een zooitje
woensdag 28 februari 2018 om 20:19
Beste dames,
Ik weet dat ik heel wat kritiek kan verwachten, en dat accepteer ik, maar zou het enorm waarderen, als er iemand is, die mij advies zou willen geven.
Vriend en ik zijn 5 jaar samen, zoontje van drie, koophuis.
Toen ik hem leerde kennen, kwam ik er pas na twee maanden achter dat hij al een vriendin had,heb hem toen geconfronteerd, en het bleek dat hij haar al heel vaak had bedrogen, hij wist niet goed waarom, hij was ongelukkig.
Ik heb hem vergeven, hij en ik zijn samen verder gegaan.
Afgelopen week ben ik erachter gekomen, dat meneer sex heeft gehad, minstens drie keer, heb ik kunnen achterhalen.
Ik was in shock, hij heeft zo vaak gezegd dat hij blij was van al het gelieg af te zijn etc.
Ik snapte er niks van, hij deed alles voor ons, koken, schoonmaken, zorgzaamheid, alles wat hij deed was om ons het naar de zin te maken.
Ik dacht echt dat wat hij ooit in het verleden bij zijn ex deed, eenmalig was.
hij geeft nu aan dat het een ziekte is, hij weet niet waarom hij het doet, hij gaat er hulp voor zoeken.
Voor mij is dit te laat, ik heb alles in werking gezet, om voor mij en mijn zoontje het goede te regelen.
Er zijn een aantal mensen die vinden dat ik hem een kans moet geven, omdat hij altijd zo goed voor ons was.
Ik zie dat echt niet zo, en ben van mening dat hij dit blijft doen, en hier niet zomaar mee kan stoppen.
Buiten dat, zou ik niet weten hoe dit te kunnen vergeten.
Zo als je eraan komt, kom je er ook vanaf, gaat hier wel op.
Ik wilde even mijn hart luchten, en meningen hierover horen, of ik het juiste doe.
Sorry voor mijn slechte schrijven.
Ik weet dat ik heel wat kritiek kan verwachten, en dat accepteer ik, maar zou het enorm waarderen, als er iemand is, die mij advies zou willen geven.
Vriend en ik zijn 5 jaar samen, zoontje van drie, koophuis.
Toen ik hem leerde kennen, kwam ik er pas na twee maanden achter dat hij al een vriendin had,heb hem toen geconfronteerd, en het bleek dat hij haar al heel vaak had bedrogen, hij wist niet goed waarom, hij was ongelukkig.
Ik heb hem vergeven, hij en ik zijn samen verder gegaan.
Afgelopen week ben ik erachter gekomen, dat meneer sex heeft gehad, minstens drie keer, heb ik kunnen achterhalen.
Ik was in shock, hij heeft zo vaak gezegd dat hij blij was van al het gelieg af te zijn etc.
Ik snapte er niks van, hij deed alles voor ons, koken, schoonmaken, zorgzaamheid, alles wat hij deed was om ons het naar de zin te maken.
Ik dacht echt dat wat hij ooit in het verleden bij zijn ex deed, eenmalig was.
hij geeft nu aan dat het een ziekte is, hij weet niet waarom hij het doet, hij gaat er hulp voor zoeken.
Voor mij is dit te laat, ik heb alles in werking gezet, om voor mij en mijn zoontje het goede te regelen.
Er zijn een aantal mensen die vinden dat ik hem een kans moet geven, omdat hij altijd zo goed voor ons was.
Ik zie dat echt niet zo, en ben van mening dat hij dit blijft doen, en hier niet zomaar mee kan stoppen.
Buiten dat, zou ik niet weten hoe dit te kunnen vergeten.
Zo als je eraan komt, kom je er ook vanaf, gaat hier wel op.
Ik wilde even mijn hart luchten, en meningen hierover horen, of ik het juiste doe.
Sorry voor mijn slechte schrijven.
woensdag 28 februari 2018 om 20:28
Ja je doet het juiste, ja zoals je eraan komt, kom je er ook weer vanaf en nee, dit gaat niet veranderen. Zeker niet als hij gewoon weer opnieuw bewust liegt, bedriegt en bedondert. En dat drie keer achter elkaar in een week? Dat is dan echt al veel vaker gebeurt alleen nu ben jij erachter gekomen. Hij kan beter alleen leven dan kan hij doen wat hij wil en nodig heeft.
enn wijzigde dit bericht op 28-02-2018 20:28
0.81% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dus mensen in jouw omgeving vinden dat omdat hij schoonmaakt enzo, hij nog een kans verdient?
Hij kan z'n lul niet in z'n broek houden. Als je daar mee kan leven, is dat prima natuurlijk maar dat kan je blijkbaar niet. Dat hij zegt dat het een ziekte is is gelul natuurlijk. Zo kun je alles wel goedpraten. Ik denk dat je zelf heel goed weet wat je moet doen, en daar ben je ook al mee begonnen. Het komt vast goed met jou en je zoontje
Hij kan z'n lul niet in z'n broek houden. Als je daar mee kan leven, is dat prima natuurlijk maar dat kan je blijkbaar niet. Dat hij zegt dat het een ziekte is is gelul natuurlijk. Zo kun je alles wel goedpraten. Ik denk dat je zelf heel goed weet wat je moet doen, en daar ben je ook al mee begonnen. Het komt vast goed met jou en je zoontje
Tsja, ik snap jou eerlijk gezegd niet. Je wist heel goed wie hij was toen je begon en vond dat toen blijkbaar geen probleem. Waarom zou het dat nu opeens wel zijn?
Je hebt bewust een kind gemaakt met zo'n type. Beetje lullig voor je kind dat jij het nu opeens niet meer trekt.
Daarbij zijn monogame relaties overrated.
Je hebt bewust een kind gemaakt met zo'n type. Beetje lullig voor je kind dat jij het nu opeens niet meer trekt.
Daarbij zijn monogame relaties overrated.
woensdag 28 februari 2018 om 20:29
Dit soort mensen veranderen meestal niet.
Het gaat er ook niet om wat andere mensen denken en vinden maar wat jij ervan vind.
Dat hij ook goed voor jullie is geweest geeft hem echt geen vrij brief om keer op keer met andere vrouwen het bed in te duiken.
Sterkte in ieder geval.
Het gaat er ook niet om wat andere mensen denken en vinden maar wat jij ervan vind.
Dat hij ook goed voor jullie is geweest geeft hem echt geen vrij brief om keer op keer met andere vrouwen het bed in te duiken.
Sterkte in ieder geval.
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 28-02-2018 20:32
83.13% gewijzigd
woensdag 28 februari 2018 om 20:30
Mmm dat zoontje heb ik overheen gelezen. Ik ben het met je eens maar een notoire vreemdganger kan denk ik beter met iemand leven die dezelfde instelling heeft of gewoon alleen. Seks met veel anderen is blijkbaar een basisbehoefte, dan maar samen met iemand die het ook zo wil toch?blijfgewoonbianca schreef: ↑28-02-2018 20:27Ik vind dat wanneer je een kind/ kinderen hebt je er alles aan moet doen voor je het bijltje er bij neer gooit.
enn wijzigde dit bericht op 28-02-2018 20:31
13.33% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 28 februari 2018 om 20:31
Een erg interessant onderzoek van Amerikaanse Relatietherapeute Esther Perel,geeft aan dat er drie mogelijkheden zijn na een affaire: Ofwel partners scheiden, ofwel partners blijven bij elkaar omwille van de het huis, de kinderen of de omgeving, maar bereiken elkaar nooit meer echt, ofwel partners groeien samen door deze crisis heen en komen er beter uit. Die laatste groep bleek echter veel geïnvesteerd te hebben in de relatie en in zichzelf. Ze bleken veel moeite te hebben gedaan om elkaar echt te bereiken, zich kwetsbaar naar elkaar op te stellen en tijd en aandacht aan elkaar en aan zichzelf besteed te hebben. Want echte verbinding kan alleen ontstaan tussen twee mensen, die stevig op hun eigen benen staan en een eigen sociale kring hebben, die hen kan steunen. vertrouwen
Nuttig stukje ook hier : http://www.psychologenpraktijk-amatus.n ... reemdgaan/
Nuttig stukje ook hier : http://www.psychologenpraktijk-amatus.n ... reemdgaan/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 28 februari 2018 om 20:31
En ik vind, in dit geval, van niet.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-02-2018 20:27Ik vind dat wanneer je een kind/ kinderen hebt je er alles aan moet doen voor je het bijltje er bij neer gooit.
woensdag 28 februari 2018 om 20:32
In dit geval vind ik ook van niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik denk dat een notoire vreemdganger issues heeft en daar zeker wel aan werken kan.
Het is niet zoiets als " een grote neus hebben " , eerder iets vanuit je jeugd oid.
Waarom?
woensdag 28 februari 2018 om 20:35
woensdag 28 februari 2018 om 20:36
Bianca, Er was veel mis in zijn jeugd, kan je mij vertellen hoe jij verband ziet tussen iets uit je jeugd en dit gedrag, vind dit interessant.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-02-2018 20:32Ik denk dat een notoire vreemdganger issues heeft en daar zeker wel aan werken kan.
Het is niet zoiets als " een grote neus hebben " , eerder iets vanuit je jeugd oid.
woensdag 28 februari 2018 om 20:36
Dat kan maar vooral het liegen en bewust bedriegen maakt wel erg veel stuk en dit is zoals ik het begrijp niet een man van een eenmalige actie maar een drie malige actie in een week. En dat is alleen maar wat TO weet. Deze man lijkt het als een levensstijl gekozen te hebben, ik zou er persoonlijk voor passen en begrijp echt wat TO schrijft.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-02-2018 20:32Ik denk dat een notoire vreemdganger issues heeft en daar zeker wel aan werken kan.
woensdag 28 februari 2018 om 20:38
Drie keer in de week?Enn schreef: ↑28-02-2018 20:36Dat kan maar vooral het liegen en bewust bedriegen maakt wel erg veel stuk en dit is zoals ik het begrijp niet een man van een eenmalige actie maar een drie malige actie in een week. En dat is alleen maar wat TO weet. Deze man lijkt het als een levensstijl gekozen te hebben, ik zou er persoonlijk voor passen en begrijp echt wat TO schrijft.
Ze is achter drie keer gekomen.
Of lees ik iets totaal anders?
Nog mooi stuk : https://www.sonneveltopleidingen.nl/art ... vreemdgaan
woensdag 28 februari 2018 om 20:38
Dat geloof ik gelijk. Onvoorstelbaar hoe makkelijk en rustig sommige mensen langs hun eigen gedrag heen kunnen leven. Hoe logisch zij het van zichzelf vinden.
woensdag 28 februari 2018 om 20:40
Omdat het erop lijkt dat TO erachter is gekomen ipv dat de man het eerlijk heeft opgebiecht en reden geeft waarom. Hij noemt het een ziekte, en daarmee legt hij de schuld buiten zichzelf. Dat is geen basis om opnieuw te beginnen en een goede relatie op te bouwen. Een slechte relatie tussen ouders vind ik ongezond voor een kind.
woensdag 28 februari 2018 om 20:40
Ok. Maar maakt het anders dan? In mijn ogen niet, zeker niet als TO en hij afspraken hierover hebben gemaakt. Geef dan direct aan dat je niet van plan bent monogaam te blijven, wel zo eerlijk. Hij wist dit toch al? Kan toch ook inschatten dat hij het dus niet volhoudt met één sekspartner en er altijd een stuk of wat naast zal hebben?blijfgewoonbianca schreef: ↑28-02-2018 20:38Drie keer in de week?
Ze is achter drie keer gekomen.
Of lees ik iets totaal anders?
Nog mooi stuk : https://www.sonneveltopleidingen.nl/art ... vreemdgaan
woensdag 28 februari 2018 om 20:44
Ik ben geen psych, maar ik denk dat wanneer je Google er op los laat je 100den links krijgt, bijv;
Intimiteit: Bang zijn voor intimiteit kan tot een vlucht in de armen van een ander lijden. Teveel intimiteit in een keer kan angst veroorzaken
Omdat het hem is aangeleerd. In zijn directe omgeving en/of tijdens zijn jeugd werd er vreemdgegaan en hij is opgegroeid met de idee dat het “normaal” is. Gekopieerd gedrag van zijn vader en/of moeder
woensdag 28 februari 2018 om 20:44
En dan beginnen over ziekte en therapie? Duh.... het zou een kerel zijn geweest als hij direct na de eerste keer met deze partner zou zijn gaan zitten en zou hebben aangegeven : Ok ik heb duidelijk een probleem en ik moet hulp hebben. Maar niet nu na zoveel keer bewust bedriegen aankomen met : ik ben zielig want jij hebt het ontdekt.
woensdag 28 februari 2018 om 20:47
Heel veel mensen doen dingen die ze van tevoren niet gedacht hadden te gaan doen.Enn schreef: ↑28-02-2018 20:40Ok. Maar maakt het anders dan? In mijn ogen niet, zeker niet als TO en hij afspraken hierover hebben gemaakt. Geef dan direct aan dat je niet van plan bent monogaam te blijven, wel zo eerlijk. Hij wist dit toch al? Kan toch ook inschatten dat hij het dus niet volhoudt met één sekspartner en er altijd een stuk of wat naast zal hebben?
Mensen schatten zichzelf ook altijd nobeler, dapperder en sterker in dan ze daadwerkelijk blijken te zijn. Stom voorbeeldje; hoe vaak gaan mensen niet wéér lijnen, of wéér stoppen met roken? Ze hebben toch al laten zien dat ze het niet vol houden? Waarom denkt iedereen dat het de volgende keer écht, écht gaat lukken?