Elk jaar drama met NYE...

17-12-2018 21:27 52 berichten
X
anoniem_642f0649c1c82 wijzigde dit bericht op 26-12-2018 20:19
Reden: Herkenbaarheid
99.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
17-12-2018 22:22
Ik denk dat je er een beetje veel mee bemoeid hebt.
+100. Iemand die het viert bepaalt zelf wie hij uitnodigt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
18-12-2018 12:18
+100. Iemand die het viert bepaalt zelf wie hij uitnodigt.
Bovendien een beetje dom gedacht van TO dat mensen die in eerste instantie aangeven met o&n niet met stel x opgescheept te willen zitten daar in andermans huiskamer geen problemen mee zouden hebben. Er is waarschijnlijk een reden waarom ze dit stel ontwijken, of die nou gegrond is of niet.
En waarom is dit niet bespreekbaar? Als er in mijn vriendengroep mensen zouden zijn die iets tegen me zouden hebben, zou ik het graag weten, zodat ik mogelijk kan reflecteren of ik er iets aan had kunnen doen of veranderen. Of dat ik denk - ik vind dit onzin - maar ik zou het in ieder geval wel willen weten.

Los daarvan zou ik gewoon ook even met je vriend overleggen. Wat vind hij ervan? Zeker als beste vrienden van vriend in andere 'crew' zitten, snap ik dat hij opzich dit niet de beste oplossing vind.
Met zijn tweetjes naar de Efteling gaan :)
Als er elk jaar drama is moet je misschien eens een andere vriendenkring overwegen.
Ik begrijp niet dat jullie nog met 5 koppels "bij elkaar" zijn als de helft elkaar niet mag.
Ik snap sowieso het kleffe gedoe van vriendengroepen niet, zeker niet met koppels.

De mannen waren vrienden en de vrouwen maken nu problemen?
Jammer dat to niet meer reageert. Ben echt benieuwd hoe ze dat de rest van het jaar doen.
Alle reacties Link kopieren
Vier het met koppel X, nodig het neutrale koppel vrijblijvend uit en zeg tegen hen dat je weet dat ze ook zijn uitgenodigd door koppel 4 en 5 en dat je het ook snapt als ze daar naartoe gaan. En maak je dus ook niet druk als ze dat ook daadwerkelijk doen. Dat het neutrale koppel moet kiezen, daar moet je niet jouw probleem van maken.

En dat je buiten de groep valt, tja. Zo ontzettend leuk en hecht klinkt die groep niet, ik kan me tenminste niet voorstellen dat het de rest van het jaar wel gezellig en ongecompliceerd is. Hoe het na Oud en Nieuw verder gaat zie je wel. Ik zou niet heel krampachtig vasthouden aan het idee van die groep, want kennelijk werkt dat gewoon nier (meer). Stellen met wie je het leuk hebt kun je ook afzonderlijk zien.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
O, en vervelend voor je vriend dat zijn beste vrienden bij die andere subgroep horen, maar dat lijkt me een gevalletje pech. Je hebt koppel X nou eenmaal al uitgenodigd, het lijkt me dan niet echt een optie om die uitnodiging weer in te trekken omdat je het toch liever viert met mensen die koppel X er niet bij willen. Dan had je die uitnodiging niet eerst moeten sturen. Het is toch ook weer geen wereldramp als hij Oud en Nieuw niet met het koppel van zijn eerste keus viert? Het is maar een avondje, het is niet dat jullie het stel uit moeten kiezen met wie je samen moet emigreren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hoe oud zijn jullie? 12 of 13?
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
17-12-2018 22:55
Als je dit al drama vind dan heb je wel een heel makkelijk leven. En 1 advies: enige dat telt in je leven is je gezin en je familie.
Nou dat geldt ZEKER niet voor iedereen. Mijn gezin is inderdaad het belangrijkst, maar ik maak verder geen onderscheid in belangrijkheid tussen familie en vrienden hoor. En vrienden zijn voor veel mensen óók ontzettend belangrijk.
Daarom hou ik niet van groepjes.
Whatsinaname1988 schreef:
17-12-2018 22:55
Als je dit al drama vind dan heb je wel een heel makkelijk leven. En 1 advies: enige dat telt in je leven is je gezin en je familie.
Niet bij mij. Gezin staat bovenaan, maar familie en goede vrienden staan wel redelijk op dezelfde hoogte hoor.
Ik weet het, jullie hebben allemaal gelijk. Veel drama voor letterlijk niks..
Ik maak me om zo'n dingen nu eenmaal (te) druk..
En voor iedereen die denkt dat het een vreselijke vriendengroep is, dat is toch niet zo, al is het wel zo dat we sommige koppels apart meer zien als anderen ja..

We voeren onze uitnodiging uit en zullen er verder maar geen drama meer van maken.
Bedankt voor de adviezen!
Alle reacties Link kopieren
NEY, tsja als je Oud en Nieuw zo gaat noemen en dan ook nog met een stel Tokkies moet optrekken....
Waarom niet gewoon met zijn tweetjes voor de buis, oliebolletje er bij en een flesje Champagne om 12 uur? Daarna even proosten met de buren.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
20-12-2018 12:15
NEY, tsja als je Oud en Nieuw zo gaat noemen en dan ook nog met een stel Tokkies moet optrekken....
Waarom niet gewoon met zijn tweetjes voor de buis, oliebolletje er bij en een flesje Champagne om 12 uur? Daarna even proosten met de buren.
Ja dat kan, maar dat hoeft ook niet iedereen leuk te vinden he.

En wat is er tokkie aan het NYE noemen? Vind het eerder yupperig dan tokkie
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen drama van maken.

Ik zou zeggen, wie er zin heeft kan gezellig naar ons komen.

En al komt er niemand dan lekker met z'n tweeën vieren!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
altijd dat gedoe van moetens bij kerst en nieuwjaar. doe het alleen als koppel. en ga desnoods samen naar vuurwerk kijken en dat is het .
zijn een van de meest hypocriete feestdagen. elkaar niet kunnen luchten tijdens jaar maar tijdens die feestdagen fake hug.
Tjonge, wat veel mensen die vinden dat iedereen het maar alleen moet vieren. Er zijn ook mensen die het leuk vinden om het met anderen te vieren. Echt, ze bestaan.

Zelfs mensen die het leuk vinden om naar zo'n feest te gaan. Zo eentje met onbeperkt drinken en een slechte cabaretier en een matige dj en allemaal dronken mensen en gezamelijk aftellen naar twaalf uur.

En ja dat kan je ook thuis en dan kan je voor dat geld het vier keer vieren. Want zo'n feest is gruwelijk duur.

Maar zelfs die mensen bestaan! Die dat vrijwillig doen!
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
20-12-2018 12:19
Ja dat kan, maar dat hoeft ook niet iedereen leuk te vinden he.

En wat is er tokkie aan het NYE noemen? Vind het eerder yupperig dan tokkie
Het is vast leuker dan dat geruzie met “vrienden”. En Tokkies gebruiken vaak Engelse termen en geven hun kinderen Engels-Amerikaanse voornamen. Yuppen zijn Tokkies met geld.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
20-12-2018 12:31
Tjonge, wat veel mensen die vinden dat iedereen het maar alleen moet vieren. Er zijn ook mensen die het leuk vinden om het met anderen te vieren. Echt, ze bestaan.

Zelfs mensen die het leuk vinden om naar zo'n feest te gaan. Zo eentje met onbeperkt drinken en een slechte cabaretier en een matige dj en allemaal dronken mensen en gezamelijk aftellen naar twaalf uur.

En ja dat kan je ook thuis en dan kan je voor dat geld het vier keer vieren. Want zo'n feest is gruwelijk duur.

Maar zelfs die mensen bestaan! Die dat vrijwillig doen!
Inderdaad, en ook weer dat eeuwige gezeur over hoe schijnheilig en stom de feestdagen wel niet zijn. Het gaat helemaal niet om Oud en Nieuw op zich, maar om gezeur binnen een vriendengroep en wel of geen partij kiezen, iets soortgelijks had zich ook met Koningsdag, tijdens een vakantie of een willekeurige uitgaansavond of wanneer dan ook kunnen voordoen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
COtweepuntnul schreef:
20-12-2018 12:31
Tjonge, wat veel mensen die vinden dat iedereen het maar alleen moet vieren. Er zijn ook mensen die het leuk vinden om het met anderen te vieren. Echt, ze bestaan.

Zelfs mensen die het leuk vinden om naar zo'n feest te gaan. Zo eentje met onbeperkt drinken en een slechte cabaretier en een matige dj en allemaal dronken mensen en gezamelijk aftellen naar twaalf uur.

En ja dat kan je ook thuis en dan kan je voor dat geld het vier keer vieren. Want zo'n feest is gruwelijk duur.

Maar zelfs die mensen bestaan! Die dat vrijwillig doen!
Nou inderdaad. Ik vind oud en nieuw juist leuk, en houd absoluut niet van thuis zitten. Ik hou van feesten en dansen, niet van op de bank zitten en een conference kijken.

Kerst hou ik dan weer totaal niet van. Maar dat heeft weer veel meer dat zittende en etende karakter waar ik niet van houd.

Maar goed, dat is persoonlijk. Maar ik snap wel dat iemand liever in een groep oud en nieuw viert.
Nitflex schreef:
20-12-2018 12:43
Nou inderdaad. Ik vind oud en nieuw juist leuk, en houd absoluut niet van thuis zitten. Ik hou van feesten en dansen, niet van op de bank zitten en een conference kijken.

Kerst hou ik dan weer totaal niet van. Maar dat heeft weer veel meer dat zittende en etende karakter waar ik niet van houd.

Maar goed, dat is persoonlijk. Maar ik snap wel dat iemand liever in een groep oud en nieuw viert.
Valt me op dat mensen hun eigen voorkeur projecteren op anderen. "Vier oud en nieuw toch lekker thuis met zn twee!" (Want dat zou ik zelf ook doen/willen)
Alle reacties Link kopieren
serieus?
En jullie zijn allemaal volwassen?
Echt?

Mijn hemel
Als afspraken zo'n gedoe is, dan toch lekker niet!
Dat zou mijn insteek zijn
Maar blijkbaar vinden alle koppels een beetje eindejaarsdrama wel lekker

Ik zou gewoon zeggen nu:
Luitjes alles leuk en wel, maar wij hebben geen zin in gedoe
Wij gaan een avondje Netflixen op de bank
Toedeloe
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
oudebaas schreef:
20-12-2018 12:15
NEY, tsja als je Oud en Nieuw zo gaat noemen en dan ook nog met een stel Tokkies moet optrekken....
Waarom niet gewoon met zijn tweetjes voor de buis, oliebolletje er bij en een flesje Champagne om 12 uur? Daarna even proosten met de buren.
Hehe voor sommigen kan je ook niks goed doen :) oudejaarsavond dan ! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven