Een man vriendschappelijk mee 'uit'vragen?

10-12-2019 20:09 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan je als vrouw voorstellen om eventueel eens een koffie te gaan drinken of te gaan lunchen met een andere man, meer zelfs met jouw fysiotherapist (kinesist)? ☺️
Dit louter platonisch met het oog op een vriendschap. Zo ja, hoe doe je dit dan? Het klikt best goed tussen ons, indien we elkaar op een andere plaats en/of tijdstip hadden leren kennen, denk ik wel dat we vrienden waren geworden. We leven maar 1 keer, ik zou het zonde vinden deze kans op een vriendschap aan me voorbij te laten gaan maar stel me anderzijds de vraag of het al dan niet kan volgens jullie en indien het kan, hoe zodat de boodschap duidelijk overkomt? 🤔
Meningen en tips zijn welkom!
Trouwens, ik geloof dat vriendschap tussen beide geslachten perfect mogelijk is.

Lieve groetjes, Lailah

Kan ik hem dit eens vragen?

Totaal aantal stemmen: 93

Een absolute 'no go' (38%)
Twijfelachtig (25%)
Bwa, waarom niet? (25%)
Yes! (13%)
anoniem_393491 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 23:42
29.69% gewijzigd
Lailah07 schreef:
10-12-2019 20:56
Mag een kinesist dan ook geen vrienden behandelen?
Nogmaals, het mag niet!!!!
Alle reacties Link kopieren
Zonnestraaltje92 schreef:
10-12-2019 20:41
Weet je of hij ook zo omgaat met andere patienten?
Het kan zijn dat hij zo doet tegen iedereen en jou niet als een vriend ziet.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Lailah07 schreef:
10-12-2019 20:56
Mag een kinesist dan ook geen vrienden behandelen?
Nee. Nee. Nee.
Lailah07 schreef:
10-12-2019 20:58
Dankjewel voor jouw antwoord. Het brengt me wel op ideeën. Ik kan eventueel altijd voorstellen om samen met het gezin /de kindjes wat te doen. Zo is de intentie ook meteen duidelijker.
Je gaat jezelf enorm voor schut zetten.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
10-12-2019 20:58
Je bent geen vriend.

Echt, zet dit uit je hoofd
Lieve Gizzmo. Je kan dit onmogelijk weten. Ik heb al in meerdere zorgrelaties gezeten, ik kan vergelijken. Ik weet waarvoor ik sta, ik weet waarom ik dit vraag en ik heb zelf goede intenties en zou hem nooit in de problemen willen brengen. Maar zo hard stellen dat ik geen vriend ben. Ik weet niet zeker wat je hiermee wenst te bereiken. Neen ik ben geen vriend in de traditionele zin van het woord maar er speelt meer dan louter een patiënt zijn. Toch bedankt voor jouw feedback.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
10-12-2019 21:01
Nee. Nee. Nee.
Vreemd.. Ik ken een kinesist die dat vrienden en haar schoonfamilie behandelt 🤔 Misschien zitten we hier met een verschil tussen Nederland en België
Lailah07 schreef:
10-12-2019 21:03
Vreemd.. Ik ken een kinesist die dat vrienden en haar schoonfamilie behandelt 🤔 Misschien zitten we hier met een verschil tussen Nederland en België
Maar niet officieel als patiënt schat ik in
Je lijkt het in je hoofd al allemaal gerechtvaardigd te hebben. Waarom dan nog hier vragen?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
10-12-2019 20:56
Je hebt gesprekken met hem tijdens je consults bij hem. Wat zou de vriendschap je meer brengen dan je bezoeken aan hem voor je klachten je brengen?

Een vriendschap na een afhankelijkheidsrelatie tussen twee mensen van een verschillend geslacht kan wel. Weet niet of vriendschap handig is binnen een afhankelijkheidsrelatie. Dat laat ik aan jou.
Bedankt! Hier heb ik wel wat aan, is inderdaad iets waar ik zelf ook over aan het nadenken ben.
Lailah07 schreef:
10-12-2019 21:02
Lieve Gizzmo. Je kan dit onmogelijk weten. Ik heb al in meerdere zorgrelaties gezeten, ik kan vergelijken. Ik weet waarvoor ik sta, ik weet waarom ik dit vraag en ik heb zelf goede intenties en zou hem nooit in de problemen willen brengen. Maar zo hard stellen dat ik geen vriend ben. Ik weet niet zeker wat je hiermee wenst te bereiken. Neen ik ben geen vriend in de traditionele zin van het woord maar er speelt meer dan louter een patiënt zijn. Toch bedankt voor jouw feedback.
Ik en alle anderen hier met mij proberen je te behoeden voor een fout

Maar je wil het niet weten, dus succes ermee
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
10-12-2019 20:59
Dat mag officieel niet.
Ik denk dat je moet kiezen als je hem als vriend wil je een andere kinisist zoekt.
OK, bedankt. Dus ik kan het best niet op voorhand al eens vragen of checken?
Alle reacties Link kopieren
Lailah07 schreef:
10-12-2019 21:03
Vreemd.. Ik ken een kinesist die dat vrienden en haar schoonfamilie behandelt 🤔 Misschien zitten we hier met een verschil tussen Nederland en België
Jij bent binnengekomen als patient en wilt nu een 'vriendschap' met je behandelaar. Dat is iets anders.
En de titel van de vraag dekt de lading niet.
Alle reacties Link kopieren
Lailah07 schreef:
10-12-2019 21:02
maar er speelt meer dan louter een patiënt zijn.
Dan gaat er iets grondig mis daar. Je begeeft je op glad ijs.
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
10-12-2019 21:05
Je lijkt het in je hoofd al allemaal gerechtvaardigd te hebben. Waarom dan nog hier vragen?
Ik zie niet in waarom het voorstellen zo een grove fout is... Indien het niet kan weet ik dit. Maar weet ik dit niet pas na het voor te leggen?
Alle reacties Link kopieren
Lailah07 schreef:
10-12-2019 21:10
Ik zie niet in waarom het voorstellen zo een grove fout is... Indien het niet kan weet ik dit. Maar weet ik dit niet pas na het voor te leggen?
Ben je werkelijk zo naief?
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
10-12-2019 21:08
Jij bent binnengekomen als patient en wilt nu een 'vriendschap' met je behandelaar. Dat is iets anders.
Maar ben bereid een andere kinesist te zoeken...
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
10-12-2019 21:08
En de titel van de vraag dekt de lading niet.
Ik ben het zooo eens met gizzmo.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt duidelijk is dat het alleen vriendschap is dan denk ik waarom niet... je kan het wellicht vragen...

Ik vind mijn fysiotherapeut echt zo een tof mens... als ik wat pijn in mijn nek (heb een chronisch nek probleem) krijg denk ik... shit... o nou ja dan ga ik gezellig even bijkletsen met *naam fysiotherapeute*. Ze behandelt me al jaren en t is altijd super gezellig. We weten ook veel van elkaar... Maar heb me eigelijk nooit bedacht om eens te vragen buiten haar werk af te spreken. Dat lijkt me zo ongemakkelijk.
Lailah07 schreef:
10-12-2019 21:10
Ik zie niet in waarom het voorstellen zo een grove fout is... Indien het niet kan weet ik dit. Maar weet ik dit niet pas na het voor te leggen?
Omdat het niet gepast is in een cliënt/behandelaar relatie, zoals veel reacties hier ook zijn?
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
10-12-2019 21:11
Ben je werkelijk zo naief?
Naïef zou ik mezelf niet noemen neen.. Open-minded en out of the box wel. Ik stel een vraag en neem alle antwoorden in overweging. Indien deze oprecht vanuit goodwill gegeven zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lees dit eens:


https://www.medischcontact.nl/kennis/tu ... aander.htm
Lailah07 schreef:
10-12-2019 21:12
Naïef zou ik mezelf niet noemen neen.. Open-minded en out of the box wel. Ik stel een vraag en neem alle antwoorden in overweging. Indien deze oprecht vanuit goodwill gegeven zijn.
En jij denkt dat die van mij dat niet zijn?
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
10-12-2019 21:12
Omdat het niet gepast is in een cliënt/behandelaar relatie, zoals veel reacties hier ook zijn?
Zoals ik al zei, ten eerste een vriendschappelijke relatie en ten tweede ik ben bereid een andere kinesist te zoeken. Toch bedankt.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
10-12-2019 21:12

Dat lijkt me zo ongemakkelijk.
Het voelt niet voor niets ongemakkelijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven