En boem!, verliefd na scheiding, ervaringen?

11-03-2009 09:17 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden heeft mijn inmiddels ex-man te kennen gegeven dat hij uit elkaar wilde. Ben door een diep dal gegaan, maar daar inmiddels weer uitgeklommen. We zijn officieel gescheiden en over een paar weken betrek ik mijn nieuwe appartement (!).

In de afgelopen periode heb ik mezelf gezworen nooit meer verliefd te worden. Raar natuurlijk, maar hè...dit soort dingen roep je gewoon als je zo'n tik hebt gehad.

En nu komt het....ik geloof dat ik weer verliefd ben. Op een man die ik niet persoonlijk ken, maar waar ik mee mail en chat. Nee, heb hem niet via het Internet leren kennen, het is een collega van iemand die ik ken en tijdens een avondje stappen, hebben ze het in een lollige bui over mij gehad. Dus die jongen nam contact met mij op.

Hij komt zo aardig over. De manier waarop hij schrijft, de dingen die hij zegt. Hij is ook gescheiden en heeft kinderen. En binnenkort hoop ik hem te ontmoeten!

Ik vind het heerlijk, maar aan de andere kant benauwd het me ook een beetje. Is het niet te snel na mijn scheiding? Vind ik hem niet alleen leuk, omdat hij mij volledige aandacht geeft? Ga ik toch zitten twijfelen, moet ik misschien niet doen.

Meisjes van de scheiding, hoe snel waren jullie weer verliefd en ben je ervoor gegaan? En hoe liep het af?
P.S. heb ook foto's van hem gezien en hij ziet er nog erg leuk uit ook!!!
Het gewoon een kans geven en genieten.

Je ziet vanzelf wel hoe het komt.

Ik zei na mijn relatie van 6 jaar ook voorlopig vrijgezel te blijven, na 3 maanden werd ik hopeloos verliefd en we zijn nog steeds samen!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Pas een beetje op met je gevoelens, verliefd worden op een foto en het geschreven woord is een valkuil eerste klas.

Maar wanneer je gevoelens nu al zo heftig zijn, dan is het verstandiger om bij wijze van spreken vanmiddag in de pauze al af te spreken. Een blik in de ogen is alles bepalend.
Na mijn scheiding paar keer (2 keer) verliefd geworden, maar dat werd niks. Twijfel achteraf of ik wel écht verliefd was of het gewoon graag wilde zijn.

Maar de derde keer was ik wel degelijk écht verliefd! Via internet leren kennen en na (eigenlijk al tijdens) de eerste date was ik tot over mijn oren verliefd (en hij ook, ook niet onbelangrijk )

Nu zijn we 2 jaar verder, nog steeds gelukkig met elkaar én met ons zoontje!

Ik zou zeggen: maak gewoon een afspraak en kijk maar waar het schip strandt!
gewoon doen en jezelf blijven en eerlijk zijn.

dingen gebeuren omdat ze moeten gebeuren!!!
Daar houd ik ook ernstig rekening mee hoor! Kijk, het kan virtueel zo klikken, maar in real life kan dit natuurlijk heel anders zijn! Hier ben ik dan ook heel realistisch in.

Maar toch!! Tiedel diedel dom...voel me zo licht als een vlindertje!! Hoe het ook zal gaan, dat gevoel heb ik in ieder geval weer eens een keer mogen meemaken!
Ik ben bijna drie jaar alleen nu en heb voor het eerst een relatie. Ik bak er geen zak van, dus ik ben waardeloos vergelijkingsmateriaal .

Maarrrrrr... wat ik dus even wilde zeggen... een aantal jaar geleden werd een hele lieve vriendin van me zo zonder pardon met baby en al op straat gemikt door 'manlief'. Nou, die hoefde dus ook even zo nodig niet meer. Zij werd ook vanuit haar omgeving gelinkt aan iemand die dus ook weer min of meer uit diezelfde kring kwam. Groot voordeel daarvan is dat de mensen die dat doen jullie beide kennen en dus al een voorinschatting maken (bewust of onbewust) over hoe succesvol jullie match kan zijn.

Mijn vriendin heeft een best poosje gemaild, later ook gebeld en gedate. Nou, en uiteindelijk heeft ze gebaard. Redelijk goed afgelopen dus .

Hoe dan ook, veel geluk in je nieuwe huis. Een eigen huis is GAAF! (een man is hooguit het kersje op de slagroom )
Oh, was trouwens anderhalf jaar na mijn scheiding.
quote:pom508 schreef op 11 maart 2009 @ 09:26:

Pas een beetje op met je gevoelens, verliefd worden op een foto en het geschreven woord is een valkuil eerste klas.

Maar wanneer je gevoelens nu al zo heftig zijn, dan is het verstandiger om bij wijze van spreken vanmiddag in de pauze al af te spreken. Een blik in de ogen is alles bepalend.

Mooi gezegd, en dat laatste is heel erg waar

Stien; ik ben geen meisje van de scheiding dus zelf geen ervaring hiermee, maar als het voor jou goed voelt, geniet er dan lekker van!
na m'n scheiding heerlijk genoten van een man die me veel positieve aandacht gaf. Alles wat ik in m'n huwelijk gemist had kreeg ik bij hem wel, dus helemaal niet moeilijk om verliefd te worden. Maar het was wel te snel, het is overgegaan en dat was ook helemaal geen probleem. Het was goed op dat moment.
still crazy after all these years
Ik ben ook een scheidingsmeisje en ik werd wel heel snel verliefd op een ander. Zeg maar voordat mijn ex uberhaupt wist dat ik wilde scheiden. Niet heel netjes van mij natuurlijk. Maar het is wel zo gegaan. Ik had besloten te gaan scheiden. Wilde daar vanwege diverse omstandigheden pas een paar weken later met mijn toen nog man over praten. Die verliefdheid heeft het allemaal wel extra ingewikkeld gemaakt.

Maar bij jou ligt het weer anders. Geniet ervan en probeer naast je hart ook een beetje naar je verstand te luisteren.
Leuk hè dat verliefde gevoel. Geniet ervan maar blijf nuchter en heb geen verwachtingen.....
Stien, eens met de anderen, geniet ervan maar laat je nog even niet meeslepen. En zoals Sprankelend zegt, eigen huis zo belangrijk nu even. Dat moet je zeker even vasthouden.

Sprankelend, heb je verhaal destijds gelezen en moeten lachen om alle goedbedoelde schoppen die je kreeg. Hoe lang zijn jullie nu samen?

Meave, hoe gaat het bij jou nu?

Hier tijdens scheidingsprocedure (die al met al jaren duurde) iemand tegengekomen. Inmiddels wonen we samen en ben ik zwanger van ons eerste (mijn tweede, en stiekem dus ook beetje zijn 2e) kindje. Dacht lang dat ik alleen zou blijven, want geen behoefte aan een relatie en weinig vertrouwen, maar het kan ook heel heel erg goed gaan )
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik weet dat je hem niet via internet kent maar jullie contact verloopt wel via internet, dus kan ik het min of meer vergelijken met mijn eigen situatie. Ik heb mijn man neergeladen van internet, we hebben maanden contact gehad zonder elkaar te hebben ontmoet en zijn inmiddels alweer 7 jaar bij elkaar.

Kan heel goed werken dus een contact dat ontstond en groeide via de mail en MSN.

Have fun!
meid ga er voor zou ik zeggen.

leer elkaar kennen en geniet van alles wat er op je padje komt
quote:eleonora schreef op 11 maart 2009 @ 11:02:

Ik weet dat je hem niet via internet kent maar jullie contact verloopt wel via internet, dus kan ik het min of meer vergelijken met mijn eigen situatie. Ik heb mijn man neergeladen van internet, we hebben maanden contact gehad zonder elkaar te hebben ontmoet en zijn inmiddels alweer 7 jaar bij elkaar.

Kan heel goed werken dus een contact dat ontstond en groeide via de mail en MSN.

Have fun!

Hier trouwens ook maanden contact via msn zonder date.
Hey Inad, nou zoals ik al zei, ik bak er geen niks van . Hij ook niet trouwens, dus we zijn een lekker stel . Ik heb met mezelf afgesproken dat ik een half jaar niet weg zal rennen van 'ons'. En dat doe ik dus ook niet. De ene dag gaat dat ongemerkt, de andere dag vind ik dat verschrikkelijk moeilijk. Als ik heel eerlijk ben schat ik onze kansen niet zo heel hoog in. Niet uit gebrek aan liefde, maar gewoon... om tienduizend andere dingen. Maar goed, dat komt de jury dus pas over 89 dagen beoordelen

Vooralsnog zit hij nu 'al' 5 dagen in het buitenland en voelt dat als maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanden. Dus roze is het nog wel

Leuk dat je het nog weet en even informeert!
quote:Stien schreef op 11 maart 2009 @ 09:31:

....

Maar toch!! Tiedel diedel dom...voel me zo licht als een vlindertje!! Hoe het ook zal gaan, dat gevoel heb ik in ieder geval weer eens een keer mogen meemaken!Precies! Jij zit nu goed in je vel, voelt je blij en verliefd en dat is toch heerlijk! Genieten!!!! En wie weet wordt t wat, dat weet je nooit. Loop niet AL te hard van stapel... Veel plezier!!
Hoi Stien, je verhaal is heel herkenbaar, ik heb iets dergelijks meegemaakt.

Na een relatie van 29 jaar (en 3 kinderen) ben ik gescheiden, en ik was vast van plan om noooooooooit meer verliefd te worden of een echte relatie te hebben, hoogstens een losse (seks-)vriend.

Maar toen ik ongeveer anderhalve maand alleen was, kreeg ik via internet (geen datingsite maar een soort forum) contact met een gescheiden man, en net als jij vond ik hem heel aardig overkomen door wat en hoe hij schreef.

Binnen de kortste keren hadden we elkaar meer verteld (per mail) over onze wederzijdse levens dan ooit aan iemand anders. Behoorlijk intieme dingen ook.

Na een paar maanden spraken we af en het was meteen raak.

We werden tot over onze oren verliefd en zijn nu getrouwd en al tien jaar heel gelukkig met elkaar! Zo gelukkig dat ik dankbaar ben dat mijn eerste huwelijk gestrand is.

Succes!
Leuk, dat roze nog, Sprank. Ben benieuwd hoe het over 89 dagen is

Stien, houd je ons op de hoogte?
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Hoi Stien,

Hier nog eentje in ongeveer dezelfde situatie.

Heb al maanden geschreven over mijn scheidings ellende op dit forum. Heb onlangs mijn topics verwijderd (i.v.m. meelezers...) en ben nu terug onder een nieuwe nick....

Ik ben nu nog maar een half jaar 'onderweg' zal ik maar zeggen. Ben een half jaar geleden gedumpt voor een ander en inmddels gescheiden, heb een huis gekocht, ben verhuisd met de kids en ben druk bezig om nieuwe balans te vinden.

Vorige week ben ik op jacht gegaan, op mannenjacht welteverstaan.. Ik kwam een heel lekker ding tegen en we hebben het erg gezellig gehad.

De hele week hebben we gemailt en ge-MSN't. Ik leefde helemaal op van deze opwindende manier van communiceen. Afgelopen donderdag hebben we een date gehad. Ik voelde me de hele week in de wolken, ik voelde me verliefd! Terwijl ik hem nog maar 1 keer had gezien...

Hij haalde me op van mijn werk en hij is blijven slapen, voor zover we daar aan toe kwamen... hi hi.

Maar het gaat mij toch allemaal echt veel en veel te snel. Ik ben nog lang niet over mijn ex heen, nog lang niet. Maar aan de andere kant genoot ik wel van het gevoel dat deze man me gaf. We hebben het erover gehad, per MSN. En hij snapt het wel gelukkig. Ik wil helemaal geen relatie, ik wil helemaal niet verliefd zijn, ik moet nog zoveel verwerken, ben er nog lang niet.

Maar we hebben nu min of meer afgesproken dat we, als ik er aan toe ben, gewoon weer eens afspreken, voor ongecompliceerde seks. Want dat voelde wel heel erg goed namelijk, we hebben een super lichamelijke klik!. En dat hele stuk verwerking, dat moet ik alleen doen, daar kan ik helemaal geen complicaties in de vorm van verliefdheid bij gebruiken.

Ik heb af en toe wel behoefte aan intimiteit en aan een paar sterke armen om me heen en hij wil zich daar met alle plezier voor lenen...

Ik voelde me verliefd, liep op wolkjes, zweefde... maar ik geloof dat ik meer verliefd was op dat verliefde gevoel, verliefd op het fijne gevoel dat hij me gaf en niet echt verliefd op hem... snap je wat ik bedoel?

Wil niet zeggen dat dat voor jou ook op gaat natuurlijk.....

Maar zo is het bij mij.

Ik ben erdoor in de war....

Maar we hebben onze kaarten op tafel gegooid en hebben het benoemd, hij is mijn SV en ik kan hem contacten als ik dat wil... Moet nu eerst door met mijn leven, alles weer op de rit zien te krijgen....

Ben benieuwd hoe het jou zal vergaan Stien!
Lieve New Woman! Leuk om van je te horen!

Geniet er van hoor!! Het gaat je hartstikke goed, knapperd!

*sluipt weer weg*
Hey VieVaaVee,

Ja hoor, ik ben het. Leuk dat je me zocht.

Alle drama's die ik beschreef zijn nu weg, virtueel in het vuur gegooid!

Ik heb nog steeds MSN contact met mn SV'tje en dat voelt prima zo. Ook wel prettig dat we 150 km uit elkaar wonen. Ik zou er geen zin in hebben om hem spontaan tegen te komen.

Hij heeft zijn leven en ik het mijne, heb geen behoefte aan mixen van onze levens. Ik weet waar ik moet zijn als ik 'zin' heb in hem.... Hij noemde het trouwens geen 'misbruik' van hem maken maar nuanceerde het tot 'elkaar een dienst bewijzen' en dat klinkt eigenlijk wel veel beter.. hi hi

Ex is me daar een partij kinderachtig aan het doen sinds hij weet dat ik mijn vrijheid aan het benutten ben!

Ha ha, eigen schuld, dikke bult!

Ik kan zelfs weer naar muziek luisteren die wij samen mooi vonden zonder dat ik helemaal instort. Denk eigenlijk alleen maar, jammer voor je, sukkel!

Zelfs Marco Borsato lukt me, hoewel ik het daar de afgelopen tijd echt niet droog bij kon houden... Dus.. ik boek vooruitgang, gelukkig wel want God, wat ben ik diep gegaan, dieper dan ik ooit voor mogelijk hield.

Trouwens, ik ben heel erg benieuwd hoe het met Stien en haar verliefdheid is..'

Stien!! Waar ben je en hoe is het met je???
ik denk, dat iedereen die een verbroken relatie heeft en weer verliefd wordt, eigenlijk een beetje verliefd is op het gevoel verliefd zijn...

het gevoel dat je bijzonder en speciaal bent, net dat beetje extra aandacht, waarvan je eigenlijk vergeten bent, hoe dat voelde.

Bij was het zo, dat de eerste scharrel die ik kreeg na mijn scheiding absoluut geen relatiemateriaal was, maar ooooh, wat was het een heerlijke tijd.

Volg je gevoel, laat het over je heen komen, denk er niet al teveel over na, maar vooral geniet!

De vraag hoeveel nachtjes slapen hoeft niet meer gesteld te worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven