Eindelijk mijn situationship afgebroken
zaterdag 2 oktober 2021 om 16:03
Lieve Forummers,
Eigenlijk is dit gewoon een verhaal wat ik van mij af wil schrijven. Advies geven mag natuurlijk altijd, wie weet steek ik er nog wat van op!
Ik denk dat ik vooral op zoek ben naar gelijkgestemden die iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Ik ben eigenlijk al bijna 2 jaar uit een relatie. Hij had destijds de relatie verbroken en ik was daar best kapot van. Hij zat zelf meerdere psychische problemen waar hij een zwaar traject voor volgde, wist niet wat hij wilde en ik zat op dat moment ook niet goed in mijn vel. Toen een half jaar helemaal geen contact gehad. Daarna af en aan wat videobellen. Aan het begin van dit jaar waren we toch heel nieuwsgierig naar elkaar en hebben we afgesproken. Er volgden meerdere afspraken waar we soms 2 dagen met elkaar spendeerden, goede gesprekken hadden en leuke dingen deden. De eerste paar maanden waren prima, we zochten er beiden niks achter en hadden het gewoon leuk met elkaar. Ongeveer 2 maanden geleden merkte ik dat mijn intenties toch veranderden. Ik begon weer gevoelens te ontwikkelen en merkte ook dat ik weer openstond voor een relatie. Ik heb dat nu eindelijk duidelijk met hem besproken. Dat het mij niet verstandig leek om elkaar te blijven zien. Onze behoeftes zijn op dit moment anders en vriendschappelijk contact zit er voorlopig door nog aanwezige seksuele spanning ook niet in. Ik ben verdrietig maar tegelijkertijd ook opgelucht dat ik dit heb uitgesproken.
We hebben nog best een aantal gemeenschappelijke vrienden, waardoor we elkaar af en toe tegenkomen. Ik wil daardoor wel op goede voet met hem blijven. Daarnaast hebben we elkaar gesteund in moeilijke tijden. We hebben voor nu besloten het contact te staken, ik denk dat, hoe graag we ook willen weten hoe het met elkaar gaat, dat dat het beste is. Ik ben heel erg benieuwd hoe andere mensen hiermee omgaan die nog een goed contact kunnen hebben met hun ex. En hoe zij zijn omgegaan met de nog eventueel aanwezige spanning en hoop. Ik hoor graag jullie mening.
Liefs,
Beerkje
Eigenlijk is dit gewoon een verhaal wat ik van mij af wil schrijven. Advies geven mag natuurlijk altijd, wie weet steek ik er nog wat van op!
Ik ben eigenlijk al bijna 2 jaar uit een relatie. Hij had destijds de relatie verbroken en ik was daar best kapot van. Hij zat zelf meerdere psychische problemen waar hij een zwaar traject voor volgde, wist niet wat hij wilde en ik zat op dat moment ook niet goed in mijn vel. Toen een half jaar helemaal geen contact gehad. Daarna af en aan wat videobellen. Aan het begin van dit jaar waren we toch heel nieuwsgierig naar elkaar en hebben we afgesproken. Er volgden meerdere afspraken waar we soms 2 dagen met elkaar spendeerden, goede gesprekken hadden en leuke dingen deden. De eerste paar maanden waren prima, we zochten er beiden niks achter en hadden het gewoon leuk met elkaar. Ongeveer 2 maanden geleden merkte ik dat mijn intenties toch veranderden. Ik begon weer gevoelens te ontwikkelen en merkte ook dat ik weer openstond voor een relatie. Ik heb dat nu eindelijk duidelijk met hem besproken. Dat het mij niet verstandig leek om elkaar te blijven zien. Onze behoeftes zijn op dit moment anders en vriendschappelijk contact zit er voorlopig door nog aanwezige seksuele spanning ook niet in. Ik ben verdrietig maar tegelijkertijd ook opgelucht dat ik dit heb uitgesproken.
We hebben nog best een aantal gemeenschappelijke vrienden, waardoor we elkaar af en toe tegenkomen. Ik wil daardoor wel op goede voet met hem blijven. Daarnaast hebben we elkaar gesteund in moeilijke tijden. We hebben voor nu besloten het contact te staken, ik denk dat, hoe graag we ook willen weten hoe het met elkaar gaat, dat dat het beste is. Ik ben heel erg benieuwd hoe andere mensen hiermee omgaan die nog een goed contact kunnen hebben met hun ex. En hoe zij zijn omgegaan met de nog eventueel aanwezige spanning en hoop. Ik hoor graag jullie mening.
Liefs,
Beerkje
anoniem_651c8329a7bfe wijzigde dit bericht op 02-10-2021 16:05
Reden: Situatie niet goed verwoord
Reden: Situatie niet goed verwoord
1.39% gewijzigd
zaterdag 2 oktober 2021 om 16:20
Alsof jij dat bepaalt.FeeLucifer01 schreef: ↑02-10-2021 16:13Koop anders een dagboek als je alleen van je af wil schrijven.
wij slapen nooit.
zaterdag 2 oktober 2021 om 17:42
Jaar of 5 geleden eens meegemaakt. Lastig om uit te komen als je nog gevoelens voor de ander had. Nu niet meer en de persoon in kwestie woont ook nog eens vrij dichtbij me in de buurt. Ik had toen moeite, of hij nu in de buurt woont of niet, emotioneel los van hem te komen. Vrienden blijven was de intentie maar is niet gelukt i.v.m. gevoelens van mijn kant uit. De aantrekkingskracht was enorm maar ik wilde niet zijn vrouwtje op kruipafstand worden.
M'n hoofd een paar keer flink aan dezelfde spreekwoordelijke steen gestoten voordat het kwartje voor mij eindelijk viel. Mij hielp afstand nemen in beleving door alles van hem weg te doen en mezelf voor te houden dat het gevoel zal slijten en door tóch iedere keer het contact op te zoeken in die tijd ik mezelf vooral erg kwel en ook nog eens weinig zelfrespect had. Ik snap dat je deze situatie gevoelsmatig heel moeilijk vindt. Uit ervaring, ik weet niet of je er iets aan hebt, kan ik zeggen dat het cliché waar is: tijd erover heen laten gaan en het slijt. Je gaat hem steeds minder fascinerend vinden.
Dat lukt alleen als je alle banden verbreekt. Mssn zelfs, hoe drastisch en moeilijk dit ook is, uit die vriendengroep stappen. Jij moet nu aan jezelf denken anders kom je emotioneel nooit los van hem als je in dezelfde kringen blijft rondhangen. Ik ben op een gegeven moment ook niet meer naar de kroeg gegaan waar mijn ex ook ieder weekend te vinden was. Balen, maar het was nodig om letterlijk daar weg te blijven.
M'n hoofd een paar keer flink aan dezelfde spreekwoordelijke steen gestoten voordat het kwartje voor mij eindelijk viel. Mij hielp afstand nemen in beleving door alles van hem weg te doen en mezelf voor te houden dat het gevoel zal slijten en door tóch iedere keer het contact op te zoeken in die tijd ik mezelf vooral erg kwel en ook nog eens weinig zelfrespect had. Ik snap dat je deze situatie gevoelsmatig heel moeilijk vindt. Uit ervaring, ik weet niet of je er iets aan hebt, kan ik zeggen dat het cliché waar is: tijd erover heen laten gaan en het slijt. Je gaat hem steeds minder fascinerend vinden.
Dat lukt alleen als je alle banden verbreekt. Mssn zelfs, hoe drastisch en moeilijk dit ook is, uit die vriendengroep stappen. Jij moet nu aan jezelf denken anders kom je emotioneel nooit los van hem als je in dezelfde kringen blijft rondhangen. Ik ben op een gegeven moment ook niet meer naar de kroeg gegaan waar mijn ex ook ieder weekend te vinden was. Balen, maar het was nodig om letterlijk daar weg te blijven.
zaterdag 2 oktober 2021 om 17:59
Hee, gezellig.
zaterdag 2 oktober 2021 om 17:59
Situationship is misschien de verkeerde woordkeuze. Maar eigenlijk gaat het om een ongedefinieerd contact, een situatie waarvan je beiden niet weet wat je ermee aanmoet. In mijn geval zag ik hem eens per maand, hadden we het een weekend gezellig en hadden we af en toe contact. Weet alleen niet hoe ik de titel kan aanpassen...
zaterdag 2 oktober 2021 om 18:12
Je bedoelt, dat hij jou voor de seks zag en jij bleef hopen op meer?Beerkje schreef: ↑02-10-2021 17:59Situationship is misschien de verkeerde woordkeuze. Maar eigenlijk gaat het om een ongedefinieerd contact, een situatie waarvan je beiden niet weet wat je ermee aanmoet. In mijn geval zag ik hem eens per maand, hadden we het een weekend gezellig en hadden we af en toe contact. Weet alleen niet hoe ik de titel kan aanpassen...
zaterdag 2 oktober 2021 om 18:28
Poeh, wat ingewikkeld.Beerkje schreef: ↑02-10-2021 17:59Situationship is misschien de verkeerde woordkeuze. Maar eigenlijk gaat het om een ongedefinieerd contact, een situatie waarvan je beiden niet weet wat je ermee aanmoet. In mijn geval zag ik hem eens per maand, hadden we het een weekend gezellig en hadden we af en toe contact. Weet alleen niet hoe ik de titel kan aanpassen...
Zoiets noem ik gewoon een scharrel.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
zaterdag 2 oktober 2021 om 19:30
Jij hebt echt geen zelfreflectie hè? "Koop anders een dagboek als je alleen van je af wil schrijven" is een lullige reactie op het verhaal van TO.
wij slapen nooit.
zaterdag 2 oktober 2021 om 20:11
@aardbei35 bedankt voor je uitgebreide reactie! En daar heb je zeker gelijk in, gewoon tijdelijk of permanent andere vrienden opzoeken zal zeker werken.
En anderen: tja het is idd ook maar net hoe je het noemt. We wilden allebei dus iets anders van elkaar dus daar is het iig op gestrand.
Maar voor de rest van de forummers: Nee, dit is zeker geen neptopic, voor mij, ook al is de term situationship jullie vreemd, dat is wellicht een generatiekloofje
En anderen: tja het is idd ook maar net hoe je het noemt. We wilden allebei dus iets anders van elkaar dus daar is het iig op gestrand.
Maar voor de rest van de forummers: Nee, dit is zeker geen neptopic, voor mij, ook al is de term situationship jullie vreemd, dat is wellicht een generatiekloofje
zaterdag 2 oktober 2021 om 20:22
Dergelijke gradaties van relaties zijn iets van de laatste tijd. Vroeger als je drie keer een kopje koffie met een man had gedronken dan was je al haast verloofd. Hoewel je niet per se hoefde te trouwen. Je kon ook gaan samenwonen. Zo modern waren we al geworden. Dat was wel zo in de tijd van mijn ouders. Toen zat er niets anders op dan te trouwen als je intiem wilde zijn.
Tegenwoordig weet je eerder hoe iemands privé delen eruit zien dan hoe zijn naam is. En dan noemen ze het een scharrel. Of nieteens. Ik snap dat niet en dat is absoluut een generatiekloof.
Maar ik denk dat de volgende generatie misschien weer Victoriaans is en dat die jou dan weer ouderwets noemt.
Tegenwoordig weet je eerder hoe iemands privé delen eruit zien dan hoe zijn naam is. En dan noemen ze het een scharrel. Of nieteens. Ik snap dat niet en dat is absoluut een generatiekloof.
Maar ik denk dat de volgende generatie misschien weer Victoriaans is en dat die jou dan weer ouderwets noemt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 2 oktober 2021 om 20:26
@Retrostar, dat is inderdaad typisch iets van de laatste tijd. Daarom zijn er waarschijnlijk ook meer termen gekomen om die lossere contacten te duiden. Ik ben er zelf overigens geen fan van. Anders had ik het contact ook niet verbroken. En ja wellicht is het weer heel anders in toekomstige generaties.
zaterdag 2 oktober 2021 om 20:36
alongwiththesunshine schreef: ↑02-10-2021 19:30Jij hebt echt geen zelfreflectie hè? "Koop anders een dagboek als je alleen van je af wil schrijven" is een lullige reactie op het verhaal van TO.