En hier leuteren we weer lekker offtopic door ....
vrijdag 12 oktober 2007 om 11:20
vrijdag 12 oktober 2007 om 12:21
Ik kreeg net een hele goeie tip van een vriendin. Je kan nu bij het kruidvat kaartjes kopen voor 10 euro voor de NS waarmee je 1 dag onbeperkt door HEEL nederland kan reizen. Op=op. Het is geldig tot half januari 2008.
Is toch niet duur he!!!!
Is toch niet duur he!!!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 12 oktober 2007 om 13:19
quote:Yamuna schreef op 12 oktober 2007 @ 12:28:
goeie tip ik moet dinsdag met mijn schoonmoeder naar leiden ....Zeker, met de auto ben ik bijv. 15 min onderweg naar Adam. Met de trein ben ik al meer dan 7 euro kwijt. Weet even het exacte bedrag niet. Maar voor 10 euro kan ik een dagje naar maastricht en terug. Super toch.
goeie tip ik moet dinsdag met mijn schoonmoeder naar leiden ....Zeker, met de auto ben ik bijv. 15 min onderweg naar Adam. Met de trein ben ik al meer dan 7 euro kwijt. Weet even het exacte bedrag niet. Maar voor 10 euro kan ik een dagje naar maastricht en terug. Super toch.
vrijdag 12 oktober 2007 om 13:34
vrijdag 12 oktober 2007 om 13:38
Ik eet zelf niet of nouwelijks pompoen. Had een recept verstuurd naar Iseo dacht ik, of was het zonlicht, nou wou ik het een ander van de week toesturen ben ik het kwijt.
Hou jij van Portebello's Yam? Dan heb ik nog een heerlijk pasta gerecht met gevulde portebella's met gorgonzola en pijnboompitten.
Oei Red, ja doe rustig aan.
Hou jij van Portebello's Yam? Dan heb ik nog een heerlijk pasta gerecht met gevulde portebella's met gorgonzola en pijnboompitten.
Oei Red, ja doe rustig aan.
vrijdag 12 oktober 2007 om 15:38
Yam, ik heb geloof ik 3 of 4 recepten ervan. Ik zie ze niet ala minuut, ja deze wel maar van die pasta als hoofdgerecht zet ik hier nog neer.
Portobello gevuld met gorgonzola
Voorgerecht.
Ingrediënten
4 portobello champignons
3-4 eetlepels olijfolie extra vierge met basilicum
4 plakjes roomboterbladerdeeg (diepvries), ontdooid
200 g gorgonzola (kaas), ontkorst
2 sjalotten, in flinterdunne ringen
1 eetlepel verse tijmblaadjes
50 g rucolasla
Materialen
bakpapier
Voorbereiden
(enkele uren tevoren): Bakplaat bekleden met bakpapier. Steeltjes uit portobello's snijden en paddestoelen rondom dun bestrijken met basilicumolie. Plakjes bladerdeeg op bakplaat leggen en op elk plakje deeg portobello leggen. Deeg rond paddestoelen omhoog vouwen. Gorgonzola in 4 platte stukken snijden en deze in holte van portobello's leggen. Sjalotringen erover verdelen. Tijmblaadjes en peper erover strooien en nog wat basilicumolie erover druppelen. Bakplaat tot gebruik afgedekt in koelkast bewaren.
Bereiden
Oven voorverwarmen op 200 °C. Bakplaat in midden van oven schuiven en portobellotaartjes in 20-25 min. goudbruin en gaar bakken. Portobellotaartjes over vier borden verdelen en handje rucola rondom leggen.
Portobello gevuld met gorgonzola
Voorgerecht.
Ingrediënten
4 portobello champignons
3-4 eetlepels olijfolie extra vierge met basilicum
4 plakjes roomboterbladerdeeg (diepvries), ontdooid
200 g gorgonzola (kaas), ontkorst
2 sjalotten, in flinterdunne ringen
1 eetlepel verse tijmblaadjes
50 g rucolasla
Materialen
bakpapier
Voorbereiden
(enkele uren tevoren): Bakplaat bekleden met bakpapier. Steeltjes uit portobello's snijden en paddestoelen rondom dun bestrijken met basilicumolie. Plakjes bladerdeeg op bakplaat leggen en op elk plakje deeg portobello leggen. Deeg rond paddestoelen omhoog vouwen. Gorgonzola in 4 platte stukken snijden en deze in holte van portobello's leggen. Sjalotringen erover verdelen. Tijmblaadjes en peper erover strooien en nog wat basilicumolie erover druppelen. Bakplaat tot gebruik afgedekt in koelkast bewaren.
Bereiden
Oven voorverwarmen op 200 °C. Bakplaat in midden van oven schuiven en portobellotaartjes in 20-25 min. goudbruin en gaar bakken. Portobellotaartjes over vier borden verdelen en handje rucola rondom leggen.
vrijdag 12 oktober 2007 om 15:46
Portobello met rucolapasta
Italiaans, hoofdgerecht, 2 personen, pasta
Ingrediënten
2 teentjes knoflook
2 portobello champignons
4 takjes peterselie
4 eetlepels parmezaanse kaas
4 eetlepels olijfolie
1/2 theelepel tijm
1/2 bekertje creme fraiche (à 125 ml)
50 g pijnboompitten
1/2 eetlepel citroensap
150 g spaghetti
zout
1 zakje rucola (à 30 g)
Materialen
keukenpapier, ovenschaal ca. 20 x 30 cm
Voorbereiden
Knoflook pellen en fijnsnipperen. Portobello's schoonvegen met keukenpapier. Steeltjes erafsnijden en in kleine stukjes snijden. Boven kommetje peterselie fijnknippen en mengen met 2 eetlepels parmezaanse kaas. In koekenpan 1 eetlepel olie verhitten. Helft van knoflook, paddestoelenblokjes en tijm ca. 3 minuten roerbakken. Crème fraîche, pijnboompitten en peterselie/kaasmengsel erdoor roeren. Portobello's vullen met paddestoelenmengsel.
Bereiden
Oven voorverwarmen op 175 ºC of gasovenstand 3. Portobello's in schaal leggen. In kommetje 2 eetlepels olijfolie mengen met citroensap en portobello's ermee besprenkelen. Portobellos in midden van oven in ca. 20 minuten bakken.Intussen spaghetti met snufje zout volgens gebruiksaanwijzing gaar koken. Rucola in stukjes scheuren. Spaghetti, rucola, rest van knoflook en olijfolie door elkaar scheppen en over twee borden verdelen. Portobello's erop leggen. Serveren met tomatensalade.
Portobello-champignon gevuld met geitenkaas
Frans, hoofdgerecht, 2 personen
Ingrediënten
2 portobello champignons
2 eetlepels olijfolie
2 plakken zachte geitenkaas (a ca. 75 g, Bettinne Blanc)
1 zakje veldsla met bietjes (75 g, AH)
1 bakje balsamicodressing (100 g)
2 eetlepels pijnboompitten
2 panini's (broodafdeling)
Materialen
Bereiden
Grill voorverwarmen op hoogste stand. Champignons schoonvegen met keukenpapier en harde steeltje aan binnenkant wegsnijden. Champignons met bolle kant naar boven in ovenschaal leggen en bestrijken met 1 eetlepel olie. Schaal ca. 10 cm onder hete grill schuiven en ca. 4 minuten grillen. Champignons keren. Op elke champignon plak geitenkaas leggen en rest van olie erover sprenkelen. Champignons ca. 10 cm onder hete grill schuiven en in ca. 5 minuten goudbruin grillen. Pijnboompitten in droge koekenpan goudbruin roosteren. Veldsla met bietjes over twee borden verdelen en gevulde champignons er voorzichtig op leggen. Dressing over borden verdelen en pijnboompitten erover strooien. Broodjes apart erbij serveren.
Italiaans, hoofdgerecht, 2 personen, pasta
Ingrediënten
2 teentjes knoflook
2 portobello champignons
4 takjes peterselie
4 eetlepels parmezaanse kaas
4 eetlepels olijfolie
1/2 theelepel tijm
1/2 bekertje creme fraiche (à 125 ml)
50 g pijnboompitten
1/2 eetlepel citroensap
150 g spaghetti
zout
1 zakje rucola (à 30 g)
Materialen
Voorbereiden
Knoflook pellen en fijnsnipperen. Portobello's schoonvegen met keukenpapier. Steeltjes erafsnijden en in kleine stukjes snijden. Boven kommetje peterselie fijnknippen en mengen met 2 eetlepels parmezaanse kaas. In koekenpan 1 eetlepel olie verhitten. Helft van knoflook, paddestoelenblokjes en tijm ca. 3 minuten roerbakken. Crème fraîche, pijnboompitten en peterselie/kaasmengsel erdoor roeren. Portobello's vullen met paddestoelenmengsel.
Bereiden
Oven voorverwarmen op 175 ºC of gasovenstand 3. Portobello's in schaal leggen. In kommetje 2 eetlepels olijfolie mengen met citroensap en portobello's ermee besprenkelen. Portobellos in midden van oven in ca. 20 minuten bakken.Intussen spaghetti met snufje zout volgens gebruiksaanwijzing gaar koken. Rucola in stukjes scheuren. Spaghetti, rucola, rest van knoflook en olijfolie door elkaar scheppen en over twee borden verdelen. Portobello's erop leggen. Serveren met tomatensalade.
Portobello-champignon gevuld met geitenkaas
Frans, hoofdgerecht, 2 personen
Ingrediënten
2 portobello champignons
2 eetlepels olijfolie
2 plakken zachte geitenkaas (a ca. 75 g, Bettinne Blanc)
1 zakje veldsla met bietjes (75 g, AH)
1 bakje balsamicodressing (100 g)
2 eetlepels pijnboompitten
2 panini's (broodafdeling)
Materialen
Bereiden
Grill voorverwarmen op hoogste stand. Champignons schoonvegen met keukenpapier en harde steeltje aan binnenkant wegsnijden. Champignons met bolle kant naar boven in ovenschaal leggen en bestrijken met 1 eetlepel olie. Schaal ca. 10 cm onder hete grill schuiven en ca. 4 minuten grillen. Champignons keren. Op elke champignon plak geitenkaas leggen en rest van olie erover sprenkelen. Champignons ca. 10 cm onder hete grill schuiven en in ca. 5 minuten goudbruin grillen. Pijnboompitten in droge koekenpan goudbruin roosteren. Veldsla met bietjes over twee borden verdelen en gevulde champignons er voorzichtig op leggen. Dressing over borden verdelen en pijnboompitten erover strooien. Broodjes apart erbij serveren.
vrijdag 12 oktober 2007 om 16:19
vrijdag 12 oktober 2007 om 17:14
Red, hou alstjeblieft jezelf in de gaten. Het enige dat is vastgesteld is dat er ontstekingsverschijnselen in je urine zijn. Dat kan dus van alles zijn, niet alleen een blaasontsteking. Denk ik, ben geen arts natuurlijk.
Yam, al gewend aan de verhogingkjes?
Mleen, goeie tip, van die treinkaartjes. Ben bang dat ik te laat bij de Kruidvat kom, maar toch.
Yam, al gewend aan de verhogingkjes?
Mleen, goeie tip, van die treinkaartjes. Ben bang dat ik te laat bij de Kruidvat kom, maar toch.
vrijdag 12 oktober 2007 om 17:56
vrijdag 12 oktober 2007 om 18:07
vrijdag 12 oktober 2007 om 18:40
Slim Myleen, iedereen tippen en dan zelf niet gaan
En nee, ik heb geen recept van pompoen gekregen. Nog wel zelf ergens een recept voor pompoentaart. Errug lekker, binnenkort inderdaad weer maken. En voor een goed recept van pompoensoep houdt ik me aanbevolen
Red, even goed in de gaten houden en rustig aan doen.
Yam, hoe gaat je weekend eruit zien? Rustig alleen of toch samen. Het word in ieder geval mooi weer dus lekker met Boeda de polder in of het strand ofzo.
Mamz, hoe ging het vandaag?
Zo, blij dat het weekend is en die kan ik lekker aan mezelf besteden. Weet nog niet goed wat ik morgen ga doen, maar zondag lekker naar buiten in ieder geval
En nee, ik heb geen recept van pompoen gekregen. Nog wel zelf ergens een recept voor pompoentaart. Errug lekker, binnenkort inderdaad weer maken. En voor een goed recept van pompoensoep houdt ik me aanbevolen
Red, even goed in de gaten houden en rustig aan doen.
Yam, hoe gaat je weekend eruit zien? Rustig alleen of toch samen. Het word in ieder geval mooi weer dus lekker met Boeda de polder in of het strand ofzo.
Mamz, hoe ging het vandaag?
Zo, blij dat het weekend is en die kan ik lekker aan mezelf besteden. Weet nog niet goed wat ik morgen ga doen, maar zondag lekker naar buiten in ieder geval
vrijdag 12 oktober 2007 om 19:15
Ik ben vandaag in de bus gegaan, moest wat regelen. Daarna door het boerenland gewandeld, even met de jochies tussen de mais gekropen. Spijt dat ik niet dieper dat veld in ben gelopen, maar ik was bang dat ik gezien zou zijn.
Taartjes als lunch en tosti's als avondeten. Met eierkoek toe voor de kleintjes. Ehm, ondertussen verdoezelend dat ik me niet zo best voel vanwege de koppijnmedicijnen.
Nee, ik heb niet meer gebeld voor oppas. Zoveel stress. Als het succes van mijn sollicitatie moet afhangen van een voorlichtingsbijeenkomst, laat het dan maar.
Als het mooi weer is en mijn kop het toelaat wil ik dit weekend wel even met de kleintjes naar het bos toe.
Taartjes als lunch en tosti's als avondeten. Met eierkoek toe voor de kleintjes. Ehm, ondertussen verdoezelend dat ik me niet zo best voel vanwege de koppijnmedicijnen.
Nee, ik heb niet meer gebeld voor oppas. Zoveel stress. Als het succes van mijn sollicitatie moet afhangen van een voorlichtingsbijeenkomst, laat het dan maar.
Als het mooi weer is en mijn kop het toelaat wil ik dit weekend wel even met de kleintjes naar het bos toe.
vrijdag 12 oktober 2007 om 20:04
Ik wil zo hard janken. Vriendin heeft net afgezegd. Ohhhh wat voel ik mij kut. Nou ja. gewoon kutkutkut. Maar ze heeft geen geld. Ja ze gaat wel overmaken van haar spaarrekening maar ze kan er niets aan doen dat een groot deel van haar katten ziek is. Maar potver, wat had ik mij op op morgen verheugd. Oh wat jammer.
vrijdag 12 oktober 2007 om 20:05
vrijdag 12 oktober 2007 om 20:31
quote:mamzelle schreef op 12 oktober 2007 @ 20:27:
Pak lekker de trein en kom hierheen meis. Wel een eind rijden maar niet zo ver als Maastricht.
Ik ga iig morgen een kaartje kopen voor 10 euro, dan kan ik zeker heel snel langskomen meis. Heel snel hihihi. Ik ga morgen naar kruidvat. Ik laat je even weten schat.
Bedoel in overleg hoor, nirt dat ik er morgen ben maar wel snel, lijkt me gezellig, is al te lang geleden, xmv
Pak lekker de trein en kom hierheen meis. Wel een eind rijden maar niet zo ver als Maastricht.
Ik ga iig morgen een kaartje kopen voor 10 euro, dan kan ik zeker heel snel langskomen meis. Heel snel hihihi. Ik ga morgen naar kruidvat. Ik laat je even weten schat.
Bedoel in overleg hoor, nirt dat ik er morgen ben maar wel snel, lijkt me gezellig, is al te lang geleden, xmv