Eigengereid

17-08-2008 19:51 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel vallen onder de kleine ergernissen of zoiets, maar ik word een beetje moe van mijn vriend. Elke keer als hij even iets op mijn pc doet (installeren of iets laten zien hoe het moet), dan gaat hij gelijk door met dingen er op te zetten, waar ik niet om vraag. Want 'dat is zo handig, dat moet je hebben'. Ik heb al heel vaak gezegd dat ik dat niet wil. Ik ben namelijk een type dat het beste werkt met zo min mogelijk onrustige dingen op mijn beeldscherm en ik hoef ook niet elk nieuw snufje te hebben, wat ik negen van de tien keer nooit gebruik en alleen maar ruimte vreet. Hij blijft het dus gewoon toch doen. En hij blijft beweren dat hij mij daar een dienst mee bewijst. Wat ik ook zeg, niks helpt. Elke keer staan er in no time weer onzindingen op die ik niet wil hebben. Hij is zo snel, doet het waar ik bij sta! En wil dan niet zeggen wat hij er aan het opzetten is, want 'dat ga je zometeen heel handig vinden'. Helaas is dit maar heel soms zo. Hoe stop je dat eigengereide gedoe zonder teveel toestanden?
Hoi Toffifee2, hij is wel lekker voortvarend in ieder geval

Is het geen idee om hem gewoon niet met zijn vingers aan het toetsenbord / muis te laten zitten maar zelf achter de pc te blijven zitten en hem jou aanwijzingen te laten geven zodat je het zelf kan doen? Leer je gelijk hoe iets moet en heb je hem telkens minder nodig achter je pc :-)

Groetjes, genoeg
anoniem_70521 wijzigde dit bericht op 17-08-2008 19:56
Reden: was er ff niet bij geloof ik...
% gewijzigd
Zijn gang laten gaan er het erna er weer afhalen?
quote:genoeg1970 schreef op 17 augustus 2008 @ 19:55:

Hoi Toffifee2, hij is wel lekker voortvarend in ieder geval

Is het geen idee om hem gewoon niet met zijn vingers aan het toetsenbord / muis te laten zitten maar zelf achter de pc te blijven zitten en hem jou aanwijzingen te laten geven zodat je het zelf kan doen? Leer je gelijk hoe iets moet en heb je hem telkens minder nodig achter je pc :-)

Groetjes, genoegJa das ook een goeie
Allemaal spyware op je pc gezet?
gewoon deinstalleren
Ik begrijp niet dat hij daar mee doorgaat terwijl je duidelijk zegt dat je het niet wilt, hij neemt je totaal niet serieus dus.

Wat begrijpt hij niet aan het woordje nee?
Wachtwoord installeren zodat hij niet op je pc kan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Zelf leren hoe je iets moet installeren.
Of verkloot ook gewoon ongevraagd zijn computer door er allerlei dingen af te halen, mss dat het kwartje dan valt hoe irritant hij zelf bezig is.

Hoppa, bijna alles eraf gooien wat zo handig vindt en volhouden.

"Zo handig joh, veel rustiger, vreet ruimte, echt ik bewijs je een dienst hiermee, jij gaat het straks ook véél rustiger vinden, wekt veel prettiger en bladibladibla"

Wedden dat hij wel toestanden gaat maken als je over hem heenwalst?

Waarom maak jij geen toestanden eigenlijk als hij wel over jouw nee heendendert?

Omdat je het niet belangrijk genoeg vindt om over te kissebissen of iets anders?
quote:mylenevalerie schreef op 17 augustus 2008 @ 20:12:

Wachtwoord installeren zodat hij niet op je pc kan.Sneu als het nodig is maar wel een quick fix.
of je laat het hem er zelf gewoon weer afhalen omdat je het toch niet zo handig vindt :-)
Ik heb dus precies hetzelfde met mijn vriend! En dan kun je zeggen: haal het er maar weer af, maar ten eerste lukt mij dat dus niet (ik ben niet zo handig met computers) en ten tweede is mijn vriend dan enigszins beledigd, want hij doet het namelijk voor mij (en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken...). Maar goed ik kan er dus echt slecht tegen als ik al die onzin op mijn computer krijg en klaag er dus dagen lang over (dat het mijn computer traag maakt, dat het onzin is, dat alles nu onoverzichtelijk wordt). Gevolg is, dat mijn vriend nu dus sinds een jaar niets meer op mijn computer heeft gezet. Tja, of dat nu een goede tip is voor jou, dat betwijfel ik. Dus ik ben benieuwd wat voor tips anderen nog hebben.
Hij is gewoon enthousiast, en begrijpt niet dat jij daar anders tegenaan kijkt. Zelf leren met de pc omgaan, niet kijken als hij er mee bezig is (is de irritatie ook minder is mijn ervaring), of afwegen wat jij belangrijker vindt, zijn inzet om je te helpen met je pc/of je irritatie als hij je helpt met de pc.

Het zijn die kleine dingen van mars en venus enzo.
Ja, dat deinstalleren doe ik wel eens en daar gaat het me ook niet om. Het is inderdaad vooral dat woordje nee dat niet overkomt. Met wachtwoorden werken wij hier niet. Daar krijgen we zo'n 'wantrouwen' gevoel van, dus nee, liever niet.

Ik kan helaas niet zomaar op zijn pc gaan zitten knutselen, want die staat in zijn kantoor, omdat hij zijn brood ermee verdient. Daar ga je echt niet zomaar in rotzooien. Hoe breng je zo iemand nu gewoon bij dat jij niet wilt wat HIJ wil? Gewoon puur omdat ik geen behoefte aan iets heb? Een rel schoppen, ach, dat is het me niet waard inderdaad. Maar ik hoop vooral op handige tips hoe ik met deze voortvarende meneer moet omgaan om het toch zo te houden als ik zelf wil. Het is allemaal goed bedoeld, maar je wordt er wel gek van :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven