Einde maken aan relatie?

14-06-2020 23:31 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Vanavond een account aangemaakt op dit forum. In de hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, en wat lucht hierdoor kan krijgen.

Ik woon samen met mijn vriend en dochtertje van 6 jaar. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en is daar erg druk mee. Elke dag van 7:00 tot zeker 22:00 is hij bezig. Dit is altijd al zo geweest en ik wist dan ook waar ik aan begon toen we gingen samen wonen.

Ik werk 24 uur in de zorg en zorg voornamelijk voor onze dochter en het huishouden. Helemaal prima.

Helaas is mijn vriend naast zijn drukke werk in de weekenden nog veel bij zijn vrienden. In de plaatselijke kroeg of bij iemand thuis biertjes drinken. Hier stoor ik me steeds meer aan omdat er op deze manier weinig tot geen tijd meer overblijft voor ons als gezin. Ik heb hier al meerdere keren wat van gezegd en gevraagd of hij ook tijd aan zijn gezin wil gaan besteden. En elke keer beloofd hij dit te gaan doen, en houd dit 2 weken vol om vervolgens weer met zijn vrienden af te spreken.

Afgelopen vrijdag had hij ook bij vrienden gezeten en hadden we afgesproken dat we gisteravond samen wat zouden doen. Onze dochter was uit logeren en zo hadden we het huis voor ons samen. Ik had lekkere hapjes gehaald, een drankje voor ons samen en keer er helemaal naar uit.

Tot mijn vriend thuis kwam van zijn werk, hij deed zijn werkkleding niet uit maar kwam heel leuk vertellen dat hij even een biertje ging drinken met een oud collega. Want die was onverwacht langs gekomen. Nog voordat ik iets kon zeggen was mijn vriend al weg.

Om 1:30 in de nacht kwam hij pas thuis. Ik had nog geen oog dichtgedaan en vroeg waarom hij me zo kon laten zitten. Mijn vriend noemde dat ik niet zo moest zeuren en dat deze oud collega onverwacht kwam, mijn vriend kon er dus niks aan doen.

Vervolgens kregen we ruzie, en blijf mijn vriend volhouden dat ik niet zo moet zeiken en dat ik hem met rust moest laten. Omdat hij gedronken heb ik hem maar gelaten, en probeerde vandaag weer het gesprek aan te gang. Maar mijn vriend moest er niks van weten. Hij gaf aan dat hij geen zin had om bij een zeikwijf te gaan zitten.

Volgens mijn vriend heb ik de afgelopen maanden niks anders gedaan dan zeiken. En dan zeiken over dat we als gezin niks samen doen, dat mijn vriend zoveel van huis is.

Ik ben helemaal ondersteboven van deze uitspraken en ben ontzettend teleurgesteld in mijn vriend. Hij heeft me echt gekwetst. Op deze manier wil ik niet met mijn vriend verder en denk erover deze relatie te beëindigen.

Het is een lang verhaal geworden, maar het lucht wel op om dit kwijt te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn niet getrouwd. Dus van een scheiding is geen sprake.
Alle reacties Link kopieren
Ook geen samenlevingscontract? Je kunt dus zo je boeltje pakken en gaan? Er is waarschijnlijk wel recht op kinderalimentatie en het is goed om daarin voet bij stuk te houden. Het is overigens geen kijkgeld, dus het co-ouderschap (?)/omgangsregeling moet gewoon doorgaan in het belang van je dochter.

Sterkte.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Vlindertje00000001 schreef:
16-06-2020 13:46
Hij stelt zich niet open voor een gesprek. Wordt gelijk de kop ingedrukt en loopt weg, dus ik vind het wel prima zo. Ga niet achter hem aan lopen. Probeer mijn eigen pad te bewandelen en vind hopelijk snel een plekje voor mijn dochter en mij samen.

Ik ga hem maar wat negeren. Zijn vuile was laat hij overal slingeren, dat gooi ik steeds in een wasmand en hij wast het zelf maar uit. Ik laat me niet als slaafje behandelen.

Ik vind hem ontzettend kinderachtig en knap enorm op hem af...
Hoe verleidelijk ook om hem te negeren en zijn gedrag te gaan spiegelen, ga echt het gesprek aan. Hou de eer aan jezelf.
Als je kennelijk niet eens een gesprek aan kunt gaan, schrijf dan een brief en overhandig die aan hem met daarbij de mededeling dat je voor datum XX een reactie wilt, of iig een gesprek. Als hij dat gesprek niet aangaat, of geen enkele zinnige respons geeft gelijk je koffers pakken!

Zorg er wel voor dat je een vriendin/familie op de hoogte hebt gebracht zodat jij een steunpunt hebt voor als het echt zo ver is.

Heb jij al een andere woning? Heb jij alle dingen die van belang zijn al op papier gezet? (financiën/woning/hoe je het voor je ziet qua omgangsregeling) probeer hem een stap voor te zijn.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Vlindertje, ik herken dit type man. De man die het niet echt boeit hoe jij je voelt maar pas een probleem heeft als hij hem zelf voelt.
Als je hem het vuur aan de schenen legt, Gaat het even goed en vervalt hij vervolgens in no time, weer in zijn oude patroon.
Elke keer hou je hoop en elke keer verwerk je weer de teleurstellingen.
In de basis heeft jou man een egocentrische persoonlijkheid en die ga je niet meer veranderen. Kies voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een soort van dezelfde relatie als jij TO. Vanavond gaf hij mij de keuze; or je gaat of ik gooi je er uit.

Ik ben gegaan..

Ben er klaar mee dat ik me zo laat behandelen.

Altijd maar werken óf bier drinken.
Ik wil iemand die er ook voor mij is, graag bij mij is, oprechte interesse toont en anders ben ik liever alleen.

Zeg ik nu, want ik ben boos. Hoop dat ik me sterk blijf houden en de komende tijd een beetje doorkom.

Succes TO!
Alle reacties Link kopieren
Wat zou jij tegen je dochter zeggen in zo'n situatie?
Houd dat voor ogen bij de stappen die je nu gaat nemen.
Fijn dat je financieel zelfstandig bent en al ingeschreven staat voor een woning.
Jij redt het wel!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie fijne reacties!

Ik wordt inmiddels al bijna 1 week genegeerd. De sfeer is vreselijk wanneer hij thuis is. Maar ik probeer mezelf te blijven en mezelf niet te verliezen.

Het valt niet mee kan ik zeggen. Want soms ga je aan jezelf twijfelen. Ben ik dan ook niet een zeikwijf, had ik niks moeten zeggen over zaterdagavond enz enz.

Nu wordt je genegeerd. Het is net of wordt ik gestraft of zo. Een heel naar gevoel. Ik hoop dat ik snel een woning heb gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Je wordt ook gestraft door hem.
Zo laat je je niet behandelen.
Zeg hem dat hij op kantoor slaapt tot hij weer normaal kan doen. Ik neem aan dat het ook jouw huis is.

Maar deze relatie is ten einde. Daar heeft hij voor gezorgd. Sterkte.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Als je niet had gezegd wat je onprettig vindt, had hij je inderdaad waarschijnlijk niet gestraft. Maar is dat een gezonde manier van met elkaar omgaan? Een relatie waarin je je wensen en noden niet durft uit te spreken uit angst voor straf?

Ik hoop dat je snel een plekje vindt voor jou en je dochter; anders een huisje op een park misschien? Of misschien kan hij tijdelijk een ander huis zoeken. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels zijn we bijna een week verder en heb ik nog niet met hem gesproken. Vandaag wel een gesprek met een familie lid gehad. Die had aan hem gevraagd waarom hij op de werkplaats verbleef. En in plaats om te vertellen wat daar de reden van is heeft hij me compleet zwart lopen praten.

Ik wist niet wat ik hoorde. Ik heb hem gebeld en ermee geconfronteerd maar hij ontkende alles.

Nu wordt alles nog zo gedraaid zodat het lijkt alsof hij niks verkeerds doet of heeft gedaan.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Silent treatment is een vorm van misbruik. Hij denigreert je, doet je twijfelen aan jezelf. Waarom ben jij nog bij deze man? Welke boodschap geef je op die manier mee aan je dochter?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de tip om anders zolang een huisje op een vakantiepark of iets dergelijks te huren, een hele goede tip!

En stuur familie/vrienden een berichtje, met jouw kant van het verhaal, dan ben je hem voor.
Vlindertje00000001 schreef:
15-06-2020 14:27
Zoals ik al eerder noemde, het is niet de eerste keer dat ik problemen mee heb en hij beloofd dat het anders zal gaan. En ik ben niet iemand die zonder te proberen weg zal gaan.

Ik wil wel tegen mijn dochter en mezelf kunnen zeggen dat ik echt alles heb geprobeerd. Vooral voor onze dochter vind ik dat belangrijk.

Maar het houd een keer op. Zoals hier door sommigen wordt genoemd voel ik me idd zijn huishoudster.

Laatst wilde hij schone kleding pakken maar dat zat nog in de was, kreeg ik ook de wind van voren. Het duurde wel 2 weken voordat zijn schone kleding in de kast lag. Natuurlijk is dat niet zo, maar ik begin dan aan mezelf te twijfelen of het echt zo is. Daarnaast laat hij alles maar slingeren en moet ik al zijn vieze was bij elkaar zien te krijgen.

Ik voel me dan ook net een slaafje en daar ben ik klaar mee. Ook met het alleen thuis zitten in de weekenden. Ik heb zoveel geduld met hem gehad, maar zoals ik me nu voel is het geduld op.
TO ik heb maar 1 ding tegen je te zeggen: kom in godesnaam op voor jezelf want jouw vriend walst gewoon over je heen. (En dat is geen liefde)
En met opkomen voor jezelf bedoel ik niet compromissen stellen en vriendelijk aan hem vragen of hij ajb vaker thuis wil zijn..
Wat een ongelofelijke hufter is dit zeg... je bent toch meer waard dan dat!
Als verpleegkundige draag je zorg voor mensen (respect :worship:) maar vergeet jezelf niet!
Kom voor jezelf op, tot hier en niet verder. Issie nou helemaal gek geworden...
(Ja ook ik heb eikels gehad in het verleden. Veel van geleerd en ik doe dat mooi niet meer, wie mij niet respecteert mag oprotten. Ajb ga ook zo denken want dit kan echt niet wat hij doet)
depten schreef:
17-06-2020 22:13
Vlindertje, ik herken dit type man. De man die het niet echt boeit hoe jij je voelt maar pas een probleem heeft als hij hem zelf voelt.
Als je hem het vuur aan de schenen legt, Gaat het even goed en vervalt hij vervolgens in no time, weer in zijn oude patroon.
Elke keer hou je hoop en elke keer verwerk je weer de teleurstellingen.
In de basis heeft jou man een egocentrische persoonlijkheid en die ga je niet meer veranderen. Kies voor jezelf!
Dit TO.
Hij is een enorme eikel, dat is niet jouw probleem en dat kun jij niet veranderen.
Je hebt het geprobeerd om te bespreken zoals gewone volwassen mensen, dat werkt niet.
In het kanaal dus met die gast...

Zilverblauw: goed zo!!! :hug: Heel knap van je.
Heel veel sterkte en wees lief voor jezelf, dat is de basis van een goede relatie ben ik achter: in de 1e plaats lief zijn voor jezelf. (En ja dit klinkt vast heel erg maar dat boeit me lekker niet...)

Vlindertje, waarom denk je dat hij zo doet, emotionele chantage heet dit. Pak je spullen en ga, deze man spoort niet. Dat wil je toch niet als voorbeeld voor je kind.
Desnoods ga naar een vriendin, hotel, ouders enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt vreselijk om te lezen dat zo mannen kunnen zijn.
Vind het nog vreselijker als je bij hem blijft. En dan wel voor jullie kind. Geen happy mama, geen happy kind. Ze zijn niet dom en voelen het goed aan.
Het is ook je verantwoordelijkheid om actie te ondernemen als ouder zijnde vind ik. Dát maakt je een goede ouder.

Succes en hoop zo erg dat je een eigen plek vindt met je kind.
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik denk dat het wel heel belangrijk is om een tijd en plaats in te richten om hierover te praten met hem. Laat hem zijn verwachtingen van de relatie vertellen en vergelijk die samen met die van jou. Vaak wanneer iemand zegt dat je ‘zeurt’ betekent dat dat ze zich niet gehoord voelen. Wanneer je zo’n plek inricht kan je jezelf daarna niks meer kwalijk nemen en weten dat je er alles aan hebt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Vlindertje00000001 schreef:
19-06-2020 22:52
Inmiddels zijn we bijna een week verder en heb ik nog niet met hem gesproken. Vandaag wel een gesprek met een familie lid gehad. Die had aan hem gevraagd waarom hij op de werkplaats verbleef. En in plaats om te vertellen wat daar de reden van is heeft hij me compleet zwart lopen praten.

Ik wist niet wat ik hoorde. Ik heb hem gebeld en ermee geconfronteerd maar hij ontkende alles.

Nu wordt alles nog zo gedraaid zodat het lijkt alsof hij niks verkeerds doet of heeft gedaan.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Weggaan bij deze man. Maar ik twijfel of je dat wil horen...
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
19-06-2020 23:34

Zilverblauw: goed zo!!! :hug: Heel knap van je.
Heel veel sterkte en wees lief voor jezelf, dat is de basis van een goede relatie ben ik achter: in de 1e plaats lief zijn voor jezelf. (En ja dit klinkt vast heel erg maar dat boeit me lekker niet...)
Dankjewel Phoebemeaculpa, lief dat je ook op mij reageert. En een mooie tip: op de eerste plaats lief zijn voor jezelf. Ik heb hem meteen opgeslagen! Ga mijn best daar voor doen.
Ja inderdaad ga weg bij deze man, je verdient zoveel beter en dit is ook niet wat je je dochter wilt meegeven dat dit een normale manier is van met elkaar omgaan.
Ik ben zelf net uit een relatie waarbij ik ook respectloos werd behandeld, al mijn gevoelens waren onzin en overdreven, elke week moeten drinken en vervolgens mij de schuld geven want had ik maar niet zo moeten zeiken en moeilijk doen.
Je gaat aan jezelf twijfelen ik weet er alles van maar echt geloof me dat is pure manipulatie, vertrouw op je eigen gevoel en kracht, het is ontzettend moeilijk om uit zo'n relatie te stappen ik heb ook een paar keer flink mijn kop moeten stoten voor ik het eindelijk kon doorzetten maar ben nu paar weken verder en het gaat al veel beter terwijl ik dacht er nooit meer overheen te komen. Zat er helemaal ingezogen. Pas als je er los van komt ga je inzien dat je echt de juiste beslissing hebt genomen. Dus kom voor jezelf en je dochter op en gun jullie liefde en respect, deze man gaat niet veranderen echt niet. Veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik wel lichtelijk kan voorspellen hoe dit verder gaat lopen.

Jij blijft nog tijden (maanden/jaren) bij hem aan z'n mauw trekken in een schreeuw om aandacht voor jou en je gezin. Hij blijft jou altijd kleineren en je een zeikwijf noemen. Het respect voor jou is hij kwijt. Jij bent puur die zeikerd thuis die voor de kinderen zorgt en zorgt dat de keet schoon is.
Op gegeven moment kom jij op een punt dat het je eigenlijk niet meer boeit dat hij bij vrienden zit... Je hebt er geen emotie meer bij. Dat gaat het merken en zal het gesprek aangaan en jullie zullen gezamenlijk besluiten dat het beter is als jullie uit elkaar gaan.

En dan laat ik nu even de optie dat 1 van jullie 2 een andere kan ontmoeten die interessanter is, achterwege.

De eerste gozer die mij aanduidt als zeikwijf bij mijn maten of in mijn gezicht kan zn koffer pakken. Respect is echt een basis.
zilverblauw schreef:
20-06-2020 01:08
Dankjewel Phoebemeaculpa, lief dat je ook op mij reageert. En een mooie tip: op de eerste plaats lief zijn voor jezelf. Ik heb hem meteen opgeslagen! Ga mijn best daar voor doen.
Graag gedaan!
Ook ik heb helaas ervaring met, hoe zal ik het noemen, niet leuke mannen en ik weet uit ervaring hoe lastig het is om weg te gaan want je bent enorm in tweestrijd. Diep van binnen weet je wel dat het niet goed voor je is maar je wil zo graag dat een relatie werkt en veranderingen zijn gewoon heel erg eng.

TO ik snap je dus wel maar jouw vriend gaat niet veranderen, hij is wie hij is.
Denk goed na of jij daar wel blij mee bent en zo door wil leven.
Dit is het moment om door te pakken. Zo snel mogelijk proberen woonruimte regelen, al is het maar tijdelijk. Als je het moeilijk vind om voor jezelf op te komen, dan voor je dochter. Licht jouw familie en vrienden in, wie weet wie er kan helpen met woonruimte regelen. En vriend mededelen dat je dit niet meer wil en vertrekt, want proberen dit te lijmen lijkt me op dit moment niet te doen
Alle reacties Link kopieren
Vlindertje00000001 schreef:
19-06-2020 22:52
Inmiddels zijn we bijna een week verder en heb ik nog niet met hem gesproken. Vandaag wel een gesprek met een familie lid gehad. Die had aan hem gevraagd waarom hij op de werkplaats verbleef. En in plaats om te vertellen wat daar de reden van is heeft hij me compleet zwart lopen praten.

Ik wist niet wat ik hoorde. Ik heb hem gebeld en ermee geconfronteerd maar hij ontkende alles.

Nu wordt alles nog zo gedraaid zodat het lijkt alsof hij niks verkeerds doet of heeft gedaan.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Je kan er niets mee. Tijd zal het leren.
Gebruik je energie om je eigen pad te blijven lopen. Natuurlijk doet hij stom, hij heeft geleerd dat jij dan uiteindelijk wel weer mee buigt, en hij kan denk ik ook niks anders.

Natuurlijk is je dochter gek op papa, hij is schaars en jij plooide je ook steeds naar hem dus dat geeft een signaal dat hij en zijn waardering heel belangrijk is.

Misschien onterecht maar ik verwacht dat het niet veel wordt qua co-ouderschap, tenzij hij snel een andere vrouw naar binnen hengelt die dit voor hem gaat doen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik vind je heel afwachtend. Bepaalt hij of jullie doorgaan of niet?
Neem het heft in eigen handen.

Is het huis van hem? Want je zegt sinds twee jaar ingeschreven te staan bij de woningbouw. Wat was daar de reden van? Ging het toen ook al niet goed?

Praat erover met anderen, laat weten dat je woonruimte zoekt. Zet nou maar stappen, want hij is je zat en heeft geen respect voor je. Hij duldt je in huis omdat je het huishouden en zijn dochter verzorgt waarschijnlijk.
zilverblauw schreef:
18-06-2020 01:11
Ik zit in een soort van dezelfde relatie als jij TO. [Vanavond gaf hij mij de keuze; or je gaat of ik gooi je er uit.

Ik ben gegaan..

Ben er klaar mee dat ik me zo laat behandelen.

Altijd maar werken óf bier drinken.
Ik wil iemand die er ook voor mij is, graag bij mij is, oprechte interesse toont en anders ben ik liever alleen.

Zeg ik nu, want ik ben boos. Hoop dat ik me sterk blijf houden en de komende tijd een beetje doorkom.

Succes TO!
Welke keuze?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven