een zooitje
woensdag 28 februari 2018 om 20:19
Beste dames,
Ik weet dat ik heel wat kritiek kan verwachten, en dat accepteer ik, maar zou het enorm waarderen, als er iemand is, die mij advies zou willen geven.
Vriend en ik zijn 5 jaar samen, zoontje van drie, koophuis.
Toen ik hem leerde kennen, kwam ik er pas na twee maanden achter dat hij al een vriendin had,heb hem toen geconfronteerd, en het bleek dat hij haar al heel vaak had bedrogen, hij wist niet goed waarom, hij was ongelukkig.
Ik heb hem vergeven, hij en ik zijn samen verder gegaan.
Afgelopen week ben ik erachter gekomen, dat meneer sex heeft gehad, minstens drie keer, heb ik kunnen achterhalen.
Ik was in shock, hij heeft zo vaak gezegd dat hij blij was van al het gelieg af te zijn etc.
Ik snapte er niks van, hij deed alles voor ons, koken, schoonmaken, zorgzaamheid, alles wat hij deed was om ons het naar de zin te maken.
Ik dacht echt dat wat hij ooit in het verleden bij zijn ex deed, eenmalig was.
hij geeft nu aan dat het een ziekte is, hij weet niet waarom hij het doet, hij gaat er hulp voor zoeken.
Voor mij is dit te laat, ik heb alles in werking gezet, om voor mij en mijn zoontje het goede te regelen.
Er zijn een aantal mensen die vinden dat ik hem een kans moet geven, omdat hij altijd zo goed voor ons was.
Ik zie dat echt niet zo, en ben van mening dat hij dit blijft doen, en hier niet zomaar mee kan stoppen.
Buiten dat, zou ik niet weten hoe dit te kunnen vergeten.
Zo als je eraan komt, kom je er ook vanaf, gaat hier wel op.
Ik wilde even mijn hart luchten, en meningen hierover horen, of ik het juiste doe.
Sorry voor mijn slechte schrijven.
Ik weet dat ik heel wat kritiek kan verwachten, en dat accepteer ik, maar zou het enorm waarderen, als er iemand is, die mij advies zou willen geven.
Vriend en ik zijn 5 jaar samen, zoontje van drie, koophuis.
Toen ik hem leerde kennen, kwam ik er pas na twee maanden achter dat hij al een vriendin had,heb hem toen geconfronteerd, en het bleek dat hij haar al heel vaak had bedrogen, hij wist niet goed waarom, hij was ongelukkig.
Ik heb hem vergeven, hij en ik zijn samen verder gegaan.
Afgelopen week ben ik erachter gekomen, dat meneer sex heeft gehad, minstens drie keer, heb ik kunnen achterhalen.
Ik was in shock, hij heeft zo vaak gezegd dat hij blij was van al het gelieg af te zijn etc.
Ik snapte er niks van, hij deed alles voor ons, koken, schoonmaken, zorgzaamheid, alles wat hij deed was om ons het naar de zin te maken.
Ik dacht echt dat wat hij ooit in het verleden bij zijn ex deed, eenmalig was.
hij geeft nu aan dat het een ziekte is, hij weet niet waarom hij het doet, hij gaat er hulp voor zoeken.
Voor mij is dit te laat, ik heb alles in werking gezet, om voor mij en mijn zoontje het goede te regelen.
Er zijn een aantal mensen die vinden dat ik hem een kans moet geven, omdat hij altijd zo goed voor ons was.
Ik zie dat echt niet zo, en ben van mening dat hij dit blijft doen, en hier niet zomaar mee kan stoppen.
Buiten dat, zou ik niet weten hoe dit te kunnen vergeten.
Zo als je eraan komt, kom je er ook vanaf, gaat hier wel op.
Ik wilde even mijn hart luchten, en meningen hierover horen, of ik het juiste doe.
Sorry voor mijn slechte schrijven.
woensdag 28 februari 2018 om 20:49
Als hij een kerel was geweest zou het hele vreemdgaan niet hebben plaats gevonden.Enn schreef: ↑28-02-2018 20:44En dan beginnen over ziekte en therapie? Duh.... het zou een kerel zijn geweest als hij direct na de eerste keer met deze partner zou zijn gaan zitten en zou hebben aangegeven : Ok ik heb duidelijk een probleem en ik moet hulp hebben. Maar niet nu na zoveel keer bewust bedriegen aankomen met : ik ben zielig want jij hebt het ontdekt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Euhm ja, dat schreef je zojuist ook al. Badgateway?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat anderen van jullie relatie vinden is niet zo boeiend; jullie moeten samen verder kunnen of niet. Je moet volgens mij sowieso zelf aanleiding en houvast zien om mogelijk toch samen verder te willen gaan.
Zie je nu je dit weet, en los van een praktische invulling, redenen om te proberen bij elkaar te blijven? (een kind is dan een praktische invulling; niet onbelangrijk maar niet bepalend voor wat er tussen jullie aan gevoel speelt).
Zie je nu je dit weet, en los van een praktische invulling, redenen om te proberen bij elkaar te blijven? (een kind is dan een praktische invulling; niet onbelangrijk maar niet bepalend voor wat er tussen jullie aan gevoel speelt).
woensdag 28 februari 2018 om 20:50
Nah precies dus de vraag is maar of hij wel een probleem heeft. Hij heeft er alleen een als hij wordt ontdekt.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-02-2018 20:49Als hij een kerel was geweest zou het hele vreemdgaan niet hebben plaats gevonden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 28 februari 2018 om 20:54
Weet je niet; misschien liep hij rond met een enorm schuldgevoel en een hekel aan zichzelf.
En misschien was hij stiekem trots op zijn versiertalent en gunt hij zichzelf zo nu en dan een slipper.
Twee uitersten.
woensdag 28 februari 2018 om 20:58
+1jo12345 schreef: ↑28-02-2018 20:28Tsja, ik snap jou eerlijk gezegd niet. Je wist heel goed wie hij was toen je begon en vond dat toen blijkbaar geen probleem. Waarom zou het dat nu opeens wel zijn?
Je hebt bewust een kind gemaakt met zo'n type. Beetje lullig voor je kind dat jij het nu opeens niet meer trekt.
Daarbij zijn monogame relaties overrated.
woensdag 28 februari 2018 om 20:59
Kan maar zo, dan nog. Hij zegt het één tegen haar en doet het ander. Dat gebeurt natuurlijk wel vaker maar uiteindelijk is het bewust liegen vaak wel de breuk in vertrouwen. Dat lijkt de dealbreaker van TO te zijn en zij heeft hier al naar gehandeld.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-02-2018 20:54Weet je niet; misschien liep hij rond met een enorm schuldgevoel en een hekel aan zichzelf.
En misschien was hij stiekem trots op zijn versiertalent en gunt hij zichzelf zo nu en dan een slipper.
Twee uitersten.
woensdag 28 februari 2018 om 21:01
Misschien wel, lastige lijkt mij in deze dat het om een vast gedragspatroon lijkt te gaan. Niet om een incident.
woensdag 28 februari 2018 om 21:05
Overspel - Waarom gebeurt dit eigenlijk?
De redenen voor overspel zijn net zo talrijk als de mensen die overspel plegen. Emily M. Brown, directeur van het Key Bridge Therapy and Mediation Center, heeft de redenen voor buitenechtelijke relaties als volgt gecategoriseerd: (1) vermijden van conflictsituaties, (2) uit de weg gaan van intimiteit, (3) seksverslavingen, (4) een gespleten persoonlijkheid, en (5) de wens om de relatie te verbreken. De meeste redenen passen in een of meer van deze categorieën.
Het is interessant dat buitenechtelijke relaties niet altijd wijzen op een problematisch huwelijk. Sommige mensen zwichten voor de verleiding van een overspelige relatie als gevolg van abnormale stressniveaus. Die kunnen het gevolg zijn van een normale verandering in hun leefstijl, zoals een nieuw baby of (op latere leeftijd) het "lege nestsyndroom". Overspel kan dus voorkomen in zowel gelukkige als problematische huwelijken. In sommige gevallen lijkt het huwelijk voor buitenstaanders volledig in orde, maar begint de man of vrouw toch een buitenechtelijke relatie affaire vanwege hun eigen lage zelfbeeld, hun gewoonte om conflicten uit de weg te gaan of hun angst voor intimiteit. De trouwe partner heeft hard voor het huwelijk gewerkt, maar dat doet er eigenlijk niet toe: de ontrouwe partner pleegt namelijk overspel vanwege zijn of haar eigen tekortkomingen. Andere redenen voor huwelijkse ontrouw zijn symptomatisch voor een ongezond of falend huwelijk: een gebrek aan genegenheid tussen de huwelijkspartners, een seksverslaving van een of beide partners, het opeisen van seksuele "rechten" op basis van geslacht of status, en de ontsnapping uit een ongelukkig huwelijk.
https://www.allaboutlifechallenges.org/ ... ntrouw.htm
De redenen voor overspel zijn net zo talrijk als de mensen die overspel plegen. Emily M. Brown, directeur van het Key Bridge Therapy and Mediation Center, heeft de redenen voor buitenechtelijke relaties als volgt gecategoriseerd: (1) vermijden van conflictsituaties, (2) uit de weg gaan van intimiteit, (3) seksverslavingen, (4) een gespleten persoonlijkheid, en (5) de wens om de relatie te verbreken. De meeste redenen passen in een of meer van deze categorieën.
Het is interessant dat buitenechtelijke relaties niet altijd wijzen op een problematisch huwelijk. Sommige mensen zwichten voor de verleiding van een overspelige relatie als gevolg van abnormale stressniveaus. Die kunnen het gevolg zijn van een normale verandering in hun leefstijl, zoals een nieuw baby of (op latere leeftijd) het "lege nestsyndroom". Overspel kan dus voorkomen in zowel gelukkige als problematische huwelijken. In sommige gevallen lijkt het huwelijk voor buitenstaanders volledig in orde, maar begint de man of vrouw toch een buitenechtelijke relatie affaire vanwege hun eigen lage zelfbeeld, hun gewoonte om conflicten uit de weg te gaan of hun angst voor intimiteit. De trouwe partner heeft hard voor het huwelijk gewerkt, maar dat doet er eigenlijk niet toe: de ontrouwe partner pleegt namelijk overspel vanwege zijn of haar eigen tekortkomingen. Andere redenen voor huwelijkse ontrouw zijn symptomatisch voor een ongezond of falend huwelijk: een gebrek aan genegenheid tussen de huwelijkspartners, een seksverslaving van een of beide partners, het opeisen van seksuele "rechten" op basis van geslacht of status, en de ontsnapping uit een ongelukkig huwelijk.
https://www.allaboutlifechallenges.org/ ... ntrouw.htm
woensdag 28 februari 2018 om 21:15
woensdag 28 februari 2018 om 21:28
100% mee eens. Uiteindelijk is dat kind echt degene die de dupe is. Vreemdgaan is natuurlijk echt niet ok, dat wil ik niet tegenspreken, maar als hij echt serieus laat zien dat hij zijn gedrag gaat aanpakken zou ik t nog even aanzien.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-02-2018 20:27Ik vind dat wanneer je een kind/ kinderen hebt je er alles aan moet doen voor je het bijltje er bij neer gooit.
woensdag 28 februari 2018 om 21:29
eensch, ik vrees nu hij "meneer" wordt genoemd de strijd wel is gestreden...jo12345 schreef: ↑28-02-2018 20:28Tsja, ik snap jou eerlijk gezegd niet. Je wist heel goed wie hij was toen je begon en vond dat toen blijkbaar geen probleem. Waarom zou het dat nu opeens wel zijn?
Je hebt bewust een kind gemaakt met zo'n type. Beetje lullig voor je kind dat jij het nu opeens niet meer trekt.
Daarbij zijn monogame relaties overrated.
woensdag 28 februari 2018 om 21:37
Heb je al eens iets soortgelijks meegemaakt?Honingdropje2 schreef: ↑28-02-2018 21:28100% mee eens. Uiteindelijk is dat kind echt degene die de dupe is. Vreemdgaan is natuurlijk echt niet ok, dat wil ik niet tegenspreken, maar als hij echt serieus laat zien dat hij zijn gedrag gaat aanpakken zou ik t nog even aanzien.
Al eens voor de dilemma's gestaan die dan op je pad komen?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
woensdag 28 februari 2018 om 21:53
'hij deed alles voor ons, koken, schoonmaken, zorgzaamheid, alles wat hij deed was om ons het naar de zin te maken.' En wat delen jullie echt samen? Dat je als eerste koken en schoonmaken noemt...geeft me het beeld dat het niet heel close was op liefdesvlak... 'Alles wat hij deed was om ons het naar de zin te maken', klinkt ook niet heel fijn wb relatie. Klinkt als iemand die zichzelf wat kwijt is, veel geeft maar ondertussen tekort komt? Waar praatten jullie over? Wat delen jullie echt met elkaar? Wat is het dat het liefde is?
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
woensdag 28 februari 2018 om 21:57
donderdag 1 maart 2018 om 16:30
Goede vraag.Javier schreef: ↑28-02-2018 21:53'Alles wat hij deed was om ons het naar de zin te maken', klinkt ook niet heel fijn wb relatie. Klinkt als iemand die zichzelf wat kwijt is, veel geeft maar ondertussen tekort komt? Waar praatten jullie over? Wat delen jullie echt met elkaar? Wat is het dat het liefde is?
vrijdag 2 maart 2018 om 08:38