Een nieuw begin.
vrijdag 13 februari 2026 om 11:33
Hallo allemaal,
Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.
Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.
Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden!
Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.
Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.
Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden!
vrijdag 17 juli 2026 om 21:18
Jullie hebben zeker gelijk hoor! Ik ga sowieso volgende week naar de bezichtiging. Zou zo mooi zijn als ik straks in een woning zit terug in de regio waar ik vandaan kom. Dat ik weer écht veilig over straat kan. En natuurlijk meer ruimte voor Henk en Piet.
Ik ga dit weekend alles even laten bezinken en een lijstje maken met wat ik moet regelen. Merk dat ik daar altijd wat meer rust van krijg in m'n hoofd. En maandag gelijk bellen met m'n verhuurder om te vragen of het mogelijk is om eerder een verhuurdersverklaring te krijgen i.p.v. van de standaard vier werkdagen.
Niet quoten a.u.b.
Ik ga dit weekend alles even laten bezinken en een lijstje maken met wat ik moet regelen. Merk dat ik daar altijd wat meer rust van krijg in m'n hoofd. En maandag gelijk bellen met m'n verhuurder om te vragen of het mogelijk is om eerder een verhuurdersverklaring te krijgen i.p.v. van de standaard vier werkdagen.
Niet quoten a.u.b.
vrijdag 17 juli 2026 om 21:19
Wow, ik snap dat het even omschakelen is en dat weer verhuizen een hoop energie gaat kosten. Maar heb je waar je vandaan komt niet ook meer bekende mensen om je heen? Die misschien wat makkelijker even kunnen komen helpen e.d.? En je kunt nu gewoon verhuizen zoals de meeste mensen dat doen, ook wel eens fijn, met alleen verhuisstress en zonder bijkomende zorg over je veiligheid. Ik zou inderdaad gewoon gaan kijken, en eens zien of je er jezelf ziet wonen.
Tjezus, wat vals
vrijdag 17 juli 2026 om 21:21
Dat is zeker waar! Heb gelijk alvast m'n kluskwaliteiten alvast weer wat kunnen oppoetsen en ik zal straks extra genieten van het feit dat ik in m'n nieuwe woning gelijk in m'n bed kan slapen in plaats van eerst een week op een matje met slaapzak op de betonnen vloer
Niet quoten a.u.b.
vrijdag 17 juli 2026 om 21:25
vrijdag 17 juli 2026 om 21:28
Ik ga waarschijnlijk de woning sowieso aannemen, tenzij er echt iets flink mis is met de woning / omgeving. Ben daar in de buurt wel al een klein beetje bekend gelukkig.MevrouwJack schreef: ↑17-07-2026 21:19Wow, ik snap dat het even omschakelen is en dat weer verhuizen een hoop energie gaat kosten. Maar heb je waar je vandaan komt niet ook meer bekende mensen om je heen? Die misschien wat makkelijker even kunnen komen helpen e.d.? En je kunt nu gewoon verhuizen zoals de meeste mensen dat doen, ook wel eens fijn, met alleen verhuisstress en zonder bijkomende zorg over je veiligheid. Ik zou inderdaad gewoon gaan kijken, en eens zien of je er jezelf ziet wonen.
Er schieten nu gelijk ook wat mensen te binnen die ik om hulp kan vragen. Dat is dus wel het fijne ervan dat ik m'n sociale netwerk wat meer heb kunnen uitbreiden de afgelopen maanden
Maar de eerste stap wordt maandag alle papieren op orde maken en dan van de week de woning bezichten. Merk dat het idee van wellicht een nieuwe woning nu steeds wat meer begint te landen
Niet quoten a.u.b.
vrijdag 17 juli 2026 om 21:38
vrijdag 17 juli 2026 om 21:52
Ik sta voor woningen die gaan op inschrijfduur steeds heel erg laag. Ik zou nu voor zo'n woning steeds pas hooguit nr. 1800 van de +2000 reacties zijn bijvoorbeeld. Voor ik terecht kwam in m'n huidige woning stond ik ook hooguit op nr. 300 steeds, terwijl ik al iets van zes jaar inschrijftijd had. De woning waar ik nu op heb gereageerd is een lotingwoning waarbij er niet wordt gekeken naar inschrijftijd. Heb dus heel veel geluk gehad!Joepie40 schreef: ↑17-07-2026 21:38Wat fijn dat het zo goed met je gaat!
Ga rustig kijken bij dat nieuwe huis. Als het niets is, sta je voor een volgende keer ook nog steeds heel hoog op de lijst. Laat je niet overhaasten, dat zou zonde zijn.
Kun je wel gewoon je werk behouden als je naar die andere provincie gaat?
Qua reistijd met het openbaar vervoer is die nieuwe woning zelfs iets dichterbij! Al blijft het nog steeds lang reizen helaas haha
Niet quoten a.u.b.
vrijdag 17 juli 2026 om 22:38
En weet je, nu ga je naar een huis waar je graag heen wil en niet waar je heen moet.Lamaatjee2 schreef: ↑17-07-2026 21:21Dat is zeker waar! Heb gelijk alvast m'n kluskwaliteiten alvast weer wat kunnen oppoetsen en ik zal straks extra genieten van het feit dat ik in m'n nieuwe woning gelijk in m'n bed kan slapen in plaats van eerst een week op een matje met slaapzak op de betonnen vloer![]()
Niet quoten a.u.b.
En vergeet niet dat je nu ook een lekkere bank hebt!
Everything is possible for the one who believes.
zaterdag 18 juli 2026 om 11:11
Ben bang dat ik iets te vroeg enthousiast ben geweest. Op de website voor de sociale huur in deze regio is automatisch mijn verzamelinkomen van 2024 ingevuld. Met mijn verzamelinkomen van 2025 zou ik er ook nog recht op hebben gehad. Maar met mijn huidige loon zou ik vanaf dit jaar net teveel verdienen voor deze woning vanwege het passend toewijzen. Echt zo stom dat ik dit blijkbaar nog niet had aangepast. Aan de andere kant, m'n huidige woning heb ik ook gekregen op basis van mijn verzamelinkomen van 2024 en heb ik ook mijn laatste drie salarisstroken laten zien. Van de website wordt ik ook niet veel wijzer, dus ik ga maandag maar even bellen.
Niet quoten a.u.b.
Niet quoten a.u.b.
zaterdag 18 juli 2026 om 11:19
Het is voor mij al even geleden, maar ze nemen volgens mij niet je huidige loon, ze gebruiken dacht ik altijd een afgerond jaar, anders kunnen ze ook niet met zekerheid zeggen wat je verzamelinkomen is. Ik dacht dat ze toen ik verhuisde, uitgingen van je laatste defintieve aanslag inkomstenbelasting.
Tjezus, wat vals
zaterdag 18 juli 2026 om 11:21
Dit. Mijn huurverhoging gaat ook altijd over het inkomen van 2 jaar terug.MevrouwJack schreef: ↑18-07-2026 11:19Het is voor mij al even geleden, maar ze nemen volgens mij niet je huidige loon, ze gebruiken dacht ik altijd een afgerond jaar, anders kunnen ze ook niet met zekerheid zeggen wat je verzamelinkomen is. Ik dacht dat ze toen ik verhuisde, uitgingen van je laatste defintieve aanslag inkomstenbelasting.
zaterdag 18 juli 2026 om 11:22
Dat dacht ik inderdaad ook. Zou ook wel verklaren hoe het kan dat ik in februari m'n huidige woning toegewezen heb gekregen. Kan op internet ook geen verdere info vinden, dus maandag maar even bellen.MevrouwJack schreef: ↑18-07-2026 11:19Het is voor mij al even geleden, maar ze nemen volgens mij niet je huidige loon, ze gebruiken dacht ik altijd een afgerond jaar, anders kunnen ze ook niet met zekerheid zeggen wat je verzamelinkomen is. Ik dacht dat ze toen ik verhuisde, uitgingen van je laatste defintieve aanslag inkomstenbelasting.
Niet quoten a.u.b.
zaterdag 18 juli 2026 om 12:26
zaterdag 18 juli 2026 om 12:53
Dit. Zeker geen slapende honden wakker maken.BakjeYoghurt schreef: ↑18-07-2026 12:26Er wordt inderdaad gekeken naar het vastgestelde inkomen van vorig jaar, en dat indexeren ze dan. Eenmaal getekend, kraait er geen haan meer naar je inkomen van 2026. Ik zou dus niet gaan bellen en gewoon aanleveren wat ze willen hebben, en dan zie je het wel toch?
zaterdag 18 juli 2026 om 13:08
Jullie hebben zeker gelijk! Zou zonde zijn als deze kans aan m'n neus voorbij gaat alleen maar door dat belletje. En wellicht is er sowieso geen reden tot zorg en past de woning sowieso alsnog bij m'n inkomen. Ga ik op maandag alleen m'n huidige verhuurder bellen voor de verhuurdersverklaring
Niet quoten a.u.b.
Niet quoten a.u.b.
zondag 19 juli 2026 om 15:25
Ik zag trouwens vanochtend in de advertentie iets heel geks staan, namelijk dat ik geen kans maak. Als ik niet zou voldoen aan de voorwaarden en de voorrangsregels, dan zou ik ook nooit kunnen hebben reageren en de eerste plek kunnen krijgen. Overigens staat er nu ook in de advertentie bij de voorwaarden: u voldoet aan de voorwaarden. U kunt reageren op deze advertentie, maar u maakt geen kans. Heel vreemd
Heb besloten om te proberen om het maar los te laten. Ga morgen sowieso wel bellen voor die verhuurdersverklaring en alle andere papieren op orde maken. Mocht ik alsnog worden uitgenodigd, dan is dat heel fijn. Zo niet, dan niet en heb ik alvast de papieren klaar liggen voor een volgende bezichtiging! Ik sta overigens wel nog steeds op de eerste plek. Ik wil me vandaag geen zorgen meer maken over iets waar ik nu toch geen invloed op heb.
Merk ook dat ik vandaag best wel duizelig ben. Denk dat de combinatie van de onzekerheid of dat ik nou wel of niet deze woning mag bezichtigen en dat een collega mij heeft betrokken bij een best ernstig arbeidsconflict waar ik absoluut geen deel van wil uitmaken mij best wat stress oplevert. En door die stress wordt ik vanwege m'n hersenschudding dus weer duizelig. Dat gedoe van mijn collega en zijn arbeidsconflict kon ik nog wel hebben, maar deze onzekerheid met die woning erbij is toch teveel. Ga proberen om m'n verstand nu op nul te zetten. Misschien dat ik zo even buiten een rondje ga lopen of even wat lekkers haal bij de supermarkt.
Niet quoten a.u.b.
Heb besloten om te proberen om het maar los te laten. Ga morgen sowieso wel bellen voor die verhuurdersverklaring en alle andere papieren op orde maken. Mocht ik alsnog worden uitgenodigd, dan is dat heel fijn. Zo niet, dan niet en heb ik alvast de papieren klaar liggen voor een volgende bezichtiging! Ik sta overigens wel nog steeds op de eerste plek. Ik wil me vandaag geen zorgen meer maken over iets waar ik nu toch geen invloed op heb.
Merk ook dat ik vandaag best wel duizelig ben. Denk dat de combinatie van de onzekerheid of dat ik nou wel of niet deze woning mag bezichtigen en dat een collega mij heeft betrokken bij een best ernstig arbeidsconflict waar ik absoluut geen deel van wil uitmaken mij best wat stress oplevert. En door die stress wordt ik vanwege m'n hersenschudding dus weer duizelig. Dat gedoe van mijn collega en zijn arbeidsconflict kon ik nog wel hebben, maar deze onzekerheid met die woning erbij is toch teveel. Ga proberen om m'n verstand nu op nul te zetten. Misschien dat ik zo even buiten een rondje ga lopen of even wat lekkers haal bij de supermarkt.
Niet quoten a.u.b.
maandag 20 juli 2026 om 09:09
dinsdag 21 juli 2026 om 17:07
Daarnet de verhuurderverklaring opgestuurd gekregen. Ze hadden het blijkbaar gistermiddag al gemaild, maar een typfout gemaakt in m'n e-mailadres ...
Gelukkig dat ik toch nog maar even heb nagebeld. Heb nu inmiddels alle papieren op orde.
De bezichtiging is morgenochtend vroeg al. Ben zo benieuwd. Merk dat ik ergens toch best gespannen erover blijf. Denk dat dat toch ook een stukje zelfbescherming is om mezelf in te dekken tegen de teleurstelling, mocht ik tóch de woning niet krijgen.
Zal in ieder geval morgen een update geven of dat ik wel of niet de woning heb gekregen
Niet quoten a.u.b.
De bezichtiging is morgenochtend vroeg al. Ben zo benieuwd. Merk dat ik ergens toch best gespannen erover blijf. Denk dat dat toch ook een stukje zelfbescherming is om mezelf in te dekken tegen de teleurstelling, mocht ik tóch de woning niet krijgen.
Zal in ieder geval morgen een update geven of dat ik wel of niet de woning heb gekregen
Niet quoten a.u.b.
dinsdag 21 juli 2026 om 17:19
Eind augustus pas geloof ik! Opzich wel heel fijn. Heb ik, ik als ik de woning krijg, een aantal weken om rustig alvast het een en ander voor te bereiden. En dan ben ik ook weer net iets verder natuurlijk met het herstel van m'n hersenschudding
Niet quoten a.u.b.
woensdag 22 juli 2026 om 09:31
Nu net klaar met de bezichtiging. Moet wel echt wat aan gebeuren. Voorheen woonde er een ouder echtpaar, en dat merk je ook wel aan hoe de woning is ingericht. Ook al wat buren gesproken. Buurt ziet er ook prima uit. Heb de woning dus geaccepteerd
Ze gaan nu mijn papieren checken. Hoor eind volgende week of ik de woning krijg. Nog even afwachten dus ...
Niet quoten a.u.b.
Ze gaan nu mijn papieren checken. Hoor eind volgende week of ik de woning krijg. Nog even afwachten dus ...
Niet quoten a.u.b.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in