Eigen woonruimte & Relatie

06-12-2010 19:29 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
blaaaaaaaaaaaaaaaaah....
Pfff wees maar blij dat je alleen woont! Dat zou ik zeker zo laten, als ik jou was... JA, ik vind dat je er te zwaar aan tilt...

Lang leve het LATten!
wat zegt hij erover? Vindt hij dat je het mag verwachten?

Mijn partner is een keer komen logeren en nooit meer weg gegaan. Wij hebben onze verwachtingen uitgesproken. Ook de dingen waar de ander zich vooral niet aan moet gaan ergeren omdat het toch niet veranderd.

Zo slingeren mijn schoenen daar waar ik ze uit geschopt heb, en hangt hij nooit een nieuwe wcrol op.

Goed, dat was duidelijk akkoord en geen probleem.
Bespreek het eens als je je er zo aan ergert.
Ik vind dat je wel een punt hebt hoor.

Wat je samen vuil maakt ruim je samen op.

In een beginnende relatie doe ik vaak nog alles zelf. Wanneer ik al geruime tijd met iemand ben en hij komt dagelijks over de vloer, kan hij best z'n eigen rommel opruimen.
Verwacht je het van hem (als in, hij moet je gedachten kunnen lezen) of heb je met hem besproken dat je het lastig vindt dat het zo'n rommel wordt en dat je het fijn zou vinden wanneer hij ook eens wat doet?

Want weet hij dat jij verwacht dat hij de keuken weer netjes maakt bijvoorbeeld?
- de 1 kookt, de ander wast af.

- 2 grote wasmanden er neer zetten voor de was, alles wat er buiten ligt > op 1 grote stapel gooien en tegen hem zeggen dat je dit niet gaat wassen.

- een lading sokken meenemen uit zijn huis en bij jou droppen, zodat jij niet meer zonder zit.

Dus grenzen stellen; Ik doe dit, jij doet dat.

En als je vanmorgen netjes gevraagd hebt of hij het dekbed wilde afhalen, en dit niet gebeurd is, dan vraag je vanavond nog effe of hij hier de volgende keer op wil letten. Succes met het huishouden !
Ik vind dat je wel wat meer van hem mag verwachten. Of run je hotel zonneschijn? Want daar lijkt het wel een beetje op.
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
Nou, ik vraag me meer af of ik dit van hem mag verwachten, of dat het meer zoiets is van : nouja, mijn huis, mijn taken.

Vind alleen wel dat hij zijn eigen rommel mag opruimen.

Edit:

Of ik het er al met hem heb over gehad?

Ik heb wel genoemd dat ik het vervelend vind dat hij mijn sokken pakt, of zijn sokken -eigenlijk mijn sokken dus- hier laat slingeren, zodat ik ze zelf in de wasmand moet stoppen. Gaat me irriteren!

Ik heb inderdaad zoiets van : prima dat je hier bent, heerlijk, maar dan mag je ook wel wat doen.

Verder heb ik 'm nog niet gezegd dat ik het vervelend vind dat hij vaak z'n rommel laat staan.

Maar voordat ik hier wat over ga zeggen, wilde ik graag van jullie weten of ik er te zwaar aan til.

Ik heb namelijk een hekel aan geneuzel en gezeur. Verder heb ik niks te klagen en heb geen zin om me hier druk over te maken, maar ik ben nu wel op een punt dat het me gaat irriteren.
quote:zonneschijn10 schreef op 06 december 2010 @ 19:42:

Nou, ik vraag me meer af of ik dit van hem mag verwachten, of dat het meer zoiets is van : nouja, mijn huis, mijn taken.

Vind alleen wel dat hij zijn eigen rommel mag opruimen.JIj ergert je er toch aan? Als iedereen hier nee zegt gaat dat toch niet over.... maak het bespreekbaar. Niet boos of verwijtend, maar rustig gewoon en wat je graag van hem zou willen
Hij ruimt zijn eigen rommel niet eens op, zo te lezen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Eens met Zonneschijn dat-ie inderdaad wel z'n eigen rommel mag opruimen. En dit mag je ook best aankaarten bij hem. Het is toch jouw huis? Ga het eens in zijn huis proberen, om er zo'n zooi van te maken. Zou hij dat van jou accepteren, omdat-ie zelf zo makkelijk is? Ben benieuwd of-ie daar dan wat van zegt of niet.

Maar goed, voorlopig dus lekker blijven latten met deze meneer!
Ik zou me er net zo aan ergeren als jij, TO.

Alleen zou IK 's avonds niet naar bed gaan voordat de keuken netjes zou zijn
Ik zou voortaan bij hem gaan logeren.
Haha, klinkt wel herkenbaar We hebben twee huizen, maar zijn vrij veel bij elkaar en ergeren ons er allebei aan bij de ander Inmiddels hebben we de afspraak dat hij bij mij in ieder geval de rotzooi die we op dat moment samen maken helpt opruimen. Ik verwacht dus niet dat hij hier de stofzuiger pakt en hij omgekeerd ook niet bij mij. Het werkt nog niet helemaal -vriend heeft issues met bijv. de afwas-, maar de irritatie wordt een stuk minder als het bespreekbaar is. Overigens werkte het ook om alleen te wassen wat in de wasmand ligt. Je moet even een weekje over sokken en ondergoed heen stappen, maar sindsdien ligt het gewoon in de wasmand
Wat doe jij trouwens bij hem thuis? ruim je daar ook zijn rommel op?
Misschien lukt het wel als je memo's aan hem schrijft met de opruim/schoonmaak punten.

Schrijf aan hem dat jij het ook prettig vind als hij ook meewerkt met HH. Hij is per slot van rekening elke keer gast bij jou.

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik denk altijd: pick your battles, in dit geval zou ik dus de battle aangaan.

Het lijkt idd wel een hotel, hij voelt zich wel erg op zijn gemak.

Denkt hij dat er kaboutertjes bij je wonen?

Ik vind dat je niet zeurt,dat je dit gewoon aan zou mogen kaarten.
Toen mijn vriend en ik apart woonden deden we het zo: eten bij mij = ik kook, eten bij hem = hij kookt (we waren beiden notoire afwasuitstellers ). We hielden ook ons eigen huis schoon.

Maar als hij bij mij was en we samen vrienden op bezoek hadden of veel troep hadden gemaakt, dan ruimden we dat ook samen op.

Of je je terecht ergert hangt ook af van de afspraken die je gemaakt hebt. Ik kan me wel voorstellen dat het irritant is als je iets kleins vraagt en dat niet gebeurt, maar als dit een incident is en er verder geen duidelijke afspraken zijn, zou ik het lekker laten. Is dit een structureel probleem, dan afspraken over maken. Het moet wel eerlijk verdeeld blijven lijkt me.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Webs, dat is nou juist het vervelende. Hij woont nog thuis. Hij gaat binnenkort opnieuw studeren en wil ook op zichzelf gaan wonen, maar moet nog eventjes sparen.

Ik woon sinds een paar maanden in een studio en heb alles voor mezelf.

Ik vraag me ook heel erg af hoe het zou gaan als hij op zichzelf woont. Het is voor hem nu wel heel makkelijk...

En ik ga namelijk niet de rommel bij hem opruimen, begin ik niet aan.
quote:MEFunny schreef op 06 december 2010 @ 19:36:

blaaaaaaaaaaaaaaaaah....Ik vraag om oprecht advies en ervaringen, niet om een schaap.
Ah, jij woont net op jezelf en hij nog niet? Dan moet hij maar eens heel snel leren hoe het is zonder moeder die opruimt denk ik Jammer dat jij dat moet vertellen, maar het werkt ook niet als je je blijft irriteren.

Overigens schrijf je dat je bij hem ook niet gaat opruimen? Dan mag je toch ook niet verwachten dat hij dat bij jou wel doet?
quote:zonneschijn10 schreef op 06 december 2010 @ 19:54:

[...]

Ik vraag om oprecht advies en ervaringen, niet om een schaap.
Misschien gewoon een keer om de tafel gaan zitten en je verwachtingen uitspreken en de taken verdelen? Hij is blijkbaar absoluut niet gewend om op te ruimen en schoon te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven