Eindelijk verder...

11-01-2009 19:40 227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het dan eindelijk zo ver, of eigenlijk morgen..

Sinds vorig jaar augustus heb ik een relatie met mijn vriend. We kenden elkaar al jaren, ik had een relatie met zijn (ex) beste vriend, wat na 7 jaar uit ging. Tijdens deze relatie met mijn ex is er al wel eens wat voorgevallen tussen T (mijn huidige partner) en mij. Hierna kwamen wij (T en ik) weer met elkaar in contact en bloeide er wat moois op.

Afgelopen juli bleek ik in verwachting te zijn van ons eerste kindje, wat we binnen enkele weken verwachten. Al enige malen hebben we het gehad over trouwen. inmiddels woonden we al wel samen. Het enige wat nog miste was een huwelijk. En dat alleen omdat T nog steeds getrouwd was (en is) met een andere vrouw.

Waarom? Enkele jaren geleden kon hij voor behoorlijk wat geld trouwen met een Afrikaanse vrouw, zij zou dan haar papieren krijgen en legaal in Nederland kunnen verblijven. Dit heeft hij toen gedaan, omdat hij het geld ook wel kon gebruiken. Toen kwam ik in the picture en bleek dat wij samen verder wilden. Zeker toen bleek dat we een kleintje verwachten besloten we dat we wilden trouwen. Probleem, hij was nog getrouwd.

Vandaag is hij naar Spanje gevlogen, waar hij ook getrouwd is met haar, om te scheiden. Iets wat morgen zal gebeuren.

Hierna kunnen wij in het huwelijksbootje stappen, hopelijk...

Vanaf het begin dat wij een relatie hadden ben ik er sceptisch over geweest. Zijn er mensen hier die misschien ervaring hebben met iets als dit, op wat voor manier dan ook?

Alvast bedankt!
ZIJ betaalt dat?

Als zij zo welgesteld is, waarom had ze dan die verblijfsvergunning nodig?

Dit zaakje stinkt en jij tuint er met open ogen in...
quote:Lady108 schreef op 11 januari 2009 @ 21:05:

[...]

. We hebben ook samen een huis kunnen kopen. ...En hoe zit dat huwelijk van hen in elkaar. Ik bedoel, gemeenschap van goederen zorgt ervoor dat zij ook mede-eigenaar is van het huis...
quote:Lady108 schreef op 11 januari 2009 @ 21:06:

[...]

Blijkbaar is dat toch niet dusdanig van belang voor haar, want ze werkt wel gewoon mee. Betaalt alle tripjes die hij moet doen naar Spanje. Betaalt zelfs voor de dagen dat hij daardoor niet kan werken.

Geloof je dit nou echt?

Ik zou hier echt mijn twijfels over hebben. Waar betaald zij dat dan allemaal van?
quote:Very Cherry schreef op 11 januari 2009 @ 21:00:

Ach, ik ben overigens helemaal niet moralistisch, of perse tegen trouwen voor een vergunning, mensen trouwen om allerlei redenen; plichtsgevoel, dwang (familie), verveling, financien, binding, kinderen, romantiek, liefde ja , dus van mij mag een greencard van mij ook best in het rijtje.

Zou het alleen zelf nooit doen. En nu blijkt wel weer waarom.Begrijp me niet verkeerd. Het is ook absoluut niet zo dat ik dit allemaal goedkeur. Een van de redenen om met hem verder te willen en kunnen gaan was ook dat hij van haar zou scheiden. Het is dus ook niet iets was pas 3 weken speelt ofzo. Vanaf dag 1 wist ik dat hij met haar was getrouwd en ook de achterliggende gedachten. Voor mij was dit echter geen reden om geen relatie met hem aan te gaan. Hij wist ook heel erg goed dat als hij er niet mee zou willen stoppen dat er dan geen toekomst in onze relatie zou zitten.
quote:Spinster schreef op 11 januari 2009 @ 21:08:

ZIJ betaalt dat?

Dit zaakje stinkt en jij tuint er met open ogen in...Eens! Ik vertrouw het ook voor geen cent!
Als hij het kind gewoon heeft kunnen erkennen dat klopt er iets niet met dat huwelijk. Dan is het hier in NL niet rechtsgeldig oid.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Lady108 schreef op 11 januari 2009 @ 21:05:

[...]

Hij heeft de kleine gewoon kunnen erkennen. We hebben ook samen een huis kunnen kopen. Van het geld hoeft hij niets terug te betalen. De vrouw heeft er begrip voor dat hij verder wil met zijn leven. Dat hij toendertijd de keuze heeft gemaakt om met haar te trouwen was omdat hij niet van plan was ooit nog een relatie aan te gaan. Die gedachte van hem snap ik ook niet, maar goed...Heeft kunnen erkennen? Als het kind nog niet geboren is?
Als ze zo goed meewerkt, waarom is die kerel er dan nu al voor de zoveelste keer heen, en is de boel nog steeds niet geregeld?

Serieus meid, die kerel van jou klopt van geen kanten. En volgens mij ben je daar diep in je hart ook bang voor, anders zou je nooit dit topic openen en alle fishy informatie delen.
quote:Lady108 schreef op 11 januari 2009 @ 21:09:

[...]

Hij wist ook heel erg goed dat als hij er niet mee zou willen stoppen dat er dan geen toekomst in onze relatie zou zitten.Maar wel alvast samen een huis kopen. Klinkt echt al heel doordacht!
quote:Spinster schreef op 11 januari 2009 @ 21:08:

ZIJ betaalt dat?

Dit zaakje stinkt en jij tuint er met open ogen in...Zij moet alle moeite doen elke keer weer om dat geld bij elkaar te krijgen. Ze is helemaal niet zo welgesteld. Maar is hem wel dankbaar dat hij er toendertijd heeft willen helpen, ook al is dat nu voor niets geweest.
Erkennen kan voor de geboorte, Wuiles.

Maar niet als de man getrouwd is met iemand anders....
quote:vivastudent schreef op 11 januari 2009 @ 21:09:

[...]

En hoe zit dat huwelijk van hen in elkaar. Ik bedoel, gemeenschap van goederen zorgt ervoor dat zij ook mede-eigenaar is van het huis...Nee, dat is ze absoluut niet. Dat hebben we allemaal dubbel laten checken en ook bij de notaris toen wij onze koop akte tekenden.
quote:Lady108 schreef op 11 januari 2009 @ 21:12:

[...]

Zij moet alle moeite doen elke keer weer om dat geld bij elkaar te krijgen. Ze is helemaal niet zo welgesteld. Maar is hem wel dankbaar dat hij er toendertijd heeft willen helpen, ook al is dat nu voor niets geweest.

Echt meid, volgens mij wordt je belazerd waar je bij staat. Dit verhaal klopt van geen kant.

Als ik jou was, zou ik lekker mee gaan naar Spanje de volgende keer dat hij weer die kant op moet. Ik durf je te zeggen dat hij niet wilt dat je mee gaat.

[...]

Zij moet alle moeite doen elke keer weer om dat geld bij elkaar te krijgen. Ze is helemaal niet zo welgesteld. Maar is hem wel dankbaar dat hij er toendertijd heeft willen helpen, ook al is dat nu voor niets geweest.Hier zouden toch op zijn minst je wenkbrauwen van omhoog moeten gaan? Ik geloof niet echt in zoveel altruïsme.
quote:Poezewoes schreef op 11 januari 2009 @ 21:10:

Als hij het kind gewoon heeft kunnen erkennen dat klopt er iets niet met dat huwelijk. Dan is het hier in NL niet rechtsgeldig oid.

Dat is iets wat ik ook nog niet snap.

Het is bekend bij de IND, maar hij heeft het wel kunnen erkennen.

[...]

Zij moet alle moeite doen elke keer weer om dat geld bij elkaar te krijgen. Ze is helemaal niet zo welgesteld. Maar is hem wel dankbaar dat hij er toendertijd heeft willen helpen, ook al is dat nu voor niets geweest.Of ze is hiervoor schulden aangegaan die bij hem op zijn bordje worden geschoven, ze zijn immers toch gehuwd en dienen ook financieel voor elkaar te zorgen...
quote:Parnell schreef op 11 januari 2009 @ 21:10:

Als ze zo goed meewerkt, waarom is die kerel er dan nu al voor de zoveelste keer heen, en is de boel nog steeds niet geregeld?

Serieus meid, die kerel van jou klopt van geen kanten. En volgens mij ben je daar diep in je hart ook bang voor, anders zou je nooit dit topic openen en alle fishy informatie delen.

Natuurlijk speelt er ook een stukje onzekerheid van mijn kant mee. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die iets weten van zaken als dit. En wat hun ervaringen daarmee zijn. Ik ken verder namelijk niemand (persoonlijk). Uiteraard hoor ik wel eens verhalen, maar gedachtes wisselen dat kan niet.

De autoriteiten in Spanje verlopen iets anders dan in Nederland. Vandaar dat er een aantal dingen zolang geduurd hebben.
quote:Chardonnay schreef op 11 januari 2009 @ 21:14:

[...]

Echt meid, volgens mij wordt je belazerd waar je bij staat. Dit verhaal klopt van geen kant.

Als ik jou was, zou ik lekker mee gaan naar Spanje de volgende keer dat hij weer die kant op moet. Ik durf je te zeggen dat hij niet wilt dat je mee gaat.Precies.
quote:vivastudent schreef op 11 januari 2009 @ 21:11:

[...]

Maar wel alvast samen een huis kopen. Klinkt echt al heel doordacht!We hebben besloten om dat te doen toen deze afspraak in de planning kwam. En was dus totaal niet doordacht. Die vrouw is daar ook totaal niet van op de hoogte
quote:Poezewoes schreef op 11 januari 2009 @ 21:12:

Maar niet als de man getrouwd is met iemand anders....Ik ben niet heel erg goed thuis op dit rechtsgebied, maar misschien dat hier art 1:204 lid 1 sub e BW van toepassing is?
quote:Lady108 schreef op 11 januari 2009 @ 21:15:

[...]

Dat is iets wat ik ook nog niet snap.

Het is bekend bij de IND, maar hij heeft het wel kunnen erkennen.Heeft hij je dit soort dingen verteld of heb je zelf contact gehad met de IND? Als ik een kind zou krijgen van iemand, zou ik zeker willen weten hoe dit zit en of het wel goed geregeld is.

Ik vind het een uitermate vreemd verhaal.
quote:Lady108 schreef op 11 januari 2009 @ 21:20:

[...]

Die vrouw is daar ook totaal niet van op de hoogteMaar die vrouw was toch een vriendin van zijn moeder? Dan zal ze dit echt wel weten hoor!
Waar woont die afrikaanse vrouw eigenlijk? In Spanje? Of in Nederland?
quote:Chardonnay schreef op 11 januari 2009 @ 21:14:

[...]

Als ik jou was, zou ik lekker mee gaan naar Spanje de volgende keer dat hij weer die kant op moet. Ik durf je te zeggen dat hij niet wilt dat je mee gaat.Het is dat ik nu 36 weken zwanger ben, anders was ik deze keer ook mee gegaan. De vorige keer ben ik ook mee geweest. Mijn Spaans is alleen niet zo goed dat ik daadwerkelijk begrijp wat ze bedoelen/willen. Bovendien heb ik het ook wel een keer gezien met al die officiele dingen en ga ik liever de stad in daar.
quote:vivastudent schreef op 11 januari 2009 @ 21:15:

[...]

Of ze is hiervoor schulden aangegaan die bij hem op zijn bordje worden geschoven, ze zijn immers toch gehuwd en dienen ook financieel voor elkaar te zorgen...Geen idee hoe die vrouw het allemaal rooit. Hij draagt in ieder geval financieel geen zorg voor haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven