Eens een vreemdganger,altijd een vreemdganger?

12-06-2008 16:46 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Lees hier wel vaker reacties,van eens een vreemdganger,altijd een vreemdganger..

Vraag me af of dat wel echt zo is..

Heb zelf een relatie met een man,die toen we elkaar ontmoetten een (slechte,niet dat het uitmaakt,want het is fout) relatie had.We zijn naar elkaar toe gegroeid en vlak voor het verbreken van zijn relatie hebben we gekust..Alletwee beseffende dat het fout was..Heb toen het contact verbroken (ja na alle verhalen hier,wil ik geen 2e keus zijn of afwachten) en de dag erna stond hij aan de deur dat hij zijn relatie verbroken heeft..

Heb zelf ook de reacties gehad van eens een vreendganger,altijd een vreemdganger..

Ben erg benieuwd hoe jullie daarover denken!

Heb nu al bijna een jaar een super relatie,dus er zit niets scheef,ben alleen benieuwd naar andere ervaringen op dit gebied,die wel goed uit pakken na vreemdgaan van een kant.

Groetjes
Tja, als hij meteen de dag erna zijn relatie verbroken heeft, was het niet netjes van hem om al met een ander te zoenen, maar dat maakt hem in mijn ogen nog geen notoire vreemdganger. 't Zou anders zijn als hij een tijd twee vrouwen erop na zou houden, maar nu heeft hij consequenties verbonden aan zijn éénmalige vreemdgaan.
Tja, de ene vreemdganger is wel erger bezig dan de ander. De een naait er bewust een of meerdere vrouwen naast, zonder de intentie te hebben dit ooit op te biechten (of de relatie voor de ander te verbreken). De ander stapt na het vreemdgaan uit de relatie. Dit laatste is dan op jouw vriend van toepassing. Wat ik een flinke negatieve kanttekening waard vind, waarom zit iemand in een slechte relatie en kapt er pas mee als er een andere dame op het toneel verschijnt. Waarom niet op eigen kracht, uit eigen beweging en inzicht die stap nemen? Waarom moet een andere liefde altijd dat laatste zetje zijn. Ik vind dat zo laf.
ik ben t niet eens met je stelling. mijn man was vroeger ook een vreemd ganger, elk excuus om vreemd te gaan nam hij aan.

nu is hij wat ouder en ziet hij het hele vreemd gaan gebeuren niet meer zitten.

het kan dus wel over gaan.
Nou, ik ben eens door een jeugdliefde bedonderd. Hij vond mijn beste vriendin "geiler". (Tja, ik liet me niet nemen achter de struik om de hoek, had schijnbaar iets meer zelfrespect), maar oke. Deze jeugdliefde kom ik nog regelmatig tegen (want familie van mijn huidige echtgenoot) en hij is het nog steeds niet afgeleerd. Inmidddels drie kids bij drie verschillende vrouwen. De vrouw van het tweede kind liet hij ook zitten voor "haar beste vriendin", die inmiddels dus dat derde kind van hem heeft. Deze gast loopt dus echt z'n pik achterna en elk gat wat hij tegenkomt hangt 'ie 'm in. Zijn huidige vriendin (die van dat derde kind is ook alweer passe) bedondert hij ook, maar ze wil het niet zien, geloof ik.

Maar er zullen ook best vreemdgangers zijn die oprecht spijt hebben van hun actie en met heel hun hart hun relatie niet nog eens op het spel willen zetten hoor.
quote:Carlice schreef op 12 juni 2008 @ 16:57:Wat ik een flinke negatieve kanttekening waard vind, waarom zit iemand in een slechte relatie en kapt er pas mee als er een andere dame op het toneel verschijnt. Waarom niet op eigen kracht, uit eigen beweging en inzicht die stap nemen? Waarom moet een andere liefde altijd dat laatste zetje zijn. Ik vind dat zo laf.

Omdat je het zelf soms gewoon niet eerder ziet. Het kabbelt rustig voort totdat er iemand op t toneel komt die je wakker schudt.

Helemaal niet laf..
quote:gigaluilak schreef op 12 juni 2008 @ 16:59:

ik ben t niet eens met je stelling. mijn man was vroeger ook een vreemd ganger, elk excuus om vreemd te gaan nam hij aan.

nu is hij wat ouder en ziet hij het hele vreemd gaan gebeuren niet meer zitten.

het kan dus wel over gaan.

Ik quote deze opmerking maar eigenlijk bedoel ik het algemeen.

Zouden de voorgangers ook niet gedacht hebben dat hun partner dat niet deed?

Dat is wat ik altijd denk.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Forummandarijn, er zijn mensen die altijd maar blijven vreemdgaan, en er zijn er andere bij wie het eenmalig was. Zo simpel is dat!
Ik zie nu dat je om ervaringen vraagt. Ik heb er ook ervaring mee.

Ik had al twintig jar lang een heel slecht huwelijk en heb me op een gegeven moment 'toegestaan' om verliefd te worden op een ander en vreemd te gaan, omdat ik vanwege de kinderen nog niet durfde te scheiden, en omdat ik zelf niet langer meer zonder enige liefde en lichamelijke aanrakingen kon leven.

De man waarmee ik dit deed, was niet mijn grote liefde, maar dankzij zijn aandacht kon ik een tijdje 'overleven' in dat huwelijk.

Uiteindelijk werd het huwelijk zo slecht dat ik besloot om te scheiden, ook al omdat bleek dat het voor de kinderen ook slecht was om ermee door te gaan. Ik heb toen ook de relatie met mijn minnaar verbroken, omdat ik met een heel nieuwe en schone lei opnieuw wilde beginnen.

Nu heb ik alweer 9 jaar een heel gelukkige relatie, ben getrouwd en ik zou nooit, maar dan ook nooit meer vreemdgaan. Omdat ik intussen ingezien heb dat dat geen oplossing is. Als je huwelijk slecht is en niet te redden, moet je scheiden.

Bij mij was het dus een ervaring waar ik van geleerd heb, en ik zal het nooit meer doen. Maar ik veroordeel de mensen niet die dat inzicht nog niet hebben.
Reiger ik heb dit ook zo ervaren..

Nu is ook bij mij vreemdgaan uit den boze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven