangrijk of ik de activiteit wel leuk vond.. Het was verder een man met een goed hart, maar erg complex van binnen en een tikkeltje egoïstisch..

Het is geen zeuren, ik heb het echt getroffen met mijn huidige vriend en ik besef dat ik dit heb gemist.. Om zo hoffelijk behandeld te worden.. Ik vind het erg fijn, maar ergens is het contrast zo enorm groot! Ik moet er erg aan wennen..

Ik wil niet klagen hoor, maar gewoon even jullie ervaringen.. Hebben jullie ook ineens zo’n lieverd gevonden? Was voor jullie het contrast ook erg groot? Hoe ben je hiermee omgegaan?

Alvast bedankt!
Ik wil je niet van je wolk gooien, maar ik zou dit soort dingen niet zien als liefde, maar als alarmbellen.
Zolang jij er blij mee bent maar ik zou het hier spaans benauwd van krijgen en het gevoel hebben dat ik afhankelijk van iemand ben. Ik heb hier zelf slechte ervaringen mee dus zodoende een ietwat cynische reactie.
Dit lihkt mij heeeel benauwend !
Lijkt wel grooming.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Het is vast heel lief bedoeld. Maar IS het ook lief, als jij aangeeft dat je je er ongemakkelijk bij voelt? Wil je dit diep van binnen wel of niet? Wat het ook is, dat is oke natuurlijk. Maar geef je grens aan als je voelt dat je die bereikt.
Het voelt voor mij erg claimerig, maar dat kan ook komen omdat je in zo'n openingspost nooit alles kunt vertellen natuurlijk. Ziet hij zijn vrienden en familie regelmatig? Of draait alles nu rondom jou? Dat zou voor mij wel een verschil maken, in hoe ik tegen iemand aankijk.
Ik heb zeker een lieverd gevonden, maar gelukkig wel eentje die mij ook dingen laat betalen ;-) Dat zorgt wmbt voor een stuk gelijkwaardigere relatie.

Begrijp goed dat je hier moeite mee hebt, vind dat een relatie in dat opzicht heus geen 50/50 hoeft te zijn, maar wel een beetje in balans. Wellicht even de rollen omdraaien en het hem uitleggen dat jij dus ook graag dingen voor jezelf (en wellicht af en toe voor hem) betaalt, net zoals hij dat graag doet. Hij bedoelt het lief, maar hopelijk wil hij naar je luisteren. Want het klinkt ook wel als heeeel ouderwets man/vrouw denken en dat is vaak niet alleen op 1 gebied.
Brrr, ik krijg er een heel ongemakkelijk gevoel bij. Ik denk dat hij er op termijn wel iets voor terug wil. Dat hij altijd voor hem klaarstaat wanneer hij dat wil en dat hij je gaat losweken van vrienden en familie bijvoorbeeld.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Lief bedoeld? Dat vind ik dus helemaal niet. Ik vind het compleet uit verhouding en daar kunnen alleen maar nare en rare zaken uit voortvloeien....wat Pantax zegt; de rode vlag voor mij.
Wat gek zeg, hm moet je daar nou mee.. heb je iets vreemds aan hem gemerkt verder?
Is hij wel van deze wereld verder?
leuk, grappig, adrem, verstandig of doet ie altijd een beetje apartig.. :sigh:
Te mooi om te geloven, en dat nog in de dating fase. Hoe lang kennen jullie mekaar echt? Wat doet hij voor werk? Uit wat voor familie komt hij.

Ik ben eerder een wantrouwend (lees: realistisch) type, dus ik zou denken, waarom, waarvan.

Maar ik gun uit de grond van mijn hart dat jullie mekaar gevonden hebben et qu'il a vraiement un coeur d'or.

Amicalement!
Een 24jarige die een boerderij gaat kopen :wtf:
Weet hij hoeveel een boerderijtje in NL ongeveer doet? Of moet je dan naar een uithoek van het franse platteland?

Sowieso; waar komt al dat geld vandaan? Een zeer rijke pappie dus het boeit hem niet, of vage zaakjes? Eerlijk verdiend lukt toch bijna niet in die hoeveelheden op die leeftijd?
Ik vind dit ook wel raar, je kent hem net en hij wil een boerderij voor je kopen? Die hele plannen voor Amerika vind ik al snel gaan als jullie nog geen 2 maanden daten. Is hij verder wel normaal?

Verder zou ik het ook benauwend vinden. Als ik me niet lekker voel, ben ik bijvoorbeeld het liefst alleen. Ik zou het dan niet fijn vinden als iemand meteen (zonder aankondiging?) 5 uur gaat reizen om bij me te zijn.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 29-10-2019 16:26
35.74% gewijzigd
Eens met voorgaande reacties, maar ik kan me gezien je referentiekader voorstellen dat het heel erg moeilijk is om te weten wat wel "goed" is.
Hoe komt hij aan al dat geld? Komt hij uit een rijke familie en is hij niet anders gewend dan dit of zou er toch wel eens iets achter kunnen zitten? Op je 24e al zoveel geld te besteden hebben is best bijzonder.
Mijn vriend is ook altijd attent en gul geweest en voor zover ik kan inschatten mag ik nog steeds een eigen mening hebben en ben ik ook nog niet verhuurd geweest om mijn schuld in te lossen. Het kan ook gewoon een lieve jongen zijn.
ClumsyNinja schreef:
29-10-2019 16:20
Een 24jarige die een boerderij gaat kopen :wtf:
Weet hij hoeveel een boerderijtje in NL ongeveer doet? Of moet je dan naar een uithoek van het franse platteland?

Sowieso; waar komt al dat geld vandaan? Een zeer rijke pappie dus het boeit hem niet, of vage zaakjes? Eerlijk verdiend lukt toch bijna niet in die hoeveelheden op die leeftijd?
behalve als ie in de ICT of de financiële wereld werkt.
die heeft nooit geleerd, dat liefde niet om geld draait.
als het geld op is (of (hij is tenslotte 24) hij er achter komt, dat het geleende geld terugbetaald moet), weet hij zich geen raad

Accepteer zijn kadootjes niet meer.
Heeft hij nog broers?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pandax schreef:
29-10-2019 16:08
Ik wil je niet van je wolk gooien, maar ik zou dit soort dingen niet zien als liefde, maar als alarmbellen.

Nou inderdaad.
Geronimo2 schreef:
29-10-2019 16:27
behalve als ie in de ICT of de financiële wereld werkt.
dan heeft hij een een flinke studieschuld, die hij eerst af moet lossen
en een startende ICT-er (op je 24e, ben je nog maar kort van school) verdient echt niet zoveel.
nou ik ben benieuwd of het kopen van die vliegtickets als verrassing een relatiecrisis gaat worden, ik durf te wedden van wel
Lorem Ipsum
Ik vind het dan weer wel gewoon oprecht heel lief. Zolang je er niet afhankelijk van bent kan het ook niet echt kwaad, lijkt me. Probeer hem eens te verrassen als een soort "tegenprestatie" als je dat graag wil.
In this world, it doesn't matter how hard you've worked on something
MinkeDeWit schreef:
29-10-2019 16:26
Mijn vriend is ook altijd attent en gul geweest en voor zover ik kan inschatten mag ik nog steeds een eigen mening hebben en ben ik ook nog niet verhuurd geweest om mijn schuld in te lossen. Het kan ook gewoon een lieve jongen zijn.
Maar TO mag dat dus deels niet, als zij graag iets wil betalen en hij zo geagiteerd gaat doen... Ik heb ook een gulle vriend, maar als ik iets zelf wil betalen dan betaal ik dat zelf en dan hoeft hij daar niet boos om te gaan worden.
Luister naar je gevoel. Je voelt je er niet goed bij omdat hij dwars over jouw principes heen walst.

Jaren terug leerde ik op vakantie een man kennen die hetzelfde deed. Ik mocht niets betalen. Hij bestelde continu eten en cocktails in dure restaurants die hij al gereserveerd had, terwijl ik dat geld niet ervoor over had en ook tevreden was met een simpele maaltijd met glaasje fris. Leek leuk voor een middag maar hij wilde ook geen tegenspraak. Ik werd er gek van en had constant het gevoel hem iets verschuldigd te zijn. Toen hij bleef slapen, wilde hij het daar niet bij houden en werd hij toch chagrijnig toen ik niet wilde. Hij had ten slotte alles voor mij over dus kon ik dat wel even voor hem doen. Heb hem nadien nooit meer gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven